19. hafta: Sesim geliyor mu?

Deniz’in Babası’nın iş yoğunluğunu ve bayram tatili boyunca Deniz’in okulunun kapalı olmasını fırsat bilip kendimi annemlerin evine attığım şu günlerde keyfime diyecek yok. Evin kalabalık olması nedeniyle Deniz kapanın elinde kalıyor. Ben de bol bol keyif yapıyorum. Yediğim önümde, yemediğim yok çok şükür. İştahım başını alıp gitmiş durumda. Geçen hafta tartıldığımda hamileliğimin başından beri toplam dört kilo almıştım. Önümüzdeki doktor randevusunda neler olacak, hep birlikte göreceğiz. Diyetisyen kuzenim ikinci gebelikte alınan kiloların ilkindeki kadar kolay verilmediği konusunda beni uyardı ve bu trimester’ı bu şekilde kapatmamın faydalı olacağını söyledi. Bakalım yapabilecek miyim…

Doktorun tartısıyla benimkinin arasında neredeyse iki kilo fark var, dolayısıyla ben kendi tartımı dikkate alıyorum. Ben sabah uyanır uyanmaz minimum kıyafetle tartılıyorum. Doktora gittiğimde ise genelde öğleden sonra olduğundan, üzerimde de bir ton kıyafet olduğundan olsa gerek, arada bayağı bir fark çıkıyor. Ben doktorumunkini duymazlıktan gelip kilo takibimi kendimce yapıyorum, hile sayılır mı?

İki Numara artık durmamacasına hareket ediyor. Dışarıdan ilk hisseden annem oldu. Sonra kız kardeşim, kuzenim ve halam şahit oldular kıpırdanmalarına. Özellikle uzandığım zamanlarda hiç durmuyor. Daha önce de aynı şekilde deneyimlemiştim: Anne hareket halindeyken karnındaki bebek sarsıntıdan uyuyakalır, anne uzanırken, dinlenirken ufaklık uyanır hareket etmeye başlarmış. Hakikaten de öyle oluyor.

19 haftalık blogcu göbek

Şu hamilelik denen olay ne acayip şey. Daha önce vücudunda var olduğunu bile bilmediğim şeylerin ağrıyacağı tutuyor. İngilizcede round ligament denilen, Türkçeye rahim bağları olarak çevrilebilen, rahmi tutan ve destekleyen bağlar varmış kadın vücudunda. Rahim büyüdükçe bu bağlara yük bindiği için ağrı yapabilirlermiş. (İngilizcede round ligament pain olarak bilinen terim Türkçeye yarım yamalak olarak round ligaman ağrısı olarak çevriliyor, ama ben iyice Türkçeleştirmeyi ve rahim bağları ağrısı demeyi tercih ediyorum) İşte bu rahim bağları ağrısını ilk hamileliğimde yaşamamıştım. (Tıpkı baş dönmelerini, çarpıntıları yaşamadığım gibi!) Genellikle pozisyon değiştirirken olurmuş. Ben en çok birden ayağa kalktığımda hissediyorum. Bıçak gibi saplanan, birkaç saniyelik bir ağrı. Daha “Ne oluyor?” demeden geçip gidiyor. Şimdilik çok rahatsız eden bir tarafı yok, ancak şiddetlenmesi halinde dizleri karnına doğru çekerek oturmanın faydalı olacağını okudum. Yeni keşfettiğim Jinekoloji ve Gebelik adlı sitede konuyla ilgili pratik bilgiler yer alıyor.

Çatlak patlak yusyuvarlak

Geçen hamileliğimde çatlak problemim olmadı. Bunun genetik olduğunu duymuştum, nitekim annemin de iki hamileliğinde çatlağı olmamış. Bu sefer de -en azından şimdilik- görünürde çatlak yok, umarım bu şekilde atlatırım.

Bu sefer geçen hamileliğimde yapmadığım bir şey yaptım: Saçımı boyattım. Daha doğrusu eski rengime geri döndüm. Bundan aylar öncesinde boyattığım kızıl artık aka aka ben diyeyim bakır, siz diyin soğan kabuğu, garip bir renge dönüşmüştü. Doktordan onay aldıktan sonra, dipleri boyatmamak ve bitkisel (organik) boya yaptırmak kaydıyla kuaförün yolunu tuttum. Sonuçtan memnunum, kendi rengimi özlemişim. Bir daha da uzun süre boyatmam herhalde. Ama kesim konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim, nitekim doğumdan sonra saçlarım öbek öbek döküleceğinden ve de yaza giriyor olacağımızdan sanırım kısa saça geri döneceğim.

İçeride neler oluyor?

Fotoğraf: BabyCenter

İki Numara yerli domates kadar olmuş. BabyCenter’a göre artık sesimi duymaya başlayabilirmiş, dolayısıyla ona kitap okumalı, şarkı söylemeli, konuşmalıymışım. Deniz’e hamileyken ona sürekli müzik dinletirdim. Daha doğrusu ben de sürekli dinlediğim için o da nasibini alırdı. Şimdi ise Deniz’e tabi olduğumuz için İki Numara da onun dinlediklerinden sebepleniyor. Sanırım daha doğmadan Deniz’in bütün kitaplarını ezberlemiş olacak!

Daha önce: 18. hafta – Braxton Hicks kasılmaları
Sonraki: 20. hafta – Yolun yarısı eder

16 Yanıt

  1. eğer çatlak oluşması genetik bir şeyse ben yandım ailemde çatlamayan yok:))
    hamilelik geçiyorda bakalım doğum nasıl olacak Allah hepimizi hayırlısıyla en sağlıklı şekilde kurtarsın.

  2. Huzur akıyor bu postundan.

    Şeyma Elif, ben de senin gibi diyordum,annemin durumu fena ama bana birşey olmadı. Her duştan sonra bebek yağı, 20. haftadan sonra da Mustela her akşam..
    Çatlağım yok özetle 🙂

  3. ŞEYMA ELİF – doğum konusunda senin ve senin gibi gebelerin yüreğine su serpecek bir projeyi çok yakında açıklayacağım. Doğumdan korkmana gerek olmadığını göreceksin.

    IRAZ – Ne güzel yazmışsın. Sen de benim içime huzur ektin.

  4. teşekkür eederim:))

  5. selamlar,
    ben 24. haftadayim. Ailem de catlak pek yok am aduzenli krem kullaniyorum. Palmer’s diye bir marka var. Douglas2ta satılıyor. Fiyatları da uygun. Ayrıca kakao ozlu oldugu icin de cok dogal ve guzel kokuyor.
    Tavsiye ederim…

    • Ben de önceki hamileliğimde o ürünü kullanmıştım. Gerçekten çok güzel kokuyordu. Ancak Türkiye’de rastlamadım. Şimdilik bir şey yapmıyorum, bakalım neler olacak 🙂

  6. kanyon’da en alt katta Douglas’ta satılıyor ayrıca HepsiBurada ve birkaç internet sitesinde de var … 🙂

    • Ciddi misin? Douglas deyince hiç üzerime alınmadım, yurt dışında yaşıyorsundur, orada bir mağazadan bahsediyorsundur diye düşündüm. Hemen gidilecek ve bakılacak. Çok teşekkürler…

  7. Ciddiyim… Ayrıca belki biliyorsundur ama ben Leg Relief diye bir ürünü de var, onu da aldım. Akşamları bacak&ayak masajı yapıyorum. Belki psikolojik ama beni rahatlatıyor. Henüz çok ödemim yok ama ödemleri indirdiğini de duymuştum.

  8. merhabalar,
    bahsettiğiniz krem türkiyede çok yaygın olarak var şuanda sanırım,,çünkü ılk olarak hamile kıyafetleri satan bir yerde bütün çeşitlerini gördüm,geçen haftada sevilden ben de satın aldım….

  9. bu isin sırrı krem mi genetik mi yoksa ikisi mi tam bilmiyorum ama ben hafta 33teyim ve gercekten ikiz tadında bir gobegim var ve henuz catlagim yok(umarim hic olmaz)
    sabah kalkinca ve aksam yatmadan suruyorum hem yumusacik bir his veriyor hem de guzel kokuyor…

  10. İnanın bu kadar yaygın satıldığını hiç bilmiyordum.

    SİNEM – teşekkür ederim paylaşımın için.

    DİDEM – katılıyorum. Krem de olsa, genetik de olsa göbeğini sevindirmenin hiçbir sakıncası yok bence. Güzel kakao kokusu da cabası 🙂

    • merhabalar,
      ben de sizin gibi doğucak bebeğimle ingilizce iletişim kurmak istiyorum,nasıl olsa türkçeyi öğrenecek kaynak kişileri çok:)tavsiyeniz üzerine babycenterı da takip ediyorum!şuan 19.haftadayım,artık bizi duymaya başladıgına göre kitap okumanın faydalı olacağını yazmışsınız size 2 konuda danışıcam,ingilizce kitap okumam ileride kolay öğrenmesını sağlar mı,ve ne tür kitaplar okumalıyım?kendi gündelik hayatta okuduklarımdan mı?yoksa çocuklar için ingilizce kitaplar mı?çok teşekkürler

  11. çok teşekkür ederim gerçekten çok güzel bilgiler paylaşmışsınız,iyi ki varsınız:)

Bir Cevap Yazın

