Dünya Saati, Oyuncak Kütüphaneleri, Kukla Festivali, vesaire…

Dünya Saati Kampanyası – 27 Mart Cumartesi saat 20.30’da 100’den fazla ülkede yaklaşık 1 milyar insan küresel ısınmayla mücadeleye katkıda bulunmak için bir saat boyunca “ışık kapatma eylemi” gerçekleştirecekmiş. Üç yıl önce Avustralya’da başlayan ve tüm dünyaya yayılan Dünya Saati Kampanyası, Eyfel Kulesi, Empire State Binası, Mısır Piramitleri gibi ülkelerin ikonu olan yapılarda da uygulanarak iklim değişikliğine dikkat çekmeyi amaçlıyormuş. Daha fazla bilgi World Wildlife Fund-Türkiye’nin web sitesinde.

Oyuncak Kütüphaneleri – Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı, oyuncak alma imkanı olmayan çocuklara da oyuncakla oynama fırsatı vermek üzere Oyuncak Kütüphaneleri projesini başlatmış. 0-6 yaş çocuğuna uygun eğitim malzemeleri, bloklar, kuklalar, masklar, oyuncaklar, legolar ve kitapların arşivlendiği oyuncak kütüphanelerinde bozulan oyuncakların onarıldığı hastaneler de bulunacakmış. Oyuncak bağışı da kabul eden Oyuncak Kütüphaneleri Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’nın desteklediği kadın ve çocuk merkezleri bünyesinde İstanbul’da Gültepe, Nurtepe, Bahçelievler, ve Kartal’da, ayrıca Mardin, Diyarbakır ve Çanakkale Biga’da da açılacakmış. Daha fazla bilgi burada.

İzmir’de Kukla Festivali – Uluslararası İzmir Kukla Günleri, 11 Mart Perşembe günü başlıyormuş. 21 Mart’a kadar devam edecek olan festivalde –anladığım kadarıyla çoğunlukla yetişkinler için- çeşitli atölyeler de düzenlenecekmiş. Birçok ülkeden kukla gösterilerinin sergileneceği festivalle ilgili daha fazla bilgi burada var.

Ücretsiz Hamile Yogası – İstanbul Ataşehir Memorial Tıp Merkezi’nde ücretsiz hamile yogası dersleri veriliyormuş. Yoga Uzmanı Dr. Neslihan İskit tarafından düzenlenen dersler 6 Mart’ta başlamış, 26 Haziran’a kadar her Cumartesi saat 15.00-16.00 arası devam edecekmiş. Daha fazla bilgi burada var.

Dil ve Konuşma Bozukluğu üzerine ücretsiz seminer – Pilates Cadısı Jale Özen Dural’ın Hamileler Kulübü grubunda yapılan bir duyuruya göre 11 Mart 2010 Perşembe günü saat 14.00-16.00 arasında Caddebostan Kültür Merkezinde Dil ve Konuşma bozukluğunun anlatılmasına yönelik ücretsiz bir seminer gerçekleşecekmiş.

Çocuk Esirgeme Kurumu yararına fotoğraf sergisi – Yine aynı grupta yapılan bir başka duyuruya göre Taksim Sanat Galeri’de “Modern İstanbul’dan Kareler” adlı güzel bir fotoğraf sergisi varmış. 19 Mart’a kadar devam edecek olan sergi satışından elde edilecek tüm gelir Göztepe Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağışlanacakmış. Daha fazla bilgi burada var.

Migros Geri Dönüşüm Köşesi – Bir arkadaşımın yayınlamam için bana ilettiği bir bilgiye göre, Migros, geri dönüşümü desteklemek için daha önceden mağazalarına yerleştirdiği geri dönüşüm kutuları uygulamasını bir adım ileriye taşımış. Şimdi bu kutuların yanına geri dönüşüme atacağın malzemelerin barkodunu okutmanız için kiosk koymuş. Migros kartınızı geçiriyormuşsunuz, sonra ürünü okutuyormuşsunuz. Okuttuğunuz 60 parça için Migros kartınıza 5 TL yükleniyormuş.

Arkadaşım eklemiş: “5 TL belki birçok insan için önemli bir para değil ama sistemi desteklemek adına bence çok güzel bir uygulama… Ve bu paraya çok değer veren birçok insan var… Onları teşvik etmek adına önemli… Ben aylardır dönüşüme atıyorum cam, kağıt, plastik v.s ama geçen gün okutmaya başladım ve 19 parça attım dönüşüme, gurur duydum kendimle!”

Net Tüketici de Migros’un bu projesinden burada bahsetmiş. Sanırım bu yazı yazıldığından beri daha da fazla Migros’ta uygulanmaya başlandı bu Geri Dönüşüm Köşesi… Çünkü arkadaşımın gittiği Migros Net Tüketici’nin bahsettiklerinden farklı bir Migros.

İlgilenenlere duyurulur…

6 Yanıt

  1. Ne faydalı insansın sen 🙂

  2. Neslihan İskit süper tavsiye ederim oğlum bir ara çocuk yogasına devam etti Cdleride var kızımla ara ara yapıyourz tavsiye edeirm

  3. Dünya Saati uygulamasına ben de geçen sene katılmıştım; durrabildiğim kadar kişiye de duyurdum. Gel gör ki, akşam olduğunda ışıkları sadece bizim kapadığımızı öğrendim sonradan. Kimse umursamamış bile… Herkes giderek daha bir duyarsız mı oluyor? Tam tersi olması gerekirken…

  4. Hepsi de faideli bilgiler için teşekkürler…

  5. Teşekkürler…

    ESRA – Ben bu sefer çok niyetlendim bu hamile yogası işine ama bir türlü olmadı. Çocuk yogasını da ilk başta “çocuk yoga mı yapar?!” diye dışlıyordum, ancak Deniz okuldaki yoga derslerini çok seviyormuş meğer!

    BANU – Maalesef öyle… Ben daha önce katılmamıştım ama bu sene katılacağım.

  6. Süper bir şey Deniz ilk defa 18 aylıkken yapt:ı)) asos ta tatilde iken arkadaşımla bahçede yoga yapıyorduk Denizde yanımda durdu hareketleri yapıyor:)) Anne çocukta keyifli oluyor

Bir Cevap Yazın

