(Çocuk Sahibi) Olmak ya da Olmamak…

Çok yakın bir arkadaşımın kız kardeşinden şöyle bir mail aldım:

cocuk sahibi olmak ya da olmamak

Sana güzel bir sorum, belki de hakkında yazacak yeni bir konum var:

Çocuk sahibi olmak/olmamak kararı nasıl verilir? Bir insan temelde neden çocuk sahibi olmak ister? Neden istemeyebilir? Check pointler neler olmalı?

Çocuk sahibi olmadan önce, çocuk sahibi olmayı ne olarak görür, olduktan sonra ne olduğunu fark eder?

Önündeki minimum 40 yılı etkileyecek bir kararı bugünden vermek sağlıklı mıdır?

“İyi ki yapmışım” diye düşüneceğimiz garanti midir? Bunun verdiği gazla mı yürümek gerekir?

Acil yorumlarını rica ederim 🙂

Günlerdir bu sorulara cevap vermeye çalışıyorum. Düşünüp düşünüp bulamıyorum. Deniz’in Babası’na soruyorum. Anne olmuş arkadaşlarıma danışıyorum. Henüz anne olmamış ama çocuk sahibi olmayı gündemine alan arkadaşlarımın fikirlerini alıyorum. En sonunda anladım: Cevabı yok… Daha doğrusu mantıkla açıklanabilecek bir doğru cevap anahtarı yok.

Ben de oturup cevapları kendi bakış açımla, kendi sebeplerimle vermeye başladım. Ancak baktım ki destanımsı uzunlukta bir yazı çıkıyor ortaya… O yüzden yazıyı sorulara göre bölerek bir mini yazı dizisi şeklinde cevap vermeye karar verdim.

Kendi fikirlerini belirtmek isteyen anneler, anne olmaya hazırlananlar, çocuk sahibi olmamaya karar verenler, kararsız olanlar da yorumlarını paylaşırlarsa gerçekten rahat bir nefes alırım. Günlerdir “Öyle midir, böyle mi?” diye ortalıkta gezinmeme sebep olan bu arkadaşımın ve çocuk sahibi olmanın ne olduğu konusunda fikir sahibi olmak isteyen birçok insanın da mutlu olacağına inanıyorum.

Bu yazı dizisinde:
Çocuk sahibi olmak/olmamak kararı nasıl verilir?
Bir insan neden çocuk sahibi olmak ister? Neden istemeyebilir?
Bir insan çocuk sahibi olmadan önce çocuk sahibi olmayı ne olarak görür, olduktan sonra ne olduğunu fark eder?

Bir Cevap Yazın

