Amerika’dan sonra yaşam var mı?

Mütemadiyen şöyle mailler alıyorum: “Amerika’da yaşıyoruz, Türkiye’ye dönmeyi düşünüyoruz, ama karar veremiyoruz. Sen döndüğün için mutlu musun? Ne düşünüyorsun; sence dönmeli mi, kalmalı mı?”

İki ucu çoklu değnek dedikleri bir konu varsa o da bu olsa gerek. Nitekim Türkiye’ye döneli neredeyse 3,5 sene olacak, ben hala bu sorunun cevabını verebilmiş değilim.

Son zamanlarda Amerika’dan da takip eden okuyucuların sayısını dikkate alarak biraz da bu konuyu ele almak istedim.

  • Amerika’da uzun seneler yaşadıktan sonra Türkiye’ye dönmeli mi?
  • Maddi ve manevi açıdan avantajlar ve dezavantajlar neler?
  • Amerika’daki hesap Türkiye’ye uyar mı?
  • Döndükten sonra nelerle karşılaşılır?
  • Türkiye’deki hayata alışmak mümkün mü? Yoksa ne oraya, ne oraya ait mi hissediyor insan?
  • Alışmakta en çok zorlanılan konular neler?
  • Türkiye’ye dönüş yapılacaksa nasıl hazırlık yapmalı? Ne gibi ayrıntılara dikkat etmeli? Neleri getirmeli, neleri bırakmalı?

Kısacası… Amerika’dan sonra (Türkiye’de) yaşam var mı?

Hepsi çok yakında Blogcu Anne’de… 🙂

8 Yanıt

  1. Elif merhaba ;
    Blog’unu severek takip ediyorum.
    Senin tecrübelerine dayanarak vaktin olursa bu konu hakkında da tecrübelerini paylaşabilir misin ? Eminim TR’den Amerika’ya gidip orada yaşayan okuyucular da yorum yapacaktır.
    – Amerika’da hayat nasıl?
    – Türk olarak yaşam zor mu ?
    – Yalnızlık çekiliyor mu ?

    Şimdiden çok teşekkürler , sevgiler

  2. bu tarafa bekliyoruz sizi efendim, tez zamanda…

  3. Nurturia bir soru uzerinden goturmektense boylesi daha derli toplu olacak, iyi dusunmussun, bekliyorum devamini..

  4. GUZEL BIR KONU BEKLIYORUM HEYECANLA)KUCUK BIR SEY SOYLUYUM BENDE)ASLINDA BURAYA GELECEKLER ICIN ILK TEMELLI GELMEDEN GELIP GORMELERI GEREK. YOKSA INSAN HAYAL KIRIKLIGINA UGRAYABILIYOR!BEN NEWYORK ICIN SOYLUYORUM EVLER KUCUK MAKINA YOK.UCUZ EVLER BOCEKLI FALAN BILMELERI GEREK!GELMEYEN PISMAN GELEN BIN PISMAN DUSUNUYORUM BEN!

  5. BELO – Tabii, seve seve o konuya da değinirim. Yorumlarla daha da zenginleşecektir.

    AÇALYA – Bizim sağımız, solumuz hiç belli olmaz. Her an, her şey olabilir.

    SEDA – Haftaya başlayacağım.

    EMİNE – “Gelen pişman, gelmeyen bin pişman” — katılıyorum!

  6. Merakla bekliyoruz.
    Şu an Tr’deyiz ve farkına vardım ki Amerikaya alışan anneler için baya zor bir yaşam var.
    (özellikle konu health&safety olunca)

  7. americadan turkiyeye geleli tam 1 hafta oldu ve ben hala bunalimdayim.okadar kotu geciyorki gunlerim americadan sonra turkiyede..oysaki ben tam bir turkiye asigiyim ama oyle olmuyormus.2 sene americada washington dc de yasadim.abd nin %75 ini gezdim ve eger imkaniniz varsa donmeyin..burda gercekten aileden baska bisey yok.insanlar kaba paranin degeri yok ve insan olmanin onemi yok.degersizsin.gelme kardesim.gelme:(

  8. Slm merhabalar amerika’ya gitmek istiyorum ama oranın koşulları nasıl sartları ne yanıl oluyor

Bir Cevap Yazın

