Oradan buradan paylaşımlar…

1. Meraklı Minik aboneliği

Deniz’le her ay kaçırmadan takip ettiğimiz ve büyük keyif aldığımız TÜBİTAK’ın aylık okul öncesi dergisi Meraklı Minik abonelik sistemi başlatmış. Yıllık 35 TL’ye tüm sayılarını evinize gönderiyorlar. Daha fazla bilgi TÜBİTAK’ın web sitesinde var.

2. 1-3 yaş çocukları için tiyatro

İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Çocuk Tiyatroları, yuva yaşındaki (1-3 yaş) çocuklar için İyi Geceler adlı bir oyun sergiliyormuş. Yuva yaşındaki çocukları hem tiyatroyla, hem de sanatın diğer sanat dallarıyla tanıştırmayı amaçlayan oyunda, resim ve heykel yapmayı çok seven bir kızla, bir türlü bulamadığı kedisinin hikâyesi anlatılıyormuş. Türkiye’nin 1-3 yaş gurubu için tasarlanmış ilk çocuk oyunu olan İyi Geceler, çocuklar için özel olarak tasarlanmış Küçük Kemal Sahnesi’nde sergilenmekte, ve çocuklar interaktif olarak oyuna katılabilmekteymiş. Detaylar ve online bilet burada.

3. RobotZoo

İstanbul’un ‘gözde’ alışveriş merkezi Kanyon’da kocaman robot hayvanlardan oluşan bir sergi var. Adı Robot Zoo. Bukalemundan yarasaya, çekirgeden zürafaya yaklaşık 10 tane hayvanın robot maketlerini yapmışlar. Çoğunu çocuklar uzaktan kumandayla hareket ettirebiliyorlar. Ayrıca oyunlar da var, ve her ne kadar büyük çocuklar ele geçirse de okul vakti giderseniz küçük çocuklar da keyifle oynuyorlar. Deniz’le birkaç hafta önce gittik ve hala sayıklıyor. İstanbul’da olanlara şiddetle tavsiye ederim. Sergi 30 Mayıs’a kadar devam ediyor. Giriş 3 yaşından büyük herkes için 10 TL. Değer. Daha fazla bilgi burada. Artı ücretle atölyeler de düzenleniyor, ancak hem daha büyük çocuklar için, hem de Deniz içeride o kadar çok keyif aldı ki, atölyeye gerek kalmadı.

4. İstismar edilen çocuklar için ihbar hattı

Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu’na (SHÇEK) bağlı yuvalardaki çocuklara gönüllü anne, abla-ağabey yerleştiren Benim Yuvam adlı sivil toplum örgütünden yapılan bir açıklamaya göre SHÇEK’in kurduğu bir ihbar hattı varmış: ALO 183. Sokakta çalıştırılan, istismar edildiğini düşündüğünüz, dilenen çocuklar için bu telefonu arayıp adresi verdiğinizde bir servis aracı geliyor ve sosyal hizmetler yetkilisi çocuğu gözetim altına alıyormuş. Çocuğun ailesi teslim almaya geldiğinde 50 TL para cezası ödüyormuş. Eğer bu suç tekrarlanır ise uzmanların inceleme raporu sonucunda çocuğu devlet korumasına alıyorlarmış. Bu yüzden bu çocuklara para vermek yerine, bu hattın daha aktif  kullanılması çocuklar için daha faydalı, aileler için de caydırıcı olabilirmiş.

Benim Yuvam’ın çalışmaları ile ilgili daha fazla bilgi ise burada var.

5. 0-3 Yaş Dönemi Anne-Babaları için Seminer

Geçenlerde Nurturia üyelerine özel ‘Olumlu Ebeveynlik Becerileri’ konulu bir seminer düzenleyen Psikoloji İstanbul, yine benzer bir girişimde bulunarak bu sefer anne-babaları –bence- en çok şaşırtan konulardan biri olan ‘0-3 yaş döneminde öfke nöbeti ve ağlamalar’ konulu bir seminer daha düzenleyecekmiş. 27 Şubat Cumartesi günü gerçekleşecek, katılımın 20 kişiyle sınırlı olduğu ve katılım ücretinin 25 TL olduğu seminerle ilgili detaylar Kitubi’de.

6. Google Buzz fos çıktı.

Geçenlerde e-maillerime bakmak için Google’a girdim. “Buzz’a hoş geldiniz!” gibilerinden bir mesajla karşılaştım. Bu nedir, ne oluyor demeden beni takip eden, benim de takip ettiğim bir sürü insan olduğunu, ama bütün bu takip işlemlerinin benim iznim ve rızam olmadan gerçekleştiğini gördüm. Yine de bu takipçilerin hepsi benim iletişim listemdeki insanlar olduğu için ses çıkarmadım. Ancak aktif olarak kullanmıyorum. Facebook, Twitter ve Nurturia bana yetiyor da artıyor bile…

BBC’de dün yayınlanan bu habere göre Google bu Buzz ile bayağı bir faka basmış. Haberde, Google Buzz’un Twitter’ın kötü bir taklidi olduğundan bahsediliyor ve şöyle deniyor: Twitter bir sosyal network ağı, ve insanlar böyle olduğunu kabul ederek katılıyorlar. Oysa Google üyeleri sosyal network değil, e-mail servisi alma beklentisindeler.

Buzz, çıkar çıkmaz Google’ın 176 milyon (Tekrar söylüyorum: YÜZ YETMİŞ ALTI MİLYON!!!) üyesi otomatik olarak Buzz’a kaydedilmiş. EPIC adlı tüketici haklarını koruma derneği de Amerikan Federal Ticaret Komisyonu’na (Federal Trade Commission – FTC) yaptığı şikâyette Google’ın bu davranışının hatalı olduğunu, üyelerini otomatik olarak Buzz üyesi yapmadan önce her üyenin onayını alması gerektiğini söylemiş, ve bu uygulamayı derhal durdurarak gerekli cezai ve onarıcı (maddi?) yaptırımlara boyun eğmesini istemiş.

Bunun üzerine bir açıklama yapan Google’ın Ürün Müdürü, Gmail’in onlarca milyon kullanıcısının haklı olarak bu uygulamadan rahatsız olduğunu, ve Google’ın “çok, çok üzgün” olduğunu söylemiş. Buzz’ı tanıtmaya başlamadan önce yeterince geniş çaplı test yapmadıklarını kabul etmiş.

EPIC ise bu açıklamadan tatmin olmamış, ve şöyle bir açıklama yapmış:  “Bu olay Google’ın kurumsal bakış açısının yanlışlığını bir kez daha gözler önüne seriyor. Google’ın başındaki bilgisayar mühendisi olan yöneticilerin “özür dileyebilecekken izin almaya gerek yok” politikası değişmedikçe bu tür olaylar devam edecek.”

Ben şahsen kıldım Buzz’a, bu haberden sonra iyice gıcık oldum. Ve az önce iptal ettim. (İptal etmek için Gmail’de Settings‘e girin, Buzz‘a tıklayın ve DISABLE GOOGLE BUZZ seçeneğini tıklayın. Hülya – ipucu için teşekkürler! 🙂 )


Bu da ilginizi çekebilir: Oradan buradan paylaşımlar…

6 Yanıt

  1. Buzz da neymiş dedim ama bakmayi ertelemiştim. Hmm feysbuktan zaten kaçıyorum, bu beni otomatik ekliyorsa kızarım kendisine. Gidim de disable diye kızayım bari.

    Şablonu değiştirmişsin, şablon kardeşi olmuşuz bir de 🙂 Hayırlı olsun, severim, güzeldir :=)

  2. Blogcu Anne ,
    Keyifle takip ediyorum yazdiklarinizi . Merakli Minik aboneligimi baslattim hemen . Denizim cok sevinecek , keyifli zaman gecirecegiz. Cok tskr tum paylasimlariniz icin 🙂

    Sevgiler
    Hasene

  3. Buzz icin haftabasinda Google’in ust duzeyinden tekrar aciklama geldi. “Yaptigimiz o kadar da kotu birsey degil(di), sonucta kimseye bir zarar gelmedi” seklinde! Ozel bilgilerin paylasilmasinin ya da insanlarin ozel alanlarina izinsiz girilmesinin bir suc olabilecegi hic akillarina gelmiyor bunlarin! Tabi hepimizi bir sekilde 7/24 izledikleri icin!!

  4. KİSD – ben de aynı olduğumuzu dün senin sayfana girince fark ettim. Niye daha önce bulmamışım bu şablonu bilmiyorum, çok daha iç açıcıymış. Bir de şu gri fonu değiştirebilsem!

    HASENE – Çok iyi bir şey yaptın, çok eğleneceksiniz Deniz’le. Vesile olduğuma çok sevindim.

    BENDEN BİZDEN – İşte ben de bu burnu havada yaklaşıma kıl olduğum için iptal ettim account’umu. Kafamı attırırlarsa gmail’i de kapatırım vallahi. Hotmail’den transfer olmak için teklif aldım zaten 😛

  5. Elifcim, gri fonu değiştirmek için (wordpress.com için) wordpresse 15 dolar verip CSS stylesheet update etme hakkını satın almak gerekiyor. Ondan sonra renk, boyut vs değiştirmek için CSS update yeterli oluyor. Az html bilgisi ile halledebilirsin, olmazsa yardımcı olabilirim. Ama WordPress.org kullanıyorsan da aynı şey geçerli mi bilmiyorum, bakmak lazım.

Bir Cevap Yazın

