5. hafta: Bu işte bir iş var…

Regl öncesi belirtilerle erken hamilelik belirtileri birbirine çok benziyor. Ağrılı göğüsler, şişkinlik hissi, yorgunluk, sıkıntı halleri. Regl öncesinde mide bulantısı yaşayan arkadaşlarım bile var.

Ama bir belirti var ki ikisinin arasındaki farkı anlamamı sağlıyor: Uyku hali.

Böyle bir uyku istemek yok. Günün her saati, ama özellikle de sabah saatlerinde, yataktan kalkmak istemezcesine, kalktıktan sonra da gözlerinize perde inmiş şekilde geziyorsunuz.

İşte bu uyku halidir bana “Bu işte bir iş var” dedirtip test yapmaya zorlayan. “Acaba mı?” diye düşündürüp koşa koşa eczanenin yolunu tutturan.

Gebelik testi denen tuzak…

Tuzak, çünkü insan sonuç ne çıkarsa çıksın inanmak istemiyor. Eğer sonucun pozitif çıkmasını istiyorsanız ve negatifse “Kesin çok erken test yaptım” diyerek bir  daha, bir daha yapmak istiyorsunuz. Sonucun negatif çıkmasını istiyorsanız ve pozitifse “Olur mu öyle şey?” diyerek yine tekrar tekrar yapıyorsunuz. Ve nihayet pozitif sonuç istiyorsanız ve iki pembe çizgiyi görüyorsanız “Gerçekten mi?!” diyerek yine tekrarlıyorsunuz. Herkes için böyle midir bilmem ama en azından benim bir tane test sonucuyla yetindiğim görülmemiştir.

Hangi marke gebelik testini almalı?

Hangisi ucuzsa… Nitekim eczanede bana iki alternatif sundular: Biri yılların Prediktör markası, bir diğeri de adını hiç duymadığım bir Çin markası. Prediktör’ün fiyatı Çin testinin neredeyse 5 katı. Ben tabii ki de Çin testinden (iki tane!) alarak ayrıldım oradan.

Genelde sabah ilk idrarla yapmayı tavsiye ediyorlar. Gebelik testlerinin üstünde de öyle yazar. Ancak anasının karnından üç hafta erken doğmuş biri olarak ertesi günü beklemeye ne niyetim, ne sabrım vardı.

Dolayısıyla eve gelir gelmez testi yaptım. Amerika’daki testler biraz daha pratikti, direk çubuğun üstüne yapıyordunuz işinizi. Buradakilerde bir kaba yapıyorsunuz, sonra kaptaki idrardan testle birlikte verilen damlalıkla alıp sonucu gösterecek olan kitin üzerine bir iki damla damlatıyorsunuz.

Dünyanın en uzun bekleyişi…

Bu birkaç dakikalık bekleyiş, sonucun ne olmasını isterseniz isteyin, dünyanın en zor ve en uzun bekleyişi. Önce bir çizgi çıkıyor karşınıza. Sonra, eğer hamileyseniz, ikinci bir çizgi beliriyor. Bu ikinci çizgi, gebelik hormonu denilen ve hamilelikle birlikte inanılmaz bir hızda artmaya başlayan HcG hormonunun o anda kanınızda ne kadar bulunduğuyla alakalı olarak çok açık pembe, ya da diğer çizgi kadar koyu pembe olabiliyor.

İkinci çizgi orada mı, değil mi?

İster uçuk pembe, ister Çingene pembesi olsun, eğer birinci çizginin yanında ikinci bir çizgi daha varsa test pozitif kabul ediliyor. Benim durumumda hafif bir pembelik vardı, ama oradaydı işte… O anda aklımdan geçenler: “Aman Tanrım! Hamileyim. Yeniden… Umarım her şey yolunda gider. Oh, iyi ki de fazla kiloları vermişim.”

Bundan sonra yapılacak iş doktordan randevu almak. Nitekim ben de öyle yaptım. Hemen doktorumu aradım. Son reglimin başlangıç tarihini sordu, söyledim. Tamam, o zaman önce bir kan testi yaptırın, haftaya testle sonuçlarıyla beraber gelin dedi.

Kan testi yaptırmamı istemesinin sebebi HcG denilen hormonun artıp artmadığına, ya da ne hızda arttığına bakmak. Dolayısıyla bu testten iki kere isteyebiliyorlar. İlkinden aldıkları sonuca ve son regl tarihinize göre kaç haftalık hamile olduğunuzu tahmin ediyorlar. Testi ikinci kez yaptırdığınızda ise HcG’nin olması gereken hızda artıp artmadığına dolayısıyla gebeliğin beklenen şekilde ilerleyip ilerlemediğine bakıyorlar.

İçeride neler oluyor?

İçimde susam tanesi kadar bir oluşum var. O kadar. Daha şimdiden bir şeyler var işte. Büyüyecek, kolları bacakları olacak, hareket etmeye, beni itip dürtmeye başlayacak.

Çok heyecanlıyım.

Sırada: 6. hafta: İlk (ve son) doktor randevusu

2 Yanıt

  1. ne kadar güzel anlatmışsınız..banada bu duyguları yaşamak kısmet olur inş..radyoloji tekn.olarka çaşıyordum.4 senelik evliyim.ve bu işi yaprken hamile kalamazdım.eşimi değiştirdimm.kasım ayındn beri korunmuyoruz.bende hamilelik testimde çift çizgiyi görmek istiyorum artık…:)))

Bir Cevap Yazın

