“Hoş geliyorsun Derin Oğlan” partisinin detayları…

20 Mart’ta “Hoş geliyorsun Derin Oğlan”, nam-ı diğer “baby shower” partim olmuştu. 23 Mart sabahında da bu yazıyı yazmaya koyulmuştum.

Derin 23 Mart’la 23 Nisan’ı karıştırıp o gün doğmaya karar verince yazı yarıda kaldı.

Sonrasında resimleri toparla, fikirleri toparla derken işte bugüne geldik.

Nereden başlasam, bilmem ki… O kadar güzel, o kadar keyifli bir gündü ki… Neresini anlatsam?

İyisi mi resimleri dizerek başlayayım.

Her şey haftada bir buluştuğumuz oyun grubumuzdan canım arkadaşım Doris’in “Eee, bebek partini ne zaman yapıyoruz” demesiyle başladı. O zamana kadar aklımda parti marti yoktu. Partiyi Amerika’daki anlamıyla (bebeğe hazırlık yapmak ve onun için alınan eşyaları toparlamak) düşünüyordum. E, Deniz’den her şeyim vardı. Bir-iki tulum, üç-beş body dışında pek bir şeye ihtiyacım yoktu. Dolayısıyla parti yapmayı düşünmemiştim.

Tabii ki bunu yanlış insana söyledim. Doris’in işi, gücü bu… Davetiye tasarlasın, süslesin, organize etsin. Bakın bir, neler yapıyor: DULUXE DESIGN

Nitekim partinin sadece teknik sebeplerle değil, sevdiklerinle heyecanlı bir bekleyişi kutlamak için de yapılması gerektiğini düşünen Doris bütün nezaketiyle bu işe soyundu, ve kendisi de benden iki ay geride hamile olmasına rağmen partiyi organize etmeye başladı.

Bu arada anti parantez şunu söyleyeyim: Bazı insanların evine gelen misafire suyu takdim edişinde bile bir özen, bir zarafet vardır. Hani herkes su ikram eder, ama kimi bunu öyle bir yapar ki, “Bu şekilde yapmak hiç aklıma gelmemişti” der, zarafetine hayran kalırsınız. Bu, sonradan edinilecek bir özellik değil. İnsanın içinde olan, içinden gelen bir şey olsa gerek… İşte Doris bu insanlardan… Nitekim içindeki bu özen ve zarafet aşağıdaki resimlerde göreceğiniz, partiyle ilgili tüm detaylara da yansımıştı.

Doris işe ilk partinin konseptini belirlemekle başladı ve bebek bezinde karar kıldık. Davetiyeyi bebek bezi şeklinde tasarladı. Tasarlamakla kalmadı, her davetiyeyi bastıktan sonra kırt kırt kendisi kesmiş. Sabır işi, özen işi… (Bu arada dikkatinizi çekecektir, davetiye de, partideki yazılar da İngilizce… Partiyi hazırlayan da, katılımcıların önemli bir bölümü de yabancı olunca tercih o yönde yapıldı)

Parti Doris’in evinde gerçekleşti. Ev zaten o kadar huzurlu, o kadar zevkle döşenmiş bir ev ki… (Home Art dergisinin Nisan sayısındaki “Kemerburgaz’da huzur dolu bir ev”in ta kendisi…) Üstüne bir de bebek süsleri gelince masal gibi olmuştu.

Kapıya kendi çektiği bir resmimi asan Doris, evi girişinden itibaren yer yer mavi renklerle bezemişti. Girişe partiye katılanların çıkışta almaları için kendi elleriyle hazırladığı hediye çantalarını dizmiş, kapı kollarını çiçeklerle süslemişti.

Yemek masası ayrı bir güzeldi. Doris’in hazırladığı meyve salatası ve chocolate mousse’a annemin ve kayınvalidemin hazırladığı nefis yemekleri de ekleyince ortalığa ağızları sulandıracak bu görüntüler çıktı. (Bu yemeklere nasıl ulaşılabileceğini yazının sonunda anlatacağım!)

Doris’in bahsettiğim inceliği yukarıdaki su şişelerinde kendini göstermiyor mu? Kimin aklına pet şişeleri bu şekilde hazırlamak gelir?

Misafirlere ikram edilen ve ayrıca giderken verilen hediye çantasında da yer verdiğimiz kurabiyeleri Mutlu Dükkan hazırladı. Şimdiye kadar gördüğüm en güzel, en zarif kurabiyelerdi. Tatları da çok güzeldi.

Mutlu Dükkan’ın yetenekli sahibi Zeynep, bebek arabası, biberon, battaniyeli bebek gibi normalde hazırladığı kurabiyelere bizim partinin temasını da ekleyerek bir de bebek bezi şeklinde kurabiye katmıştı. Kurabiyelerin kendisi kadar sepetteki sunumu da zarifti.

Yukarıdaki fotoğraflar kurabiyeleri partinin temasıyla bütünleşmiş şekilde gösteriyor. Detaylarıyla görmek için lütfen Mutlu Dükkan’ın sayfasına bakın, gerçekten sanat eseri gibiler…

Yine oyun grubumuzdan bir arkadaşımız olan Vanessa‘nın hazırladığı pasta da bebek bezi şeklindeydi. Tadı da en az görüntüsü kadar güzel olunca yemeye doyulmadı. Aşağıdaki fotoğrafta yüzümdeki ifadeden de pastayı yemek için ne kadar sabırsızlandığım anlaşılıyor sanırım…

Partide gelenlere teşekkür amaçlı verdiğimiz hediye çantalarını da Doris özenle hazırlamıştı. Çantaların içine birer kurabiye, birer lavanta torbası ve LÖSEV’in Ispanak mağazasından sipariş ettiğimiz birer yaka iğnesi koyduk. (Bu keçe yaka iğnelerini LÖSEV çocuklarının anneleri hazırlıyor ve gerçekten çok güzeller. Fiyatları da çok uygun, ve nikah, davet gibi organizasyonlarda şeker yerine geçecek çok uygun bir alternatif olduğunu düşünüyorum.)

Bu tür partilerde çeşit çeşit oyunlar oynanır ya… Gebenin göbeğini tuvalet kâğıdıyla ölçmece, bebek mamalarını tadıp içinde hangi sebze olduğunu tahmin etmece gibi… Doris farklı bir seçim yapmış ve herkesin yeni anne-babaya tavsiyelerini yazabilecekleri not kartları hazırlamıştı. Kimi duygusal, kimi komik, ama hepsi güzel birer anı olacak bu kartlara herkesin yazdıklarını daha sonra herkese okurken çok eğlendik:

Arkadaşlarımdan birinin yazdığı şu tavsiye beni ileride nelerle karşılaşacağım konusunda uyardı:

Bir süre sonra evdeki en büyük derdinin çorap ayıklamak olacağını düşünüyorum 🙂 Üç erkeğin çoraplarının birbirine karıştığını düşünsene!!!

Deniz’den kalan eşyaların çok büyük bir çoğunluğu yeniden kullanılacağından ve dediğim gibi Derin için çok az şeye ihtiyacım olduğundan misafirlerden hediye getirmek yerine Koruncuk’a bağış yapmalarını rica etmiştim. Koruncuk’un bu bağış karşılığında verdiği sertifikalar günü benim için daha da anlamlı kıldı.

İşte böyle… Gerçekten çok keyifli, eğlenceli, duygu yüklü bir gündü benim için. İyi de Derin’in gelmesine daha çok var deyip daha fazla beklememişiz, yoksa Derin’le birlikte kutlayacaktık!

***

Blogcu Anne’nin de banner’ını hazırlayan Doris’in nefis tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için: DULUXE DESIGN

Mutlu Dükkan’ın bebek partisinden doğum gününe her türlü davete uygun leziz kurabiyeleri hakkında daha fazla bilgi için: MUTLU DÜKKAN

Vanessa’nın harika pastaları hakkında daha fazla bilgi için: Butterfly Fondants and Cakes

Annemin Fenerbahçe’deki kafesi ve içli köfteden kuru patlıcan dolmasına, yüksük çorbasından analı kızlıya kadar çok çeşitli yöre ve ev yemekleri için: FRULLATİ CAFE

Girdiği her türlü yemek yarışmasından eli boş dönmeyen, son olarak Türkiye’nin Keyvenisi seçilen, bulgur konusunda uzman kayınvalidemin ödüllü yemekleri için: NURSEN DOĞAN

Özel günlerinizde Ispanak mağazasından sipariş vererek LÖSEV’e katkıda bulunmak için: ISPANAK

Koruncuk’a bağış yaparak çocuklara “el vermek” için: KORUNCUK


Bunlar da ilginizi çekebilir:
“Baby Shower Partisi” de ne?
Deniz’e nasıl hazırlandım, Derin’e nasıl hazırlanıyorum?

16 Yanıt

  1. supermis! bisey soracam elif ablacim,baby shower oyunlari oynadiniz mi? ben gorumceme supriz parti hazirlmak istiyorum,detayli bilgi verebilirmisin,hani nasil gectigine dair,neler yaptiniz,vs vs vs…cokta yorma kendini.sadece format i var mi merak ettim.internetten de arastirirm ama herseyi internetten bakmak beni bu ara cok yoruyor,hazir siz cikmisken shower dan (haha) taze bilgi alayim dedim.

    tesekkur ettim
    xx

  2. ya elif abla,ben tekrar gozden gecirdim daha oncek postlarini,diger kaynaklara baktim,az cok kafamda biseyler belirledim,sen zaten detayli bilgi vermissin,seni yormayim tekrar yaparak..

    xx

  3. Çok keyifli ve bir o kadar da ince düşüncelerle (bağış,tavsiyeler…) dolu bir kutlama olmuş, ne hoş! Derin oğlana da en az partisindeki kadar keyifli bir ömür diliyorum. O da ortamı görüp erken çıkmaya karar verdi herhalde. Dışarısı daha eğlenceli diyerekten.

    • Aslı’ya katılıyorum.Uzun uzun yazmayım bugün…Çok eğlenceli ve bol incelikli bir parti olmuş. Herkesin eline sağlık.

  4. Herkesin böyle organizatör bir arkadaş edinesi gelir valla :)) Tebrik ederim arkadaşını çok güzel hazırlanmış, Derin ne yaptın daha fazla içeride, dışarıda harika hayat var 🙂

  5. Merak etmeye başlamıştım, ne zaman yazacağını soracaktım ki… sonunda 🙂 Herşey çok güzel olmuş gerçekten 🙂

  6. merhaba Elifcim

    fotoğraflara,düşünülmüş ince detaylara bayıldım…bizim miniğimizde 6 mayısta aramızda olucak inşallah…bi sorum olucaktı su şişeleri görsel olarak çok hoşuma gitti, üzerindeki sticker kendi tasarımımı nasıl temin edebiliriz?

    sevgiler
    mine

  7. merhablar,
    herkese sizin arkadaşınız gibi biri lazım. dediğiniz gibi gerçekten çok ince ve düşünceliymiş.. fotolardan da anlaşıldığı gibi çok eğlenmişsiniz..Derin bebeğe tüm ömür boyu mutluluklar..
    sevgiler

  8. Çok detaylarla çok güzel bir gün:)
    Not:Banner’ını ilk gördüğümde bayılmıştım, çok zevkli.

  9. Çok özel, güzel, özenli, anlamlı bir parti olmuş. Katkıda bulunanlar ve bulunulan herşey çok iyi düşünülmüş.

  10. Çok özenilmiş güzel bir parti olmuş, tam pet şişelere bakıyordum ki sen yazmışsın zaten.
    fotoğraf sitedeki fotoğrafın versiyonu değil mi, ikisi de harika
    sevgiler

  11. Herşey çok güzel olmuş:)
    Ne güzel bir hatıra..

  12. Insanin boyle bir arkadasi olmasi harika !!!

  13. Elif’cim çok çok harika bir parti olmuş, sen de harikasın 😉 Lokum da harika!

  14. Herkese çok teşekkürler. Gerçekten herkese bir Doris lazım 🙂

    MİNE – Doris’e sordum, o sticker’ları kendisi hazırlamış. Sanırım printer’ından print edebileceğin, şişeye uygun boyuttaki herhangi bir sticker işini görecektir.

  15. […] de aynı çantayı kullanmaya niyetleniyordum ki… Hoş Geliyorsun Derin Oğlan partimi düzenleyen arkadaşım Doris bana Oiliy Lilly’nin bu çantasını hediye etti. Ben […]

Bir Cevap Yazın

