21. hafta: Karate kid

Daha önce de söylemiştim: Bebeğimdeki değişiklikleri takip etmek için üç kaynak kullanıyorum: BabyCenter, Gebelik.org ve Mumcu.com. Hepsini de oldukça güvenilir buldum. Özellikle Türkçe kaynaklardan Gebelik.org gerçekten hem açıklayıcı, hem de zamanında bilgiler veriyor.

Örneğin bu haftaya denk gelen 21. haftalık gebelikte “Burun kanamalarınız olabilir” diyor. Bu hamileliğimde henüz tecrübe etmedim, ama Deniz’e hamileyken burnumun sıklıkta kanadığını hatırlıyorum. Öyle ciddi bir kanama değildi, genellikle burnumu sildiğimde fark ederdim, ama haftanın birkaç günü olurdu. Şu anda burun kanaması yok, ancak dün diş etlerimin kanadığını fark ettim. Nitekim Gebelik.org da söylemiş: “Diş eti kanamaları da bu haftalarda sıktır ve gebelik döneminde diş etinde ortaya çıkan değişikliklere bağlıdır.”

Mumcu.com’a göre ise “Karın boşluğu içerisinde büyüyen uterusun diğer organlar ile birlikte diyafram kasını da sıkıştırması sonucu pek çok gebe bu dönemde nefes darlığı ya da çabuk nefes nefese kalma sorunu yaşayabilir”miş.  Haftalardır bu sıkıntıyı çekiyorum açıkçası. Geçen hafta yaptırdığım kan testlerinde her şey olması gerektiği gibi çıktı. Bu çarpıntılar geçmezse doktorum önümüzdeki ay bir kardiyoloğu görebileceğimi söyledi. Geçen sefer bu sıkıntıları hiç yaşamamıştım. Bu oğlan daha mı yaramaz, ne?

İçeride neler oluyor?

Geçen haftaki doktor randevuma göre İki Numara 23 santim boyunda, 410 gram ağırlığındaymış. Artık hareketlerini sadece kasık tarafımda değil, karnımın neredeyse her yerinde hissediyorum.

BabyCenter bebeğimin bu haftaki hareketlerinin karateyi andırabileceğini söylemiş. Hakikaten de öyle. Tamam çok hoşuma gidiyor falan da, tam uyumak üzereyken harekete geçiyor olmasını çok da onayladığım söylenemez. Nitekim Deniz’i cumartesi gecesini geçirmek üzere anneannesinin evine gönderdiğim ve “Yaşasın! Pazar günü uyuyacağım!” dediğim bir sabah bu sefer de İki Numara’nın tekmeleriyle 7’de hortlamak çok da keyifli olmadı!

Daha önce: 20. hafta – Yolun yarısı eder
Sonraki: 22. hafta – Merhaba sıkıcı hamile sutyenleri

Bu da ilginizi çekebilir: Pozitif Doğum Hikâyeleri

9 Yanıt

  1. tekme olmasa da bir nev’i murphy kanunu sayılır.
    “çocuk bakımı için ebeveyn yardımı alıp geç vakte kadar uyuma şansı edinirsiniz ama sabahın köründe ayaktasınızdır”

  2. merhaba,

    takipler icin bir web sitesi daha tavsiye edecegim. http://www.doktornevra.com
    Ben her gun 100 kere falan okuyorum herhalde. Çok faydalı linkler var.
    Bu arada burun kanaması bende de var. Aynı şekilde silerken farkettiğim kanamalar. Çarpıntı için ise doktorum bir kaç kan tahlili istedi(T3-T4-Guatr ile ilgili taramalar). Garip bir şekilde tüm şikayetlerim doktora anlattıktan sonra kayboluyor gerçi 🙂 Eşim de bütün şikayetleri gebeliğe bağlıyor. Her ne kadar doğru olsa da sanırım bir gebenin daha derin bir açıklamaya ihtiyacı oluyor 🙂

  3. Çok şirin bir göbişin olmuş Elif!!Seni keyifle okumaya devam ediyorum.

  4. BEnim doktorum hamileligimin ilk zamanlarından itibaren, ki henüz böyle bir şikayetim yoktu, dis eti kanamaları için (hamilelikte disetleri sisiyormus) her gun tuzlu su ile gargara yapmamı önermişti. 1 bardak suya bir tatlı kaşığı tuz. Benim işime yaramıştı.
    Burun kanamaları da nabız artışı, tansiyon yükselmesine bağlı olabiliyor. Hatta basıncı azalttığı için burun kanamasının iyi olduğu söylenir. Sevgiler.

  5. Yeniden merhaba,

    Benim de çarpıntılarım var. Hatta yürüyüşlerimin sonunu nefes darlığı ile tamamlıyorum.Normal yaşantımdan çok hareketli ve gebelik yüzünden kendini hiç kısıtlamayan biri için bu short breathler ve çarpıntılar rahatsız edici bir durum ama benim dr. normal olduğunu söyledi.

    Sanirim herşeyi hızlı ve pratik yapmaya çalışan aktif annelerde görülen ortak bir duum bu bence.

    Benim diş etlerim çok az kanadı ve burnum neredeyse hiç kanamadı ama ilk 3 ayım kabus gibiydi…

    Neyse şimdi hepsi geçti 🙂

    Şu uykudan uyandırma meselesini çok duydum 25. haftadayız henüz benimki bunu başaramadı sanırım bu annesinin fosur fosur bir uykucu olmasından kaynaklanıyor.

    Bu arada bende Jale Dural’a başlıyorum ama ben hafta sonları katılabileceğim, 26-27 Aralıktaki seminere de katılmak istiyorum tabii yer kalırsa umarım bir zaman karşılaşır sohbet etme fırsatı buluruz.

    Sevgiler

  6. HÜLYA – Aynen dediğin gibi oldu!

    DİDEM – Paylaşımın için çok teşekkür ederim. Ben de bakacağım.

    VUSLAT – Çok teşekkürler! Bakalım devleştikçe böyle şirin görünecek mi? 😀

    ASLI – Tavsiyen için teşekkürler. Dünkü “henüz burnum kanamıyor” dememin üzerine bu sabah kanlı bir burunla uyandım.

    SİMGE – Umarım uzun süre fosur fosur uyumaya devam edersin. Eğitime katılmayacağım ama dediğin gibi karşılaşırsak ben de çok sevinirim.

  7. Göbişşş kocaman olmuşşş ve çok tatluuuuuuuuuuuuuuuuu 🙂

  8. Diyaframın sıkışması sonucu yaşanan nefes darlığına iyi gelen bir yoga hareketi var. Özellikle her akşam 15 kez yapılırsa bu sorun yaşanmıyor.Hatta aynı hareket sayesinde gebeliğin ilerleyen haftalarında bu sefer de midenin yukarıda sıkışması sonucu yaşanan mide yanması problemi de olmayacakmış. Mide yanması için henüz ahkam kesmek istemiyorum ama bu hareket sayesinde 28. haftam itibariyle nefes darlığı yaşamıyorum 🙂
    Yazarak anlatmaya çalışıcam biraz komik olacak ama! Bağdaş kurup yere oturun. Kolları yukarı kaldırıp tam boynun arkasında ellerin dış yüzeyi birbirine değecek şekilde birleştirin. Serçe parmakların boyunda değdiği yeri hiç değiştirmeden, ellerin dış yüzeyini birbirinden ayırarak kolları omuz hizasına indirin. Nefes alırken ellerin dış yüzeyini tekrar bileştirin ve kolları kaldırın, nefes verirken tekrar omuza indirin. Nefes sayesinde diyafram aşağı ve yukarı hareket ettiği için daha az sıkışıyor ve nefes darlığına engel oluyor. Umarım anlatabildim ve faydası dokunur.
    Sevgiler

    • Geçen hamileliğimde tam da bu zamanlarda yogaya başlamıştım. Sanırım artık vakti geldi. Şehre uzak oturuyor olmam işimi biraz zorlaştırıyor ama senin bu anlatımın da beni iyice özendirdi 🙂

Bir Cevap Yazın

