Asayiş Berkemal

Doktorumun “rahimde yüzde 50 incelme var” dediği Cumartesi gününden beri “Bu bebek erken mi gelecek?!” diye gezinen (daha doğrusu gezinmeyip, sürekli kendini o koltuktan bu koltuğa atan) ve ortalığı velveleye veren bendenizin hali sevgili eşim, canım kocam, Deniz’in Babası’nı endişelendirmiş. Erken doğumla kafayı bozmak üzere olduğuma karar vermiş olacak ki dün sabah erkenden doktorumu aramış. Öncelikle Deniz yanımızda olduğu için doğru dürüst konuşamadığımız konulara açıklık getirmiş, ve doktorumdan şunları öğrenmiş (canım benim!):

“Erken doğum riski var” derken, istirahat etmesini gerektirecek ölçüde bir riskten bahsediyorum. Çok ciddi bir durum olsa yatak istirahatı verirdim, damardan ilaç verirdim, olmadı hastaneye yatırırdım. Elif Hanım en son kontrolden sonra biraz fazla ayaklandığına dair bir senaryo çizdi, işin ciddiyetinin farkında olması ve istirahat etmesi için bu riski gündeme getirdim.”

Doğruydu, çünkü “Derin Oğlan aşağılara inmiş, dinlenmeniz gerekli” dediği üç hafta önceki randevudan sonra güzelce dinlenmiş, “Tamam, şimdi iyisiniz. Dikkat etmeye devam ama sürekli dinlenmenize gerek yok” dedikten sonra kendimi adeta çayıra salmış, 8 çocuk, 2 bebek ve 8 anneden oluşan oyun grubunu bizim evde ağırlamış, Deniz’in oyuncaklarını organize etmiş, kitaplarını ayırmış, salonun şeklini değiştirmek için başarısız bir girişimde bulunmuş, kısacası “doğumu yaklaşan irrasyonel hamile kadın” triplerine girerek acayip hareketlerde bulunmuştum.

Böyle olunca da Derin Oğlan yine aşağılara baskı yapıp bu sefer rahim ağzını inceltecek kadar uyarı yapmayı gerekli görmüş.

Dünkü telefon görüşmesinde Deniz’in Babası üşenmeyip doktora benim günlük programımı anlatmış, bu programı devam ettirip ettiremeyeceğimi, benim sürekli dinlenmem için düzenli yardım alıp almamamız gerektiğini sormuş. (Deniz’le birlikte tekrar doktora gitmememiz gerektiğini öğrenmiş olduk böylece… Normalde karşılıklı, sakin sakin konuşulabilecek konular, sorulacak sorular, Deniz’e “Ona dokunma, bunu elleme, bir dakika sus, doktoru dinliyorum” demekten ancak telefonda konuşulabiliyor!) Benim fazla endişelendiğim konusundaki düşüncesini doktorumuzla paylaşıp ondan da öyle olduğuna dair onay almış.

Doktorum “İsterseniz yarın sabah kontrole gelin. Bakalım iki günlük istirahatın herhangi bir etkisi oldu mu?” deyince bu sabah kalkıp gittik.

Ve güzel haber: Ciddi bir kasılma yok (Magnezyum işe yarıyor), rahim ağzı yumuşak ama incelme yok (dinlenme işe yarıyor). Kısacası daha radikal çözümlere gerek yok, şu andaki iki günlük istirahata bile cevap veren bir durum söz konusu… Ben bütün gün mümkün olduğunca popomun üstünde oturacağım. Yatak istirahati olmasa bile her türlü koltuk, kanepe, sandalye, puf, minder istirahati yapmaya devam edeceğim. Haftaya tekrar kontrole gidip durumumuza bakacağız.

Rahatladım.

Hastane turu

İşin bir başka güzel tarafı hazır Nişantaşı’na kadar gitmişken bir de hastaneyi turlayalım, odaları görelim dedik. Doktorun da yönlendirmesiyle bize hastaneyi gezdirdiler, odaları gösterdiler. Her şey daha bir gerçek oldu! Hele o bebek odasında fototerapi gören mini minicik bebeği görünce gözyaşlarımı tutamadım! İlk doğduklarında ne kadar küçük olduklarını unutuyor insan… Şu an “çok büyüdü, çok ağırlaştı!” diye yakınsam da o kadar küçük olacak ki doğduğunda…

Tabii ki normal doğum olduğu için hiçbir şekilde oda garantisi veremiyorlar. Hâlbuki sezaryen olsaydık istediğimiz odayı istediğimiz güne ayırtma “lüksümüz” olacaktı. “Kalsın, almayalım” dedik. Zaten odaların birbirinden çok farkı yok, hepsi gayet temiz ve bakımlı görünüyor. Süit odalar için fazladan birkaç yüz lira vermeyi gereksiz bulduk. Kaldı ki süit olmamasını tercih bile ediyorum, ziyarete gelen uzun kalmaz böylece!

Hastane turu iyiydi, güzeldi de, doğumhaneyi göstermemelerine kıl oldum. Neymiş, hemşire hizmetleri yasaklamışmış. Doktorum da sinir oldu, ancak bir şey diyemedik. Biz de gezerken arıza çıkarmak istemedik. Nasıl olsa bir tane doğumhane var. E illaki bu hastanede doğum yapacağımıza göre zaten “yok, bize başkasını verin” deme şansımız yok. Ama yine de bunun hoş bir uygulama olmadığı uyarısında bulunup bu mesajımı hemşire hizmetlerine bildirmelerini talep etmekten geri kalmadım.

Sonuç olarak dünkü karamsar halimden çok farklı bir ruh haline sahibim şu anda. İnanılmaz bir heyecanla hastaneye gideceğimiz günü bekliyorum. BEKLİYORUM kelimesinin altını çiziyorum bu arada… Acelem yok…

20 Yanıt

  1. Merak etme doğumhane çok ferak denz manzaralı :=) ama denizi doğurduğun gibi doğurabileceğin bir yatak sistemi yok sanırım bu bizim ülkemizde hiç bir yerde yok :=)
    fotoğraf göstermek isterdim ama maalesef doğumsuz doğumhane fotosu yok :=)) dolayısı ile gösteremiyorum .. ama merak etme ışıklı bir doğumhane :=))

  2. Elifcim iyi haberler almak çok güzel senden 🙂 Ohh sefan olsun, ışıl ışıl heyecanlı bekleyişin sürsün, Derin Oğlan zamanında rahat rahat gelsin…

  3. Cok sevindim guzel haberlerine 😀

  4. Çok sevindim bu gelişmelere Elif. Umarım herşey vakti geldiğinde, hayırlısıyla ve gönlünce olur.

  5. gecmis olsun!! xx

  6. oleeey 🙂 çok sevindim
    şimdi beraber gerisayımımız devam ediyor
    inşallah hayırlısıyla vaktinde gelirler bıdıklar

  7. içim ferahladı.bende sızınle dogum heyecanına girmiş durumdayım.neysekı bıraz daha vaktımız varmış:)

  8. Bundan sonra yan gelip yatma zamanı 🙂

  9. Amman diyim Elif 🙂 sık dişini! Tüm normal doğumcuların umudu oldun. Oymak başı olarak normal ve de güzel haberler bekliyoruz senden:D))

  10. Gozun aydin. asayis berkamel, sen 24 ben 25 nisan dogurucaz artik 🙂

  11. Bu güzel habere çok sevindim. Umarım herşey beklediğin, planladığın gibi gelişir. Şimdi son dinlenme günlerinin tadını çıkarma zamanı.

  12. Herşeyin yoluna girmesine sevindim.
    Derin oğlan sıksın dişini biraz zamanında ive annesinin planladığı gbi gelsin.

  13. Teşekkürler!

    AYÇA – Bak bunu hiç beklemezdim, demek deniz manzaları doğumhane, ha? Daha bir heyecanlandım 🙂 Sağ ol paylaştığın için…

    OİP – “Normal doğumcuların oymak başı” Buna bayıldım! 🙂

    Hepinize sevgiler…

  14. Bu yeni haberine cok sevindim Elif. Insallah Derin oglan beklenildigi tarihte kolayca gelir.. Kendi dualarima seni de eklemistim, acikcasi bu haberine oyuzden de cok sevindim..
    Benimki Haizran da ama simdiden beni d ebir heyecan sardi, zaman daraliyormu banami oyle geliyor nedir??
    Ayrica seni kiskandigimi d asoylemeden gecemicem.. ben burd ayalnizlari oynuyorum, ama ne guzel senin tum sevdiklerin yanibasinda olacak, bir haberle ucup gelirler yanina..
    Ocak da Istanbul`a gittigimde bende Amerikan hastanesinde muayene olmustum, Alper bey cok iyiydi. Hatta bizzat kendisinden kizim olacagi haberini almistim 🙂 Bu hastanede 2 yakinim da dogum yapti, ikiside cok memnundu. Eminim seninde hersey yolunda gidecektir.. Artik cok az kaldi 2.ogluna kavusmana, nacizane tadini cikar diyorum 🙂
    Iyi dileklerimle birlikte sevgilerimi yolluyorum sana..

  15. Bende cok sevindim haberlere
    Dogumhaneyi goremiyor olmana COK sasirdim ,hatta sok oldum ama …
    Neyse soyle dusun ,bizde (Te’de) her sey daha luks oluyor , eminim ki gayet shik bir yerdir ! 🙂

  16. NİLGÜN – İnan bende de heyecan had safhada!

    Yalnızlık konusunda da seni çok iyi anlıyorum, ama inan sandığın kadar kötü değil, hatta belki daha bile iyi! Deniz’in doğumu sırasında bir tek annem vardı yanımızda ve gereken desteği almıştık. Biz çok kalabalık bir aileyiz, ve şimdi ben doğum yaparken herkesin dışarıda bekleyecek olması düşüncesi, ya da doğum yapar yapmaz hastaneye gelecek olmaları beni strese sokmuyor değil! 🙂

    YELİSH – Doğum hele bir bitsin, ben yapacağımı biliyorum 😀 Şaka bir yana, çok anlamsız bir uygulama… Ne demek “göstermiyoruz.” Hakikaten, arıza çıkarmamak için bir şey demedik ama doğumdan sonra bunu ciddi olarak gündeme getirmeyi düşünüyorum, böyle saçma şey mi olur?!

    Dediğine de katılıyorum, zaten hastane de genelinde Amerika’dakinden eksik değil, fazlası var. Her şey “lüks” ya bizim ülkemizde!

  17. Acıbadem Maslak’ta doğumdan taburcu olana kadar tek odada kalabileceğin yatak sistemine sahip odalar var.

    • Bunu duydum. Ancak güvenilir birinden öğrendiğim kadarıyla sınırlı sayıda oda varmış,ve hiçbir şekilde garanti veremiyorlarmış. Normal doğum isteyince zaten bütün hastanelerin ilk söylediği şey “hangi oda olacağının garantisini veremeyiz” oluyor.

      Aynı zamanda Gebze’deki Anadolu Sağlık Merkezi’nde de benzer bir uygulama varmış. Ancak oraya gidene kadar doğurmaya kalkarım diye tercih etmedim 🙂

      • Dogrusu merak ediyorum Acibadem Maslaktaki bu odayi simdiye kadar kac kisi kullanuyor? Herkes zaten sezaryen oluyor boyle odalara ihtiyaclari yok. Dogal dogum yapinca da bu odayi alma sansin cogalir sanki oyle degil mi?

        • Öyle olmuyormuş işte… Birçok insan ya bu seçeneğin farkında olmadığından, ya da oda herhangi bir oda gibi kullanıldığından müsait olmuyormuş. Ama bu çok kulaktan dolma bir bilgi, oranın yetkililerinden ya da orada doğum yapmış birinden duymuş değilim.

Bir Cevap Yazın

