Alıntılarla Anneler Günü

Anne olduğumdan beri daha bir soğudum bu günden. Anne olmanın nasıl bir şey olduğunu anladığımdan, çocuklarımın benim için ne ifade ettiğini ancak onlar hayatıma girdikten sonra fark ettiğimden, ve onlarsız bir hayat düşünemediğimden, bardağın boş tarafından bakıp annesiz çocukları, çocuksuz anneleri düşünmekten alamıyorum kendimi bu özel günde…

Çocuk derken sadece küçük insan yavrularından bahsetmiyorum. Kaç yaşına gelirse gelsin her insan annesinin çocuğu olmaya devam ediyor. Kaç yaşına gelirse gelsin, insanın annesinin yeri farklı oluyor. İşte, babaannemi kaybedeli henüz birkaç ay oldu. Çocuklarının içinin bugün ayrı bir burulduğunu tahmin edebiliyorum.

Alıntının alıntısını yapmış olacağım ama, Hülya’nın Tunası‘nın Annelerin Dünyası’nda yayınladığı ikiçocukannesi’nin bu yazısı bu konudaki hislerimi çok güzel aktarmış. ikiçocukannesi, benim Anneler Günü’nü benimseyemeyişimin sebeplerini birinci elden tecrübe etmiş:

Annemi kaybettigimizin ertesi anneler gunu. Tum buyuk marketlerde etkinlik var o hafta. Babamla alısverise cıkıyoruz, kardesim de bizimle. Markete bir giriyoruz her yer cicek. Her yerde “canım anneme” yazıları. Babam bocalıyor, acısıyla basa cıkamıyor, bizi koruma telasında oldugunu farkediyorum. Yardım etmem gerektigini hissediyorum, kardesime diyorum ki dısarı cıkalım, dondurmacı dısarda…
Babamla gozgoze geliyoruz, ohhh der gibi bakıyor bana sukranla…

Gerisini lütfen okuyun, çok anlamlı bir yazı: İki çocuk annesi bir kadının kaleminden

Bir başka alıntı da Açalya‘dan. Nehir’i duymayan çok az insan kaldı sanırım. Bilmeyenler için, Nehir, bu blogu takip eden birçok insanın çocuğuyla aşağı yukarı aynı yaşta, Mart 2007 doğumlu bir kız çocuğu. Neuroblastoma denilen bir illetle savaşıyor. Şu an tedavi için Amerika’da…

Bu küçük canavar bu kanseri yendi, ancak illet bu sefer beyninde yeniden nüksetti. Annesi, Zeynep, hastalığın başladığı andan itibaren blog tutmakta. Biz tuzu kuru anneler, çocuklarımız hakkında onu yedi, bunu yaptı, şuraya gittik, şunu gördük diye blog tutarken, bu cesur ve koca yürekli anne, çocuğunun hastalığını, tedavi sürecini, refakatçi sandalyesindeyken aktardı bize gün gün…

Gerisini Açalya’nın kaleminden okuyun: Tüm anneler! Birleşin!

***

Gerçekleşmesi imkânsız bir dilek olsa da Anneler Günü’nü her annenin çocuğuyla, her çocuğun annesiyle, SAĞLIKLA geçirmesini diliyorum.


Bu da ilginizi çekebilir: Anneler Günü için alternatif hediyeler

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

3 Yanıt

  1. Kalemine saglik Elif, yine tercuman olmussun paylasilan hislere, dusuncelere. Sevgiler Meltem

  2. Annesi henüz bir bebekken ölen biri olarak söyledikerinize tamamen katılıyorum..Bugün 32 sinde anneliğe 6 ay önce evlenerek bir adım daha yaklaşmış biri olarak..Bu seneki anneler günü daha bir acıtıyor içimi.. çocukluğumu hiç ama hiç anlatmayayım:(

  3. Allah hiç bir çocuğu anasız babasız, hiç bir ana babayıda evlatsız bırakmasın dilerim. Çocukluğumdan beri annem ve babam için, 6 yıldır oğlum için, 4 aydırda doğmamış bebeğim için endişeliyim sürekli. Bu endişeyi benim kadar sağlıklı (ortada hiç bir şey yokkenve tüm sevdiklerim sağken yaşanan endişe) herkesin yaşamasını diliyorum.

    Biraz karışık oldu belki ama kısaca demek isterim ki; kimse sevdiğini kaybetmesin, ufak sıkıntıları büyük dertlere döndürmeden sevdiği ile geçirdiği salisenin bile kıymetini bilsin…

    Tüm insanlara mutlu bir evlatlık dönemi ve mutlu bir ebeveynlik dönemi diliyorum

Bir Cevap Yazın

