30. hafta: Uyku problemleri ve sırt ağrıları

Oldukça sakin ve bol dinlenmeli bir hafta geçirdim. Doktorumun “bir hafta boyunca ağır kaldırmak yok, uzun süre ayakta durmak yok, o yok, bu yok” talimatını dikkate alarak mümkün olduğunca uzandım. Su içmeye dikkat ediyorum, magnezyum alıyorum – sanırım bunlar da kasılmaların azalmasında etkili oldu.

Uyku giderek sorun haline gelmeye başlıyor. Hem çok su içtiğim, hem de normalden aşağıda duran Derin Oğlan iyice baskı yaptığı için sık sık tuvalete kalkıyorum. Her ne kadar uykuya geri dalmakta sıkıntı yaşamasam da uyandığımda kendimi hangi tarafıma yatar buluyorsam o tarafım ağrı içinde oluyor. Dolayısıyla öbür tarafıma yatarak uykuma devam ediyor, birkaç saat sonra bu sefer o yanım tutulmuş bir şekilde uyanıyorum.

Gebeler bilir – hamile kadınların mümkün olduğunca sol yanlarına yatmaları tavsiye edilir. Ben genellikle solla başlayıp sağ-sol arasında gidip geliyorum. Sırt üstü yatmak ise artık imkânsız olmaya başladı. Bebeğin ağırlığını belimde hissediyorum ve mutlaka pozisyon değiştirmek zorunda kalıyorum. Hatta dün gece koltukta yaklaşık bir saat uyuyakalmıştım, uyandığımda ellerim hissetmiyordu. Sırt üstü yatınca kan dolaşımının yeterince etkili olmadığını kendimce kanıtlamış oldum böylece…

Sırt ağrıları da ciddi şekilde kendini göstermeye başladı. Deniz’de böyle olmamıştı. Sonlara doğru belim ağrımıştı ama sırtıma çıkan bir ağrı olduğunu hatırlamıyorum. Sanırım bu sefer bebeği aşağıda taşıyor olmamla alakası var.

Kısacası genel olarak bir rahatsızlık hali söz konusu… Ayakta durunca sırtım ağrıdığı için rahatsızım. Oturunca belim ağrıdığı için rahatsızım. Yatarken üzerine yattığım taraf ağrıdığı için rahatsızım. Yerimde duramıyorum!

BabyCenter “dikkat edin, giderek sakarlaşabilirsiniz” demiş.  Sanki yeni bir şeymiş gibi… İlk aylarda arabanın dağıtmadığım yeri kalmamıştı. Son zamanlarda sağa sola pek zarar vermez oldum, ama sanırım bunda giderek hareketlerimin kısıtlanmasının da etkisi var.

İçeride neler oluyor?

Derin Oğlan lahana kadar olmuş. Artık gözlerini açık kapayabiliyormuş. Canım benim…

Sanırım aşağıda olduğu için olsa gerek, uzun süredir çektiğim kabızlık problemlerine bir de gaz sıkıntısı eklendi. Hele de yemeklerden sonra göbeğimin alt kısmında ciddi bir rahatsızlık yaşıyorum. Ama yapacak pek bir şey de yok, nitekim gaz yapan yiyecekler genelde de en faydalı yiyecekler. Bugün Deniz’in Babası bulgur pilavını işaret ederek “Yemek istediğinden emin misin, sonra gaz maz, falan filan” diyecek oldu. “Ne yapayım, gazı çeken benim. Oğlanın bir sıkıntısı yok, hem ninni oluyordur ona” diyerek götürdüm pilavı. Bedelini de dün gece ödedim.

Daha önce: 29. hafta – Ters dönmüş kaplumbağa gibiyim
Sonra: 31. hafta: “Her şey yolunda…”

Bu da ilginizi çekebilir: Pozitif Doğum Hikâyeleri

12 Yanıt

  1. Rabbim kolaylastırsın , hayırla sonuclandırsın ınsallah .. Hamilelikte havuzla ılgılı bılgınız var mı , ben yüzüyorum , su anda 26. haftamdayım ..ama kacıncı aya kadar yuzebilirim ve nasıl yuzmelıyım tam bılmıyorum , mumkunse eger cok agarlasmazsam son haftaya kadar yüzmek ısstıyorum biiznilah .. Bir de gebelik diyabeti testı yapılacak haftaya ; annem ve babam diyabet hastası oldugu ıcın ve de ben de kilolu oldugum ıcın cok korkuyorum .. az yemeye tatlıyı kesmeye calıssam da ayagımı burkup alcıda oldugu ıcın gecen ay toplamda 10 kilo almıs bulunmaktayım .. tavsiyelerinizi sabırsızlıkla beklıyorum ..

    • Çok teşekkürler…

      Havuz güvenilir ve temiz olduğu sürece, doktorunuz da aksini söylemedikçe gebeliğinizin sonuna kadar yüzmenizde bir sakınca yok, tam tersi çok da faydalı diye biliyorum. Ben ilk hamileliğimi Miami’de geçirmiş, ve sıcak ikliminden faydalanalarak doğumdan 10 gün öncesine kadar okyanusta yüzmüştüm (Son zamanlarda kalkıp plaja gitmek zor gelmeye başlamıştı!)

      Diyabet konusunda da doktorunuz sizi yönlendirecektir. Ancak benim bildiğim, gebelik diyabetinin genetik diyabetle ya da kiloyla pek bir ilgisi olmadığı. Kilolu olmayan, ya da ailesinin geçmişinde diyabet olmayan birçok gebe de hamileliği sırasında buna yakalanabiliyor.

      Sevgiler…

  2. Cok sagolun , klorlu su ama cıkınca cok iyi duş almaya calısıyorum bebege nüfuz etmesın diye .. kolay gelsın 🙂

  3. Elif, sayili gun cabuk gecer diyerek az da olsa teselli vereyim! Olabildigince dinlen, su icmeye devam. Insallah Derin oglani saglikla kucagina aldigin gunleri de goruruz.. Bu arada uyusma ve uyandigimda uzerine yattigim tarafta agri ve uyusukluk hissi bende simdiden oluyor! Allah sonumuzu hayir etsin 🙂

  4. Sevindim dinlenmis olmana ve kasilmalarin azalmasina :). Uyku problemleri bende de var. Uzun suredir sag-sol yapmak da yetersiz olmaya basladi, sirtimda buyuk bir agri ve kollarim uyusuk sekilde uyaniyorum gecenin bir yarisi. Uykumun ilk yarisini sag-sol yaparak, ikinci yarisini arkamda bir suru yastikla yari oturur yari uzanir vaziyette geciriyorum. Bu pozisyon cok ise yariyor gerci, sirtimin agrisi yok olmus oluyor sabah uyandigimda, kollarim da nispeten daha iyi. Hic bilmezdim hamileligin bunlari getirdigini, guzel guzel gobek buyutecem sanirdim 🙂

  5. günaydın,
    sırt ağrıları beni de zorluyor.2 hafta önce bacaklarım epey ağrıyordu magnezyumu iki posete çıkarmamla (doktorun önerisi) çok daha iyiyim.kabızlık en başından beri bende de çok, ne yapsam cok iyi olmuyor ama idare ediyorum.
    bende biraz da şöyle bir duygu vardı, oram-buram ağrıyor dediğimde insanların şikayet ediyormuşum gibi düşüneceğini zannedip pek dile getirmek istemiyordum,bacak ağrılarını da böyle 1-1,5 hafta pek dile getirmedim, birazcık daha magnezyum almadığım için gecelerim zor geçti.dile getirmekte fayda var…

  6. merhaba elif,
    benim de boğazım şişti 😦 aynı zamanda kabızlık devam ediyor bir de gece uykularım delik deşik, yattığım tarafın ağrıması yüzünden fırıldak gibiyim, sürekli dönüyorum. Ben döndükçe de eşim uyanıyor zavallı, bir keresinde deprem oluyor zannetmişti, nasıl döndüysem :):)
    Aynı haftada, aynı sıkıntıları yaşıyoruz, boğaz şişliği de bonus olarak çıktı, çok garip geldi benle aynı sıkıntıyı yaşayan birini dinlemek, dert ortağım beniiim diyesim geldi 🙂

    neyse bunlar çok güzel sıkıntılar, dediğin gibi pozitif olalım, hepsinin bir sebebi var, hem de dünyanın en güzel sebebi 🙂

    peri

  7. EDA – ben magnezyumun gerçekten çok faydasını gördüm. Bana da doktorum normalde 1 paket verdi, ancak kasılman fazla olursa 2 alabilirsin dedi. Aman aksatma.

    PERİ – Oldukça paralel gidiyoruz anlaşılan. Sen de bu sabah benim gibi yataktan eşinin yardımı olmadan kalkamayınca “ters dönmüş böcek gibiyim!” diye ağladın mı? 🙂

    • maalesef eşim iş gezisinde, koca göbeğimi (ve de koca popomu)kendim kaldırmak zorundayım bugünlerde ama uzun zamandır onun yardımı ile kalkıyordum zaten 🙂
      aman ne güzel işte neden moralin bozuldu ki şurda kaldı 2,5 ay sonra koşarak kalkmaya başlayacağız mecburen 🙂

  8. bu arada ben mi goremiyorum yoksa 2 gundur hicbir sey yazmamis misin?bir sorun yok insallah gebelikle ilgili?nst vs demissin en son..

Bir Cevap Yazın

