Deniz’in Kitaplığından: Doktorda…

Deniz küçükken şimdiye oranla daha sık gerçekleştirdiğimiz doktor randevuları bir olay olurdu. Doktorumuz her ne kadar çok yumuşak, sevgi dolu bir kadın olsa da sonuçta doktor işte. Orasını burasını çekiştirmeye başladı mı, hele bir de aşı yaptı mı olay biter, Deniz çığlığı basardı.

Yine de Deniz küçük olduğu için bir şekilde tutması zor olmazdı. Annem kollarından, ben bacaklarından tutar, Deniz katılırcasına ağlarken doktor da aşısını yapıverirdi.

Sevimsiz bir tabloydu tabii. Ve giderek Deniz’de doktor fobisi olmasından çok korktum.

Ancak son zamanlarda tam tersini yaşıyoruz. Doktorumuza karşı derin bir sempati duyuyoruz. Ve bunda kesinlikle DOKTORDA kitabının büyük etkisi var.

Doktorda, TÜBİTAK’ın 3-6 yaş çocuklarını hedefleyen Erken Çocukluk Kitaplığı serisinden bir kitap. TÜBİTAK’ın web sitesinde şu şekilde tanıtılıyor: “Doktora muayene olmaya giden bir çocuğun nelerle karşılaşabileceği 3-6 yaş arası çocuklara uygun ve açık bir dille anlatılıyor. Doktora gitmek üzere evden çıkılmasından eczaneden ilaçların alınıp eve gelinmesine kadar bütün süreçten bahsediliyor.”

Hikâyede anne, üç çocuğunu birden doktora götürüyor. Çocuklardan birinin kolu ağrıyor, biri üşütmüş, en ufak olan bebeğin de aşı olması gerekiyor. Anne önce doktoru arayıp randevu alıyor, birlikte doktorun ofisine gidiyorlar, doktor her bir çocuğu tek tek muayene ediyor, bebeğin aşısını yapıyor (ve bu kitapta aynen anlatıldığı gibi “sadece azıcık acıtıyor”), sonra ilaçları yazıyor. Doktordan çıkışta beraber eczaneye gidip ilaçları alıyorlar, sonra eve döndüklerinde hasta olan çocuk ilacını içip yatağına yatıyor.

Kitaptan sayfalar. (Kaynak: TÜBİTAK)

Bütün bu süreç Deniz’e çok güzel hitap etti. Artık doktora gitmeden önce mutlaka bu kitabı okuyoruz, sonra yanımızda doktora götürüp “Doktor Teyze”ye de gösteriyoruz. O da orada yapılanları aynen uyguluyor, “Bak, çocuğun kulağına bakmış, gel ben de seninkine bakayım” dedikçe Deniz’in daha da hoşuna gidiyor.

Hatta “Doktor Teyze”miz o kadar çok beğendi ki bu kitabı “Kesinlikle ben de bir tane burada bulundurmalıyım” dedi. Ben de siparişini verdim, elime geçer geçmez kendisine hediye edeceğim.

Özellikle de domuz gribi yüzünden doktor ve hastane ziyaretlerinin doruk noktasına çıktığı şu günlerde çok faydalı olacak bir kitap Doktorda. Biz, aynı Erken Çocukluk Kitaplığı serisinden Diş Hekiminde ile birlikte tanesini 2,50 TL’ye almıştık. İnternetten sipariş vermeyi tercih edenler için kitapyurdu‘nda da 2,34 TL’ye satılıyor

7 Yanıt

  1. Bu kitabin oglum icin BANYODA versiyonu var midir acaba??? :)!

  2. Aslı Akalın’ın yorum süperr yaw 🙂

    Böyle önemli paylaşımları bir defterim var oraya not alıyorum. Mutlaka bir gün lazım olur diye.. Çok tşk bilgilendim ben yine 🙂

  3. a aa! tubitak usborne books’un kitaplarini cevirmis. bizde de bu seriden disci ve ucak seyahati kitaplari var, u. bayiliyor. bu kitaplar burada (burasi amerika) avon, tupperware falan gibi bohcaci teyze usulu satiliyor (bildigim kadariyla). turkcesinin olmasi ne guzel. umarim butun seriyi tercume ederler. yok, bu temenni iyi olmadi. “umarim turkiye’de cocuk kitabi yazarlari cogalir,” desem daha iyi.

  4. çok beğendim çok sağol paylaştığın için, tuvalet eğitimi vardır inşaallah:)

  5. Bize de lazim bu kitaptan:) anneme soyliyim gelirken getirsin…
    Derinin de 2 yas kontrolu vardi…kulak kontrolune alisik, ama doktoru baska yerlerini elleyince basti cigligi…ustune bir de hepatit A asisini yedi, susturamadik bir turlu…

  6. BANYODA ya da TUVALETTE versiyonlarına henüz rastlamadım. Bu arada bunların İngilizcesini de sanırım D&R’da gördüm, ilgililerin dikkatine…

    Sonuç olarak kesinlikle her eve lazım bir kitap bu. Şiddetle tavsiye ederim.

  7. tubitakın kitaplarını ben de takip ediyorum. bütün annelere tavsiye ederim anlatımlar çok basit ve yalın. ayrıca resimlendirmelerde çok güzel.çocuklarımda seviyor.

Bir Cevap Yazın

