Yeni bir annenin sorusuna cevap verebilir miyiz?

Yeni anne Özlem aşağıdaki soruyu bir yorum olarak yazmış. Ben kendi görüşümü, cevabımı paylaştım. Ancak Özlem’in bahsettiği yönde çok fazla tecrübem olmadı. Deniz Özlem’in bebeği kadarken düzenli uyur, geceleri iki üç saatte bir uyanır, meme emdikten sonra yine uyurdu. O yüzden konuda deneyimli diğer anneler de fikirlerini paylaşırlarsa Özlem’e yardımcı olmak açısından önemli olacağını düşünüyorum.

Kızım Merve 37 günlük ve korkunç bir şekilde gece uyku problemimiz var. Gündüzleri gayet güzel uyuyor. Akşam olduğunda kızıma bir şeyler oluyor ve uyumuyor. Hatta çoğu zaman 9’dan sonra hangi saatte olursa olsun uyandığında gece 4’e 5’e kadar uyumadığı oluyor. Emziriyorum, gazını çıkarıyorum, altını temiz tutuyorum fakat bana mısın demiyor. Özellikle son birkaç gündür daha çekilmez bir hal aldı bu durum ve ruh gibi dolaşıyorum ortalıklarda. En son dün gündüz uzun uykusundan uyandırayım dedim. Saat 12 de 3 saatlik uykusundan uyandırdım saat 4’te zor uyudu sonra 7’de uyandı ve 10’ar dakika uyudu uyandı hep. Artık gece saat 11’de banyo yaptırdık rahat uyur diye, evet uyudu 2.5 saat kadar ama ondan sonrası sabah 10’a kadar tam bir kabustu. Ne yapmalıyım? Çaresiz kaldım. Etrafımdaki insanlar gündüz uyuyosa gece uyumaz, karnı doymuyodur vs. gibi herkesin maruz kaldığı tepkilerle karşı karşıyayım. FERBER YÖNTEMİNİ uygulayabilir miyim yoksa henüz erken mi? Eğer erkense ne yapmalıyım? Lütfen en kısa zamanda cevaplayın… Şimdiden teşekkürler…

14 Yanıt

  1. Özlem – Öncelikle bebeğin bana uyku konusunda fazla bir düzen beklemek için henüz çok küçük gibi geldi. Bence bu noktada Ferber Yöntemini denemek için çok, çok erken. 4-6 aydan önce önerilmiyor bu uyku eğitimi.

    Ayrıca ben çevredekilerin söylediği “Gündüz uyursa gece uyumaz” yorumuna katılmıyorum. Senin bebeğin henüz “yenidoğan”, dolayısıyla günde 16 saate kadar uyuması da çok normal. Uykusundan uyandırmanın çok doğru olmanı düşünüyorum.

    Bebeğin geceleri uyandığı zaman sadece uyanık mı kalmak istiyor, yoksa ağlıyor mu? Eğer ağlıyorsa, sıkıntısı varsa acaba kolik mi? Gaz sancısı yaşıyor olabilir mi? Bu konuda benim çok tecrübem yok, ama eminim konuda deneyimli annelerin paylaşımları olacaktır.

    Aşağıdakiler gece-gündüz ayrımını yapması açısından aklıma gelenler:

    – Gündüz onunla mümkün olduğunca oyna, onu yor. Odası karanlık olmasın. Evdeki sesi azaltmak için fazla uğraşma, örneğin telefon çalacaksa bırak çalsın. Geceleri uyandığında ise onunla oynama. Odasındaki ışığı mümkün olduğunca kısık tut. Uyku saatinden itibaren ev daha sessiz olsun. Sen de onunla uyandığında çok fazla konuşma.
    – Gündüz mümkün olduğunca açık havaya çıkar. Açık hava bebekleri hem dinlendiriyor, hem yoruyor ve gece daha güzel uyumalarını sağlıyor.
    – Bir “uyku öncesi rutini” oluşturmaya da başlayabilirsin. Uykusundan önce banyosunu yaptır, güzel rahatlatıcı bir müzik koy. Kitap okumaya başlamak için de hiçbir zaman erken olmadığını düşünüyorum.

    Umarım bir an önce sen de, bebeğin de rahata kavuşursunuz.

  2. sevgili özlem ,yazını okurken bir an 3 yıl öncesine gittim sanki.Talya doğduğundan beri uyku sorunları olan bir bebekti seninde bahsettiğin gibi gündüz uykularında sorun yaşamazken gece gözünü kırpmadan sabaha kadar otururdu.Bu durumun insanı ne kadar yorduğunu,ne kadar çaresiz bıraktığını yaşayanlar bilir.
    öncelikle bebeğini gözlemlemeni tavsiye ederim hep aynı saatte başlayan ve aşağı yukarı aynı saatlerde kendiliğinden geçen ağlamaları (ki bu ağlamaların diğerlerinden farklı olur ,hiç bir müdahale ile susturamazsın ne yazık ki)varmı???kısacası kolik mi?eğer değilse şanslı anneler grubundasın unutma:))
    37 günlük bir bebeğin dış dünyaya adaptason sancıları aslında bunlar.Sevgili Elif yapman gerekenleri güzel özetlemiş ancak tüm bunları denememe rağmen biz Talya’nın uyku sorunlarını aşamamıştık.Üstüne birde kolik sancıları eklenince durumumuz iyice korkunç bir hal almıştı.Hatta o dönem ki şiarım UYKU BİRAZ UYKU BÜTÜN İSTEĞİM BUYDU olmuştu:))
    Ben çareyi sakinleşmekte buldum.Nasıl mı….gündüz yapmam gereken tüm işleri askıya aldım,bebiş görmeye gelmek isteyen herkesi kibarca geri çevirdim taliş uyuduğunda bende uyudum ki gece daha enerjik olabileyim diye bu durum yaklaşık 3 ay kadar sürdü ancak geceleri uyanık kalma süresi de bu 3 ay zarfında daha da azaldı sabah 7 lere kadar değilde artık 4 lere ardından 2 lere kadar oturduk.Yavaş yavaş uykularımız da düzene girmeye başladı gündüz ki dış uyaranlara tepki vermeye başladığında gündüzleri full uyumak yerine 2 şer saatlik periyotlar halinde uyudu bu durum da doğal olarak gece uykularımızı nispeten düzene koydu.
    Ama uyku sorunlarımızı aştık mı HAYIR hala uyumayı çok seven bir çocuk değil Talya 1,5 yaşında gündüz uykularını bıraktı bu konuda doktorumuzun söylediği tek şey ise uykuyu sevmiyorsa zorlamayın oldu
    Henüz bebişin çok minik zamanla sen O’na O’da sana alışacak birbirinizi çok daha iyi tanıyacaksınız.
    minik bebişini sağlıkla, mutlulukla büyütmen dileğiyle…..

  3. canim anne olmamama ragmen (simdilik) zevkle okumaya devam ediyorum seni. bakalim belki ilerde bir gun bu okuduklarimi pratige dokerim belli mi olur 🙂
    bu bebislerin uyku ve gaz sorunlari ilk 3 ay hep oluyor okudugum, gozlemledigim kadariyla. Ferber yani aglatma metodu 4.aydan once bence de yapilmamali. yazik bebislere yaw. cozum ne mi? zaman, yani buyumeleri gerekiyor azcik. nacizane yorumum 😉

  4. Merhaba. herseyden once kolaylıklar dilerim. Zor bir donem. kızımda da cok benzer durumlar yaşamıştık. şimdi geriye donup bakinca tecrubesizligimden dolayi onu anlamadigimi dusunuyorum. aglamasini cozemiyordum. ancak mutlaka bir sorunu vardı. belki yeterince sıca hissetmiyordu. bebeginizin odasini daha sıcak veya daha soguk denediniz mi? cok ilginc ama bebekler kendi tercihleri ile doguyorlar. belki sıcak veya soguk seviyordur. ayrıca gunduzleri dısarı cıkma fikrine katılıyorum. size de bir hava degisimi olur. denemediginiz seyleri mutlaka denemenizi oneririm.

    bu arada bence de ağlatma metodu için erken.

  5. Sevgili Özlem,

    Kendi tecrübelerime göre 3 gün daha beklersen -yani 40’ı dolunca- mucizeler olmasa da birtakım iyileşmeler oluyor.
    Şu anda bebeğin gece ve gündüzü birbirine karıştırmış durumda. Elbette ki daha çok küçük ve gündüz de uyumalı. Ama yoğunluğu yavaş yavaş geceye çekmen lazım. Sana önerim emzirdikten sonra -ki memede şu an uyuya kalacaktır- karnı tok,enerjisi yerinde ve onun aslında en canlı ve neşeli olacağı zamanda onunla oynamandır. 37 günlük bebek oynar mı dersen, evet, oyununa bağlı, biz oynuyorduk. Memede uyumaması için onunla konuşup, elleriyle oynayıp, şarkı söyleyebilirsin. Ki memede gene de uyuyacaktır, oksitosin nedeniyle, ama genelde bu durumda bebeğin uykusu hafif oluyor. Ve yatağına bırakınca uyanıyor. Yani bence onu uyutmak yerine usul usul uyandırıp gülümseyerek, konuşarak dikkatini çekebilir, uyandırabilirsin. Oyundan sonra uyku işaretleri verirken onu şşş ve poposuna pat patlayarak uyutabilirsin. Özellikle ilk 40 gün zaten ne zaman süt içeceğine vs. bebek karar verecek. Ardından yavaş yavaş ihtiyacı olan rutin ve/veya düzeni senin içine en sinen şekilde oluşturman lazım.

    Ben bu konuda Tracy Hogg Bebek Bakımında Mucize Çözümler kitabından çok yararlandım. Bebeklerin aslında bizler için benzersiz olsa da sıkıntılarının benzer olduğu ve basit çözümlerle “hatalı ebeveynlik” yapılmadan (araba devrilmeden) sorunların çözümlerini anlatıyor. Çözümler hep bebeğin tarafını tutan:), bebek perspektifinden bakan bir vizyonla üretilmiş. Öyle alman disiplini, haşin tutumlara gelemem, bu kitapta da yok. 🙂

    Oğlumuz şu anda 4.5 aylık. Biz bu kitaptaki önerilerle beraber ciddi uzun gece uykuları uyumaya 2. ayda başladık. Bebeğin ihtiyaçlarını doğru karşılayıp, yanlış alışkanlıklar edindirmezsek (ya da edinilenleri düzeltirsek) Akşam 20:00’de yatıp, gece 1-2 kere uyanıp, süt içip uyuyup, sabah 7’deuyanmaya başladı. 3. ayda gece 11’de uykusunda verdiğim dreamfeeding/uyku öğünü dışında hiç uyanmadan sabaha kadar bizim uyumamıza müsaade ediyordu. Tabi ki arada mık mık diyor, biz de kalkıp bakıyoruz. Ama 10 dakika sonra yataktayım.

    Not: Hatalı ebeveynlik derken, ilk 40 gün akşam olunca ağlamaya başlayan bebeğimizi sallayarak uyutabildik. Henüz hayatımıza Tracy girmemişti. Meğerse bebek artık sersemlediğinden sonunda yorulup uyuyakalıyormuş. Onun yerine uykusu geldiğine dair işaretleri takip etmeye başladık. Bir ikinci bebeğim olursa inşallah ilk 40 gün o kadar yormayacağım onu:)

    Sevgiler & Kolay gelsin…

  6. arkadaşların yazdıklarını okuyamadım ama Özlemin yazdıkları sanki bizi anlatıyor, yani bu ve bunun gibi okadar çok yazı okuyorum ki ve aynısını bende yaşadım tam 2 yıl sürdü ve hala devam etmekte, bunun sağlıkla bir alakası olduğunu sanmıyorum çünkü bende bu gibi endişelerim yüzünden denemediğim yöntem gitmediğim doktor okutmadığım hoca kalmadı, olmayınca olmuyor, eğer bir tane daha çocuğum olsa ve bir kez daha bu problemlerle karşılaşsam yapacağım tek şey stres olmamaya ve bununla yaşamaya alışmaya çalışmak olur, çünkü gerçekten başka hiçbir çaresi yok, böyle işte çocuk dediğin, 3 yıl çekiliyor, daha sonra yavaş yavaş düzene giriyor. yapıcak bişey yok, ben artık pes ettim de o yüzden böyle düşünüyorum yapacak bişeyi olduğunu düşünen varsa devam edebilirler tabi:/ :/

  7. Bir de uyku konusunda uzman bir anne olan Mutlu’nun blogunu okumanı tavsiye ederim http://bebegimuyuyor.blogspot.com/
    Mutlu bize çok yardımcı oldu uyku konusunda. En önemlisi de yapılabileceğini, çözümsüz olmadığını gösterdi.
    Tabi bir bebekten bahsediyoruz, iyi ve kötü günü var. Ama ısrar ettiğimiz ve inandığımız için biz uyku sorununu %90 çözdük. 2. aylıktan beri odasında yatıyor. Gündüz uykularını terkeden ve doktorların “Ne yapalım böyle” dediği çocuk gene bu sayede gündüz 3 kere uykuya istekle gitmeye başladı. Gece gündüzü kısa bir süre karıştırdı, gene Tracy Hogg sayesinde çözdük.

  8. Sevgili Özlem,
    Oğluşum baran iki haftalık olduğunda kontrol için gittiğimiz doktor gerek yaş gerekse mesleki birikim açısından epey tecrübeli bir doktordu,bana oğlumu üç saatte bir emzirmem gerektiğini her ağladığında ağzına meme vermemem gerektiğini söylemişti bu duruma o an için bir anlam verememiştim hatta içimden kızmıştım fakat önerisine uydum.İnan oğlumda geceleri üç saatte bir uyanıp emip tekrar yatıyordu hiç bir gece uyku problemi çekmedik, gece uyandığında onunla konuşmadan, fazla ses yapmadan, küçük bir gece lambası eşliğinde emzirip yatağına yatırdım.Oğluşum şimdi 4.5 yaşında ve ben ikinci bebeğe hamileyim 🙂
    Size bebeğinizle mutlu ve sağlıklı günler diliyorum.
    Sevgiler

  9. Sevgili özlem ben senin derdini diğer anneler gibi o kadar iyi anlıyourm ki.sizin büyük ihtimalle gaz probleminiz başlamış.
    benimde 20 aylık kızım var senin yaşadıkalarını fazlasıyla yaşadım ve hala gündüz uykusunuı sevmeyen yarım saat uyuyup gece bekçisi bir kızım var.gözün korkmasın bazı dönem çok düzenli uyudu tabi 🙂

    dr umuz bize o döenmdki bebeklerin ortalama 16 saat uyuduklarını söylediğinde isyan edip bu on dk uyuyor uyanıyoor demiştim o da bize o 10 dk larıda sayacaksın toplamda 16 saat demişti ben yeğenimin uyumusına alışık olduğum için sanıyordum ki tüm bebekler saatlerce uyur uyumalı ve dört saat ayağımda salladığımı biliyorum yine deuyumaz uyumaz uyumazdı. Dr umuz bebeğinize salak muamelesi yapayın o acıkdığını uykusunu bilir yapmak istemediği şeyleri zorla dayatmayın hem siz o hem o sterse girer her şey daha d azorlaşır demişti dinledim mi hayır pişmanmıyım dinlemediğim ve benim istediğim saatte uyuması için direttiğime evet.
    3 aylık olana kadar bebeklerin gece gündüz kavramı pek olmuyor da demişti dr umuz hakikaten olmuyor ne yapabilirsine gelince çalışmıyorsan eğer gündüzleri yanında yardımcı birileri olursa bebeğini onlara emanet edebilir kendin gece daha dinç olmak için uyuyabilirsin (korkma emanet eetiğin kimse bebeğini öldürmeye çalışmıyor gözün narkada kalmasın uyu :))
    ayrıca dr muz bize (ki kendisi burada çok ünlü ve tecrübeli bir dr dur) ben uyumayan çocuk görünce severim çünkü cin gibi bakmak uykuyu sevmemek bir yerde zeka belirtisidir zeki bebek çocuk hareketli ve birazda uykusuz olur çünkü kafası diğerlerine göre biraz daha fazla işler demişti ne alaka demiştim tabi uyuyan bebek zeki değil demek değil bu ama bebeğim büyüdükçe ve yaşıtlarıyla arasındaki farkı gördükçe inanmaya başladım bu seni biraz teselli eder mi bilmem 🙂

    her bebek kendi karakterşile doğuyor biz anneler bunu biraz geç anlıyoruz ama onlarında huyları mizacları var bebek bu anlamaz diye bir şey yok o yüzden biraz sabredeceksin benim sana tavsiyem etrafındaki herkesden katlandığın katlanamadığın:) herkesden yardım iste aile büyükleri yakın arkadaşların komşun kim varsa çevrende kiminden yanında durmasını kiminden yemek yapmasını kiminden bebeğini yıkmada oynatmada yardım etmesini iste ki senin üzerinde ki yük biraz hafiflesin sen de o dönemlere nasıl dinleniyor ve rahatlıyorsan onu yap hatta imkanın varsa yarım gün tam gün bir yardımcı bul o bebekle ilgilensin sen dinlen bu dömende evini eşini diğer herkesi biraz ihmal et bırak herkes kendi başının çaresine baksın herşeyi tam ve mükemmel yapmak zorunda değilsin senin tek işin bebeğin ve sensin bu dönemde ben kendimi kırdım geçtim ne oldu çok yıprandım daha yeni toparlıyorum bu dönem biraz zordu ama geçiyor en kendine çözümler bul bırak uyumasın o daha gece gündüz bilmiyor ki yazık sen her fırsatta kendini dinlendir daha çook tavsiyem var ama uzatmak sıkmak istemiyorum .
    birde ben bebek uyandığı zaman emzirirsen tekrar daldığını 2 aylık olunca tesadüfen öğrendim uyanınca kaldırıp uykusunu dağıtıyordum aa uynadı diye gece yada gündüz mıkırdadığında al emzir göreceksin çoğunda uyuyacak.

    kısaca bebeğin 3 ayı bitirene kadar düzenli uyumaz normal. sen bu dönemde alabildiğin kadar destek yardım al ve bu zamanlarda uyu havlar güzel olsa al gezdir arabasına koy o da uyutuyor yoruyor rahatlatıyor diyeceğim ama şimdi kış.

  10. Sevgili Özlem,

    Benim kızım artık 8 aylık. Doğduğunda emmek konusunda bir rutine sahipti; 3 saatte bir emiyordu. Ben de bundan faydalanarak emmenin başına ve sonuna uykuyu eklemeyi hedefledim. Gece de gündüz de çok zor uykuya giriyor, hemen uyanıyordu. Geceleri emzirmek 20 dakika sürüyordu ama uykuya girmesi 60-70dk alıyordu, birbuçuk saat sonra tekrar uyanıyordu. Neyse ki eşim de çok destek oldu. Uykuyu sevmeyen bir insandım ama o aralar uykuya çok ihtiyacım vardı. Gündüz beslenme saatlerinin peşine 15 dakika aktiviteden sonra uykuyu ekledim. Her gün bir deftere neyi kaçta yaptığımı yazdım. Aslında ne yaptığımı, arkadaşların çoğu bilir: Tracy Hogg’un metodunu uyguladım. Bir düzen oturtmam 1,5 ayımı aldı. Her gün vazgeçmek istedim, işe yaramadığını düşünüyordum. Ama kızım bu dünyaya alıştı ve bu süreçte ben ona yardımcı oldum: doğasında bir rutini vardı, ben ona bir konfor alanı yarattım.

    Gelelim yanlış bilinenlere:
    Gündüz uyumuyorsa, gece hiç uyumaz. Çünkü o bir yetişkin değil. O gündüz uyuyacak ki, gece de yorulmamış olsun. Ne kadar az uyursa, o kadar çok yorulur.
    Karnını doyur tabii ki. Ama ne kadar doyurursan doyur, bebeğinin bir mizacı var. Uyanacağı zaman uyanır.

    Diğer önerilerim:
    – Kızımın emme güdüsü çok fazlaydı. Parmak emmeye başlamıştı. 1,5 ay dayandıktan sonra uykuya girmeden önce emzik vermeye başladım. İyi mi kötü mü bilmiyorum, ama şimdi yalnızca uyku vaktinde emziğini ağzında tutuyor ve gözleri kayıyor, bir süre sonra uykuda.
    – Uyku öncesi rutin mutlaka olmalı. Biz de önce banyo, emzirme, ardından uyku yaptık. Hala da devam ediyoruz. Bebekler banyodan sonra pamuk gibi oluyorlar 🙂
    – Yine diğer arkadaşların dediği gibi, şşş-pat yöntemi uykuya girerken yardımcı oluyor. Başlarda saatlerce sürüyordu, sonraları süre kısaldı. Başlarsan pes etme.
    – Uykusuna yardımcı olacak bir “şey” bul, onu öğret. Mesela, bir oyuncak, bir havlu, bir el… Biz elimizi verdik, kolumuzu kaptırdık; bebeğinin elini tutarak uykuya girmesi çok güzel bir his ama tavsiye etmem, alışkanlık yapıyor. Gecenin ortasında uyanır gibi olduğunda, yine elini arıyor.

    Ve mutlaka destek al. Ailenden, eşinden. Sana yardımcı olmaya çalışsınlar. Tek düşündüğün bebeğin olsun. Sana da konfor alanı yaratanlar onlar olsun.

    Umarım yakında rahatlarsın. Mutlu ve sağlıklı günler diliyorum.

  11. Sevgili Özlem,
    Benim kızım 40 gün boyunca sadece gece değil gündüz de hiç uyumadı. Ben zombi gibi dolaştım ortalıkta. Gündüz 4’te kahvaltıya oturduğumuzu bilirim. Yalnız, ben o dönem çok büyük stres altındaydım. Kızım 1 aylıkken doktora yeterlilik sınavına girmiş, kızım 2 aylıkken tez ilerleme komitesi sunuşu yapmış, ondan 2 hafta sonra da tezimi sunmuştum. O sıra ev taşımamızı (kış günü boş bir apartmana) eklersem ve bir taraftan işyerinde personel ve muhasebenin hatası yüzünden maaşımdan kesinti yapıp, beni işe çağırmalarını da eklersem ne demek istediğimi anlarsın.Benim planıma göre kızım hep olmasa da uzun uyuyacak ve ben de o aralarda bütün işlerimi halledebilecektim ama ne mümkün!!Öncelikle, her yeni doğan çok uyuyacak diye bir kural yok. Ayrıca, bebeğin 40’ını çıkarması gerçekten önemli. Bebeklerde 1 gün, 1 hafta, 40 gün, 3 ay ve 6 ay gerçekten dönüm noktası olabilecek tarihler. Hakikaten bu dönüm noktalarında bebeklerde değişim gözlüyorsun. Gündüz uyuyorsa sen de ona uy ve o saatlerde uyumaya çalış. Gece, yatağına yatırcam diye strese sokma kendini. Yanına al ve emzir. Yatakta emzirirken sen uyuklamaya geçeceksin, senin rahatlamanla bebek de sakinleşip uyuyacaktır.Sonra yatağına alırsın. Ancak, o noktada birinin sizi kontrol ettiğinden emin ol. Allah korusun, bebekle uyumak tabi ki kontrollü yapılması gereken bir hareket.Bu konuda eşinden yardım iste.Sana en önemli tavsiyem gerçekten bu süreci kendine stres yapmadan atlatman.

  12. Hepinize çok teşekkür ederim. Eminim sadece Özlem değil, benzer sıkıntılardan geçen birçok “yeni anne” bu paylaşımlarınızdan faydalanacaktır. Sevgiler…

  13. Merhaba Özlem, bebiş henüz çok küçük ve gece gündüz ayrımını öğrenmesinde destek olman lazım..
    öncelikle kalktığı saatleri not al aynı saatlerde ve birden başlayan ağlamalar Kolik habercisi olabilir, eski bir kolik bebek sahibi olarak sabırdan başka bir şey dileyemem sana..
    Sonra biz oğlumu gündüz bir süre oturduğumuz odada uyuttuk ve gece rutini uygulayarak akşam uykularına loş odamıza geçerek hazırladık.Oğlum 1 aylıktı gece gündüz ayrımını öğrendiğinde…
    Rutinin faydalı olduğunu düşünüyorum.
    http://www.kaymacina.wordpress.com

  14. sevgili arkadaşlar merhaba;
    öncelikle önerileriniz ve çözümleriniz için çok tşk ederim.kızımın gaz problemi varmış ve bitkisel gaz damlası aldım rahatladım artık.geceleri belli bir düzeni oldu diyebilirim bu kadar kısa süre içinde.şimdilik rahatladık o da bende.umarım bu şekilde devam ederiz.önerdiğiniz gibi geceleri loş ışık ve sessiz ortamda yapıyoruz emzirmeyi ve alt değiştirmeyi.büyüklerimize kızıyorumki 40 ı çıkana kadar odanın ışığı yanmalı dediler ve bebeğim geceyi gündüzü karıştırdı.büyüklerin yaşattığı 40 sendromu kadar psikoloji bozan baskıcı bişey görmedim ben ve ne yazıkki bi kısmınada olsa uymak zorunda kaldım.ama neyseki 40 ımız çıktıda rahatladık.şimdilik problemimiz çözüldü inş.hepinize tşk ederim…

Bir Cevap Yazın

