Kitap Mimi

Kitubi beni mimlemiş.

  1. Şu an okumakta olduğunuz kitap/kitaplar, kısaca konusuyla?
  2. En son aldığınız kitap/kitaplar?
  3. Şimdiye kadar okuduğunuz kitaplar arasında en çok sevdikleriniz?
  4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi illallah ettiren kitap/kitaplar?
  5. Elinizdeki bitince okumayı düşündüğünüz kitap?

1. Şu an okumakta olduğunuz kitap/kitaplar, kısaca konusuyla?

Ina May’s Guide to Childbirth – Amerikalı ebe Ina May Gaskin’in 30 küsur yıllık ebelik hayatında yaptırdığı/tanık olduğu doğal doğum hikâyelerini de içeren bir kitap. Kitabın yarısı doğum hikâyelerinden, diğer yarısı doğumla ilgili de faydalı bilgilerden oluşuyor.

The God Delusion – Oxford emeklisi İngiliz biyolog ve ateist denince ilk akla gelen isim Richard Dawkins’in 2006’da yayınlanan ve oldukça tartışma yaratan kitabı. Tanrı Yanılgısı adı altında Türkçeye de çevrilmiş.

Roman olmadığı için, belirli bir süreklilik gerektirmediği için her iki kitabı birden okuyabiliyorum. Biri çantamda, biri evde. Ruh halim neyi gerektiriyorsa onu okuyorum.

2. En son aldığınız kitap/kitaplar?

The God Delusion
Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
Cinsel İstismar
Kavim

3. Şimdiye kadar okuduğunuz kitaplar içinde en çok sevdikleriniz?

J. R. R Tolkien’ın The Hobbit’le başlayıp The Lord of the Rings üçlüsü ile devam eden serisi ve Yaşar Kemal’in İnce Memed serisi unutamayacağım, tekrar tekrar okumak istediğim kitaplardır. Bir dahaki okuyuşumda, ilk okuduğumdaki tadı alamayacağım için üzülürüm.

Ayrıca Erdal Öz’ün Yaralısın‘ı da bende çok iz bırakmıştır. Ancak içimi çok acıttığı için neredeyse okuduğuma pişman olduğum bir kitaptı.

Bir de çocukken Mavi’nin Anıları diye, Mavi adında bir köpeği anlatan bir kitap okumuştum. Konusunu çok hatırlamıyorum ama kitabı çok sevmiştim.

4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi okurken illallah ettiren kitap/ kitaplar?
Tartışmasız Orhan Pamuk’un Yeni Hayat’ı. Haftalarca kıvranıp sonunda bitiremeyeceğime karar verip bırakmıştım. Yakın çevremdekilerin “Orhan Pamuk iyi yazar” demelerine kanıp kendisine bir şans daha verdim, Cevdet Bey ve Oğulları’nı okudum. O da yapıştı elime ama bitirdim. Bir daha da Orhan Pamuk girmedi hayatıma. Kimyamız tutmuyor, ne yapabilirim?  🙂

Murathan Mungan’ın Yüksek Topukları da okurken içimi sıkan, “Yahu bir insan da bu kadar depresif olmaz, bu kadar kendini kurcalamaz ki kardeşim!” dedirten bir kitaptı.

5. Elinizdeki bitince okumayı düşündüğünüz kitap?

Yukarıda yazdığım, son zamanlarda almış olduğum kitaplar. O zamana kadar aklıma başka bir şey düşmezse…

Elim sende: Olmadık İşler Peşinde, Rüzgar Esti Üstüme, Aklımdakiler

Bu da ilginizi çekebilir: Elim Sende: Hakkımda 7 Şey

10 Yanıt

  1. Yeni Hayat konusunda %100 katılıyorum…

  2. yahu bu kadar mı olur 🙂
    benim için de tereddütsüz ‘yeni hayat’dır o sorunun cevabı!
    ben cevdet bey ve oğulları ve beyaz kale’yi zorlukla da olsa okuyup, yeni hayat’da yetti be deyip bırakmıştım kitabı ve yazarın kendisini 🙂

  3. Beyaz Kale ve Sessiz evi çok sevmiştim lise çağlarında, sırf fantazi tadı yüzünden. Gerçek fantazi ile henüz tanışmadığımdan olsa gerek. Cevdet Bey ve oğullarını zorla bitirdim. Kara kitap, yeni hayat’a başlayıp bıraktım. Vazgeçsene be kadın. Yetmedi bir de İstanbul: Hatıralar ve Şehir’i aldım. Cevdet Bey ve oğullarını bir kez daha okumak istemediğim için ilk bölümden sonra bıraktım.

    Yüzüklerin efendisi bissim kıymetlisimiss. Şahane fantastik türü ile tanışma serisi. Tolkien’ın diğer kitaplarını seriden sonra okudum.

    Murathan Mungan’a hiç niyetlenmedim, kapakları bile fena yapıyor beni.

  4. Ben Beyaz Kale ve Benim Adım Kırmızı’yı çok severek okumuştum. Diğer kitaplarını denemedim. Ama bu iki kitabı sevmiştim.

  5. Yalnız olmadığımı bilmek beni rahatlattı. Bu yorumlar beni şu karara varmaya itti:

    Bence insanlar ikiye ayrılıyor: Orhan Pamuk’u (yazar olarak) sevenler ve sevmeyenler. Örneğin benim annem sevenler grubunda yer alıyor, Yeni Hayat dahil hemen hepsini severek okumuştur.

    BERNA – kendini teste tabi tutmak istiyorsan Yeni Hayat’ı denemeni tavsiye ediyorum. Belki sen de annem gibi seveceksin, belki de fazla uç bulup okuyamayacaksın. Öyle ya da böyle, deneyecek olursan sonucu paylaşırsan sevinirim 🙂

  6. Orhan Pamuk benim de işkence çekerek okuduğum (hatta okumayıp yarım bıraktığım) kitapların yazarıdır.
    Ama Murathan Mungan konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Yüksek Topuklar çok beğenerek okuduğum bir kitaptı. Sanırım ben de biraz depresifim 🙂
    Murathan Mungan-Kadından Kentler adlı kısa hikayelerden oluşan kitabını da yine ilgiyle okudum. Bu adam kadın ruhundan anlıyor..!

  7. Orhan Pamuk’u (yazar olarak) sevmeyenler ona bir sans daha verin ve Masumiyet Muzesi’ni okuyun. Ozellikle 70-80’lerde cocuklugu ve gencligi gecenleri nostaljik yapacagina eminim….

    • Nur – oldu mu şimdi bu? Tam da kendime bir sürü yandaş bulmuşken, “Orhan Pamuk’un hiçbir kitabını artık elime almam” diye düşünürken yepyeni bir kitap önerisi yine kafamı karıştırdı. Aklımın bir köşesinde duracak. Kitabı bir yerlerde bulursam en azından şöyle bir bakacağım bu durumda… Sevgiler…

  8. Ben İhsan Oktay Anar diyorum. Kitapları mükemmel harmanlayarak yazıyor. http://www.kitappaylasanlar.org adlı bir site kitappaylaşımı için kurulmuştur ve üyelik ücretsizdir. Kitaplarınızı kaşılıklı takas edebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

