Sıcaklarda daha sık emzirmeli

Dün Derin’i doktora götürdük. Doğduğundan beri başka bir doktora gidiyorduk, dün itibarıyla Deniz’i doğduğundan beri takip eden doktorumuza geri döndük. Detayları daha sonra anlatacağım, ama önemli bir noktaya parmak bastı doktorumuz.

“Havalar çok sıcak. Bebeğinizin susuz kalmamasına dikkat edin. ‘Daha saati gelmedi’ falan demeyin, arandığını görürseniz emzirin. Acıktığından değil, susadığından emmek isteyebilir, iyi gözlemleyin” dedi. Ayrıca düzenli ve sık çiş yaptığından emin olmak gerektiğini, daha az çiş yapması ve alt değiştirme sırasında bezinin kuru olması halinde gerekirse su verebileceğimi söyledi. “Su onun karnını şişirip aldığı süt miktarını düşürebilir, o yüzden sadece gerekli gördüğünüzde verin” diye ekledi.

Bugün hava anormal sıcak. Bayılmak üzereyim. Bu havada Derin’i üzerime asmak ikimiz için de işkence oluyor, ama artık onun gündüzleri başka türlü uyumadığını sağır sultan duydu. O yüzden yine yapışık geziyoruz. Ben bol su içmeye, onu da alırsa daha sık emzirmeye dikkat ediyorum.

Cuma’dan itibaren serinleyecekmiş hava. Dört gözle bekliyorum. Mersin’de olsak tamam diyeceğim. Ama İstanbul’da, henüz Haziran ayında bu sıcağa, hele de bu neme hiç alışık değilim. Hoşlanmıyorum kendisinden. Mümkünse bir gitsin.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

5 Yanıt

  1. Ben bir şey merak ediyorum: Eskiden bebeklere su verilirdi. Şİmdi doktorlar sadece anne sütü diyor. Neden değişti bu durum? Fark ne?

    • Bence suyu azar azar vermek lazım. Benim eşim de çocuk doktoru ve sadece süt dese de ben gizliden su verdim.zaten ufacık bebeğin içtiği su ne kadar olabilir ki..Bir iki çay kaşığı belki …Valla iyi de oldu. Su içmeyen çocuklar aygın baygın bakıyor gibi geliyor. Benim yeğenlerim doğduğunda o zamanki doktorlar bol bol su verin demişlerdi (1993) …1996’da kuzenimin oğlu doğduğundan beri ise su vermeyin hadisesi çıktı. Valla benim aklım çok yatmıyor bu işe.

  2. mersin o kadar sıcak ki klimasız duramıyoruz benim bebiş te duramıyor mahvoldu çocukcağız.2,5 aylık hem sıcak hem gaz.Çok zor çookk

  3. Kızıma ısrarla su vermemiştik..Ateşi çıktı ve 1 hafta üniversite hastanesinde yattık..Bir çok test ve antibiyotikten sonra sonuç : susuzluktan ateş ve kilo kaybı.. Sütüm ilk zamanlar azmış meğer..Tabii Derin artık büyük 🙂 maşallah.. Birkaç damla suyun zararı olmaz. bence..hem sonra zamanı geldiğinde suyun tadını garipsemez… Yaşlı bir teyzemiz hep ilk oğlu için ” ben buna su vermeyi hep unuttum kavruk oldu, bak diğer ikisi ne uzun ” derdi 🙂 ne de olsa %80miz sudan oluşuyor.. Sevgiler..

  4. […] ilk 6 ay bebeklere su verilmeli mi? Posted on Haziran 17, 2010 by blogcuanne O halde şöyle soralım: View This Pollsurvey […]

Bir Cevap Yazın

