Hamileler ve Domuz Gribi Aşısı

HamilelerveDomuzGribiAsisiAnne olmadan çok önceden başlayıp bugüne kadar kadim dostum, güvenilir kaynağım olan Baby Center’ın yaptığı bir ankete göre, hamilelerin yüzde 65’i domuz gribi hakkında endişelenmekle birlikte sadece yüzde 27’si aşı olmayı düşünüyormuş.

Baby Center’ın sitesinde yaptığı Ağustos 2009 tarihli ankete göre küçük çocuğu olan kadınların yüzde 63’ü çocuğunu aşılatacağını, yüzde 18’i de virüsten korunmak adına seyahat etmeyi kısıtlayacağını belirtmiş.

Hamile kadınların domuz gribi aşısı olup olmaması konusu çok tartışılan bir konu. Her kafadan bir ses çıkıyor. Biri “Aşıda cıva var, hamileler olmasın” derken, diğeri “Gebelikte bağışıklık sistemi zayıfladığı için hamile kadınlar risk grubundalar, aşının riski yok, mutlaka aşı olmalılar” diyor.

Dün gazetede çıkan bir haber bu karışıklığın neden yaşandığı konusunda beni biraz aydınlattı. Radikal‘deki haberden bir kesit:

Aşının içindeki ‘adjuvan’ adlı madde sakıncalı mı? Sakıncası yoksa ‘adjuvan’ neden sadece ABD’deki aşılarda yok?
ABD’deki ilaçlar, ABD Gıda ve İlaç Dairesi’nin (FDA) onayından geçtikten sonra kullanılabiliyor. Avrupa’da ise ilaçları Avrupa İlaç Ajansı (EMEA) onaylıyor. Bunların dışında her ülke, kendi ilaç ruhsatını kendisi veriyor. ABD, yıllardır adjuvan içeren ilaçları onaylamıyor. EMEA ise onaylıyor. Aynı durum, domuz gribi aşısında da geçerli; adjuvan içeren aşıları FDA onaylamazken, EMEA onayladı. Adjuvan dediğimiz ise ilaçların içinde bulunan bir katkı maddesi; zararlı değil.

Sanırım kimi sağlık çalışanları Amerika’da benimsenen “Adjuvan maddesi sakıncalıdır” görüşünü benimsedikleri için aşının olunmaması gerektiğini düşünüyor. Diğer bir kesim de Avrupa’daki “Adjuvan sakıncalı değildir, zararsız bir katkı maddesidir” görüşüne yakın durduğu için olunabileceğini ve olunması gerektiğini söylüyor.

Geçen gün de dediğim gibi, ben kendi kadın doğum doktorumun, Deniz’in çocuk doktorunun ve enfeksiyon hastalıkları profesörü olan halamın dediğini yapacağım: Aşı olmayacağım. Yani domuz gribi hakkında (biraz) endişelenmekle birlikte aşı olmamayı tercih eden yukarıdaki hamile çoğunluğa ait olmaya devam edeceğim. BabyCenter’la yollarımız bu konuda ayrılacak, çünkü hamile kadınların aşı olması gerektiği konusundaki nasihatini dikkate almıyor olacağım. Nitekim kadın doğum doktorum domuz gribi konusunun çok abartıldığını, normal gripten çok farklı olmadığını, aşı olayının etrafında çok büyük paralar döndüğünü ve olayın çok saptırıldığını düşünüyor, ve olunmasını gerekli bulmadığını söylüyor. Hamile olarak normal gribe karşı nasıl korunuyorsam öyle korunmam gerektiğini (alışveriş merkezi gibi kalabalık kapalı yerlere gerekmedikçe girmememi, hasta olan kişilerden uzak durmamı, ellerimi sık yıkamamı, hapşırırken elime değil, kıyafetimle kapalı olan koluma doğru hapşırmamı, vs.) öğütlüyor. Bana çok mantıklı geliyor bu söyledikleri.

Domuz gribinin gereğinden fazla abartıldığını, grip aşısının insanları korumaktan çok ilaç şirketlerini zengin etmek için geliştirildiğini ve yarardan çok zarar içerdiğini düşünenlerin sayısı az değil. Bunlardan biri de Eko Anne. Domuz gribi aşısına güvenmemek için elle tutulur sebep arayanlara Eko Anne’nin bu yazısını okumalarını tavsiye ediyorum.

Kaynaklar:
BabyCenter Survey Reveals Pregnant Women and Moms are Very Concerned About Flu Season This Year, BabyCenter
Grip Aşısına Doğru Geri Sayım Başladı, Radikal, 21 Ekim 2009

Bunlar da ilginizi çekebilir:
“Aşı olmayan hamileler domuz gribi olursa ölür”müş
Pozitif doğum hikâyeleri
Hamileler için domuz gribi aşısı gelmiş, geliyormuş
En nihayetinde domuz gribi oldum
Domuz gribi üzerine bir mini röportaj
Domuz Gribi Şöyleymiş, Böyleymiş
Bir Deli Kuyuya Taş Atmış, Kırk Akıllı Çıkaramamış

32 Yanıt

  1. Bence de bu iş kesinlikle fazla ticari. İnsanlarda paranoya yaratmaktan başka bir şey yapmadıklarını düşünüyorum. Öyle şeyler söylüyorlar ki, küçük çocuğu olanlar veya hamileler çaresiz kalıyorlar. İnsanlara geri dönüşü olmayan bir durumla karşı karşıya bırakıldıkları, aşı olmaktan başka çareleri kalmadığı hissi veriliyor. Halbuki grip denilen virüs (ve onun türevleri) dünya üzerinde yüzyıllardır kılıktan kılığa geçerek yaşamını sürdürmeye devam ediyor.
    Kaldı ki ben komplo teorilerine inanan biri, olarak domuz gribinin labratuvarlarda hazırlandığını düşünüyorum. Önce virüs bir güzel piyasaya sürüldü, sonra korku tohumları ekildi, ardından, hoooop, bir anda aşı ortaya çıktı.
    Bilmiyorum, siz ne düşünüyorsunuz?

    • Bazen saflık derecesine varacak kadar iyi niyetli bir insan olarak bu laboratuvarda üretilmiş hikayesine inanmamak istiyorum. Benim düşüncem de daha çok yukarıda doktorumun dediği gibi: bu fırsat çok iyi değerlendiriliyor. Her sene başka bir grip virüsü türüyor: kuş gribi, domuz gribi… Belki de bu ikisinin üst üste gelip korku yaratması fırsatının üzerine atlanıldı. En pis olayların döndüğü, en kazançlı sektörlerden biri ilaç sektörü. O yüzden böyle bir fırsatı değerlendirip “hadi aşı üretelim, derde deva olalım, cepleri dolduralım” düşüncesi çok da imkansız gelmiyor bana…

  2. […] ne yapacaklarını öğrenmek için yukarıda alıntının devamını okumalısınız. Yazının devamı… Etiketler: Domuz Gribi, Domuz Gribi Aşısı Olmak, Hamileler ve Domuz Gribi Aşısı […]

  3. Selam, ben 2 aylik hamileyim ve Ingilterede yasiyorum. Burada saglik , asi vs. bedava ama doktorum kesinlikle oneriyor asi olmami – sebep olarak hamilelikte direnc sisteminin dusmesi. Ben asinin sadece maddi yonden yapildigina haksizca bir bakis diye dusunuyorum. Tabiat bize hastaliklari farkli sekilde sunuyor – bu da cok dogal bir olay – populasyonu dengeleyici – yani insan yapmasi filan bunlara inanmiyorum. Hamilelikte vucudun savunma sisteminin zayifladigi apacik bir gercek ve asi olup kendimizi ve dogmamis bebegimizi koruma imkanimiz varken neden olmayalim ki? Son pismanlik fayda etmez bir kere yakalandiktan sonra!! Ben olacagim ve burada herhangi bir problemle karsilasip karsilasmadigimi sizlere yazacagim. Sevgiler.

    • Hoş geldin Özlem.

      Bu konuda Türkiye o kadar karıştı, her kafadan o kadar farklı ses çıktı ve sonunda herkes o kadar uzman kesildi ki insanlar artık sadece kendi doğru bildiklerini yapmaya karar verdi. Bir yandan Sağlık Bakanı’nın kameralar önünde aşı olduğu bir ülkede Başbakan kalkıp “Ben aşı olmam, yan etkileri belli değil” derse karmaşadan başka bir şey beklenir mi?

      Güvendiğin bir doktor bulmak ve onun önerilerine göre hareket etmek insanı çok rahatlatıyor. Sanırım ben de senin gibi İngiltere’de olsaydım, ya da hala Amerika’da yaşıyor olsaydım, ne kendim aşı olmaktan çekinirdim, ne de oğlumu aşılatmaktan. Ama söz konusu Türkiye olunca birçok insan gibi içim rahat etmiyor ve olmamayı tercih ediyorum.

      Sana sağlıklı bir gebelik diliyorum. Aşıyla ilgili gelişmelerden de dediğin gibi bizi haberdar edersen çok sevinirim.

      Sevgiler…

  4. Lütfen asilanmayin!
    Sevgili özlem asilanmadan, Lutfen sunlari bi oku!
    Ben 3 çocuk annesiyim ve inan bana ki asilanmadan çocugunu dunyaya getirebilirsin!Bu asi öyle yapilmiski, programli!!
    Bu bir üçuncu dunya savasidir aslinda, modern savas!
    Biliyormusunuz, dunyada savaslari yapanlar kim?
    Sionist, masonlar, ve onlar size ve çocuklariniza aciyacaklarmi saniyorsunuz!!Evet Fransada ve Ingilterede bedavadir asilar!!!
    ne güzel!!
    Jane Burgermeister diye bi bilim gazeteci Dunya Saglik örgütune, Obama ya karsi, buyuk ecza firmalarina karsi suçlamada bulunuyor.
    Obaakma Bush’un bi kuzenidir,damokratlarda, republikenlerde ayni mason vesionist sektindedirler, ve dunyayi hükmetmek için son kartlarini oynamaktadirlar!!!Oyunlarina gelecekmisiniz?Bakiniz
    Jane Burgermeister diyor ki Masonlar dunya nufusunu degistirmek için, ekonomik krizde para kazanmak için domuz gribi korkusu yaratmirmislardir.
    Evet bu asi masonlarin gelecegidir!!!
    Asi ile gizli savas yapmaktalar!!!!
    Ne tesaduftur ki bi ekonomik krizde, ve tam asilar geldigi vakit hastalar çogalmakta?Hindi gibi bizi yigecekler!!!
    Asilananlar bi takim zaman sonra bulasacaktir galiba diger asilanmayanlara, ve ortalik öyle karisacaktir!!!
    Hersey ekonomik krizi unutturup!!!!ortaligi karistirip yeni dunya düzeni kurmak içindir!!!
    Nasilmi?Bu asilarin içine minik nanoteknolojik,cihaz koyacaklar, yarim milimetrelik! uzaydan satelitten , komand edilebilinecek, ve biz insanlar kontrol altina alinacagiz hayir demezsek!!!Ve böylecede , bu elektonik minik cihazla yeni elektronik para olmus olacak beyinimizde!!!
    Ve yeni dunya ekonomik düzeni böylece kurmus olacaklar acele hayir demezsek !!!!!!!!
    Sayin Jane Burgermeisterle lutfen temasa geçin:
    email:jmburgermeister@gmail.com
    Fransiz doktor marc vercoutere: cri-vie@neuf.fr– Tél. : 06 61 55 34 73

    • Domuz gribiyle ilgili birçok komplo teorisi duymuştum, aşının içine konacak olan nanoteknolojik cihazlar da bunlara yeni eklendi…

      Ben kimseye aşı olun-olmayın demeyi doğru bulmuyorum. Anne olarak görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim, ancak başkalarının fikirlerine ve kararlarına da saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum.

      Özlem de belli ki güvendiği bir doktorunun tavsiyesi üzerine doğru bildiğini yapıyor. Doktor ya da konuda uzman biri olmayan kimsenin başkalarını yönlendirmeye çalışmaması gerektiğini düşünüyorum.

  5. selam,bende 6 aylık hamileyim ve ne kadar bu olanlara kulak tıkamaya çalışsamda gittiğim heryerde herkes tarafından konuşulan bir konudan kaçamıyorum.güya haberleri izlemiyorum bebeğim ve ben etkilenmeyelim diye ama haberler bana ağızdan veriliyor şu kadar kiş ölmüş şunlar olmuş diye.doktorum aşıyı tavsiye etmiyorum dedi ama içim bir türlü rahat etmiyor.kafam okadar karışıkki bu üç ay nasıl dolacak bu psikoloji ile bilemiyorum.
    aslında inançlı bir insanım ve eğer öleceksek domuz gribide hiç bişeyde mani olamaz o kadere bunun bilincindeyim ama dedimya herkes aynı şeyi konuşuyor ve bunalmamak imkansız.
    şimdilik bir kaç kişi dışında kimseyle görüşmeden evimde oturuyorum bakalım nerelere gidecek hepimizin ruh hali.bu domuz gribi aşısından sonra sağlık bakanlığı hepimize bir psikolog tahsis etse çok memnun oluruz.kusura bakmayın içimi döktüm çok bunalmıştım şimdiden teşekkür ediyorum…

    • Sizi çok iyi anlıyorum. İnanın artık bu konudaki haberleri de okumayı bıraktım. Gerekli önlemleri alacağız, olur da hastalanacak olursak da bir şekilde geçireceğiz. Biraz fazla abartılıyor inanın. Benim oğlum bundan birkaç hafta önce hastalandı, ben ise son dört gündür hastayım. Her geçen gün biraz daha iyiyim. Bol vitamin, bol sıvı ve istirahatle geçirilmeyecek bir şey değil, ister domuz gribi, ister tavşan gribi olsun.

      Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle…

  6. 32 haftalık hamileyim…ve psikolojik olarak çok kötüyüm..bu domuz gribi yaygarası mutlu olarak geçireceğim bu günleri kabusa çevirmekten başka bi şeye yaramadı..doktorum aşı olmam da bir sakınca olmadığını söyledi ama ben kararsızım..her kafadan farklı farklı ses…kendi sesimi de duyamaz oldum…aşı olsam mı olmasam mı? domuz gribi abartı mı değil mi? evden çıkmamak çözüm mü değil mi?bunun gibi birçok soru beynimde sürekli volta atıyor…gerçekten neyi nasıl yapacağımı artık bilemez oldum….:(

  7. Pardon yanlis bir yazi yazmisim:
    Fransa devrim yapmak düsünmüyor diye yazmisim

    ASIL yazmak istedigim su idi:

    Fransada devrim yapmak bile söz konusudur simdi!!

    Saygilar.

  8. ben neyi düsünecegimi neye inanacagimi bilmiyorum vallahi domuz gribinden baya endiseliyim asi olanlari taniyorum olmayanlari olmak istemeyenleride ben kararsiz kaldim bu konuda

  9. Sevgili Kadem,

    Aşı ile ilgili yazdıklarınızı okudum da, sadece merakımdan soruyorum. Nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz? Ya da bu kadar çok seyi nasıl biliyorsunuz?

  10. yaa çok enteresan 30 haftalık hamileyim aşılanmayı hiçbir gün düşünmedim domuz gribi teşhisi konuldu bundan 1 ay kadar evvel evden dışarı çıkmadığım halde tamiflu denilen ilacı kullandım 2-3 gün içerisinde toparladım 19 aylık bir de oğlum var ona da bulaştı ancak bol c vitamini ve şuruplarla bir şekilde atlattık sadece orta kulak iltihabı kaldı hala şurup veriyorum 2 tane.
    Açıkçası burada yapılan bazı yorumlar bana aşırı komik geldi aynı zamanda da düşündürücü. Yani çok mu milliyetçi gözle baktığımızdan oluyor acaba ben bi tartışma konusu açmak istemiyorum evet bu işin ticarete dönüştüğü kesinlikle doğrudur bu virüsün yayılmasında art niyetler de olabilir ancak aşının içine çip koyup bizi uzaydan aydan falan yönetmeleri çok çocukça geldi bana ya… açıkçası bayaa güldüm:))) Tavsiyem odur ki bugün itibariyle hamileler için adjuvan maddesi içermeyen aşılama başlayacak bence mümkün mertebe evde kendinizi koruyun dışardan gelen kişiler dikkat edin ve uyarın gribal bir durum varsa gelmemeleri konusunda .bir süre aşı olma konusunu erteleyip beklemekte fayda var diye düşünüyorum önce bi 15-20 gün kadar bekleyin haberler neyi gösterecek aşı olana hamilelerdeki yan etkiler veya ölümler konusunda artış olacakmı ona göre aşı yaptırmaya karar verirsin herkese sağlıklı günler ve kolay doğumlar dilerim

    • Merhaba Ebru,

      Bilmiyorum benim diğer yazımı okudun mu ama ben geçen hafta domuz gribini geçirdim. Hamileliğimin yirminci haftasında atlatmış olarak kendi adıma aşı tartışmalarını rafa kaldırdım, böyle olduğu için de hem şanslı, hem mutlu hissediyorum kendimi…

      Öte yandan, hastalığın kendine yakalanmasaydım da adjuvansız aşıyı olabilirdim gibi geliyor. Bilemiyorum…

      Korunma çok çok önemli, haklısın. Ama mesela benim durumumda bir gün önce görüştüğüm bir arkadaşımdan, onda henüz hiçbir grip belirtisi olmamasına ve hiçbir şekilde yakın temasta bulunmamamıza rağmen kaptım. Belli olmuyor.

      Benim de aynen senin gibi dileğim herkesin şu grip sezonunu hayırlı bir şekilde atlatması… Sana da sağlıklı bir gebelik diliyorum. Sevgiler…

  11. yapılan yorumların cogunu traji komik buldum..bilimsellik namına hiçbirşey yok..
    hemen herkes(birkaç kişi hariç) kendi kafasından bir senaryo yazmış, yazdığına inanmış ,yok nano çipler felan..
    bir konuyu kendi adıma açıklayım; nano çipleri üretmek inanılmaz pahalı bir işlem olup milyonlarca doz aşı içerisine nanoçipler koymak bugünün imkanlarıyla imkansız..

    elektrik-elektronik mühendisi
    saygılar..

    • Elektrik-elektronik mühendisi olarak görüşünüzü paylaştığınız için teşekkürler. Burası bilimsel bir platform zaten değil, yapılan yorumlar ise tabii ki herkesin kendi görüşleri. Onları ciddiye alıp almamak kişinin kendine kalmış.

      “Demokratik” olma adına sizinki gibi yorumları silmiyorum. Belki de başkalarına “bize mantıklı gelmeyen görüşleri rencide etmeden dışlamak gerekir” mesajı verebilmek adına faydalı olur diye bir ümidim var.

  12. Ben dün domuz gribi denen hastalığın aşısını oldum. Çok korkarak gittim kolumu açtığımda bile acaba olsam mı? diye düşünüyordum ama bir bakmışım olmuş .Bu esnada 34 haftalık hamileyim ,doktorum olmamın bir sakıncası olmadığını söyledi bende oldum sadece 3-4 saat bir kol ağrısı oldu ve akşamda biraz başım ağrıdı. Doğumdan sonrada korunacağını ve hastanelerde doğum esnasında risk olacağını düşününce olma kararı aldım .Benimle birlikte 9 yaşındaki oğlumla eşimde aşılandı. Abartıldığı kadar büyük bir şey olacağını düşünmüyorum.Herkes için her şeyin en iyisi olması dileğiyle.

  13. ben 21. haftalık hamileyim. doktıum grip aşısı olmamda bir sakınca olmadığını söyledi.ama benim kafam çok karışık .ne yapacağımı bilmiyorum.ama çevremdeki hamileler aşı olma taraftarı..tabiki adjuvansız aşıdan….

  14. ELİF HNM EN NİHAYETİNDE DMZ GRİBİ OLDUM YAZINIZIN SONUNDA YORUM YAPMŞTM Bİ SORUM OLMUŞTU HALANIZA SANIRIM GÖRMEDİNİZ BU YAZIYA BAKARMISINIZ DİYE YAZDIM YANITINIZI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM

  15. KÜBRA – Geçmiş olsun. Sanıyorum kendi koşulların söz konusu olduğunda en doğru kararı almışsın. Bebeğini sağlıkla kucağına alman dileğiyle…

    ENZ -Hoş geldin. Belki bu yazı öyle ya da böyle karar vermene yardımcı olur: http://blogcuanne.com/2009/12/06/hamileler-icin-domuz-gribi-asisi-gelmis-geliyormus/

    SUDEFE – Çok geçmiş olsun. Biz de aynı evin içinde 7 kişiydik, 5’i hastalandı, iki kişi hastalanmadı. Bunlardan biri oğlum Deniz’di (ki onun daha önce geçirmiş olduğunu düşünüyoruz), diğeri ise annemdi. Sonuçta herkesin hastalanması gerekmiyor, bir şekilde kapmayabiliyor insanlar. Kapanlar da farklı geçiriyorlar — örneğin benim babaannemin de ateşi çıkmadı. Umarım siz de bu şekilde atlatmış olursunuz. Sevgiler…

  16. 10 dakika kadar önce sağlık ocağına gidip aşı oldum.22 haftalık hamileyim ve bu konu gündeme oturduğundan beri olmakla olmamak arasında gidip geldim.Sanırım hamilelik söz konusu olmasa aşı olmazdım.Ama gebeliğin riskli bir dönem olması ve daha havalar fazla soğumadan 300 ün üzerinde ölüm vakasınının yaşanması bana aşının gerekliliğini düşündürttü.Öte yandan çalışıyorum ve kendimi evden çıkmayarak korumaya çalışma gibi bi imkanım da yok şu an için ,bu da sanırım diğer bir etken oldu aşılanma konusunda.Dilerim büyük Allahım bizi ve bebeklerimizi korur .

  17. merheba arkdaşlar tüm yorumları okudum zaten kafam karışıktı daha da karıştı.13 haftalık hamileyim annem bı ay önce beni aradı ve kesinlikle aşı olmamam için rica etti.çok duşunuyorum ruh psıkolojım cok karışık olsam mı olmasam mı ama işi şansa bırakmamayı duüşününce aşı olmaktan yanayım doktoruma bı ay önce sorduğumda olmam gerektiyini söylemişti bu kadar kararsız olduğum hıç olmamıştı ve çok zor bışey:(

  18. Herkese selam…Bende kafası karışık 33 haftalık hamile bir bayanım..acayip sıkılıyorum.aslında merak ettiğim şey şu::aranızda hamileyken bu aşıyı olup bebeğine yada kendine bişe olan birini duydunuz mu yada okudunuz mu bi yerlerde…herkese Allah yardım etsin…alınacak zor bi karar bizi bekliyor..bu arada doktorum olabilirsin dedi…bilgi olsun diye eklemek istedim…hoşçakalın…

    • Hoş geldin Leyla. Kafası karışık bütün hamileler burada toplandık 🙂

      Domuz gribi aşısının yan etkileriyle ilgili çekinceler daha çok uzun süreli. Yani ilk etapta görülebilen kol ağrısı, uyuşma gibi etkilerden ziyade, uzun vadede ortaya çıkabilmesi muhtemel etkilerden korkup da yaptırmıyor birçok insan.

      Benim kadın doğum doktorum aşıya karşı. Ancak mikrobiyolog olan halam adjuvansız aşıdan olmam gerektiğini söylüyor–du, ben hastalanana kadar. Halamın görüşlerine burada yer verdim, belki sana da ışık tutar: http://blogcuanne.com/2009/12/06/hamileler-icin-domuz-gribi-asisi-gelmis-geliyormus/

  19. Merhaba,
    ben de Leyla’yla aynı durumdayım sanırım. 19 haftalık hamileyim, doktorum aşı olmam gerektiğini söylüyor, hem Ocak ayında daha da artacakmış salgın hem de hamilelerin bağışıklık sistemi düşük olduğu için kendimi ve bebeği korumalıymışım. Doktorların büyük çoğunluğu aşı olmamızı söylüyor, ancak bu görüşte olmayan doktorlar da var. Bunlar neye dayanarak böyle söylüyorlar? İnsan, gerçekten kısa ya da uzun vadede bana ve bebeğime birşey olur mu diye düşünüyor. Domuz gribini atlatmış hamileler kadar cesur olabileceğimi sanmıyorum. Yani bekleyip, hastalığı kapıp, atlatıp atlatamayacağımı görmek aşıyı olmaktan daha riskli geliyor. Ben de Leyla gibi soruyorum, aşıyı olup da kendisine ya da bebeğine birşey olan bir hamile duydunuz mu? okudunuz mu?

  20. merhaba 20 haftalık hamileyimm bugün domuz gribi aşısı oldum,çalışıyorum ve kalabalık ortamlarda bulunmak zorundayımm,doktorum da bir prof ve aşı olabileceğimi söyledi umarım herkes için her şey çok güzel olur.

    • Hoş geldin Pınar. Geçmiş olsun. Seni rahat ettirebilecek bir karar verebilmene çok sevindim. Çoğu gebenin hala kafası çok karışık maalesef.

      Haftalarımız çok yakın, ben de 22’nin içindeyim. Sana sağlıklı bir gebelik diliyorum. Sevgiler…

  21. Merhabalar. Biz ailecek 3 hafta önce aşı olduk. Eşim de bizimle beraber aşı oldu. (Adjuvansız)Eşim 22 haftalık hamile. Bugüne kadar herhangi olumsuz bir durum görmedik. Biz de sizler gibi çok araştırıp sorguladık. Ama doktorumuz aşı olmamızı önerdi. Bu arada doktorumuzda 7 aylık hamile o da aşı oldu. Allah büyüktür inşallah bişey olmaz. Hepimizin Allah yardımcısı olsun.

Bir Cevap Yazın

