Ağlayan bebek

"Ağlıyorum, öyleyse varım"

“Nazlı” bebek…

“Hassas” bebek…

“Huysuz” bebek…

“Kendi kendini sakinleştiremeyen” bebek…

“Sinir sistemi yeterince gelişmemiş” bebek…

Öyle bebek, böyle bebek…

Derin gibi bebeklere yukarıdaki gibi ve benzeri etiketler yapıştırılıyor.

Ben hangisini seçeceğimi bilemedim. Biraz hepsi, biraz hiçbiri…

Tek diyebileceğim, Deniz’den farklı… Çok farklı…

***

Çok zor.

Neredeyse bütün gün yapışık geziyoruz. Sadece meme emmek ve az oyalanmak için sling’den çıkıyor. Yorulduğu, dinlenmek istediği, uykusu geldiğinde hooop geri giriyor.

Bütün gün böyle geçip giden bir terane.

Diyelim ben Deniz’le yalnız, “kaliteli zaman geçirmek” adına ona kitap okuyor oluyorum. Çok değil, sekiz sayfalık, şirin bir ıstakoz hikayesi. Ne kadar sürebilir ki sekiz sayfalık bir ıstakoz hikayesini okumak? Beş dakika mı? Yedi dakika mı?

İşte o beş dakikayı Derin affetmiyor. Birden başlıyor ağlamaya. Daha “Hayırdır, iyiydik?” demeye kalmadan ciğerleri sökülürcesine bağırıyor. Babası kucağına alıyor, daha da ağlıyor. İşte o sırada hepimiz “Nerede?… Emziğini bulun!  Sling’i getirin! Yok, bouncer’a koyma. Hayır, müziği açma, daha da sinirlenir! Deniz’ciğim, çekil!” diye çaresizce koşturuyoruz evin içinde.

Tahammülsüz bir çocuk. Mızırdanmakla yırtınırcasına ağlamak arasında aşırı ince bir çizgi var. O kadar ince ki, yok gibi. An geliyor, “a-ha, söylenmeye başladı, ben iyisi mi sling’i takayım da koyayım onu içine” demeye kalmadan, bakıyorum ben slingi boynumdan geçirinceye kadar bizimki sinirden kıpkırmızı olmuş. Sakinleşmesi de öyle hemen olmuyor. Bazen sling’e koyar koymaz, anında susuyor. Ama bazen dakikalar sürüyor nefesini yakalaması.

Geceleri güzel uyuyor. Emme arasını 4-4.5 saate çıkardı. Uyumama fırsat veriyor. Uyanınca memesini emip, uslu uslu geri yatıyor. Gece 10 ile sabah 8-9 arası, toplamda 2-3 kez uyanarak geçiriyor geceyi.

Ama gündüz başka bir olay. Yatağında ke-sin-lik-le uyumuyor. Daha doğrusu kucağımdan başka bir yerde uykuya dalmıyor. Hayır, kucağa alıştırmadım. Ancak o şekilde sakinleştiğini fark ettiğim için onu sunuyorum. Nereye kadar mı? Büyük ihtimalle dört-beşinci aya kadar.

Mutsuz değil. Hele de sabahları bir gülücükler atıyor ki insanın içi eriyor.

Sanırım beni keşfetmeye başladı. Meme emerken, doyduktan sonra ama bitirmeden önce ara ara kendini geriye atıp çapkın bakışları, yan yan gülümsemeleri var. Uzun uzun inceliyor beni. Altını değiştirirken gözlerini yüzümde, üzerimde gezdiriyor. Tanımaya, kaydetmeye çalışır gibi. Sonra da “biliyorum, hatta seviyorum seni” bakışları fırlatıyor bana…

Çözemedim ben bu çocuğu.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Reklamlar

19 Yanıt

  1. koç burcu değil mi? :))

  2. elifcim, kaan da aynı deniz gibiydi. bana kucağa alıştırmışşsın dediklerinde karşımdaki insanı boğasım gelirdi. bilmeyen, yaşamayan anlamaz. anasının karnından henüz çıkmış, daha 24 saatlik bile olmamış bir bebeği annesi kucağa alıştırmış olabilir mi? HA-YIR! biz doğduğu andan itibaren aynı şeyleri yaşadık. aylarca sadece benim, anneannesinin ve babasının omuzunda uyudu. kaan kendi yatağında uyumaya alışmadı ama biz oturarak uyumaya alıştık:( umarım tecrübeli bir anne olarak sen derin i doğru yönlendirebilirsin.. biz nerede hata yaptık hala bilmiyorum..kolay gelsin.. kuzularınla sakin ve bol uykulu günler dilerim. sevgiler:)

  3. pardon ilk cümlede deniz yazmışım. derin olucaktı:)

  4. Ben de diyecektim burçsal bir olay diye…Valla benim boynuzlu burçlardan çok çekmişliğim var ( eşim boğa, kızım oğlak)…Elifçim, sen Denizi anlattıkça ben acaba ben nerede hata yaptım diye düşünüyordum şimdi Derini anlatırken senin namına üzülsem de kendi namıma yalnız değilmişim, hata yapmamışım diye seviniyorum. Bu yorumlarımın birinde bir yerde söylemiştim her çocuk kendi karakteriyle doğar sen ne yaparsan yap minvalinde birşey….Aha da işte budur. Seni teselli namına birşey daha ekleyim..Ben tam da bu zamanlarda işe de başlamıştım. Evde olmanın kıymetini bil. Öneri istiyorsan valla sabır ve zamanla da kabullen derim…Ben hala bir sürü şeyle mücadele ediyorum huysuzluk vs anlamında ama tek çözüm gerçekten de sabır ve aslında kabullenmek.

  5. Merhaba sizi ve oğullarınızı kısa bir süreden beri takip ediyorum . Siz deneyimli bir annesiniz ama anlattığınız gibi iki çocuk birbirinden ne kadar farklı . Efe de Derin gibi bir bebekti , sürekli kucağımda uyurdu yatağına yatırır yatırmaz kıyameti koparırdı , herkes sen alıştırdın derdi bende ilk gün nasıl alıştırayım diye derdimi anlatırdım sonra da alıştım bu laflara şurada 3/5 ay koynumda uyuyacak daha sonra nasılsa kucağıma bile gelmeyecek demeye başladım . Efe şimdi 9 aylık kucağıma alıyorum yırtınıyor yere inmek istiyor emeklemek , yürümek istiyor yani uzun oldu ama şunu demek istiyorum max 6 ay daha yapışık ikiz gibi gezersiniz sonra özgürlüklerini zaten ilan ediyorlar :)) Sizde tek sıkıntı Deniz biraz kıskanıyordur ama ilerde iki kardeş mutlu mesut geçirecekleri günleri düşününce bu süreç daha kolay atlatılır gibi geliyor , Kolay gelsin tekrar …

  6. cem de aynen derin gibiydi. şimdi ikincinin de başka türlü olabileceğini bir türlü düşünemiyorum. kucakta mutlaka dikey durmak ister sadece emerken yatardı. yemek yaparken kanguruya koyardım. hiç ayrı durmazdı benden. bunun alıştırmayla vs.yle hiç ilgisi yok. daha hastanede iken bebek hemşireleri “diğer bebeklerden çok farklı hiç durmuyor, biraz mama verelim mi?” diye sormuşlardı. izin vermemiştim zaten sorunun açlıkla toklukla da ilgisi olmadığı çok kısa zamanda ortaya çıkmıştı. anakucağı, oto koltuğu, mama sandalyesi ve pusete ilk 12 ay bindiremedim. asla oturmazdı çırpınır bağırırdı. pustinde sessizce oyalanan çocuklar bana hala mucize gibi görünür. bu yapı meselesi, internette bakınırken “high need baby” diye bir tanım görmüştüm, işte bizimkiler o gruba giriyor bence. kolay gelsin 🙂 sevgiler.

  7. benim oğlum da öyleydi.arkadaşlarımın emip uyuyan bebeklerini görünce gıpta ederdim. sonra benim oğlum kendi kendine 3,5-4 aylıkken düzeldi. biraz büyüdükçe kendi rutinlerini buluyorlar galiba. gündüz 2 saatte bir emerek uyuyakalmaya başladı ve gece de sadece 2-3 defa emmek için uyanıyor. şimdi 6 aylık çok rahat ediyoruz. sen de umarım biraz zaman geçince rahatlarsın..

  8. evet benim de boğasım geliyor “yok yoook siz bunu alıştırmışsın kucağa.” diyenleri. yahu kardeşim el kadar bebek ne alışması. huzur buluyor diyelim. tabii ki ben de bu durumdan sürekli yapışık ikiz gibi dolaşmak bir iş yapamamak hoşuma gitmiyor benim de ama minnoşlar buna muhtaç. ve evet benim kızım da koç burcu. sevgi arsızı mı oluyorlar bilmiyorum. herkese bebişleriyle kolaylıklar diliyorum. elif derin bebek ne kadar oldu. bakalım söylediklerin bizimki için de geçerli olacak mı? gerçi kız ve erkek bebekler farklı oluyor ama olsun bazı tepkileri benzer oluyor. biz bugün itibariyle 2 ayımızı geride bıraktık.

  9. High Need Baby/Child diye bir kavram var, arastirirsaniz cok yazi bulursunuz hakkinda 🙂 Ozellikle Dr. Sears’in yazilari, kitaplari var bu konuda.

    Anlatilmaz, ancak yasanir bir sey bu cocuklarla yasamak 🙂

  10. Sitenizi Derin oğlunuz doğduğu günlerden beri takip ediyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse o günlerdeki bir daha hamile kal(a)mayacak olmanıza içten içe üzülmeniz vs. benim için anlaşılmaz birşeydi; çünkü ben ilk annelik tecrübemde tıpkı sizin şu anda yaşadıklarınızı (üstelik aylarca neredeyse tek başıma) yaşadım ve günlerimi çocuk doğurduğuma pişman olmakla geçirdim. Ve bir daha da ikinci çocuk fikrini aklımdan bile geçiremedim ve ikinci, üçüncü çocuğunu doğuranlara hayretler içinde baktım.

    Benim oğlum Derin de tıpkı sizin Derin’iniz gibiydi. Hatta biz aynı sıkıntıları sadece gün içinde değil gece vakitlerinde de çok yaşadık. Sadece hastanedeki ilk gününde rahattık. 2. gününden 3. ayın sonuna kadar anlatılması güç zamanlar yaşadık. Ama 3. ayını doldurduktan sonra birdenbire düzelmeye başladı Derin. Hatta 6 aya doğru odamızı ayırabilecek kadar bir kıvama bile gelmiştik 🙂

    Şimdi bir yaşına yaklaşıyor ve artık genel olarak rahat bir bebek olduğunu söyleyebilirim. Sadece çok hareketli!!! Ama ben o ilk aylarda bu günleri hayal bile edemiyordum. Ama düzeliyor işte bir şekilde…

    Beklemekten başka yapacak çok fazla birşey yok gerçekten de… En büyük tavsiyem bu dönemde yanınızda size yardım edecek birilerini bulundurmanız ve çevrenizden yardım talep etmekten çekinmemeniz (hele de bir küçük abi faktörü de varken ortada). Benim en büyük hatam pilim bitip hastanelik oluncaya kadar bu yardımı kimseden isteyemememdi.

    Çok kolaylıklar…

  11. benim kızım da koç burcu 24 mart doğumlu ama tam br melek, belki doğum saati önemlidir: 12.15.

  12. Merhaba;
    sanki benim kızımı tarif ediyorsunuz şimdi 2,5 olmak üzere ve herşey çok değişti değişmeyen tek şey o yapışık hali. Ben yapışık ikizler adını koydum ikimize ben tuvalete banyoya hep beraber girdim hep oturarak uyudum emip yine mememin altında karnımda yapışık yaşıyordu doğduğu an da farklı olduğunu hissetmiştik ben ilk andan itibaren onun da ayrı bir birey olduğunu kabul etttim ve ona göre davrandım ayrıca tracy hogg un baby whisperer ından çok faydalandım benim kızım spirited child ona göre davrandım şimdi çok çok uslu ve o ağlamaları yok. Ağlama konusuna gelince insanlar ve kitaplarda ağlatma üzerine çeşitli teoriler varya ben birkaç kez denedim inan çıkan sesi duysan bebeğin karnını deşiyorlar filan zannedersin biraz büyüyünce de heö ağlayıp hemde tepki oalrak kusmaya başladı. Aynı yoldan geçmiş bir kişi olarak şunu söyleyebilirim çok iyi yönlendirme ile oğlunuzda daha kolay bir çocuk olacaktır ama farklı siz onu daha iyi anlayacaksınzı o sizi daha iyi anlayacak ama hep yapışık olacaksınız ve inanın dışarıda bu çok işe yarıyor sizden kaçıp 100 metre ilerilere gitmeyecek peşinden çılgın gibi koşmayacaksınız ( yürümeyi öğrendiği günlerden bahsetmiyorum tabi) ama 24 saat yapışık olduğu için size fenalık basacak arada:) çok çok kolay gelsin her çocuk farklı diyorlar bakın 2 kardeş biel birbirine benzemiyor siz en güzel örneksiniz.

  13. Mehabalar; benim oğlum 9 aylık .Sanki oğlumu anlatıyorsunuz Derin ‘i anlatırken.Oğlumda tam 4,5 ay aynen bu şekildeydi.Acıkınca ağlar,yerini senmeyince ağlar,yanlışlıkla elim sert bir şekilde vücuduna dokunsa ağlar.Bende hep huysuz bebek,nazlı bebek gibi sıfatlar yakıştırdım oğluma.Ama ne oldu sonra geçti.Geçecek diyenler inanamıyor hep böyle kalacak zannediyordum.Şimdi çok rahatız maşallah.Sizinkide geçecek .Bence artık bunları düşünüp çocuğunu ve kendini daha çok strese sokma.Tekbaşına çok zor bende tek başımaydım ama inan geçiyor.Böyle sürekli bahsedip çocuğa bunu hissettirdikçe daha geç geçiyor.Sevgiler

  14. merhaba, burçlarla ilgisi var mı bilmem ama Esra’ya katılıyorum; anlatılmaz yaşanır 🙂
    evet, çok zor. ama ‘kabullenerek sabretme’
    işi bir nebze kolaylaştırıyor.
    ‘bu bebek böyle, varsın yatağında da uyumasın’ kabulünü yaptığın anda rahatlaman mümkün 🙂
    tabi, süreç uzun, accidental parenting olayının dibine vurma durumu oluyor biraz :))

  15. Selam arkadaşlar bende sizgillerdenim :))
    Çocuğu zor bir anne..bende inanın uyuyan çocuklara gıptayla bakardım,ne yazık ki mi desem bilemedim ama uykuyla problem yaşayan çocuklar huy olarakta biraz zor tipler olabiliyor bunu kabullenin bence baştan ve gardınızı alın..kızım 1 yaşına kadar kah bizim yatağımızda kah kucağımızda uyudu,alıştırmayın,çok alıştırmışsınız diyenlere inat 1 hafta önce başlayan telkinlerimle 1 gecede tam 1 yaşında kendi yatağına geçti,noldu konuşanlara kapak oldu :)) Bu arada söylemeden de edemiceğim Koç burcu olayına da katılıyorum

  16. Kucağa alıştırmak; nasıl ve nereden çıkmış bir kavramsa, bir anne olarak kabullenemiyorum! Hiç bir anne, bebeğini kucağa alıştırmaz! Bebek bunu haklı olarak talep eder sadece… 9 ay karnınızda sürekli sesinizi duyarak, nefesinizle var olmuş bir canlı sonuçta, başka ne isteyebilir?! Kızım 1 yaşında, gündüzleri umrunda değilim ama gece olunca bensiz uyumuyor işte… Gündüz yatağında yatıp uyuyor ama gece uykusunda yanımda olacak. Anneler olarak hepimiz yaşıyoruz bu problemleri… Başkalarının uzaktan sürekli eleştirmesi, moral bozmaları ve akıl vermeleriniyse hiç kafama takmıyorum, takmayın siz de. Bir şekilde düzene giriyor her şey…

  17. aaa guzel kizim.. ben sana demistim. ikisini ayni sartlarda buyuteceksin insallah. Ne kadar farkli olduklarini goruyorsun ,goreceksin.. Her sey guzel olacak.. merak etme..
    Babasi OGLAK ama cok sakin hic aglamayan bir bebekti.. ,

  18. Bizim ufaklık bugün 12 günlük oldu 🙂 Sürekli memede yaşıyor, senin dediğin gibi gece uyuyor. 2 kere kalkıp emziriyorum, emmediğini sağmak durumunda kalıyorum ki sütümüzün devamı gelsin. Gündüzleri 4-5 saat uyumadığı oluyor. Hatta arada çığlık atıp susuyor. gazı var çıkartmak için çok uğraştığımız zaman da oluyor.

    Bebek bakmak ne zormuş 🙂 Bu arada sormak istiyorum emzik konusunda ne düşünüyorsunuz? Çoğu doktor “hayır” dese de, Tracy abla kitabında “evet” demiş. Emme dürtüsünü bastırır sizi atıştırmalık olarak kullanmaz diyor. Henüz denemedim sizlerin fikirlerini merak ediyorum.

    Şimdiden teşekkürler 🙂

  19. Burçlarla ilgisi olup olmadığını bilecek kadar astroloji ilgim/bilgim yok. Ancak koç burcu erkek bebeklerinin sabırsız olduğunu duymuştum.

    High need baby kavramını duydum ama araştırmadım. Ben zaten Derin’in birçok konuda high-need ya da biraz daha high maintanance olduğunu karar vermiştim 🙂 Gün boyunca sling ile gezmeler de o yüzden…

    DAMLA – kendi koşturmamdan etrafımdaki gebelerden öyle koptum ki! Tebrik ederim, hoş geldi kızın. Umarım her şey yolundadır. Emziği biz her ikisine de vermiştik. Deniz 3 buçuk aylıkken vazgeçip parmağını tercih etmişti. Derin henüz emiyor.

    Ben emzikten çok korkmadım açıkçası. Rahatlattığını düşünüyorum. Hem senin dediğin sebeplerden, hem de cinsel gelişim açısından emmenin önemli ve faydalı olduğunu okumuştum. O yüzden Derin istemeyene kadar ben sunmaya devam ediyorum.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: