Bir Oyun Grubunun Ardından…

Deniz’le yaklaşık bir senedir evimizin yakınlarında oturan anneler ve çocuklarından oluşan bir oyun grubuna devam ettiğimizden daha önce bahsetmiştim. Deniz’in sosyalleşmesinde ve arkadaş edinmesinde olduğu gibi, benim de akıl sağlığımı korumamda (neredeyse bu blog kadar) etkili olan bu oyun grubu hayatımızı değiştirdi desem çok az abartmış olurum. Nitekim “Şehir hayatı bize dar geldi!” diyerek Anadolu yakasında şehrin göbeğinden kalkıp Belgrat Ormanları’nın bitişiğine “göç ettiğimizde” yeni yerimizde tanıdığımız hiç kimse yoktu. Bu oyun grubu sayesinde çok güzel arkadaşlıklar edindik.

Haftada bir farklı evde toplanan bu grubumuzda her seferinde ortalama 6-8 çocuk ve anneleri (bazen, anne meşgulse, bakıcıları) oluyor. Önceden sabah saatlerinde yaptığımız oyun grubumuzu çocukların çoğunun okula başlaması sebebiyle öğleden sonraya kaydırdık. Grubun kurucusu arkadaşımız hafta başında “Bu hafta oyun grubu Falanca’nın evinde” diye e-mail gönderiyor. Gelebilen geliyor, gelemeyen sonraki haftaya gelmeye çalışıyor.

Geçen Salı günü ağırlama sırası yine bizdeydi. Böyle durumlarda Deniz’in bütün oyuncaklarını salona yığıyorum. Normalde Deniz’in salondaki işgali aşağıdaki oyun alanıyla sınırlı… (Resmin sağ alt köşesindeki Paphia oyun alanına dâhil olmasa bile Deniz’in ilgi alanının odak noktalarından birini oluşturuyor!) Diğer oyuncakları kutularda, üst katta duruyor. Birkaç haftada bir oyuncakların yerlerini değiştiriyorum. Böylece bir süre oynadığı oyuncaklardan sıkılınca yenileri “karşısına çıkmış” oluyor.

IMG_2235

Deniz’in Teyzesi de bana yardım etti ve Deniz uyurken ne kadar oyuncağı varsa hepsini çıkarıp özenle salona dizdik. (Kaç çocuk geleceğini bilmediğimiz ve “herkese yetecek sayıda oyuncak bulunsun, kavga falan çıkmasın alimallah” diye düşündüğümüz için bütün oyuncakları ortaya çıkarıyoruz.)

IMG_2222

Deniz uyandığında ortam hazırdı. Oyuncak kutuları inci gibi dizilmiş, masa kurulmuş, ne kadar çocuklara uygun çatal-kaşık varsa ortaya çıkarılmış, Deniz’in Anneannesi’nin yaptığı poğaça ve kek masada tüm ihtişamıyla yerini almış, anneler için çay-kahve mutfak masasına yerleştirilmişti. Deniz çocuklar için hazırlanan masadaki güzelliklerin yanından bile geçmedi, onun yerine arkadaşları gelmeden legolarını gözden geçirmeye karar verdi.

IMG_2225

Yaklaşık iki saat, sekiz çocuk, beş anne, bir baba (evet, bir de baba katılımcımız var!), iki bakıcıdan sonra salonun düzeni bir hayli değişmiş, oyuncaklar ayrılabilecek en ufak parçalara ayrılmış, legolar salonun dört bir yanına saçılmış, Paphia ise çocukların mıncıklamasına daha fazla dayanamayıp koltukların arkasına gizlenmişti.

IMG_2231

IMG_2228

Deniz’in oyun alanı talan edilmiş, oyun hamurları mıncıklanarak garip şekillere sokulmuştu.

IMG_2234

IMG_2226

Bu fotoğraflardan sonra hala bir oyun grubu arayışında olanlar varsa, geçen yazımı hazırlarken varlığından haberdar olmadığım, ancak sonradan öğrendiğim Benimle Oynar Mısın Anne? platformundan faydalanabilirler. Yine bir blog annesi ve aynı zamanda doğum, bebek ve çocuk fotoğrafçısı olan Ayça Oğuş tarafından başlatılmış bu girişim. Amaç yaşları yakın çocukları olan ve yakın mesafelerde oturan annelerin birbirlerini bulmalarını sağlamak. Web sitesindeki mail listesine üye olup kendinizi tanıtıyorsunuz, ondan sonra yaşadığınız yere göre varsa oyun grubuna katılıyor, yoksa kendi oyun grubunuzu oluşturuyorsunuz.

Daha önce verdiğim mesajı yineliyorum: Her çocuğun (her annenin) bir oyun grubu olmalı… Fotoğraflar gözünüzü korkutmasın.

10 Yanıt

  1. Elifcim.. ne güzel ne güzel :=) Böyle gruplar kurulduğunda bebelerimiz ve anneleri özelilkle sosyalleitiğinde çok seviniyorum.
    NAcizene bir önerim olacak.
    Çocukların birbirleri ile daha çok ilgilenebilmeleri ve dağılmamaları açısından biz bir süre sonra az oyuncak zorunluluğu getirmiştik grubumuza. Oyun grubu gelmeden önce ev sahibi oyuncakları kaldırıyor ve o hafta içerisinde mail ile karar verdiklerimiz etrafınnda dolaşabilecek oyuncakları ortada bırakıyordu. Bir de şunu önerebilrim. İkindi kahvaltısı saati ise hep beraber yemek yemeleri bir sofra etrafında ayrıca bir aktivite oluyordu. Örnek: günün oyunu hamurlar. Ortada bir masa ve sadece hamur ve alet edavatları sonrasında pekmezli kek ve sıkılmış elma suyu içmek gibi sınıflandırıyorduk. Ve inan abana çok işe yaradı. Çocuklarımız yemek yeme yani beraber yemek yeme işinden çok keyif aldılar :=) aynı masa etrafında hepimiz oturuyorduk . bazen yere örtü serip yer sofrasında yiyorduk:=) bu da ayrıca keyifli oluyor.
    Neyse bende tecrübelerimi yazmak istemiştim :=)
    Çok renkli geçmiş belli.
    Belki lerleyen zamanlarda http://www.benimleoynarmisinanne.com adresinde oyun grubu aktiviteleriniz paylaşmak isterseniz ben size kullanıcı hesabı açabilirim.
    Sevgiler.
    Ayça

    • Ayçacım, çok teşekkür ederim yorumların ve önerilerin için.

      Bizim grubumuzun şöyle bir özelliği var (ya da yok) – Şehirden uzakta yaşadığımız için yaş gruplarına ayrılacak kadar kalabalık değiliz. Dolayısıyla 18 aylık bebek de var, 3,5 yaşında çocuklar da… Okula giden büyükler birbirleriyle etkileşimde daha iyiler, ama ufaklıklardan biri gelip de diğerinin oynadığı bir şeye el atınca büyük olan cırlıyor. Dolayısıyla ortada herkese yetecek kadar oyuncak olması biz annelerin kolayına geliyor sanırım. Ancak senin dediğin açıkçası çok daha anlamlı.

      Buluşmalarımızı öğleden sonraya yeni kaydırdık ve her seferinde evet, yiyecek bir şeyler oluyor masada. Ancak çocuklar keyifleri gelince oturuyorlar, ama senin dediğin gibi aynı anda masaya oturulsa yine daha anlamlı olur, bunu kesinlikle önereceğim.

      Bizim grubun bir başka özelliği de “uluslararası” olması. Türkçe haricinde İngilizce, Almanca ve İspanyolca konuşan çocuklar var, nitekim yaşadığımız yerde çok fazla yabancı var. Ortak dilimiz İngilizce. Şimdi düşünüyorum da… Belki dil odaklı aktiviteler yapılabilir. Ne bileyim, masanın etrafında otururken her hafta başka bir dilde bir şarkılar söylenebilir. Hmm… Biz en iyisi seninle bir daha bir araya gelelim, eminim çok yaratıcı fikirlerin olacaktır 🙂

  2. ne kadar çok oyuncak var.. büyüdükçe oyuncak sayısı artacakmı böyle.. ne güzel bir grup olmuşsunuz.. bir ara bizde zekeriyaköy civarındaydık .. istanbulun diğer ucu..
    yeni bebeğin sağlıklı gelsin aramıza.. gözünüz aydın olsun.. ben cesaret edemiyorum.ama çok istiyorum..

    • Ben ki oyuncak alma konusunda dikkatli olmaya çalıştığımı sanıyorum, ne zaman, nereden çıktı bunca oyuncak anlamadım. Ancak ister istemez yaşı büyüdükçe daha yaşına yönelik şeyler alıyorsun, eskileri entelektüel olarak yetmemeye başlıyor çünkü. O zaman da böyle bir görüntü çıkıyor ortaya…

      Geçende Deniz’in Babası’yla baktık da… İki numaraya yeni oyuncak almamız gerekmeyeceğine karar verdik.

      Çok teşekkür ederim iyi dileklerin için. Sen de gözünü karartırsın belki, belli mi olur?..

  3. Korktum! Sahiden çok korktum 🙂

  4. süpperrr, bayıldım, çocukolasım filan geldi:)) keşke bende böyle birşey kurabilsem ama nerdee? biz sadece kızımla ikimiz oyun grubu yapabiliyoruz:)))

  5. Ben Aycanin sitesi ve benimleoynarmisin sitesine girmeye calistim ama birturlu yuklenmedi. Yahoodaki oyun grubundaki mesajlara baktim bulamadim: Soru su: Yeni bebek-anneler icin grup var mi? Bir arkadasim icin soruyorum. Oyun grubu demek komik olur da destek grubu diyelim, yenidogan 0-3 aylik bebeklerin annelerinin biraraya gelip hem sohbet ettigi hem arada emzirip uyuttugu falan bir grup. Benim boyle bir grubum vardi ilk zamanlarda ve cok faydasini gordum amerikada. Hamile yogasindaki kizlarla bu sekilde bulusmustuk bebekler dogduktan sonra. Hayatimi kurtardi diyebilirim – ya da hayatimi degistirdi 🙂

  6. Bahar merhaba,
    http://groups.yahoo.com/group/oyun_grubu/join üye olup listeye sormak ister misin ? ben bu sorunu başka listelere de yonlendiririm daha sonra.
    mail listesinde eski mesajlarda bulmam mümkün olmayabilir ama yenibir mesaj atıp listedeki annelere sorunu yöneltebilrisin eminim cevaplar gelecektir.
    sevgiler

  7. Ayca sagol o grubun mesajlarinda arama yaptim goremedim. Arkadasima vereyim, ben Amerikada yasiyorum. Istanbulda yeni dogum yapan bir arkadasim icin sormustum.

Bir Cevap Yazın

