Uyumuyor

Sinirlerim boşalmak üzere, çok az kaldı.

Saat sabaha karşı 3. Derin hala uyumadı.

Uyuyor. Yatağına koyuyorum. Geri uyanıyor.

Denemediğim şey kalmadı. Yanımda yatırdım, olmadı. Yatakta emzirdim, emerken uyusun diye, sökmedi. Kundakladım, istemedi. Pışpışladım, uyumadı. Uyumadı. Uyumuyor.

Bir banyo yaptırmadığım kaldı, onu da bu saatte deneyecek halim yok.

Annemi uyandırmak istemiyorum, onun enerjisi gündüz lazım. Ama bu gidişle son çare olarak ona başvuracağım.

Yanımda yatırmaktan korkuyorum. Deniz yeni doğduğunda üye olduğum bir forumda babasının kucağındayken uyuyan, babası da uyuyup kalınca boğulan bir bebeğin hikayesini okumuştum. Olay gerçekti. Ben Aralık kulübüne üyeydim, bu olay Kasım kulübünde olmuştu. Ondan beri bebekle aynı yatakta uyumaktan korkar oldum.

Yine de yatırdım, aramızda mesafe bırakırım dedim. Ben kitap okuyayım, o uyusun diye düşündüm. Yok, o uyumadı. Benimse daha beter uykum geldi.

Şimdi yine sling’de. Yine uyuyor pozlarında. Yatağına koyunca yine mi uyanacak?

Gözlerim yanıyor.

Uyumak istiyorum. Çok mu şey istiyorum?

Tekrar deneyeceğim yatağına koymayı.

N’olur uyu Derin, n’olur.

11 Yanıt

  1. Ben kizi dogdugundan beri bizim yatakta yatirdim. Benim doktorum da yat merak etme ezmezsin dedi (amerikayadiz, ona ragmen)! Istersen bir dene, biraz yukari dogru itiyordum ben kizi, ve hep beraber cok rahat uyuyorduk. Ama tabii sen bilirsin yine en uygununun nasil olacagini.

  2. Elif, ben de Koray’ı doduğundan beri yanımda yatırdım. Hatta hala gece yarısı bizim aramıza giriyor. Üstelik minicikti yenidoğduğunda. Emerken uyurdu. Gece uyanır, memeye dokunur yine uyurdu. 4-5 kere uyanırdık ama uyurduk da. Ben de çok bilirim senin gibi yalvardığımı uyusun diye. Gündüzleri 45’er dakika uyurdu sadece. 2-3 saat blok uyku uyuduğunu hiç hatırlamıyorum. Onun sana dokunmasına izin vermezsen rahatlayıp uykuya gecemez. İstersen bir saat kur, uyur kalır, ezerim diye düşünüyorsan ki bence bir anne bebeğini rüyasında bile ezmez.
    Kolay gelsin,
    irem

  3. Elifçim, ben de uykuya geçmesi için beraber uyuduğumuzu hatırlıyorum. Ancak, ben uykuya daldıktan sonra annem gelir çocuğu yanımdan alırdı(mış).Açıkçası, çocukla aynı yatakta gece boyu uyumak hiç doğru değil. Neyse, senin inatçı miniğin en sonunda uyuduğuna sevindim.

  4. çocukcağız jetlag mi oldu acaba? o kadar değişiklik, yolculuk, saat farkı da eklenince huzursuz olmuştur.

  5. Elif’cim Mira küçükken yolculuklarda yatak olması için snuggle nest diye bir şey almıştık. Uyusun diye bezdiğim akşamlarda hayat kurtarıcı oldu… belki işine yarar…

  6. Biz de hep beraber yatiyoruz.Hatta benim bir yanimda Derin bir yanimda Defne yatiyor 🙂 Gerekli onlemleri aldiktan sonra alkol almamis,ilac kullanmamis hic bir akli basinda annenin yavrusunu ezecegini zannetmiyorum.Babalari bilemiyorum,benim esim de dahil olmak uzere cocuguyla yatan cok baba biliyorum ama belki bazi babalarin uykusu daha agir olabilir.Banu’nun bahsettigi snuggle nest de ise yarayabilir.Umarim ikiniz de uyuyabilmissinizdir 🙂

  7. Dün gece çok çaresiz bir şekilde içimi boşaltmışım.

    Derin en nihayetinde 3 buçukta uyudu. Sabah annemin desteğiyle ben de uykumu alabildim neyse ki…

    Sanırım jetlag hepimizi vurdu. Deniz üç dört kere uyanıyor, Derin’in düzeni alt üst. Atlatacağız umarım.

    Tabii işleri karıştıran bir de kolik faktörü var ki, o başlı başına bir dosya olmayı hak ediyor.

    Bebeği ezme konusuna gelince… O haberi okuduğumda lohusaydım ve inanılmaz sarsılmıştım. O kadar korktum ki, hiç denemedim bile böyle bir şeyi. İkinci anneliğinde daha soğukkanlı oluyor insan aslında. Ama şu aralar öyle uykusuz, öyle yorgunum ki, gecenin bir yarısında uyanıp Derin’i yatağına koymuş muydum, ne yapmıştım, hatırlamıyorum. Kendime güvenemiyorum nedense…

  8. Elif Allah yardımcın olsun..2 yıl boyunca gece gündüz emzirmekten ve hiç 5 saat kaliteli uyuyamamış ve uykusuzluktan epilepsi nöbeti geçirmiş bir anne olarak nacizane tavsiyem sağlığın iyice bozulmadan yardım almandır. Benim kızım da Derin gibi kucaktan indiği an uyanır ağlardı. Alta yatıp onu göğsüme yüzüstü yatırıp yan tarafları yastıkla destekleyerek 1-2 saat uyuduğum çok oldu. Diğer bir yöntem de ayağımda sallayarak (çok hafif ve alttan ince yastık desteğiyle tabii) uyutup sonra o halde ayağımdan indirmeden uzanıp uyumak (sızıp kalmak).. O ezerim endişesi bende de vardı hatta sürekli uyanıp kucağımdan düştü sanırdım bakardım ki meğer farkına varmadan uyku arasında beşiğine bırakmışım.. Geçici bir süreç..3-4 ayda düzeliyor.. Bol uykulu geceler dilerim..

  9. Ben de bu aralar başlıktaki gibi surekli uyumuyor diyorum, Deniz kızım gecen gun gunduz nerdeyse hic uyumadi, en sonunda aksam 10da resmen yorgunluktan sızıp kaldı. ama ben de bitmiştim. Ben de senin gibi gece yatagına koydum mu diye kac defa kontrol ettigim icin birlikte uyumaya cesaret edemiyorum ama bu uykusuzluk beni de oldurecek.

    Kolay gelsin, umarim bir an once yeniden duzene girersiniz.

  10. Ne zormuş uykusuz kalmak. Ben de Demir doğana kadar sadece işe gitmek için erken kalkmanın bi problem olduğunu düşünürdüm. 8 buçuk aydır en az her 2 saatte bir ayaktayım. Uyumak ne güzelmiş. Erken kalkmak bi problem değilmiş.

  11. AYNUR – Giderek ben de yardımsız yapamayacağımı düşünmeye başlıyorum 😦

    IŞIL, DUYGU – Karşılıklı çok iyi anlıyoruz birbirimizi sanırım. Uyku ne güzel, ne önemli aslında…

Bir Cevap Yazın

