Domuz Gribi Şöyleymiş, Böyleymiş

Son zamanlarda domuz gribiyle ilgili basında ve internette çıkan haberlerden bir demet:

Ve kaynağı hakkında hiçbir fikrimin olmadığı, sağda solda gezen söylenti dağının ufak bir tepeciği:

  • Domuz gribi aslında üçüncü dünya ülkelerinin nüfusunu azaltmak için gelişmiş ülkeler tarafından peydahlanan bir tezgâhmış. Virüs laboratuarlarda geliştirilmiş ve bilerek yayılıyormuş ki fakir ülkelerin insanları ölsünler, böylece dünyanın kıt kaynakları daha az insan arasında dağıtılsınmış.
  • Amerika’da doktorlar aşı kampanyasına karşı dava açmış.
  • Aşıyı üreten firmaların lisansı yokmuş.
  • Amerika’da insanlar aşı olmak için kuyruğa giriyorlarmış.
  • Türkiye’de okula giden çocukların aşı olması zorunluymuş.DomuzGribiSoyleymisBoyleymis
  • Hayır, değilmiş. Ama olmayacakların izin kâğıdı gibi bir şey götürmeleri gerekiyormuş.

Öyleymiş, böyleymiş. Fenalık geldi.

Ben hem hamileyim, hem 3 yaşında çocuğum var. İkimiz de risk grubundayız. Ama ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yok. Daha doğrusu var. Doktoruma güvendiğim için o ne derse onu yapacağım. Ki o da mevsimsel grip aşısını olmamızı, ancak domuz gribini olmamamızı öğütlemişti. Biz de aynen öyle yaptık.

Türkiye’nin köklü tıp fakültelerinin birinin enfeksiyon hastalıkları bölümünde profesör olan halam da aynısını söylüyor.

Dolayısıyla -onlar aksini söylemedikçe- domuz gribi aşısıyla işim olmayacak.

Bilirkişi değilim, o yüzden “Domuz gribi aşısı olunmamalı” demiyorum. Kişisel bir karar, herkes neyin doğru olduğunu düşünüyorsa öyle yapmalı.

Ancak aşı olsa da, olmasa da herkesin yapması gereken temel şeyler var:

  • Şapır şupur öpüşmemek
  • Sık sık elleri yıkamak
  • Hapşırırken, öksürürken ağzımızı ve burnumuzu çıplak ellerimizle değil, mendille kapatmak ve mendili kullandıktan sonra çöpe atmak. Sonrasında elleri bol sabun ve suyla yıkamak
  • Kirli ellerle gözlerimize, burnumuza ve ağzımıza dokunmamak
  • Bulunduğumuz mekânları hava soğuk da olsa sık sık havalandırmak

Aşı olup olmamak kişiye kalmış. Ama öyle ya da böyle, dedikleri kadar ölümcül olsun olmasın, mevsimsel gripten daha hızlı yayılsın, yayılmasın, ortalıkta dolanan bir virüs varken elleri yıkamakmış, hapşırırken ağzımızı kapatmakmış gibi basit önlemleri herkes almalı.

Bunlar da ilginizi çekebilir:
Hamileler ve Domuz Gribi Aşısı
Bir Deli Kuyuya Taş Atmış, Kırk Akıllı Çıkaramamış

7 Yanıt

  1. Merhaba Blogcu Anne (nick’in hoşuma gittiği için Elif dememekte ısrarlıyım!). Ben de domuz gribi konusunda aynen senin gibi bir tutum içerisindeyim. Geçen hafta el yıkayarak ve maske takarak gripten korunmaya ilşkin yapılmış bir çalışma elime geçti. Linkini veriyorum belki ilgi çekebilir.
    http://www.annals.org/cgi/content/full/151/7/437
    Ayrıca bir diğer önlem olarak da hamile olduğun ve çocuğun da küçük olduğu için bu süreçte çocuğu top havuzu vs bulunan yerlere pek (hatta hiç) götürmemeni nacizane tavsiye ediyorum.

    • Blogcu Anne iyidir 🙂

      Paylaşımın için çok teşekkür ederim. Benim halam da (Deniz olduktan sonra) ben ya da Deniz’in Babası grip olduğumuzda hemen maske taktırır bize. Takan için çok sıkıntılı, ama işe yaradığı kesin. Elleri yıkamak keza öyle…

      Önerin için de çok teşekkür ederim. Değil top havuzları, kapalı alışveriş merkezlerinin tümünden mümkün olduğunca uzak durmayı düşünüyorum bu aralar.

  2. Hem anne hem de hekim olarak yazdıklarını destekliyorum.
    Bu arada ”kardeş” haberini kutluyor, ”Allah tamamına erdirsin” diyorum.
    İyi dileklerimle…

  3. Valla ben de endiseli idim.. ne yapacagini merak ediyordum… Sen yine halan ne derse onu yap..
    Denizimi opmeden kokluyorum.. LuTFEN SU OPUSME , EL OP ISINE SON VERIN..

  4. bu senede domuz gribi cıktı seneye neyin gribi cıkacak merak deiyorum

Bir Cevap Yazın

