Hamileler için domuz gribi aşısı gelmiş, geliyormuş

Hamileler için daha uygun görülen, adjuvansız aşı Türkiye’ye gelmiş, 7 Aralık Pazartesi günü uygulanmaya başlanacakmış.

Bu haberin kaynağını maalesef veremeyeceğim çünkü yok. İnternette dolaşan bir iki e-mail sayesinde haberim oldu. Halam da öyle olduğu konusunda bir duyum aldığını söyledi. Yarın olmazsa bile yakın zamanda gelecektir herhalde…

Adjuvansız aşı gelmeden önce, şu anda uygulanmakta olan adjuvanlı aşıyı olmama pek yanaşmayan halam söylüyordu: “Adjuvansız aşı gelirse ol.” Sonra da ekliyordu: “Tabii o zamana kadar hastalanmazsan.” Demek ki aşı olmamayı o kadar istemişim ki domuz gribi virüsünü buldum, kendimi hasta ettim, ve böylece aşı tartışmalarına kendi adıma son verdim.

Hasta yattığım bir haftayı geçirdiğim annemlerin evinden deyim yerindeyse taburcu olmadan önce halama tekrar sordum: “Hala, ben domuz gribini hiç de ağır atlatmadım. Tamam, ateşim oldu, kas ağrım oldu, yer bezi gibi yattım, ama ciddi bir etkisi olmadı. Bütün bunları gözden geçirdiğinde yine de adjuvansız aşıdan olmamı tavsiye edecek miydin?” Cevabı “Evet” oldu. Sebebini ise şöyle açıkladı: “Biz senin tedavine çok erken başladık. Neredeyse bulguların ortaya çıkar çıkmaz harekete geçtik. Yine de ateş düşürücü almana rağmen ilk gece ateşin zor düştü. Evet, Tamiflu hemen ardından devreye girdi, çabuk toparladın. Ama böyle olmayabilirdi. Bu kadar çabuk teşhis edemeyebilir, ya da bu kadar hızlı müdahale etmeyebilirdik. O zaman da riskli durumlar olabilirdi. Her gebe tedaviye bu kadar hızlı başlayamayabilir. Bu durumda da özellikle yüksek ateşin bebek için riskli sonuçları olabilir.”

Eğer hastalanmasaymışım halamın bana önerisi bu yönde olacakmış. Ben de büyük ihtimalle onu dinleyecek, aşıyı olacaktım.

Ben bu şekilde bu işi atlattığıma çok seviniyorum. Bu kışı “Aşı olmalı mı, olmamalı mı?” tartışmalarıyla geçirmek zorunda olan gebelerin de bir an önce içlerini rahat ettirecek karara ulaşabilmelerini diliyorum.


Bunlar da ilginizi çekebilir:
Pozitif Doğum Hikâyeleri
“Aşı olmayan hamileler domuz gribi olursa ölür”müş
En nihayetinde domuz gribi oldum
Hamileler ve domuz gribi aşısı


Blogcu Anne (ve simdi de Blogcu GEBE 🙂 – http://blogcuanne.com/
Pozitif Doğum Hikayeleri – http://pozitifdogumhikayeleri.com

10 Yanıt

  1. selam elif
    bende çok hastaydım 5 gündür yatıyorum ama ne gribi oldum bilmiyorum test yaptırmadım.belirtilerim domuz gribine çok benziyodu ama tabiki kesin bişe yok.senin artık düşünmekten vazzgeçtiğin aşı için hala kafa yoruyorum kızım için hangisi ii aceba diye.aceba bu gelecek aşının bebeğe yan etkisi ne hiç bir bilgin varmı eğer varsa paylaşırsan sevinirim.
    sana ve ailene sağlıklı günler…

  2. Sanırım ben de olucam adjuvansız aşıdan..

  3. Elifcim domuz gribi aşısını kim yapıyor? sağlık ocakları mı? yoksa mesela herhangi bir özel yada devlet hastaneye gitsem yapacaklar mı? biliyoprmusuun sen?

  4. merhabalar sitenizi ilgiyle takip ediyorum.çok geçmiş olsun bizde kızımıza bu aşıyı yaptırdık.inş doğru bi karar almışızdır. ama inanın içim çok rahat.

    • Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. İçinizin rahat edebileceği bir karar verebildiğiniz için ne mutlu size…

  5. Bu habere göre aşı sağlık ocakları ve hastanelerde yapılacakmış: http://www.hurriyet.com.tr/yasasinhayat/13130714.asp?gid=229

  6. evet aşı dün itibariyle ana çocuk sağlığı merkezlerine dağıtıldı,ben bu sabah çapa ünv. AÇSAP’ da yaptırdım.kimlik dışında bişey istemediler ama gebe olduğunuz belli değilse(ben 17. haftadayım)gene de bir evrak götürün bence…

  7. 10.12.2009’da adjuvansız olan aşıdan yaptırdım. İstanbul’da bütün sağlık ocaklarında aşı mevcut değil. Gültepe Sağlık Ocağı’nda oldum. Evrak götürmenize gerek yok. Kimliğinizi götürmek yeterli oluyor. Aşıyı olduktan sonra herkese verdikleri gibi size bir aşı kartı veriyorlar.

Bir Cevap Yazın

