“Sütüm yetmiyor” korkusu

Hamileyken bin bir türlü korkuyla yaşıyoruz. Bebeğim sağlıklı mı‘dan tutun da, Zamanında doğacak mı‘ya, Doğum nasıl bir şey‘den Ona nasıl bakacağım‘a kadar…

Bebeğimizi sağlıkla kucağımıza alınca bütün bu korkular diniyor.

Ama bu sefer de yeni bir soru karabasan gibi çullanıyor biz yeni annelerin üzerine: Sütüm yetecek mi?


Doktorlar… Annelerimiz… Komşular… Eve ziyarete gelenler… Mama şirketleri… Herkes, her şey bize sütün yetmemesi olasılığını hatırlatıyor. Yok yere aklımıza fitne fücur giriyor.

Bugün bile, ki Derin neredeyse dört aylık olacak, parkta bahçede birisiyle sohbet etsem ilk soru “sütün yetiyor mu?” oluyor.

***

Milupa AnneBebek Klubü’ne üyeyim.  Düzenli olarak mail gönderiyorlar. Geçen gün şöyle bir mail geldi:

Önce bir şaşırdım. Sonra da sinirlendim. Sütümün yetersiz olduğunu bir de bu şekilde duymaya tahammülüm yoktu.

Emziren Anneler grubunda da tartıştık. Orada da benzer hisleri yaşayan anneler olmuş.

Oturup Milupa’ya yazdım. İlgilendiler ve geri aradılar.

Numil olarak anne sütünü en çok destekleyen bir firma olduklarını, mamayı ön plana çıkarmak gibi bir gündemlerinin olmadığını söyleyip herhangi bir yanlış anlaşılmaya sebep oldularsa özür dilediklerini söylediler.

Ve yaptıkları araştırmalarda şu sonuca vardıklarını eklediler:

Anneler ilk altı ay boyunca sıkı bir şekilde anne sütü verseler de, altıncı aydan sonra (katı gıdaya geçişle birlikte) anne sütü geri plana itiliyor. Oysa ki altıncı aydan sonra da günde 500 ml anne sütü (ya da anne sütüne yakın hazırlanan devam sütü) verilmesi gerekiyor.

Sonra da benimle aşağıdaki bilgileri paylaştılar:

Milupa’nın ilgisine bir kez de buradan teşekkür ediyorum.

***

Bu “günde 500 ml anne sütü” konusu Emziren Anneler grubunun sıcak tartışmalarından… Üyeler “Bebeğimin kaç ml emdiğini nasıl bileceğim?” diye merak ediyor.

Grup üyelerinden Nevin, Mayo Clinic kitabında okuduğu şu bilgiyi bizlerle paylaştı:

Açtım, Mayo Clinic kitabını okuyorum. Diyor ki: eğer anne sütü ile besliyorsanız her beslemede bebeğinizin ne kadar miktar aldığını ölçemezsiniz. Ama şu sorulara yanıt vermeniz gerekli:

  • Bebeğim kilo alıyor mu? Eğer bebeğin kilo alımı normalse bebeğiniz yeterince yiyor demektir.
  • Ne kadar sıklıkta bebeğiniz emiyor? Yeni doğan bebeklerin günde 8 ile 12 kez emmesi gerekli ama 6 ya da 8 haftadan sonra emzirme süreleri arası artar. Yalnız bebek büyüme atakları (growth spurt) sırasında daha çok emebilir.
  • Bebeğinizin yutkunduğunu duyuyor musunuz?
  • Bebeğiniz emerken göğüslerinizde hafifçe çekiliyormuş gibi bir his duyuyor musunuz?
  • Bebeğinizin altını değiştirirken çocuk bezlerine bakıyor musunuz? Yiyen bebek çıkarır da…
  • Bebeğiniz sağlıklı görünüyor mu? Her emmeden sonra halinden memnun olup aktifleşiyor mu?

İşte budur. Sütüm yetiyor mu, yetmiyor mu? sorusundan öte yukarıda sorulan soruların her cevabı olumlu ise ne diye kaygılanıyoruz?

Bence de budur.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

5 Yanıt

  1. merhabalar,

    bu konuya değindiğiniz için çok teşekkür ederim. bende bu konuda kurbanlardan biriyim. ilk bebeğim ve şu anda 2,5 aylık. 3 haftalıkken sürekli ağlamasından dolayı doktora kontrole götürdük. 24 saat boyunca bıkmadan usanmadan emzirmeme rağmen doymamasından şüphe ettim. çünkü çok güçlü çekemiyor vede hemen uyuyakalıyordu. ilk çocuk olmasından ötürü benimde acemiliğime geldi tabiki.. birde sezeryan kurbanı olduğumuz için ondanda sütün geç gelebileceğini düşünmek lazım. doktorda kilo almadığını görünce “bu çocuk aç” diyerek direk beslenmesi için hemşirelere gönderdi ve oğlum 1 biberon mamayı karnına indirdikten sonra huzura erdi.. sonra doktor sütümü sağıp getirmemi söyledi. bende o moralle tabi sütmü kalır… iki göğsümü sağınca 20 ml süt çıktı..tabi bunuda görünce doktor 3 saatte bir mama vereceksiniz dedi.
    tabi ben bunun böyle olmaması gerektiğinin bilincindeydim. mamayı çok mecbur olmadıkça vermedim. ilk bir hafta 8-10 saatte bir verdim ve sürekli emzirmeye devam ettim. ilk hafta sonunda biraz kilo almıştı. ikinci hafta bir arkadaşımında tavsiyesiyle hastanelerde kullanılan büyük süt sağım pompasından kiraladım. bu şekilde sütümü artırabileceğimi düşündüm. ve gerçektende oldu. 3. haftada sütümü sağıp biberonla veriyordum ve diğer zamanlarda da emziriyordum. hani yeni doğan bebekler 2-3 saatte bir emer deniyor ya, biz en az yarım saatte bir emiyorduk.. tabii mamada çöpte.. o zamanki mutluluğumu anlatamam..doktora gidince artık bebeğimi kendi sütümle besliyorum diyebilmek çok güzeldi. şimdi ise kilosu gayet normal, karnıda doyuyor çok şükür..
    bence doktorlar direk mamaya yönlendirmektense bu süt sağım pompalarını annelere tavsiye etmeli.kesinlikle işe yarıyor. birde psikolojik tabii..kesinlikle annede şu inancın tam olması gerek, “bu bebeği bana veren Allah onun rızkınıda gönderecektir”… tabii birde sezeryanle mücadele lazım, ilk aylarda süt yetmezliğinin en büyük sebebi bu…
    uzattım ama paylaşmak istedim.
    teşekkürler…

  2. benim de 3 aylık bir kızım var. ve okuduğum bilgiye göre
    -ki biz de tam olarak denk geldi- bebekler 3 ve 6. haftalarında , bir de 3. ayında çok fazla emiyormuş. bunu iyi ki okumuş yoksa sütüm yetmiyor mu, doyuramıyor muyum bebeğimi diye hayıflanır, korkardım. nedenini bildiktten ve ona göre davrandıktan sonra sıkıntı olmuyor. bi de üzerinde çok fazla düşünmemek gerek bence. ben istediği her an vermeye çalışıyorum. az ama sık sık. sevgiler…

  3. şuan kimdi hatırlamıyorum ama rusyada yaşayan bir arkadaşınız pozitif doğum hikayelerinde emzirme hemşiresi tuttuklarını ve sütünü çoğaltmak için aldığı sıvı miktarını vede mücadelesini çok güzel anlatmıştı.bence bu sorular çok iyi olmuş en belirgin kanıt kilo alması…ve bu tarz dayatmalar mama firmalarının komplosu …paranoyak olmama az kalmıştı ama emzirmek dünyanın en güzel duygularından biri aman yetmiyor mu falan düşünceleriyle boşu boşuna kendimizi sıkıntıya sokuyoruz..çözüm bol sıvı hem bu sayede çabukta kilo veriliyor …

  4. ben de bu dertten muzdaribim diye başlamam olasıydı ama doktorum ve psikolojim bana bu konuda fazlasıyla destek oldu açıkcası. bebeğim 2 aylık şu anda ve sık sık emiyor, kilo alımı da iyi çok şükür. ben de sezaryenle doğum yapmak zorunda kalanlardanım maalesef. ilk günler sütüm gelmeyecek diye çok korkmuştum fakat bebeğimin azmi göğsümün parçalanırcasına acımasına rağmen beni de güçlendirdi ve sütüm geldi. ve 5.günde doktorumun bebeğiniz kilo bile almış sütünüz çok iyi devam edin ne zaman isterse emzirin diye moral vermesi de en güçlü gıdadan bile çok artırdı diyebilirim. oğlum hala geceleri bile en fazla 2 saatte bir emiyor.. ve bu işe oğlum da ben de gögüslerim de çok seviniyoruz :))

Bir Cevap Yazın

