Canavar-Kovar

Gectigimiz hafta sonu uzun zamandir gormedigimiz arkadaslarimizla ve Dogan’in ablasi ve ailesiyle bir araya geldik dedim ya… Bundan birkac sene oncesine kadar ortada coluk cocuk yoktu, simdi 7 tane ufaklik var dedim hani…

Hal boyle olunca sohbet de ister istemez cocuklarin etrafinda gerceklesti tabii… Iste bu sohbet sirasinda ogrendigim dahiyane bir fikir:

CANAVAR-KOVAR

Bunu gorumcem anlatti. Onun ilk oglu Deniz’den iki yas buyuk, yani su an bes bucuk yasinda. Deniz’de yeni yeni bas gosteren canavar korkusu o yas grubunda daha baskin oluyormus. Ne de olsa daha fazla maruz kaliyorlar muhabbetlere herhalde.

Her neyse… Eger siz de cocugunuza “Oglum, evladim, canavar diye bir sey yok” diye dert anlatmaktan biktiysaniz soyle bir yol izliyormussunuz:

Sivi puskurten sprayli siseler olur ya… Onlardan alip, uzerine CANAVAR-KOVAR yazili bir etiket yapistiyormussunuz. Icine de su koyuyormussunuz. Sonra cocugunuza “Al bakayim, gece korkarsan bu Canavar-Kovar’i saga sola sikarsin, butun canavarlar kacar” diyormussunuz.

Ya da proaktif davranip cocugunuz yatmadan once yatagin altina, dolaplarin icine, sifonyerin arkasina bundan fisfislayip “Bak, canavarin gelebilecegi her yeri ilacladik, artik hicbir yerden giremez” diyerek miniginizi rahatlatiyormussunuz.

Burada Ingilizce olarak bir tarif bile var: Monster Repellent Recipe

Surada da evde bu “karmasik” islemi yapmak istemeyenler icin 6 dolara satiliyor: Monster Mash Monster Repellent Spray

Canavar korkusu konusuna degisik bir yaklasim denemek isteyenlere duyurulur 🙂

Bu da ilginizi cekebilir: Uc Bucuk Yas Psikanalizi

Paylasin:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

13 Yanıt

  1. amerika’da bunun da hazır satılır halini yapmişlar ya, pesss!!!
    Ben de hemen bizim yöntemi paylaşayım: odadan çıkmadan ve iyi geceler öpücüğünden hemen önce ben ellerimle (benim ellerim kötü rüyalara karşı büyü yapabilen eller) kötü rüyaları kovuyorum. Özellikle yatakla duvar arasından çıkabilecek kötülükleri. Ve Aslı rüyasında sadece istediği şeyleri görecek diye sıralıyorum. Öpüyor, çıkıyorum 🙂

  2. yaa cidden mi:) değişik birşey doğrusu, başlığı okuyunca hiç böyle biteceğini düşünmemiştim. Bir de çocukların canavar korkusu olduğundan bihaberdim doğrusu. ilerde yapmak gerekebilir sağol Elif:)

  3. Bu fikir cidden çok hoşuma gitti. Ama çocukları böyle kandırmak doğru mudur? Henüz başıma gelmediği için bilemiyorum ama sorun büyükse kullanılabilecek akıllıca bir fikir. Hazırının bile olması gerçekten ilginç..

  4. Ben de 5.5 yasindaki kizima bunu yapiyorum. 🙂 Yatmadan once elimi spray gibi yapiyorum ve agzimla ses de cikararak butun vucudunu “monster-proof”la kapliyorum. Ilk defa yaptigimda pek inanmadi, ama ertesi sabah uyandiginda kabus gormemis oldugunu farkedince inanmaktan baska caresi kalmadi. Hala ara ara “ama nasil monster-proof oluyor, elinde birsey yok ki” diye itiraz edecek oluyor, hemen “ise yariyor mi yaramiyor mu?” diye karsilik veriyorum, “evet canavarlar gelmiyor bunu surunce” diye kendi kendini ikna ediyor. Bu yasa bayiliyorum, herseyin farkinda olma ve sihirin ise yaradigini sanma arasindaki cizgide gelip gidiyorlar, ne zaman hangi tarafa dusecekleri de belli olmuyor. 🙂

  5. Güzel fikir! Ben de bir ara sihirli çubuk kullanmıştım. Hokus pokus deyip kötü görüntüleri kovuyorduk. Ama nedense bu korkular bu aralar çok arttı Ekin’de 😦 Evin içinde tek başına hiçbir yere gidemiyor, düşün halimi 🙂

  6. E hani “canavar yok” diyorduk, simdi “canavarları kovduk” deyince varlığını kabul etmiş olmayacak mıyız? Kafam karıştı benim 🙂

  7. bu yaş döneminde canavarlar hayali yaratıklar ve arkadaşların varlığına inanan çocuklara -ki siz 1000 kere de yok deseniz çocuğunuz inatla olduğunu söyleyecektir-
    -hayır ……canavar diye bir şey yok
    demek yerine
    -yanında ben varım ben varken sana hiç bir şey olmaz mesajı vermek gerekirmiş
    o yüzden çok sevdim ben bu canavar savarlı fıs fıs fikrini:)

  8. Yazı çok eğlenceli, ama yorumlardan da çok şey öğrendim (özellikle sonuncudan). Daha bizim “monster-proofing”e var gibi ama aklımızda bulunsun 🙂 Harikasın Elif, ne diyeyim :))

  9. aman diyim… kesinlikle canavar yok denmeyecekmiş. yatağın altıda canavar mı var; yatağın altına eğilinecek, canavar itina ile kovulacak, hatta azarlanacak ve arkasından bakıp gittiğine emin olunduktan sonra minnoşlara asayişin berkemal olduğu bilgisi verilecek. Hiç bir korkunun üstüne gidilmeyecek ( şimdilik 2-6 diye biliyorum, sonrasına daha çalışmadım :)) ) , ama k.. ile başlayan kelime de zırt pırt söylenmeyecek ” korkma, korktum,korkunç vs.” . Ben yanındayım, hallederiz mesajları varilecek.
    Bir de mümkün mertebe kendi korkularımızı aşılamamalıyız. Ben hamamböceğinden korkuyorum diye yavruda da sinek fobisi gelişmesinin önüne geçmek lazımmış. Ahh yavruumm.. bu gördüğüm hamamböceği gördüklerimin ennn güzeli :)))

  10. yani canavar var diyorsun 🙂

  11. peki madem 🙂

  12. Tam da oglum Deniz ‘in “Canavar ‘da korktum” deyip gece kalkip kalkip odamiza geldigi zamana cok iyi denk geldi bu yazi . Etkili olacagin dusunuyorum, bu aksam deneyecegim hemen .
    Tesekkurler
    Hasene

  13. harika bir fikir. Arada bizimkine de geliyor bu korkular, gerçi yaş grubu biraz büyük olduğu için inanmayabilir,deneyeyim bakalım. Diğer yandan 2. bebeğim için yaş döneminde ihtiyacım olunca kullanmak için atıyorum arşivime.
    Sevgiler,

Bir Cevap Yazın

