“Kimsin?!”

Yanlis NumaraEn çok güldüğüm şeylerden biridir… A kişisi B kişisine telefon açar, B kişisi “Alo” deyince A‘dan cevap: Kimsin?

Ne bekliyor bunu soran kişi acaba?

“Falancayım” mı?

Daha doğrusu “Kimsin” diye soran kişi doğru cevabı alabilmiş midir hiç? Kimsin? Ayşe’yim, sen kimsin? Ben de Fatma.

-o-

Bugün öğleden sonra telefon çaldı, açtım.

Blogcu Anne: Alo?
Kimsin’ci Şahıs: Kimsin?

(Bende alo yerine Kimsin diye soran kimseye otomatik olarak “Siz kimsiniz?” diye sorma refleksi vardır. Hem doğruyu öğretme çabamdan: (1)Telefon görüşmelerini içeren adab-ı muaşeret kurallarına göre “İyi günler, ben Filanca. Falanca’yla görüşebilir miyim” denir. “Kimsin?!” diye sorulmaz, sorulacaksa da “Kiminle görüşüyorum?” denir, ve (2)”Tanımadığın insana “sen” diye hitap edilmez!), hem de gerçekten bana bu soruyu yönelten kişinin kim olduğunu merak ettiğimden)

Blogcu Anne: Siz kimsiniz?
Kimsin’ci Şahıs: Kimsin?
Blogcu Anne: Nereyi aradınız beyefendi??
Kimsin’ci Şahıs: Aysel? Sen misin?
Blogcu Anne: Hayır, yanlış aradınız. Burada Aysel diye birisi yok.
Kimsin’ci Şahıs: Orası Aysel’in evi değil mi?
Blogcu Anne: Hayır, benim evim. Benim evimde de Aysel diye birisi yok. Yanlış çevirmiş olmalısınız.
Kimsin’ci Şahıs: Ama ben yanlış numara çevirmem ki…
Blogcu Anne: Çevirmişsiniz ki beni aradınız.
Kimsin’ci Şahıs: Orası 322 bilmem kaç bilmem kaç değil mi?
Blogcu Anne: Evet ama sizde yanlış numara var demek ki… Burada Aysel diye birisi yok.
Kimsin’ci Şahıs (inanmak istemezmişçesine): Allah Allah… Peki…
Blogcu Anne: İyi günler…

Yanlış numara çevirme gibi insancıl bir hata yapmasının mümkün olmadığına inanan, elindeki numaranın yanlış olduğunu söylememe rağmen bana inanmayan şahıs tabii ki tekrar aradı. Elindeki numaranın yanlış olduğunu büyük bir sabırla yinelediğimde ikna olurmuş gibi yapmak zorunda kaldı.

Artık Aysel kimdi, yemeğe çıktıklarında adamda aradığını bulamayacağını düşünüp ona yanlış numara mı vermişti, yoksa bizimki alan kodunu mu yanlış çevirmişti bilmiyorum. Ama Aysel’e ulaşabileceğini pek sanmıyorum.

5 Yanıt

  1. 🙂 aynı durum benim de başıma gelmişti, ısrarla telefonun seneler öncesindeki öğretmenine ait olduğunu söylüyordu, numarasını değiştirmiş dediğimde ne dese beğenirsiniz “peki siz onu tanıyormusunuz, ona ulaşmam lazım” :)) tabiki tanımıyorum desemde tekrar tekrar farklı numaralardan aramıştı acaba kendi telefonu mu yanlış çeviriyordu gibisinden:)))

  2. Evet evet, ben de tam olarak böyle hissediyorum işte. Bir de bizim evin numarası Adana’ nın en iyi iş yapan tur şirketlerinden birinin eski numarası, sağolsun Telekom, düşünebiliyor musunuz yanlış arama trafiğini!!!
    -Aloo, uçak bileti alacaktım ben!!!
    Bu arada “322” alan kodu mu??

  3. ayni `ben kiminle gorusuyorum` diye soruya soruyla cevap verme refleksi bende de var, bir de sesim buz gibi oluyor, boguluyor…karsimdaki nefretimi hemen anliyor.

  4. 🙂 gerçekten bazı insanları anlayabilmek oldukça zor…

    bizim eski evin telefonu Üsküdar Belediyesi’nin temizlik işlerinin telefonuymuş…bir ara çıldıracağım sanmıştım, çöpü alınmayan, kanalizasyonu patlayan arar dururdu, neyseki numarayı değiştirip rahatlamıştık:)

  5. Anlamadığım şey şu: Bir tek Türkiye’ye özgü bir kavram mı bu acaba eski numaraları ya da kolay akılda kalan numaraları arayıp durmak? Amerika’da yaşarken bir ara telefonumuz 244 99 99’du. Daha ne kadar “akılda kalıcı” ya da ticari olabilir bir numara? Bir kere olsun yanlış aramadılar, ne seyahat acentesini soran oldu, ne de patlak kanalizasyon borularını! 🙂

Bir Cevap Yazın

