“Hayat işte”

Hatırlıyorum. Domuz gribinin tavan yaptığı sıralarda yazmıştı bu anne bana… O da ikinci bebeğini bekliyordu. Etrafta kopan vaveyla yüzünden sokağa çıkamıyordu; ben domuz gribi gurusu gibi ortaya atıldığım için de bana danışmak istemişti.

Esra bundan birkaç hafta önce ikinci bebeğini kucağına almış. Ancak ciddi bir sorun varmış. Kendisi anlatıyor:

Sevgili elif beni hatırlarmısın bilmem sana kışın domuz gribinden korkum nedeniyle yazmıştım hatta sana yazdığım maile bloğunda yer vermiştin benim içimi rahatlatmıştın bu korkum nedeniyle beş yaşındaki oğlumu bile okuldan almış evde izole bi hayat sürmüştük neyse kışı sağlıklı bi şekilde atlattık ve sonunda 01.07.2010 sabah saat sekizde iki numaraya kavuştum mutluluğumuzun sarhoşluğunda evimize dönüp yeni hayatımıza alışmaya çalışırken iki  numaranın  ilk dr konrolünde kalbinden rahatsız olduğunu acilen ameliyat edilmesi gerektiğini öğrendik kalbinden akciğerine kan gönderen damarı çok inceymiş bu yüzden yeterli miktarda görevini yapamıyormuş ve kalpte delikte varmış anlayacağın ne olduğunu anlayamadan sevinç ve acıyı bir anda yaşadık ve ne yazıkki konrole bir numarada gelmişti benim gözyaşlarım babanın çaresizliği tabi o unutuldu ve konuşmalar onun yanında yapıdı anneciğim neden kardeşimin kalbi delik deyip duruyor bebeğimi kaybetme korkusu beni tüketiyor sütüm öyle azaldıki evin içindeki fısıltılar kulaklarımı kemiriyor onca ay düzenli gittiğim dr kontrollerinde bu sorun nasıl anlaşılmadı doğum sonrası bebeğin konrolünü yapan sözde çocuk dr nasıl kalp sesinden o üfürümü duyamadı sonrasında sarılık konrolü için gittiğimiz 9 eylül üniv hast sözde çocuk dr da o üfürümü duyamadı anyacağın durumum elverdiği için baranın dr prof dr Mehmet e bbeği bi gösterelim demesek bebeğin hasta olduğunu asla anlayamayacak ve bi sabah uyanıp onu beşiğinde öylece ….bulacaktık şimdi ise bulduğumuz pediatrik cerrahın bize en kısa sürede randevu vermesini bekliyoruz ominicik bedene önce anjiyo yapacaklarmış umarım hayata tutunur bizleri ortada bırakmaz senden ricam senin ve diğer üyelerin bebeğim için dua etmeniz ve böyle bi durum yaşamış üyelerimiz varsa bana yazmaları çok çaresizim

Bu mailinin başlığına “Hayat işte” diye yazmış Esra. Hakikaten öyle… Kimin, ne zaman başına ne geleceğinin garantisi var mı? İşte burada her gün yazıyorum, her gün bir sürü gebe, bir sürü anne bu yazdıklarımı okuyor. “Piyango” bana, size çıkamaz mıydı?

İsyan etmek istiyorum, kime, neye edeceğimi bilmiyorum. “Lütfen iyileşsin” demekten başka bir şey yapamıyorum.

Ben de Esra’nın iki ricasını tekrarlıyorum:

  1. Lütfen, isteyen duasını, isteyen pozitif enerjisini göndersin bu minik bebek için… Lütfen bu minik bebek hayata tutunsun.
  2. Benzer bir deneyimi olan varsa lütfen burada paylaşsın. Esra’ya özelden yazmak isteyen olursa bana yazın, sizi kendisiyle iletişime geçireyim.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

19 Yanıt

  1. Dualarımız seninle…yüreğine ne su serper bilemem, ettiğimz dualar acını azaltır umidiyle…güçlüklerin aile bireylerini birbirlerine kenetlediğinize inanırım…belki de hiç bu kadar ‘aile’ olmamıştınız…elele verin ve bu bebeği birlikte elele sağlığına kavuşturun. inanıyorum..iyileşecek:))) özellikle anneye not: anne hapşursa ev halkı zatürre olur diye bir laf var…biliyorum zor, ama doğa kanunu..çünkü biz dişiler her koşulda daha güçlü olmayı başarıyoruz…lütfen kendini bırakma…bebekler herşeyi hisseder..sen bu kadar endişeli ve belkide bilinçsi zbir şekildede olsa onun hayatı hakkında endişelenirken o zaten bu haliyle ne yapsın ki..herşeyden önce senin inanman ve ona kaygı değil huzur göndermen gerekiyor…Allah yardımcın olur…sen yeterki niyet et…ve kocaman kocaman GÜLÜMSE:))))En güzel ilaç budur!

  2. Gözyaşlarımı tutamıyorum.Anneye ve aileye güç diliyorum.O minicik meleğe ise kalpten en içten en candan en güzel enerjimi gönderiyorum. Allah acil ve bol şifalar verdin.Çabucak atlatsın ve anneciğinin kollarında büyüsün.Anneye bol süt diliyorum…Minik Baranın bunu atlatacağına ve herşeyin çok çabuk düzeleceğine inanıyorum….Sağlık,şifa, mutluluk gözyaşları,sevinç kahkahaları Baran’ın,annesinin,babasının ve kardeşinin,sevenlerinin olsun.Candan sevgi ve selamlar,Aylin

  3. 1,5 aylık bir anne olarak, bu yazıyı okurken Esra’yı anlayabilmenin hem sevincini, hem de onun acısına ortak olarak derin bir sızı hissettim.

    Benim amcamın oğluda kalbi delik olarak doğdu. Belirli bir yaşa geldiğinde ameliyat olacaktı. Tüm çocukluğu boyunca kalbinden dolayı hep çok dikkatli olundu ve kontrol altında tutuldu. Ancak kendisi bu aşırı ilgiden çok şımardı ve aşırı hareketli bir çocukluk geçirdi, düz duvara tırmanan cinslerdendi ve kalbi onu hiç zorlamadı. Ergenliğe geldiğinde kalbindeki deliğin tamamen kendi kendine kapandığı görüldü. Şu an kendisi 22 yaşında bir delikanlı ve hiç bir sağlık sorunu yok.

    Tüm dualarım minik bebek için. Ben düzeleceğine inanıyorum ve Esra’nın da inanmasını temenni ediyorum. Umarım anlattıklarım ona moral olur.Esra güçlü olursa bebeğinde rahatsızlığını daha kolay atlatacağına eminim.

    Sevgilerimle

  4. Bütün kalbimle bütün gece Demir kucağımda sizin için dua edeceğim… İlk günkü mutluluğunuza dönmenizi diliyorum.Bütün kalbim ve iyi dileklerimle yanınızdayım.

  5. cok cok gecmis olsun, acil sifalar diliyorum anneye ve bebege.. insallah sorunsuz en az aciyla gelir gecer, bebekte sagligina kavusur cabucak…

  6. Henüz 1 yasini doldurmamis ayni bu sekilde kalbi delik bir bebegin, ameliyatla sagligina kavustuguna ve hic bir sikinti yasamadan diger cocuklar gibi buyudugune sahit oldum. Su an 6 yaslarinda olmasi gerek… Ve acayip zıpır bisey:)…
    O gunleri geride kaldi…
    Eminim Esra icin de bebegi icin de bu sıkıntılı günler geride kalacak…Çok az kaldi biraz daha sabır…
    Allah şifa versin…

  7. küçük yaşta vücut kendini daha kolay yeniliyor ne olur kendini üzme esra anne..Bebeğin iyileşecek bunun çok örnekleri var.İsyan etme, ümitli ol, hep gülümse, bebeğine yaşama sevinci vermelisin ki o da hayata sımsıkı tutunsun.Acil şifalar ve bu süreçte sana gönül rahatlığı diliyorum
    Dua ile..

  8. Yeğenim için bir yaşına kadar beklediler, kendi kendine kapandı, altı yaşında yaramaz mı yaramaz bir oğlan şimdi, sizin yavrunuz da atlatacak inşallahl

    Allah acil şifalar versin, dualarım sizinle Esra Hanım, Bir an evvel minik bebeğinizin sağlığına kavuşmasını diliyorum.

  9. Çok çabuk, çok çabuk, çok çabuk sağlığına kavuşsun bebecik…

    Sevgili Anne, ben şu an 31 yaşındayım ve 5 yaşından beri tanıdığım bir arkadaşımın da doğumdan beri kalbinde delik var(dı). 31 yıl öncesinin teknolojisiyle tedavi edildi. Şimdi herşey, bütün imkanlar daha ileride. Herşey çok güzel olacak, bebecik çbucak sağlığına kavuşacak!

    Dualarımız, bütün iyi dileklerimiz seninle!

    Sevgiler, Başak

  10. Bu yorumlar beni inanılmaz rahatlattı. Ben de kapkara yerlere girmiş, kalmıştım. Oysa şimdi hatırlıyorum da, ilkokulda sınıfımızda kalbi delik olan bir arkadaşımız vardı. Başak’ın da dediği gibi bundan 25-30 sene önce… “Çok fazla koşma” derlerdi ona, o kadar…

    Umarım bu bebecik de iyileşecek.

  11. Sevgili Anne,

    Dualarimiz, positif enejimiz, tum olumlu dusunceleriniz sen ve bebeginle. Biliyorum zor ama sen de olumsuz dusunceleri uzak tutmaya calis lutfen.
    Bebekler tahmin ettigimizden guclu ve savasci oluyorlar.
    Yakin zamanda iyi haberlerini almak dilegiyle.
    Sevgiler
    Meltem

  12. İnşallah en kısa zamanda bebeğin güzel haberlerini alırız . Zaten takip ediyorum ama şimdi özellikle onun için takip edcğm. Sağlıcakla kalın!

  13. Sevgili ve de endişeli anne,
    ben evrende olan biten herşeyin bir sebebi ve sonucu olduğuna inanırım. Eskilerin deyimiyle “her şerde bir hayır” olduğunu düşünenlerdenim. Bu yüzden başıma seninkine benzer endişe verici durumlar geldiğinde asla “neden” diye sorgulamam, nasıl olsa içindeki hayrın bir müddet sonra ortaya çıkacağını bilerek önüme bakarım.
    Senin şu an yüreğinin nasıl sıkıştığını ancak anne olanlar anlayabilirler. Ben de bu endişeyi ve sıkıntıyı yüreğimde hissetim ve sana demek istiyorum ki ne kadar zor olursa olsun kendini bebeğinin iyileşmesine odakla. Asla “neden biz, neden benim minnoş bebeğim” diye düşünerek kendini bunaltma. Doktor arkadaşlarım bazen yaptıkları operasyonları anlatırken minicik bedenlerin yaşamaya ne kadar da istekli olduğunu, büyük hastaların gösteremediği direnci göstererek hayata nasıl tutunduğunu anlatırlar. Ben kesinlikle eminim bu zor günler geçecek ve sen bizlere müjdeli haberleri gene bu blogdan duyuracaksın. Kolay olmayacak, evet, bunu hepimiz biliyoruz. Ama sonunda olacak!!! Senin morale ve inanca ihtiyacın var sadece. Bu dönemde alabildiğin kadar sosyal yardım almasın, sakın yalnız başına üstesinden gelmeye çalışma. Bu tür durumlar ancak sevdiklerinin yardımıyla daha kolay atlatılıyor, emin ol. Sana ve o güzel ailene iyi şanslar diliyorum. Güzel haberlerini en kısa zamanda almak dileğiyle…

  14. Umarım güzel bebek bir an önce sağlığına kavuşur…Ben duaların gücüne inanıyorum….
    Hatta internette bir duruma şahit olmuştum.Yabancı bir blogda bir yaşında bile olmayan bir bebekte kalp ritimiyle ilgili bir problem vardı.Annesinin sürekli yazdığı siteyi dünyanın her yerinden insanlar takip ediyor ve ufaklık için dua ediyorlardı..”Pray for Stellan…”http://www.facebook.com/group.php?gid=59835278532#!/group.php?gid=59835278532&v=info
    Şu anda durumu mucizevi bir şekilde iyi…Binlerce insanın duasıyla ve doktorların da başarısıyla bir mucize gerçekleşti…Neden olmasın…Umuda her zaman ihtiyacımız var….
    Dualarımız Esra’nın bebeği ile…Sağlık haberlerini almak umuduyla…
    Sevgiler..

  15. Dua edeceğim ben de Esranın bebeği ve tüm hasta bebekler için. İnşallah sağlık haberlerini de okuruz buradan..

  16. sevgili dostlar desteğiniz ve dularınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Uzun bir süredir hastanede olduğumuz için yazılarınıza cevap yazamadım sevgili elife yazdıktan sonra bebek ve ben hastaneye yatış yaptık.Sonuç olarak bebeğin yeni doğan dönemini atlattıktan sonra ameliyat edilmesine karar verildi.Yapılacak ameliyat oldukça zor ve riskli bir ameliyat,hastanede yattığım süre boyunca bizimkine benzer ameliyatlar olan bir sürü küçük bebek gördüm çok şükür hepsi iyiydi bizimki henüz 13 günük olduğu için biraz daha beklenmesine karar verildi kalbindeki delikler bizi üzmüyor çok küçüke olduğu için kendiliğindende kapanabilirmiş ama damar ve karıncığın az gelişmiş olması büyük sorun. orada kaldığım süre boyunca yaşadıklarım ve gördüklerimden sonra kendi durumumuza bile şükür eder hale geldim aynı serviste yatan iki yaşındaki lösemi hastası ebrar bebeği görüp onun çektiği onca acıya rağmen hayata tutunmasını o güzeller güzeli gözlerindeki yaşama sevincini gördükten sonra halimize şükür edip dualarımla ve doktorumuza olan inancımla bu sürecide atlatıp ameliyatımızı olup bebeğimizi kucağımıza alacağımıza artık tüm kalbimle inanıyorum sizlere çok teşekkür ediyorum

  17. dua ediyorum tüm kalbimle…

  18. […] Güzel haberler… Posted on Temmuz 28, 2010 by blogcuanne Hatırlarsanız birkaç hafta önce, 10 günlük bebeğinin kalbinde delik olduğunu öğrenen bir annenin mesajına yer vermiştim burada… […]

Bir Cevap Yazın

