“Yorum” kısmı neden var?

Kızdım ama!

“Ay Eliiiif, ne güzel yazmışsın, vallahi okumaya doyamadım” demek için…

“Bu ne be böyle, içim bayıldı” diye serzenişte bulunmak için.

“Bana da şöyle şöyle olmuştu” diye paylaşımda bulunmak için.

“Bir de şunu denesene” diye akıl fikir vermek için.

Var.

“Güzel yazı, tşkrler” — Falanca Nakliyat

ya da

“Harika fotolar” — Filanca Duvardan Duvara Halı

demek için değil.

***

Küfür içermedikçe yorumları yayınlıyorum.

Benim fikrimle aynı çizgide olsun, olmasın, yer veriyorum. Ben de, takip edenler de bence çok şey öğreniyoruz yorumlardan.

Ama rica ediyorum, yorum kısmını reklam amaçlı kullanmayın.

Ha, illa reklam mı vermek istiyorsunuz? Hay hay. Yazın bana, detayları konuşalım: blogcuanne@gmail.com

Bunu usulüyle yapanlar var. Onlara ayıp oluyor. Sizin canınız can da, (yan tarafta banner’ı olan) Mutlu Dükkan‘ınki patlıcan mı?

Lütfen yorum kısmını reklamla işgal etmeyin. Daha önce de söyledim: Yayınlamıyorum, yayınlamayacağım.

ÖNEMLİ DÜZELTME:

Yukarıdaki yazıyı yazdıktan sonra bir blogcudan mail aldım. Bu yazıyı üzerine alınmış.

Yanlış anlattıysam özür dilerim.

Yorumlar, linkler, paylaşımlar sayesinde zenginleşiyor buranın içeriği.

Benim lafım, aynen yukarıda dediğim gibi, muhtemelen yazdığım yazıyı bile okumadan “Teşekkürler” deyip, “Oh, yüksek trafikli bir siteye de linkimi bıraktım” diye düşünen, reklam yapmaya çalışan alakasız şirketlere…

Yoksa, “Bak, ben de blogumda bu konuda böyle yazmıştım, işte linki de burada” diyen, ya da sadece “selam vermek” isteyen blogculara değil.

4 Yanıt

  1. elifcim doğrusu işin bu boyutunu hiç düşünmemiştim..
    ben senin yazılarını okuduktan sonra yorumlarını da okuyorum onlardan da çok şey öğreniyorum.
    mesela bakıcı konusunda yorum bırakmış “huysuz” ve “ansı” sayesinde iki danışmanlık firmasıyla temasa geçtim. buradan onlara da teşekkür etmiş olayım
    seni de yorumcularını da okumayı çok seviyorum:)
    sevgiler,

    • Bence de o tür yorumlar çok değerli yorumlar. Sonuçta, evet, o firmaların “reklamı” yapılmış oluyor belki ama tecrübesi olanlardan test edilip onaylanmış bir şekilde geldiği için reklamdan daha fazla değeri oluyor. O tür yorumları silmediğim gibi, o firmaları ben de aradım (henüz ses çıkmadı, o ayrı 😦 )

      Ama şimdi bir bakliyat ya da nakliyat şirketi tutup da benim doğum hikayemin altına “süper fotolar, tşkr” yazınca ne bana, ne sana, ne kimseye bir katkısı olmuyor. Onlaradır sözüm 🙂

  2. Sn. Elif hanım,
    Daha öncede yazmıştım, verdiğiniz emek bence çok değerli ve aydınlatıcı olduğu için daha geniş bir tabana yayılmaya layıktır diye düşünüyorum.
    Ülkemizde eğitim olanakları henüz istenilen düzeye gelmediği için, böyle blogların verdiği hizmet “suistimal edilmemelidir”
    Yorumlar , karşılıklı fikir paylaşmaktan oluşan bir Platformdan öteye gitmemeli. Reklam amaçlı yorumları yayıma almamak Siz’in en doğal hakkınızdır ; ve kuralınız olması blog sayfanızın prestiji yönünden çok önemlidir.

    Ancak… Siz’inde söylediğiniz gibi ; eğer işlenmiş olan konu ile yakından alakalı ise ? bağlantı verilmesinde fayda vardır diye düüşünüyorum. Bu prensip Dünyanın her tarafında uygulanmaktadır. Yazdığım diğer yabancı ülkelerin basın – blog Sayfalarıda bu kualları aynen uygulamakta olduğunu görmekteyim.

    Blogcu , yazdığı bir Makale ile yeni bir “tartışma” konusunun ortamını hazırlamaktadır. Karşılıklı yazılımlarla beraber zenginleşmesine müsaade etmektedir. Bunu yalnış kullanmak istiyenler Sayfanızın amacını ya anlamamıştır…! veya anlamak istemiyordur. (?)

    Yorumcu, yazılana alkış tutabildiği kadar ; eleştiri’de yapabilmeli… ki ! oluşan fikirlerden hepimiz faydalanabilelim. Tabii ahlak ve Site kurallarını çiğnemeden.

    “Küfür içermedikçe yorumları yayınlıyorum.” diyorsunuz ; öyleleride warmı ? … ne günlere kaldık Yarabbi…(?)

    Herşey gönlünüzce olsun, kalın sağlıcakla.

    acikahvem 24/06/2010 10:30

  3. […] “Yorumlar ne için?” diye yazarken öyle bir yazmışım ki, “hiçbir sebeple, katiyetle yorum bırakmayın. ‘İyi demişsin’ demek için de,’katılmıyorum’ demek için de, ‘ben de buna benzer bir şey yazmıştım, bak burada’ demek için de YAZMAYIN!” anlamı çıkmış. […]

Bir Cevap Yazın

