23. hafta: Akıl oyunları

Geçen haftaki doktor randevumuza göre İki Numara 523 gram civarındaymış. Yarım kilo. “Yarım kilo meyve, yarım kilo kıyma” gibi… Oh, büyüsün, bol kilo alsın, sağlıklı olsun, sağlıklı doğsun canım.

Artık hareketlerini sadece ben ya da ev halkı hissetmekle kalmıyoruz, gözlerimizle de görüyoruz. Karnım şekil değiştiriyor, birden bir tarafı yumurta gibi sivriliyor, sonra tekrar düzeliyor. Anlıyoruz ki bizimki içeride taklalar atıyor.

Deniz’in Babası da, hafta sonunu bizim evde geçiren kız kardeşim de karnımın ne kadar çabuk büyüdüğü konusunda hayretlere düşüyorlar. Oysaki doktorum söylemişti: İkinci gebeliklerde (1) Karnınız daha erken büyür – ama bu daha fazla büyüyeceği anlamına gelmezEmin miyiz?? Aldı başını gidiyor bizimki! (2) Hareketlerini daha erken hissetmeye başlarsınız.Evet, kimse bana inanmasa da 11. haftada hissetmeye başlamıştım. (3) Bu bebeğin daha hareketli olduğunu düşünürsünüz, ancak bu yerinde bir tahmin değildir. Sadece hareketlerini daha fazla hissettiğiniz ve daha rahat ayırt ettiğiniz için size öyle gelir.Amenna.

Akıl oyunları

Geçen hafta bana bir oyun oynadı bizimki. Normalinden biraz daha fazla koşturduğum ve iş yaptığım bir günün (öyle olduğunun sonradan farkına vardım gerçi) sonlarına doğru vajinal bölgede bir baskı hissetmeye başladım. Sanki ağırlığını oraya vermiş gibi… İnternette bir iki baktım. “İkinci gebeliklerde vajinal baskı hissetmeniz normaldir. Uzanın, dinlenince geçiyorsa problem yoktur. Dinlenmenize rağmen devam ediyorsa doktorunuzu arayın” türünden açıklamalar gördüm. Deniz’in Babası eve gelince dinlendim, o gece erken yattım, hakikaten sabah kalktığımda bir şey yoktu. Ancak dolanmaya başladıktan kısa süre sonra yine aynı baskıyı hissetmeye başladım. Rahatsız olunca da doktorumu aradım.

Zaten o gün detaylı ultrason randevumuz olduğu için Deniz’in Babası’nın doktoruma yakın mesafedeki işyerine gitmiştim. Doktorum “Madem yakınsın, atla gel bakayım” deyince hemen koşup gittim. Muayene etti, herhangi bir açılma bulmadı. Ultrasonla baktı, meğer bizimki baş aşağı durduğu ve tam de mesaneye yaslandığı için öyle bir baskı hissediyormuşum. Öğleden sonra beyefendi lütfedip pozisyonunu değiştirince sıkıntım kalmadı.

Aynı gün birkaç saat sonra detaylı ultrason randevusuna gittik. Her şey yolunda, “görünen bir terslik” yok gibi politik açıklamalarda bulundu perinatoloji uzmanı olan doktor. Ben de tam “bu kadar sık ultrason istemiyorum!” diye düşündüğüm zamanlarda aynı gün içinde iki kez ultrasona girmiş oldum! (Bu konuda bir yazı hazırlıyorum, yakında yazacağım.)

Cici biciler

Hafta sonu LC Waikiki’den hamile kıyafeti olmasa bile çok rahat giyinilebilen oldukça güzel üstler aldım. (Yukarıdaki fotoğraftaki gibi) Eve geldikten sonra hiç üşenmeden hepsini tek tek giyip kız kardeşime modellik yaparak fotoğraf çektirdim. Buraya koyacağım. Maksat diğer gebelerin de haberi olsun. Kimse kokoş bir üste 100 küsur TL bayılmak zorunda kalmasın, özel bir merakı yoksa tabii!

İçeride neler oluyor?

İki Numara artık bir mango büyüklüğündeymiş (BabyCenter nedense bu anlatımlarda Türkiye’de bulunmayan tropik meyveleri tercih ediyor) Artık dışarıdaki yüksek sesleri duyabiliyormuş. Ancak ince sesleri daha kolay ayırt ediyormuş, dolayısıyla, örneğin babası onunla konuşurken sesini incelterek konuşmalıymış. Bunu duyan Baba yine konser vermeye ve konuşmaya başladı içeridekiyle…


Daha önce: 22. hafta: Merhaba sıkıcı hamile sutyenleri
Sonraki: 24. hafta: Brokolinin Gazabı

Bu da ilginizi çekebilir: Pozitif Doğum Hikâyeleri

5 Yanıt

  1. Elif inanılmaz bir hızla büyüyor olmalı bebek.Şon 2 haftadır her hafta farklı gözüküyorsun. Hamileliğimden hatırlarım, bu haftalarda bir hafta aldığım kıyafet bir sonraki hafta olmazdı.O yüzden birer hafta arayla evlenen bir arkadaşımın ve kuzenimin düğünlerine farklı kıyafetlerle gitmek zorunda kalmıştım.Hadi bakalım merakla bekliyoruz bundan sonraki haftaları ve tabi ki ufaklığı!

  2. bizimki de 518 gr. tam 23 haftalığız:)) Benim karnım da hızla büyüyor bakalım sonu nereye varacak???Yeni kıyafetlerinizi de güle güle kullanın:)

  3. VUSLAT – haklısın, gerçekten de bu aralar inanılmaz bir büyüme söz konusu bizim evde. Yediğimiz yemekten midir, içtiğimiz sudan mıdır, bilemiyorum. Deniz de pek bir serpildi 🙂

    MISSRED – ne kadar yakınız seninle! Aynı zamanlarda doğuracağız desene… 🙂

  4. merhabalar,
    içinde bulunduğunuz haftayımı söylüyorsunuz hafta bildiriken yoksa biten haftayı mı?
    mesela 21+4 ise 22 haftalık mı dersiniz??
    ayrıca modellik yaptığınız fotoları yayınladınız mı?

Bir Cevap Yazın

