RTÜK uygulamasına geçiyorum.

"Sansürlemek kötü bir şeydir"

"Sansürlemek kötü bir şeydir"

Resimde verilen mesaja ben de katılıyorum. Bence de sansürlemek kötü bir şeydir. Ancak son günlerde bırakılan ve bazıları terbiye sınırını aşan mesajlar beni RTÜK-vari bir uygulamaya başvurmak zorunda bıraktı.

“Bir-iki manyağın işidir, sadece onları kara listeye alayım” dedim, olmadı. Son zamanlarda okur sayısı arttıkça saçma sapan yorum bırakanların sayısı da artmaya başladı. Eskiden laf atmalar, tacizler sadece sokakta olurdu, şimdi bu magandalar sanal âleme de taşındı.

Önceleri takmadım, silmekle yetindim. Sitemin her yerinde “Anne” yazıyor, “Bebek” yazıyor, “Gebe” yazıyor. Tutup da asılmalı, küfürlü yorumlar yazanların kendi ayıbı deyip sildim. Ama baktım ardı geliyor. Benim için problem değil, ben silmeye devam ederdim, ama bilgisayarın başında olmadığım ve hemen silemeyeceğim zamanlarda bırakılan çirkin yorumların diğer okuyucular tarafından görülmesini istemiyorum. İşte bu yüzden sansür uygulamasına geçiyorum, bundan böyle yazılan yorumlar benim onayımdan geçecek. Yorumu bir kez onaylanan kişi “beyaz” listeye alınacağı için daha sonra yapacağı yorumların onaylanmasına gerek olmayacak.

Bu noktaya gelmesini istemedim. Eleştiriye açığım. Başkalarını rencide etmediği sürece yorumlarda farklı görüşler bildirilmesine de karşı değilim. Benimle aynı fikirde değil diye kimsenin zahmet edip yazdığı yorumu silmiyorum. Ama olay küfür boyutuna gelince işin rengi değişiyor. İnternet derya deniz. Gitsinler başka yerlerde sarf etsinler küfür dolu sözlerini. Benim özene bezene yazdığım, cicili bicili, pembeli blogumda değil.

8 Yanıt

  1. çok şaşırdım doğrusu, yani nasıl olurda işi gücü bırakıp bir ANNENİN bloğuna tıklayıpda birde küfürlü veya tacizsel boyutta mesajlar bırakılmasına!!! çok delice, saçma, ve ayrıca gerçekten çok ayıp….
    çok iyi edersin elifçim, bence de bu uygulaman gayet anlaşılır ve gerekli birşey, yani bu tarz insanlarıda şiddetle kınıyorum, kendi ailesinden bir hanıma yapılsa namus müptelası kesileceğinden de hiç şüphem yok:/
    _destekliyorum..

  2. iyi yapmissin elif, sadece kendini degil bizi de korumus oluyorsun. galiba yasak her zaman kotu bir sey degil. keske bu davranislara verebilecegimiz bir ceza da olsa. bloglara sizip yorum yapan pek cok psikopat, obsesif kisi goruyorum. umarim beyaz listen ise yarar da, seni de, bizi de onlardan korur.
    evet, evet. pembe, gonlum sende:)

  3. bende cok sasirdim ,hemde cok !
    Ben bu blog isinden de sogumaya basladim.
    Esimin de dedigi gibi , illa yazacaksan Ingilizce yaz diyor ;galiba hakli !

  4. Gerçekten yazılanları açıklamaya kalksam inanmazsınız. Gerçi hayatınızın bir döneminde muhakkak duymuş ve maruz kalmış olduğunuz şeylerdir, o yüzden de çok şaşırmazsınız.

    Umarım bu şekilde kontrol altında tutabilirim

    YELİZ – haklısın, çok gıcık bir şey bu taciz olayı. Ancak İngilizce mi yazarsın, Çince mi tutarsın bilmiyorum ama yazmaktan vazgeçme! 🙂

  5. Her koşulda yanındayım Elifim.

  6. Cok iyi yapmissin Elif. Ne acayip insanlar var ya hayret birsey, sinir oldum…

  7. elif,

    neden şikayet etmeyi düşünmüyorsun?

    neticede yorumları onaya sunman, ancak okuyucuyu korur. oysa sen, her okuduğunda bununla tekrar tekrar karşılaşacaksın.

    mesela en son yazında, “evlilikten sonra cinsel yaşam”ı yazmışsın. arama motoruna “cinsel” yazan hoop diye gelip senin blogunu bulacak. sen sadece bilgilendirici bir yazı yazıyorsun ama yüz yüze geldiğinde muhatap almayacağın insanlar gelip karşılıklı olamamanın verdiği cesaretle suç içeren yazılar göndereckler sana. ve sen sadece okuyup, okuyup silecek misin?

    bu her ne ise, -hakaret ya da cinsel taciz- emin ol bir cezası var.

    • Zeynep – çok doğru bir şey söylüyorsun ama… Belki de ben çok acemi, çok bilgisizim bu konuda. Var mı ki böyle olayları şikayet edebileceğim bir mercii?

      O yazıyı yazarken de düşünmedim değil. Kullandığım kelimeler günlük hayatta da gayet rahat bir şekilde kullanılan kelimeler. Ama sırf kötü niyetli insanlar gelip saçma sapan şeyler söyleyecekler diye yazmak istediğim şeyi kısıtlamak istemedim.

      Bazı bloglarda bu tür kelimeleri yazarken arasına nokta konulduğunu görüyorum. İşe yarıyor mu acaba?

      Sadece bu değil, içerik çalma konusu da çok can sıkıcıymış. Bir web sitesi şu anda neredeyse bütün yazdıklarımı alıp alıp kopyalıyor, defalarca uyarmama rağmen. Hadi onunla ilgili yapılacak şeyler var — en azından IP’si belli, server’ı kimin host ettiği belli. Uğraşman gerekse de bir yerlere ulaşırsın en sonunda. Ama böyle e-mail gönderenler? Kime şikayet edeceksin? Yahoo’ya mı, Hotmail’e? Benimle mi uğraşacaklar?

      Dedim ya, belki de ben acemi olduğum için bilmiyorum. Bilen varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.

Bir Cevap Yazın

