Çocuğa yönelik cinsel istismar HER GÜN önlenmeli

Hiç bilmiyordum. OİP sayesinde haberim oldu. Meğer 19 Kasım Dünya Çocuğa Yönelik Cinsel İstismarı Önleme Günü’ymüş. 2000 yılından beri böyleymiş.

Bu konuda bir kampanya yürüten Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı‘na göre çocukların yüzde 25’i cinsel istismara uğruyormuş. Bu ne demek? Etrafınıza bir bakın. Etrafınızdaki dört çocuktan bir tanesi taciz ediliyor demek. Korkunç bir rakam değil mi?

İşin daha da rahatsız edici tarafı taciz olaylarının, özellikle de aile içi olanların üstünün kapatılmaya çalışılması, olayların açığa çıktığında mağdurların ciddiye alınmayıp iftira atmakla suçlanması, ve nihayetinde bu suçu işleyen kişilerin kaygısız, cezasız bir hayat sürmeye devam etmeleri.

Daha önce bu konuda yazmıştım. Benim yakın çevremde de cinsel istismara uğramış olan insanlar olduğundan bahsetmiştim. Suçun cezasız kalması insanı deli ediyor.

Bu konuda kat edilecek çok yol var. İnsanın olduğu her yerde sapkınlık, yozluk olacak. Ama “bilinçliyim” diyen anne-babalara çok iş düşüyor. Çok uyanık olmamız lazım. Çocuklarımızla iletişimi hiç koparmamamız lazım. Önce kendimizi, sonra çocuklarımızı eğitmemiz lazım.

Tabii ki hukuk sisteminin de elden geçmesi gerekli. Bu tür suçlara kalkışan insanlar en az cezalarla yırtıyorlar, o da eğer yargıya götürülebilirlerse.

Cinsel İstismar adlı bir kitap aldım geçenlerde. Henüz okumaya sıra gelmedi ama değerli bir kitaba benziyor. Okuyunca yorumlarımı paylaşacağım.

Uyanık olalım. Çocuklarımızı koruyalım. Sessiz kalmayalım.

Bu da ilginizi çekebilir: Çocuk tacizi üzerine

4 Yanıt

  1. Tüylerimi diken diken eden ve gerçek olduğuna inanmak istemediğm bir konu çocukların cinsel istismarı hele ki aile içinde olanı. Malum terminolojiyi (e….. ilişki) bile telaffuz etmek istemem. Gazetelerde en çok aile içinde kızların başına gelenleri okuyoruz ancak ben belki pek çok anneye masum gelen ama beni rahatsız eden bir duruma dikkat çekmek istiyorum. Oğlu olan annelerin oğullarını elbette ki çok masum sebeplerle de olsa dudaktan öpmeleri, aynı yatakta yatmaları.Kız çocukları konusunda toplum olarak daha korumacı olsak da çocukların cinsel istismarına ilişkin istatiktiklerde ülkemizde aslında erkek çocukların daha riskli durumda olduğuna ilişkin bir çalışma okumuştum diye hatırlıyorum. Ben çocukların anne-babaları tarafından minik de olsa dudaktan öpülmelerine çok karşıyım ve maalesef annelerin bu davranışta bulunduğunu gördüm.

  2. Eline sağlık Elif. Daha çok yazalım, anlatalım, duyuralım. Çocuklarımızı koruyalım bu kötülükten…

  3. rakamlar kötü. inanasım gelmiyor şahsen. istatistikler yanılıyordur diyorum içimden. 4 çocuktan biri deniyor ya. kaç gündür ve gecedir bu söz dizimi çınlıyor kulağımda. her 4 çocuktan iri.. her 4 çocuktan biri…..

  4. Bazı insanlar çok kötü hem de..

    Ben master süresince Adli Vak’ a toplantılarına katılıyordum, her cuma başım ağrıyordu, duyduklarıma katlanamıyordum, dersler bitti, tam rahatladım derken Çocuk Şube nöbetlerim başladı..Yani benim işim bu diyemediğim, gözlerimin dolmasını engelleyemediğim, odasında mışıl mışıl uyuyan bebeğimi düşündükçe karşımdaki mağdurdan utandığım, insan olmak ne demek sorguladığım vakalar..

    Offf…

Bir Cevap Yazın

