Doğal Doğuma Doğru

Blog tutmaya başladıktan kısa bir süre sonra Dr. Hakan Çoker’in Doğal Doğum grubu sayesinde “tanıştım” Şebnem’le. Kendisi İskoçya’da yaşayan, benim Deniz’imle yaşıt bir Deniz oğlu olan, o Deniz oğlanın doğal doğumundan sonra kendini bu işe kaptıran bir anne. Şimdi “doula”lık yapıyor. Web sitesinde kendisi hakkında daha fazla bilgi var.

Ben Deniz’in doğum hikâyesini grupta paylaştıktan sonra bana bu tür doğal doğum hikâyelerini toplayacağı bir kitap hazırladığını söylemiş ve katılmak isteyip istemediğimi sormuştu. Reddeder miydim?!

Ve işte Kuraldışı Yayıncılık’ın sahiplendiği o kitap, Doğal Doğuma Doğru adıyla şimdi satışa çıktı.

İnternette de var, bugün itibarıyla kitapçılara da ulaşması bekleniyormuş.

Kitabın tanıtım bülteninden:

Biz anneler, içinden kıymetli bir hediyenin bozulmadan, bir an önce çıkarılması için kesilmesi, yırtılıp buruşturulması gereken bir ambalaj kâğıdı değiliz. Dünyaca ünlü ebe İna May Gaskin’in dediği gibi “Eğer bir kadın, doğum yaparken tanrıça gibi görünmüyorsa, etrafındakilerden yeterince destek görmüyor demektir.” Buna bir şey daha eklenebilir: Etrafındakiler destek yerine, aslında köstek oluyorlar demektir.

Bu kitapta yirmi annenin doğum hikâyesini bulacaksınız. Sizin geçtiğiniz ya da geçmek üzere olduğunuz köprüden daha önce yürümüş anneler. Hepsi de bu hikâyeleri sizlerle paylaşmak istediler çünkü bir bildikleri var.

Hikâyeler çok çeşitli. Her birinde, hamileliğin ve doğumun yeni bir yüzü çıkacak karşınıza, yeni şeyler öğreneceksiniz. Ortak noktalarıysa, Türkiye gibi sezaryen oranları % 60 ila 80 arasında değişen bir ülkede yaşayıp da doğal ya da normal bir doğum yapabilmek için pek çok şeyi göze almış olmaları.

Böyle bir doğumun hem kendileri, hem de bebekleri için en iyi başlangıç olduğunu bilmişler. Bu amaçla okumuşlar, araştırmışlar, gerekirse birkaç defa doktor değiştirmiş, son dakikada bir hastaneden öbürüne geçmişler. Kalkıp dünyanın öbür ucuna gitmişler doğal yolla doğurabilmek için ya da dünyanın öbür ucundan ebe çağırmışlar, kendi evlerinde doğurabilmek için. Yeter ki, kendilerini destekleyen kişiler de doğumun doğallığına inansın, onların kararlarını saygıyla karşılasın, onlara ve vücutlarına güvensin…

O kadar heyecanlandım ki! Benim kopyamın elime geçmesini bekleyemeden gidip alacağım sanırım!

Şebnem’in ellerine sağlık. Kendisini naçizane kutluyor, böyle önemli bir amaca hizmet veren bir çalışmanın parçası olduğum için mutluluk duyuyorum.

Siz de okuyun, okutun. Hamile arkadaşlarınıza hediye edin. Ancak ve ancak böyle güzel ve yüreklendirici hikâyeler paylaşıldıkça normale dönüş yaşanacak.

7 Yanıt

  1. Elif ne güzel işlere destek oluyorsun. Hem senin, hem de Şebnem’inin ellerine sağlık. Ben de doktoruma rağmen normal doğurmak istiyorum, koşup almak ve kitabı okumak ilk işim olacak.. 🙂

  2. olmayınca da olmuyor malesef..ben de normal doğum yapabilmeyi çok isterdim..en başından beri de eşimle sezeryan olmasın diye dua ediyorduk. ama 7,5 saat normal sancılarımı çektikten sonra sezeryanla doğurmak zorunda kaldım..her ikisini de yaşamak çok kötü 😦

    • Nobility, bence yinede pozitif bakabilirsin olaya..En azından bebeğin geleceği vakite kendi karar vermiş, açılma-kasılma evresinde salgılanan bazı önemli hormonları alarak doğum eyleminin farkına varmış…Hiç beklemediği bir anda hop diye zorla dünyaya getirtilmemiş..O 7.5 saat seni biliyorum çok zorladı ama bebeğin için iyi bir süreçti…:)

  3. Elif, ben senin de hikayenin oldugunu bilmiyordum kitapta! Sanki pozitif d.hikayelerinde yazdiiğın için orda yazılmayacak gibi algılamıştım..sevindim 🙂
    Bende sabırsızlıktan çatlayacağım!!! Çok sevindim çook 🙂

  4. bravo.. Sizler doğumun doğallığı konusunda, diğer annelere negatif hipnozlarla saçma önyargılar aşılayan annelerden değil, doğalın en güzel ve en doğru olduğunu ve moden tıbbın ise sadece yanımızda elimizin atında gerekliliği halinde bir joker olarak bulunduğunu gösteren çok önemli ve tanınması gereken, şart olan insanlarsınız. sizi seviyorum..

  5. RANA – Çok teşekkür ederim. Evet, hemen al, hemen oku, hemen! 🙂

    NOBİLİTY – Onca saat uğraştıktan sonra sezaryen olmak zorunda kalmak gerçekten zor olsa gerek. Ama Itır’a katılıyorum, bekleyerek ve uğraşarak çok önemli bir şey yapmışsın. Bebeğinin geleceği zamana karar vermesine fırsat vermişsin.

    ITIR – Ben hikayemi kitaba vermeden çok önce yazmıştım, ancak Şebnem’den böyle bir teklif alınca tabii ki katılmak istedim. Ben de çok mutluyum!

    JALE – Çok teşekkürler canım Jale. Bence sen bu kitabı gebelerine “okuması zorunlu” hale getirmelisin 🙂

Bir Cevap Yazın

