Atta çantamda neler var?

Pratik Anne sormuş: Atta çantanızda neler var?

Sormakla da kalmamış, kendi çantasının içeriğini sergilemiş. Düzenini görünce hem imrendim, hem de kendi çantamın halinden utandım.

Bundan aylar önce çantamın ne halde olduğunu anlatmış, bir nevi Dağınık Çanta Sendromu’na yakalandığımdan bahsetmiştim. Baktım da, o yazıyı yazdığımdan bu yana tam 6 ay geçmiş. Bu altı ayda hayatımızda büyük değişiklikler olduğu için (Deniz’in bezi bırakması, benim hamile kalmam gibi) çantamın içeriği de bir miktar değişti.

Şu aralar kendi çantamda kendi eşyalarımın dışında her anne kadının çantasından çok farklı bir şey yok. Arasıra prenatal vitamin ya da demir haplarım ekleniyor, o kadar. Bir de sürekli değişen bir kitap oluyor çantamda. “Orada burada birini beklemek zorunda kalır da okuyacak bir şey bulamazsam, yazık değil mi o vaktime?” diye bir fobi geliştirdim çünkü yakınlarda.

Sonuç olarak şu aralar çok ilginç olmayan çantamın içini, hele de Pratik Anne’nin inci gibi dizili çantasını gördükten sonra sergilemeyi yasaklıyorum kendime.

Deniz’in çantasına gelince… Bu çantanın içeriği nereye, ne kadar süreliğine gittiğimize göre değişiklik gösteriyor.

  1. Her gün okula giderken de yanına aldığı minik sırt çantası: Bu çantayı Deniz’e hamileliğim sırasında Miami’de yaşarken bir çocuk kitapları kulübüne üye olunca hediye göndermişlerdi. Dr. Seuss’un karakterlerinin süslediği minik sırt çantası Deniz’le birlikte her gün okula gidip geliyor. İçinde birer adet yedek kıyafet (külot, atlet, çorap, pantolon, t-shirt) sürekli bulunuyor. O gün okulda uyuyacaksa pijama ve Mumu da ekleniyor. Okuldan sonra kısa süreliğine bir yere gideceksek içine su, ıslak mendil ve Selpak ekleyerek yine bu çantayı alıyoruz yanımıza.
  2. Uzun süreli (örneğin dışarıda uyumalı) geziye gidiyorsak yanımıza aldığımız daha büyük bebek çantası: Bu çantayı daha uzun süreliğine dışarı çıkacaksak yanımıza alıyoruz. İçinde yedek kıyafetlere ek olarak bir tane battaniye (dışarıda uyuması halinde), tabii ki Mumu, su, anti-dezenfektan ıslak mendil (dışarıdaki tuvaletlerde çişini yapınca problem değil, ama kaka gelince klozeti bunlarla siliyorum), boyama kitabı ve kalemler/boyalar, çeşitli oyuncaklar (puzzle, küçük arabalar), küçük/ince kitaplar oluyor. Ayrıca yara bandı, antibiyotikli pomad (bir yerinin çizilmesi/kanaması halinde sürüyoruz) ve elimizi silmek için ıslak mendil de bulunuyor.

Ben de Pratik Anne gibi Skip Hop marka çantayı tercih ediyorum. Sanırım onunla benzer sebeplerimiz var: Sapının çıkıp kanca şeklinde arabaya takılabiliyor olması çok kullanışlı gelmişti bana. Ancak bence de biraz dar, nitekim bunu Deniz biraz büyüdükten ve ilk bebeklik zamanlarını aştıktan sonra kullanmaya başlamıştım. Daha önceleri iki üç yedek kıyafet, 4-5 bebek bezi, popo bezi ve kremi ve şu an hatırlamadığım ama Nisan’dan sonra yine vazgeçilmezim olacak bilumum bebek eşyasının ancak sığdığı daha bavulumsu bir çantamız vardı. Birkaç ay sonra ona geri dönüş yapacağımız için onu da o zaman paylaşırım.

Ben de Damla‘nınve ElfAna‘nın çantalarının içini merak ediyorum.

3 Yanıt

  1. Merhaba,

    27.haftaya başlayan ve ilk bebeğini bekleyen bir gebe olarak, Nisan’dan sonra kullanacağınız bavulumsu çantayı çok merak ettim, biraz daha erken paylaşabilirseniz bana da fikir vermiş olacaksınız 🙂 Sizinle aynı haftadayız, bu haftalarda hazırlıklara başlamak gerekir sanırım değil mi, sanki geç kalmışım ve yetişmeyecekmiş gibi geliyor, o yüzden şimdi her gördüğümü not alıyorum onu almalıyım bunu almalıyım diye. Çanta yazınızı görünce hah dedim bakalım ne tavsiye edecekler.
    O yüzden heyecanla bekliyorum 🙂

    Siteniz ve paylaşımlarınız çok güzel, faydalı ve ilgi çekici. Yeni takipçilerinizdenim ,hergün merakla bakıyorum bugün nelerden bahsetmiş Blogcu anne diye. Biz de ortağımla birlikte bir blog açtık, sizi de bloğumuza bekleriz 🙂
    Bu arada hem bir hamile, hem de minik bir çocuk sahibi olarak çok aktif bir site sahibisiniz,nasıl bu kadar sık ve bilgi içerikli-araştırma gereken yazılar- yazabiliyorsunuz, bunun için de ayrıca tebrik ederim.

    göbek dolusu sevgiler 🙂
    peri

    • Hoş geldin Peri. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.

      Senin gibi bir iki gebe blog arkadaşım daha var aynı beklentide olan. Ondan mıdır bilmem, dün gece yatarken aklıma bu konu takıldı, karalamaya başladım. Yakında yer vereceğim, Nisan’ı beklemeyeceğim, merak etme… 🙂

      Sizin blogunuzu da gördüm. Çok keyifli… Çok da güzel tasarımlarınız var, ellerinize sağlık. Benim elimden böyle şeyler gelmiyor, ancak oturup yazıyorum, yazdıkça da ortaya bir şeyler çıkıyor işte.

      Ben de aynı göbek dolusu sevgileri iletiyor, güzel paylaşımlarda bulunmayı diliyorum.

  2. […] Blogcu Anne’den Atta Çantası Mim’i gelmiş, kolaymış hemen yazayım dedim. […]

Bir Cevap Yazın

