Babalar sağırlaşınca…

Geçen gece her gece olduğu gibi Deniz’in üstünü örtmeye kalktım. Zaten şu aralar uyku uyumam sıkıntılı, gecede en az 2-3 kere tuvalete kalktığımda Deniz’in de üstünü kontrol ediyorum.

Tabii ki yine yorganı yerlere kadar tekmelemişti. Üstünü düzelttim, geri yattım.

(Böyle kolaymış gibi anlattığıma bakmayın. Yataktan kalkmak ve geri yerleşmek oldukça homurtulu sesler içeren, oraya buraya tutunarak kalktığım ve sonra kendimi güümmmm diye yatağa attığım, nefes nefese bir şekilde önce yastığımı karnımın altına ve bacaklarımın arasında yerleştirdiğim, sonra da zar zor yorganı üzerime örttüğüm uzun ve zor bir süreç benim için!)

Yatağa geri yatıp uzun uğraşlar sonunda rahat bir pozisyon bulmamla birlikte Deniz’in yine kıpırdandığını duydum. “Tamam” dedim, “Yine açtı üstünü…”

Deniz’in Babası’na seslendim: “N’olursun kalk bak, kesin yine üstünü açtı. Ben yeni kalktım ve yatağa çok zor yerleştim. ” Önce bir homurdandı, bir şeyler söyledi, sonra da “Bir şey olmaz” diyerek sanki ben hiçbir şey söylememişim gibi uyumaya devam etti.

Tabii ben yine bin bir zahmet yerimden kalkıp Deniz’in üstünü düzelttim.

Sabaha karşı Deniz bir iki çığlık attı. Ben uykumdan fırlayıp, yatakta doğruluncaya kadar sesi kesildi, uyumaya devam etti. Belli ki gördüğü bir rüyada tepki vermişti. Ben uykuya nasıl döneceğimi düşünürken Deniz’in Babası en tatlı rüyalarını görürmüşçesine mışıl mışıl uyuyordu.

Sabah uyandığımızda söylendim: “Uyanmadın da, ben o halimle kaç kere kalktım da, sana da söyledim de, vıdı da vıdı…” Cevabı: “Vallahi duymadım! Neden beni uyandırmıyorsun? Bir dahaki sefere daha fazla ısrarcı ol.”

İçimden “Eminim öyledir @#!*@” diyerek geçiştirdim.

Meğer haksız değilmiş adamcağız. Ben her ne kadar inanmak istemesem de yapısı gereği hakikaten duymuyormuş oğlunun sesini geceleri…

İşte kanıtı: When Daddy goes deaf: How men really DON’T hear babies crying asleep (Babalar Sağırlaşınca: Erkekler uykuda bebeklerinin ağlamalarını gerçekten duymuyorlar)

Ve işte özeti:

İngiliz araştırmacılar kadınları ve erkekleri gece uykusundan uyandıran sesleri incelemişler. Sonuç: Erkekleri uyandıran sesler arasında çocuklarının ağlaması ilk ona bile girememiş.

Anne olsa da olmasa da kadınları gece uykusundan uyandıran seslerin başında bebek ağlaması geliyormuş. Erkekler ise araba alarmı, rüzgâr uğultusu ve sinek vızıltısına uyanıyormuş.

Araştırmacılara göre bunun sebebi kadın ve erkekler arasındaki evrimsel farklarda yatıyormuş. Kadınlar doğrudan çocuklarına yönelik tehditlere karşı daha duyarlılarken erkekler bütün aileyi tehdit eden potansiyel tehlikelere karşı hassaslarmış.

Öyle olsun bakalım…

Ha, bu arada, kadınlar genel olarak gece boyunca uyanmaya erkeklerden daha fazla eğilimliymiş. Erkekler uyandırıldıkları zaman uykuya geri dalmakta sıkıntı yaşamazken kadınlar geri uyumakta zorlanıyormuş.

Harika!

18 Yanıt

  1. Bir çeşit iş bölümü. Gece olmasa da bazen Gökhan sabah Ilgaz uyandığında ben çok yorgun görünüyorsam kalkıp Ilgaz’la ilgilenmeye çalışıyor. Ve ben her seferinde, Gökhan boş yere kalktı ben Ilgaz’ın sesini duyarken uyuyamıyorum ki diye düşünüyorum!

    Çocuk varken gece dinlenmenin tek yolu, çocuktan ayrı bir yerde uyumak. Belki de birkaç gece Deniz’i babasına bırarakak annende kalmalısın.

  2. Bizde durum tam tersi.. bende önce duyar babası ama kalkmaz o ayrı beni dürtükler 🙂
    Uykuya dalma konusunda ise herkesle yarışabilirim, sanırım hiç uyanmadan buzdolabından sütü alıp, ısıtıp, oğlana içiriyorum, sonra aynen uykuya devam dürtükleyen baba ise dönüp duruyor yatakta 🙂

  3. Israrci aglamalarda duymazdan gel canim:)) Sagir babanin kulaklarinin pasi silinmeli:)

  4. Canım kocam diyip başlayayım o zaman, çünkü ne zaman söylesem kalkar 🙂 Ama şu uykuya dalma meselesi yok mu, işte ona sinir oluyorum, ben arkamı dönene kadar uyumuş oluyor. Nasıl beceriyor bilemiyorum, ama çok da kıskanıyorum.

  5. Bizde de durum farklı, hamile kaldığımdan beri canım kocam benden önce duyup kalkıyor hatta bazen ben duymuyormuşum:???? Gece yataktan kalkmak konusunda seni benden daha iyi kimse anlayamaz, dün gece kendimi bir wc ye atışım vardı ki kendi sesime kendim sinirlendim…

  6. ahh bizde de durum tam tersi
    kızım yan odada yatıyor ve eşim benden once sesini duyuyor.ben deli gibi uyuyorum.

  7. Hımmm….o zaman artık ben kocama kızmayayım:)
    valla bu araştırmanın sağlaması bizim evde yapılabilir:)

  8. Çok doğru. Bizim eski patron söylemişti de duyarsız adam herhalde diye inanmamıştım. Sevgili ile birebir aynı şeyi yaşayınca şaşırmıştım. Ortalık yıkılıyor ama baba uyanmıyor… Yalnız bana göre bu kadın-erkek farkı değil sadece. Anne olma/olmama farkı. Sanki hamileyken beynimizin bir yeri uzayıp anten oluyor ve bebeğin sesine göre ayarlıyor frekansı. Ela gece uyanıp ortalığı yıktığında sadece eşim değil kızkardeşim de uyanmıyor çünkü… Gerçi ben eşimi dürtünce ha ne diye fırlıyor sağolsun:)

    Bi de hamileyken kramp girdiğinde uykusunda kalkıp bacağımı gerdirip geri uyurdu… Hey gidi…

    Teşekkürler değerli paylaşım içn.

  9. Ben de; uykum daha ağır olmasına rağmen kızımın gık demesine bile uyanmama, buna rağmen uykusu hafif, bir türlü derin uyuyamadığını söyleyen eşimin, kızım ortalığı yıksa da uyanamamasına şaşırıyordum 🙂 Nedeni varmış 🙂

  10. He he 🙂 çok merak ettiğim bir konuya süper bir açıklama olmuş:)

    Çok teşekkürler!

  11. Yani… TURKUAZ’ın yorumunu okuyana kadar cinnetin eşiğine gelmiş, Deniz’in Babasına “Bak, elalemin kocası nasıl da uyanıyor, sen niye uyanmıyorsun?!” diye saldırmak üzereydim.

    Neyse ki sonradan gelen yorumlar eveki bir faciayı önledi.

    DAMLA – aynı durum bizde de söz konusu oluyor, ancak benim de (1) uyandıktan sonra geri uyumam ve (2) Deniz uyanıkken evdeki gürültü seviyesinden ötürü uyuyabilmem imkansız. Dediğin gibi, en iyisi Deniz’i babaya bırakıp gitmek, ama hadi çocukcağız bağırır da babası duymazsa? 🙂

  12. Bizim çocuğumuz olsa muhtemelen ben horul horul horuldarken eşim bilimum pışpışlama, gaz çıkarma işlemlerini yapar, eminim.
    Annem hep babamı anlatıp güler: babam ağlayan çocuğu duyar, uyanır, annemi dürtükler, “baksana, çocuk ağlıyor galiba,” der sonra da bir güzel uyurmuş. Annem uyandığıyla kalırmış.

  13. Valla Elifcim. Bizim Kaanda uyanıyor. 😉 Uykuya tekrar donme konusunda da ben önce uyuyorum. O yüzden benden kalkmamı istiyor çünkü kalkarsa tekrar uyuyamayacagini söylüyor. Ama Tan çok uyandığı zamanlarda(Eskiden sonunda çok eskideeeen) her zaman yardım oluyordu.
    2. velet geldiginde emin ol babası yardımcı olur.

  14. Araştırmada bir yanlışlık var.Evet çocuk sesine duyarlı olmadıkları doğru ama benim eşim araba alarmı , rüzgar uğultusu , sinek vızıltısı , kapı zili, çalar saat , davul gümbürtüsü…şeklinde uzayıp giden listedeki hiçbir sese uyanmaz…Onu kaldırmak için bedenini birkaç kez sarsıp hatta yataktan yuvarlamak gerekir:)

  15. Şimdi durumu ona anlattım ve bana haksızlık etme çok önemli bir olay olsa uyanırım dedi ne gibi diye sordum biraz düşünüp mesela odaya uzaylı girerse dedi:)

  16. Evet, son gelen yorumlardan da sonra bu araştırmanın geçerliliği konusunda kafamda soru işaretler oluşmadı değil…

    😀

  17. bizde de durum seninle aynı elif. bence araştırma çok doğru. babamız uyur, uyur, uyur.. anne her seferinde zıplaya zıplaya bebeğin odasına gider. bakalım derin oğlan gelince ne yapacak deniz in babası? 🙂

Bir Cevap Yazın

