“Yeni Anne” olmanın bir de bu yönü var…

-Senin tek düşündüğün şey uyumak mı? -Sadece uyanık olduğum zamanlarda...

Daha dün “Yeni bebek harika bir şey, elli beş kere daha yaparım” diye yazmışken şimdi bu garip olacak ama…

UYUMAK İSTİYORUM!

Bu veletlerden biri uyusa diğeri uyanıyor!

Deniz geçen yaz sezonunda başlatmış olduğu 6 buçukta hortlama seanslarına geri döndü. Bu durumda ben de 7’den önce Çok Erken kampanyamı yeniden devreye sokuyorum!

Bu sabah Deniz “Anneannneaaaaaahhhh!” diye ciğerlerini yırtarcasına üst kata bağırırken saatler 6.15’i gösteriyordu. Derin son memesini 4 buçukta emmiş, yani henüz tam acıkmamış, acıksa bile farkına varmadığından uyumaya devam ediyordu.

Ancak eksik olmasın Deniz üst kattaki anneanneyi çağıracağım diye öyle bir bağırdı ki Derin de mıkırdanmaya başladı.

Mıkırdanmaya başlayınca “E, hazır uyanmışken meme emeyim bari!” demeye başladı.

O öyle deyince de, zaten saat 5’i geçe uykuya geri dönmüş olan bendeniz saat 6’da tekrar uyanınca sinirlerim nihayet boşaldı.

Evet, Derin’in üçüncü haftasını devirdiği bugün ben de koyverdim, oturup “biraz uyumak istiyorum” diye ağladım.

Dün gece iki saatte bir uyandığımda yine sevip kokluyordum Derin’i.

AMA VALLAHİ VE DE BİLLAHİ UYUMAK DA İSTİYORUM! İstemenin de ötesinde ihtiyacım var.

“O uyurken sen de uyu” planı sökmüyor bana. Gündüz U-YU-YA-MI-YO-RUM. Doğan, lütfen ısrar etmekten vazgeç. Gündüzleri uyuyamıyorum.

Yüzünüzü kara çıkardım mı? “Elif, ne güzel anlatıyorsun”, “Elif, bize de ikincileri istetiyorsun” diyordunuz ya… Ben böyle mızmızlandıkça da isteyecek misiniz?

15 Yanıt

  1. Elifmim…Sabır geçecek. Yalnız birşey hatırlıyorum…geceleri 3 saatte bir uyandırıyoruz meme için diye yazmıştın değil mi? elifçim canından ne zorun var? uyuyorsa bırak uyusun çocuk…hem böylece sen de biraz uyursun.

    • Yok Vuslat, uyandırmıyoruz. Gündüz 3 saati geçirmeyin, ama gece bırakın uyusun, 4 saate kadar yolu var demişlerdi. Gece dört değil, üç saat uyusa yine razı olacağım. Ancak ortalaması iki buçuk saat civarında Derin’in…

      Dün sabah da Derin de Deniz de 7 buçuğa kadar uyuyunca ben de uykumu almıştım. O yüzden öyle pozitiftim yani… Bu sabah 6’yı 10 geçe, üstelik de uykumun en derin yerinde ANNEANNEEEAAAAH! diye uyandırılınca, üstüne Derin de uyanınca ortaya bu isyan dolu yazı çıktı işte… 😦

      • Haklısın….Sabır o zaman…önümüz yaz. İki oğlanın da sıcaktan mayışıp bolca uyumalarını diliyorum.

      • Merhaba kizim 6 aylik bende gunduz uyuyamayanlardanim.
        Biz soyle yaptik; sabah uyanir uyanmaz sutumu sagip buzluga atiyordum. Gece 23 de onu emzirip yatiyordum. Saat 2 gibi babasi biberonla o uyurken dream feeding yapiyordu. Boylece sabah 6-7 ye kadar uyuyabiliyordum. Boylece hem ben hem de memelerim dinlenebiliyordu. Dene 🙂

  2. Ela gündüz uyurken ben uyuyamıyordum ama uyumasam bile yatıp uzanmanın, uyumadığımı sanırken uyumanın bana iyi geldiğini keşfetmiştim…

    Geçicek. (Sen daha iyi biliyorsun ya)

    Başka bir bakış açısı annemden: Annem derdi ki biz küçükken “bir gün kendiliğimden uyanabilecek miyim acaba” dermiş. (Edebiyat öğretmeni olarak hayatında 3-4ten önce yatmamıştır. Uzun yazılılar… Çocuklar yatmadan yazılı okuyamayan annem… vs) Geçenlerde şimdi kendiliğimden uyanıyorum ama hiç tadı yok diyordu…

    sevgiler.

  3. tereciye tere satmak gibi olmasın ama naçizane sana bir yöntem önersem:
    gün içinde her emmeden sonra az çok ne kadar çıkarsa sağdığın sütleri biriktirip gece son emzirme seansından sonra (biberon vermeye başladıysanız )onu da derin beyefendiye takdim etsen sanki daha uzun süre acıkmaz gibi geliyor bana. biz öyle yapıyorduk ve gece ilk uykuya yattığında 4 saat uyuyordu.

  4. Ben Evrim’i annemlere emanet edip, bana dokunmayın deyip, gündüz de gece de olsa odama kapanıp bir iki saat uyuyordum. Evrim de onlara emanet olduğundan ağlasa bile hiç keyfimi bozmuyordum. Ve kısa süre sonra kesin uykuya dalıyorsun. Yoksa ben de gündüz uyuyamayanlardanım. Bu arada bunu uzun süre yapmadığım zamanların sonunda titreme-üşüme nöbetlerine giriyordum Haziran ortasında. Yani vücut gerçekten dinlenmek istiyor. Kendine dikkat et. Sevgiler, Ayça

  5. Ben de gündüz uyuyamazdım. Alpay çok kızardı kalk şu bilgisayarın başından ve uyu diye! :=) şimdiki aklım olsa dediğini yapardım .. :=)
    uyumasan bile gözlerini dinlendir 😉
    Ve biliyorsun geçecek .. çok hızlıca .. annen de yanında bak :=)

  6. Biz senin her halinle seviyoruz 🙂 Böyle de söylesen yazdıklarını seviyorum 🙂 Annen yanındayken gündüzleri dinlenmeye çalışsan bu kadar uykusuzluk çekerken uyuyabilirsin belki de. Kendini suyun akışına bırak, su yolunu bulur 🙂 Sen uzan uyumasan da uzan..

  7. gececek,gececek,sabirli olmaya calis.Ben de uykuuzluktan oluyorum.
    Defne 3 yillik hayati boyunca en erken sekiz civarinda uyanirdi.Gel gor ki,hamileligimin son donemlerinde 7 civarinda uyanmaya basladi! Derin 6-6.15 gibi uyaniyor duzenli olarak.O uyanmasa Defne 6.30-6.45 gibi uyaniyor!(bu arada okullar tatil burda,gune o saatte baslayinca butun gun Defne’yi nasil oyalayacagimizi sasiriyoruz)
    Annem burdayken Defne’yle oynuyordu,ben Derin’le beraber tekrar uyuyordum biraz daha ama oyle bir luksum kalmadi.Annen yaninizdayken uyumaya,en azindan uzanip dinlenmeye calis.

  8. Elifcim uykusuzluk kötü şey biliyorum, umarım bir an önce atlatırsın, sevgiler

  9. Elifcim olacak o kadar.. Hem sen iki çocukla ağlamışsın, ben tek çocukla ve mehter takımı gibi gelip giden uykularıyla başa çıkamıyorum ve dün sabah kendimi ağlarken yakaladım neden uyumuyo bu çocuk diye… Sonra silkinip kendime geldim, Emre uyumuyor diye son ağladığımda ürtiker geçirip kortizon iğneleri yemiştim..

  10. Elif gunduz uyumazsan ya da dinlenmezsen OL-MAZ! Koyu renk perde al ya da gozune bisey tak, perdeleri kapat, yastiga kafani gom, gozunu dinlendir uyumasan bile. sabah bilgisayari acma-cay kahve icme. oglen 12den once sabah olmus gibi yapma, pijamalari cikarma, yatakta devam et hayatina. derini emzirip uykuya geri don. hatta derini sabaha karsi yanina al uyandikca emsin ama seni yataktan kaldirmamis olsun. tracy hogg’a soylemezsin birsey olmaz… annen var nasil olsa hala degil mi bu gunlerin tadini cikar. gunduz deyince ogleden sonra uyuma tamam, ama sabahi uzat. belki ise yarar. Agladim diye de uzulme, kendini suclama. Cok normal bunlar, sen de biliyorsun ya zaten.

  11. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.

    Dün öğleden sonra uykusuzluktan çatlamanın eşiğine gelince kafayı vurup bir buçuk saat uyumuşum. Annemin zoruyla Derin’i emzirmek için uyandım, ama bir buçuk gün daha uyurdum bıraksalar 🙂

    Biberona henüz başlamadık. Başlayınca mutlaka daha kolay olacak birçok şey. Dediğiniz gibi bir seansı babaya satacağım, nereden baksanız 5-6 saat uyumak çok şey değiştirecek benim için.

    Bütün bebeler uzun uyusun, anneler uykusuz kalmasın!

    Sevgiler…

  12. bende uyumak ıstıyoruum.şimdi okudum yszını ve gozumden uyku aksada ekrana bakmaya devem ederken aklıma geldı neden uyuyamadıgım.biri uyusa bırı uyumuyor malesef.benim kızım elifim kardeşini kıskandığından uzak duruyor uykudan bana yapışıyor kardeşiyle ilgileneceüimi anladığında.yanihem uykusuzluk hem kıskançlık savaşının otrasındayım..
    AL.LAh tüm annelere kolaylık versin:(

Bir Cevap Yazın

