Çocuk Filmleri Festivali biletleri satışta

IICFF4

Aquarium adlı filmden

Daha önce bahsettiğim Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali geçen hafta başladı. Niyetim Cumartesi ve/veya Pazar günü Deniz’i götürebilmekti, ancak araya hastalık girince yalan oldu.

Filmlerle ilgili detaylar festivalin web sitesinde var. Deniz’in yaşı itibarıyla 3 yaş üzeri olan filmler benim ilgimi çekti. Zaten bunların çoğu da birkaç dakikalık kısa filmlerden ibaret. Bu kısa filmler birlikte derlenerek çeşitli seçkiler oluşturulmuş. Bir girişinizde birkaç tane üst üste seyrediyorsunuz. Toplam 45 dakika kadar sürmüş oluyor.

Bu arada her nedense benim web tarayıcım (Firefox) filmlerin sayfalarındaki süreleri gerektiği gibi göstermiyor. Örneğin Aquarium’un süresi 130 olarak görünüyor. “Bu 130 nedir, dakika mıdır, öyle şey olur mu canım?” diye kendi kendime kurcalarken festivalin web sitesinde verilen iletişim adresine bir mail atayım dedim. Sizce cevap geldi mi? Ev-vet!

Festival yetkilileri gönderdiğim e-maile iki saat içinde geri döndüler. “Filmlerin süreleri dakika (‘) ve saniye (“) işaretleri ile gösterilmiştir” dediler. Öyle baktım, böyle baktım, bulamadım. Cevapları için teşekkür etmekle birlikte göremediğimi söyledim, ayrıca filmlerin arka arkaya gösterilip gösterilmediği ile ilgili de sorular sordum.

Her e-mailimi büyük bir sürat içinde, her sorumu büyük nezaketle cevapladılar. Birçok firmanın e-mail nezaketinin “n”sini bilmediği günümüz Türkiye’sinde bu festival yetkililerini yaptıkları işe bu kadar ciddiyetle yaklaştıkları için tebrik ediyorum. Duyuyor musunuz diğerleri? Öğrenecek ne çok şeyiniz var!

Konuya dönelim. Özetleyecek olursak:IICFF3

  • Festival 19 Kasım’a kadar İstanbul ve İzmir’de devam edecek.
  • Filmler 3 yaş üzeri, 6 yaş üzeri, 8 yaş üzeri, 10 yaş üzeri ve 12 yaş üzeri, ve Küçük Sinemacılar olmak üzere ayrı ayrı gruplanmış.
  • 3 yaş üzeri filmler çoğunlukla kısa filmlerden oluştuğu için 40-45 dakikalık seçkiler halinde derlenmiş. Diğerlerini sormadım, bilmiyorum.
  • Biletler internet üzerinden satışa sunuluyor.

Domuz gribi, tavşan zatürreesi ya da horoz öksürüğü gibi herhangi bir aksilik çıkmazsa bu hafta sonu gitmek istiyoruz. Başlarım kapalı yerine de, domuzuna da, gribine de!..

Gidebilirsem izlenimlerimi paylaşacağım. Ayrıca giden başkaları olur da onlar da fikirlerini paylaşmak isterlerse çok sevinirim.

6 Yanıt

  1. harikaymış, lütfen resimde çek ve burda yayınla olurmu elifçim, böyle etkinliklere katılıp haber verdiğin zaman büyük bir zevkle okuyorum, inan, iyi eğlenceler…

    • Keşke haber verdiklerimin hepsine katılabiliyor olsam. Daha neler oluyor kimbilir de yetişemiyoruz. Dünya Çocuk Kitapları Haftası da varmış aynı günlerde… Tabii ki yine İstanbul’da.

      Keşke bu tür etkinlikler daha çok şehirlerde yapılsa, ya da ne bileyim, gezse, değil mi? Herkes faydalanabilse ne güzel olur.

      Gidebilirsem mutlaka izlenimlerimi paylaşacağım.

  2. ah ah keşke, nasıl dertliyim az çok anlamışsındır, neyse ki açevin aile eğitimi varmış ona gideceğim, kızım biraz daha büyüsün bu tür etkinliklere kalkıp zonguldaktan gelip gitmeyi bile düşünüyorum, sadece kızım için bu fedakarlığı yapacağım.

  3. 2 kaldı bitmesine elif gittinmi?? gitmediysen ve gitmeyi düşünüyosan resim bekliyorum …

  4. […] kalsın kaçırıyorduk, Blogcu Anne’nin bu yazısı sayesinde haberim […]

Bir Cevap Yazın

