Hastane personeline nasıl teşekkür etmeli?

Bizimle ilgilenen hastane personeline (hemşire, hasta bakıcı) nasıl teşekkür etmeli?

Çikolata mı ikram etmeli? Doğrudan ilgilenenlere (beni hamamda yıkar gibi yıkayan hasta bakıcı mesela) bahşiş mi bırakmalı? Sonradan çiçek mi göndertmeli? Hastanenin vakfına bağış mı yapmalı? (Sanırım sonuncusunun cevabı “Hayır”dır. Personelin kendisine doğrudan “teşekkür etmeli”, değil mi?)

Siz neler yaptınız? Nedir racon? Fikirlere ihtiyacım var.

21 Yanıt

  1. Bence en ise yarayani tip (para) olsa gerek.. 🙂 20 – 50 – 100.. ne kadar istersen ve ne kadar verebilirsen diye düsünüyorum ben.. tesekkürlerin ve iyi dileklerinle birlikte en güzeli bu olur sanirim 🙂

  2. Elifçim bu işi usulca aile büyükleri halletmeli tabi aslında tercihen kocan. Erkekler bu gibi zamanlarda şaşkınlık yaşabiliyorlar. Benim annem önceden hazırlıklı gelmiş hastaneye ben ameliyathanedeyken bebeği yıkayıp hazırlayan hemşirelere , yattığım süre boyunca benimle ilgilenen hemşirelere hep bir zarf içinde birşeyler vermişti. Benim ablalarım doğum yaptığımda eniştelerimden tık çıkmamıştı valla biz sinir olmuştuk. Böyle zamanlarda hastane personeli nasıl senin sevincini paylaşıyorsa senin de gönlünden ne kopuyorsa artık yapman gerekiyor.

  3. Elifcim, biz (eşim ve ben) taburcu olduğumuz gün bütçemize göre ayırdığımız bir parayı (zarf içinde) servisteki tüm hemşirelerin/hastabakıcıların namına birlikte bulundukları bir ortamda sorumlu hemşireye vermiş, ayrıca görüşebildiğimiz tüm personele tek tek bizzat teşekkür etmiştik.

  4. Elifcim, tekrar tebrik ederim. Biz teşekkürümüzle beraber ufak miktarlarda zarf içinde para vermiştik.Ayrıca doktoruma da kocaman bir çiçek göndermiştim daha sonra …sevgilerimle

  5. Merhaba Elif sanırım bahşiş onları memnun edecektir.
    Doktorumuz için daha özel bir şey düşünüyoruz.
    Bu arada Doktorunu ve hastaneni buradan duyurma vakti gelmedi mi?

  6. Annem ve kayınvalidem yanlarinda ne varsa vermislerdi heyecandan :))))

    Ama ebemizi cok takdir etmistim, kesinlikle kabul etmemisti. “O parayla bebeye benden bir hediye alirsiniz” demisti. Halen ona bir hediye alıp götüreceğim.

    Ben doktoruma, daha sonra kontrole gittiğimde ufak bir hediye gotürmüştüm. Doktorum hanımdı, biz de Kilisliyiz. Kiliste de çeyiz bol malum. Oralardan şık masa örtüsü, fıstık vs.vs. birşeyler vermiştik.

    Bir de doktorumun asistanına yine o tarzda küçük bir hediye almıştım. Hepsi çok mutlu olmuş görünüyordu.

  7. sevgili elif sanirim en iyisi para..zira ozellikle hasta bakicilar cok cuzi bir ucret aliyor..sanrim cok ihtiyacari olur..benim esim cocugu verdiklerinde para dagitmis hepsine..umarim derin bebegin de sadakasi yerine gecer insallah…
    sevgiyle kalin

  8. Allah analı babalı, bol kahkahalı büyütmeyi nasip etsin. Evinizin neşesi, bereketi, sağlığı, huzuru eksik olmasın….
    Ablam doğum yaptığında bebek doğumhaneden çıkar çıkmaz eşi zarf içinde para vermişti. Hastaneden çıkmadan önce de yine zarflara para koyarak ilgililere dağıtmıştı. Zaten odadaki bebek çikolatasından vs. den ikram edilmişti, onları saymıyorum bile 🙂

  9. Elif ancak yazabiliyorum, gecmis olsun, hosgeldin Derin :))

    saglikli ve sansli bir omru olsun dilerim ki…

    Para bana birazzz nasil anlatsam biraz yapay geliyor. Biz cikolata alip dagitmistik.. sevgiler.

  10. Doktora hediye vermeye biz ancak bir kaç ay sonra gidebildik çünkü doktorumuz o sıra doçentlik sınavına hazırlanıyordu, biz de meşgul etmek istememiştik. Doktorumuza giderken çikolata ve içine Cumhuriyet koyduk (adet öyle demişlerdi) Ayrıca, bir de gömlek ve kravat almıştık. Gömlek ve kravat ekstradan oldu ama biraz da doçentliğini de kutlama babında olmuştu.

  11. Para konuları biraz hassas konular,o nedenle ben tercih etmemiştim.Onun yerine 2 tane güzel pasta ve çikolata hazırlatıp gelmişti annem ve eşim.Kadın doğum servisindeki hemşire ve hasta bakıcılara bunlar ikram edilmişti,çok da memnun olmuşlardı.

    Bebek şekerimizden de ikram etmiştik.

    Doktoruma da sonraki ilk kontrolümde hem bebek şekerimizden hem de bir hediye alıp götürmüştüm.

  12. Hastabakıcıya bahşiş, doktor civanıma 1 şişe cordon rouge (eşimin fikriydi) , hemşirelere de bol bol çikolata ve teşekkür 🙂 bizimki bu şekilde olmuştu.

  13. Para bana da şık gelmiyor, Elif. Biz baklava götürmüştük servislere. Doktorum çoook bin lirayı nakten almıştı, kafi gördüm, paragöz ama severim kendisini:) Ama bir asistanı vardı, benimle çok ilgilenmişti (ben hamileliğim sırasında onun kan uyuşmazlığı üzerine bir bilimsel çalışmasına katılmıştım, önceden tanışıyorduk), ameliyatıma girmemiş olmasına rağmen ameliyat odasına gelip benden bilgileri anneme ulaştırmış, gözümü açarken yanımdaydı, UE’nin kilosunu ondan öğrenmiştim. Ona bir kazak alıp gitmiştik daha sonra.

  14. bana cikolata seker iyi hos da biraz standart geliyor, her gun dogumda olduklari dusunulurse hergun cikolata mi yesinler bu insanlar. bahsis daha cok sevindirebilir onlari. tabii doktor degil diger personelden bahsediyorum. doktora napilir bilmiyorum 🙂

  15. Sevgili Elif hayırlı olsun, bize Derin nasıl kokuyor hatırlat lütfen 🙂 Ekibin çoğunun bayan olduğu düşünülürse, minik hediyeler çok keyifli olabilir sanki, eşarp gibi. Biz Can’ın marakas olan hediyelerinden dağıtmıştık, herkes çok sevinmişti, hatta almak için öbür servislerden de gelmişlerdi 🙂

  16. herkes görevini yapıp zaten karşılığını alıyor nezaket icabı pasta ,çikolata gibi ağız tatlandırılmalı selamlar

  17. Ben Tani doğurduğumda 3-4 hemşire ilgilenmişti ancak iclerinden bir tanesi hemşire gibi değil sanki yeğeni gibi sevip Tana sert davranmiyordu. Bu yanlış anlaşılmasın hemşireler robot gibi davranıyorlar ya normalde… Ben o hemşireye parfüm almıştım. Doktorumu çok sevmeme rağmen 2,5 yıl önce sadece 4000tl verdigim için bir hediye almadım sadece çikolata götürdüm 😉

  18. Biz iki sefer de hastaneye gitmeden ufak hediyelikler hazirlamistik. Ama Amerika’da dogum yaptigimiz icin Turk usulu degisik ufak tefek sus esyasi, bursa havlusu falan gibi. Doktorumuza da biraz daha sik ve buyukce bir hediye goturmustum. Ama dedigim gibi biz Amerikaliya hediye verdik. Ona enteresan gelmisti.

  19. Çok teşekkürler herkese… Belli bir norm yok anladığım kadarıyla, farklı şeyler makbul geçebiliyor. Önemli olan bir şekilde teşekkür etmek diye anladım ben bu yorumlardan…

    PRATİK ANNE – Amerika’da dediğin gibi Türk işi hediyeler pek makbul geçiyor, biz de Deniz’in doğumunda hemşireye yemeni gibi bir şey götürmüştük, doktora da ne olduğunu hatırlamadığım yine otantik bir hediye…

    Bugün de benimle ilgilenen hasta bakıcılara bahşiş verdik, hemşire servisine de çikolata almayı uygun gördük. Doktoruma kontrole giderken de çikolata götüreceğim.

  20. Eşim hasta bakıcılara ne kadar uğraşsa da para verememişti. Bizim görevimiz zaten diye kabul etmediler,biz de pasta götürmüştük. Doktoruma da çiçek yaptırıp gitmiştim sonradan oğlumla:)

  21. 2 aydır kadın doğumda çalışan bir intern doktor olarak şunu söyleyebilirim ki,doktor ve hemşireleri en çok yemek ısmarlanması mutlu ediyor.İlla pahalı bir yemek değil,mesela bir hasta doğum sonrası kontrole gelirken karpuz getirmişti ve herkes çok mutlu olmuştu.:)Para daha çok personel için olabilir içinizden gelirse ama doktor ve hemşireler ters karşılar diye düşünüyorum çünkü bana para vermeye çalışan oldu ve terslemesem de bozuldum.Kimse birşey vermek zorunda da değil esasen sözlerim yanlış anlaşılmasın ama böyle bir isteğiniz varsa sizinle ilgilenen insanlara ufak bir hediye mutluluk verici oluyor.Hele ki eğitim araştırma veya üniversite hastanesinden doğum yaparsanız oradaki ayda 15 gün nöbet tutan,dışarıyı göremeyen asistanlar ,dışarıdan birşey getirilince bayram havasına giriyorlar.

Bir Cevap Yazın

