Deniz üç yaşında…

Deniz ve Elif'in ayak izleri, Eylül 2008

Benim minik Deniz’im, üç kilo iki yüz otuz gramlık bebeğim, canım oğlum bugün üç yaşında.

Bundan üç sene önce bugün ilk kez kollarıma aldığım, o zamanlar “bir paket kıyma ağırlığında” dediğim bebeğim artık eşek kadar oldu, kucağıma alamıyorum.

Çok hızlı büyüyor, yetişemiyorum.

Her geçen dakika, bir öncekini özlüyorum.

Bu yazının nereye gideceği belli. İyisi mi gözlerim daha fazla buğulanmadan babamın bundan yaklaşık bir buçuk sene önce Deniz’e yazdığı bir şiire yer vereyim.

Not 1: Babam acayip sanatçı ruhlu bir insandır. Konusunda eğitim almış olmamasına rağmen ciddi resim yapar. Bu da onun ilk ve tek şiir denemesiydi. Deniz o zamanlar “büyükbaba” diyemiyor, babama “Baa” diye sesleniyordu. Baa zamanla Bübaba’ya, şimdilerde ise Bikbaba’ya dönüştü.

Not 2: Deniz, onların tercihi üzerine benim babama “Büyükbaba”, babasının babasına “Dede” diye sesleniyor. Yani şiirde adı geçen Dede, Deniz’in Babası’nın babası.

Deniz’e dair

“Deniz’im deryam
Ben şiir yazamam
ama
şimdi artık bir şeyler
yazmadan da duramam”

Bilmem yukarıdaki
Andırır mı biraz şiiri
Çok önemli de değil
Yeter ki dökebileyim içimi

Hoş geldin!

Ne güzel ettin de geldin
Tekdüze yaşama yeni anlam yükledin
Bak, ilk gülüş, ilk bağdaş derken
gözüne kestirdin, kalktın yürüdün

“Aç, otuğ, ennene…” Sen konuşuyorsun,
her yaklaşıma şirince gülüyorsun.
Uzun mutlu bir yaşam seni beklerken
İki elin belinde, dimdik, hoyratça duruyorsun

Olacaktır,  birden büyümeyi istediğin,
zamanı koşturamadığına yandığın
Ancak
bakacaksın ki dilden düşmüyor,
serpilmiş, dünya yakışığı delikanlılığın.

Aklın, güzelliğin anandan, babandan
Elhak, bir şeyler var dedenden
Yaşamına süre koyarken, göz bebeğim
Ömrüne ömrü de benden alsın Yaradan.

Baa

İyi ki doğdu benim canım oğlum.

Bu da ilginizi çekebilir: Nasıl HypnoBirthing Annesi Oldum?

18 Yanıt

  1. Ne guzel bir siir bu boyle, gozlerim doldu sabah sabah!!! Nice saglikli, keyifli, huzurlu ve mutlu yillar diliyorum hepinize hep birlikte!

  2. Çok duygulandım, kızımın da böyle bir sevgiyi doyasıya yaşamasını çok isterdim 😦 Allah sağlıklı ve mutlu bir ömür versin Deniz’e :))

  3. Yaşasın sanatçı ruhlu dedeler!
    Mutlu yıllar Deniz!

  4. bayıldım şiire!
    dedesi ne tatlı.

    Hayırlı, mutlu bir ömür Denize..

  5. Çok güzel, çok hoş bir anı :)) Mutlu yıllar Deniz’e :)))

  6. Canim torunum Denizimin Dogum gunu kutlu olsun! Ne cabuk geciyor gunler.. O Maiami de dunyaya merhaba derken. Ben telefon basinda ciglik, ciglia sevinc gozyaslari dokuyordum.. Sesime komsular kosup gelmisti.. IYI KI DOGURMUSUN ELIFCIM.. Denizin. nunu su (Babaanne)

  7. Çok güzelmiş, benim de gözüm sulandı. İyi ki doğdun Deniz’cik.

  8. Cok guzel siir:) Mutlu yillar Deniz’e!

  9. bayıldım şiire, bence sanatçı ruhunu taşıyor büyükbabacık:))
    denize de mutlu yıllar, sağlıklı hayırlı bir ömrü olsun, önce kendisine sonra ailesine sonrada vatanına milletin hayırlı bir evlat olsun inşaallah……

  10. Dogurma gunun kutlu olsun Blogcu Anne. Deniz’e de nice mutlu yaslara.
    buyukbabanin da eline, gonlune saglik. Cok guzel siir.

  11. İyi ki doğmuş Deniz:) Mutlu yıllar…

    Ne düşündüm bir de biliyor musun? 3 yaş, çocukların en zorlu bakım aşamasının bitip, anne-babanın ohh dediği zamandır. Şimdi tam bu sırada, yepyeni maceranız başlıyor… Güzel günler ve kolaylıklar diliyorum:)

  12. Heeepinize çoook teşekkür ederim. Çok yorucu, çok mutlu, çok koşturmalı bir gün geçirdik.

    OİP – kesinlikle çok haklısın. 3 yaşın doğum günü bile diğerlerinden çok farklıydı. Daha öncekiler daha çok “kendimi tatmin” içindi, ancak bu sefer Deniz her şeyin çok farkındaydı. Gerçekten büyüdüğünü hissettim. Dediğin gibi, tam da “büyüdük” derken sil baştan başlıyoruz. Bakalım neler olacak 🙂

    Yorumlarınızı babamla da paylaşacağım. Eminim çok mutlu olacak.

    Hepinize sevgiler…

  13. Ne mutlu Denize sizin gibi bir annesi,böyle ince ruhlu bir dedesi var,hayatında hep böyle güzel insanlar olmasını dilerim..

  14. Sonlarına doğru kendimi tutamadım, gözlerim doldu. Deniz yeğenimize ve tüm ailene güzel bir ömür, mutlu bir bayram diliyorum.

  15. ÇOk duygulu ve herkes gibi benim de gözlerimi doldurdu
    Onlar için anlamı ne kadar farklı biz de torunlarımız olduğunda anlayacağız herhalde
    Deniz’in doğum senin doğurma gününü kutlarım

  16. Sevgili Hatice, Vuslat, Ayça – içten mesajlarınız, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Pratik Anne ve Ayça – bu “doğurma günü” kavramına bayıldım 🙂

  17. Nice nice yıllara, bebeğiniz doğduğu zaman daha bir büyük görünecek gözünüze. En azından bizde öyle oldu.
    Bu torun sevgisi gerçekten bambaşka, insanı çok farklılaştırıyor, şair de yapıyor. Şiir çok güzel
    Mutlu Bayramlar

    • Çok teşekkürler.

      Bu “ikincisi doğduğunda ilkinin daha da büyük görünmesi” kavramını daha önce de duymuştum ama yaşamadan nasıl olduğunu anlamayacağım sanırım. Bir arkadaşım ikinci bebeği doğduğunda yaklaşık 3,5 yaşında olan kızı için “Sanki 8-9 yaşındaymış gibi geliyor!” demişti.

      Torun sevgisi hakikaten insanı şair yapıyor herhalde… Ben de o günleri görebilmeyi çok istiyorum, bakalım olacak mı…

      Sevgiler…

Bir Yanıt Bırakın

