Uyuyan bebeği uyandıracakmışız meğer…

“Uyuyan bebeği niye uyandıralım canım?!” diye caka satmıştım ya… İşte şimdi bizimkini uyandıracağız.

Nitekim Derin biraz fazla uykucu çıktı: Yaklaşık 3 haftadır akşam 9 gibi uyuyor, sabah 4’e kadar uyanmıyor. Bu bazen 4 buçuk, 5 olabiliyor. Bir seferinde 7’ye kadar uyudu!

Sabah 4’te emdikten sonra 8-9’a kadar tekrar uyuyor.

İyi, güzel, hoş da… Kilo almayı unutmuş bu arada…

Bugünkü doktor randevumuzda beklenenin yarısı kadar almış olduğunu gördük.

Çözüm: gece 12’de bir seans daha emzireceğiz.

15 gün sonra kontrole gideceğiz. Baktık yine az almış, o zaman test mest yaptırmak gerekebilirmiş. Bir seans da mama gündeme gelebilirmiş.

Ama doktorumuz bunun büyük ihtimalle uykudan olduğunu düşündüğünü söyledi. Bana da öyle geliyor.

Her bebek nasıl farklı… Deniz, henüz iki buçuk aylıkken akşam 7’den sabah 5’e kadar uyurdu. Gayet de etli butlu bir bebekti.

Derin daha bir minyon.

Bir arkadaşım bu bebeklik teranelerinin (meme verdindi, kilo aldındı, diş çıkardındı, vesaire) zorluklarından yakınıp “keşke biraz daha büyümüş verseler elimize” demişti.

En ufak bir pürüz insanın içini nasıl gıcıklıyor. Şimdiden “şu 15 gün bir geçse de kilo almış olduğunu görsek” diye gün sayıyorum.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

12 Yanıt

  1. Cok dert etme. Uyandirmadan emzirebilirsin. Ben zaten gece 7 de emzirip yatiriyordum. 9 ve 11 de uyandirmadan emzirip, yerine koyuyordum. Her bebek uyanmadan emer mi bilmiyorum ama bizde hem Kipircan hem Kimilnaz uyanmadan emip geri yatip uykuya devam ediyorlardi. Bence 12 yi beklemeyip 11 de emzirebilirsin.

  2. bilmiyorum yaa,ben olsam aynı durumda yine de uyandırmazdım. ‘biz” yeterli kilo almadığını düşünüyoruz,onun öyle bir derdi yok demek ki..şu ayda şu kadar kilo almalı düşüncesi,olması gereken değerler hep insan icadı.çocuklara zorla yemek yedirmenin yanlış olduğundan bahsediyoruz hep,bunun ondan ne farkı var?hep bizim belirlediğimiz değerlere uysun istiyoruz onun iç saatini bozma pahasına da olsa…

    sevgiler

  3. Elif merhaba,
    Cagan ile Derin2in arasında 1 hafta vardı sanırım. Biz de haftaya gidecegiz kontrole ama benim de evdeki tartıdan gozlemledigim az kilo aldıgı yonunde… Cagan da Derin gibi 7’de emiyor, uyuyor… 10:30 gibi tekrar emziriyorum (uykuda) ve 6-7 gibi uyanıyor… Bazen de 5’te… Bence az kilo alımının tek sebebi gece uykusu degil ayrıca bebegin cok hareketlenmis olması… Cagan simdi yerinde durmuyor… Yarım yarım donuyor ve surekli enerji harcıyor… Dıs dunyayı daha iyi algılamaya baslayıp, meraklandıgı icin meme emme konsantresi&suresi de zayıfladı… Biraz hevesi gecsin tekrar memeye yumulur diye umuyorum ben 🙂 sana bol sutler, derine de yumuk yumuk bacaklar dilerim…

  4. benim oglum 5 hafta erken dogdugundan (2,3kg), kilosunu hep takip edip, baslarda da kendisi uyanmazsa 3 saatte bir uyandirip meme veriyordum.

    buna ragmen cocuk doktorumuz, kafayi takmamayi, duzenli olarak kilo aldigi surece hicbir sorun olmadigini, cocuklarin her zaman grafiklere gunu gunune uymadiklarini soylemisti.

    nitekim cok cabuk toparlayip akranlarina yetisti (bu arada 1,5-2 saat aralikla emdi ama)

    okudugum bircok yerden biliyorum ki, anne sutunun yerini hicbir mama tutmaz. hatta anne sutu emzirmeye baslarken susuzlugunu almasi icin daha suludur, sonlara dogru bebegin doymasi icin iyice yagli olur. bebek buyudukce de anne sutunun bilesimi ihtiyaclarini karsilamak uzere degisir.

    merak ediyorum, gece bir fasil daha emzirince acaba sabah 7ye kadar mi uyuyacak…

  5. elif gece 11-12 gibi emzir (evet uykusunu acmadan emip uykuya devam eder pratik anneye katiliyorum 11 konusunda da) ama gunduz de belki ekstra bir emzirme yapabilirsin ne dersin? maksat 15 gunde kilo aldirmak bidiga. oyku de hakli, yani cok mu zayiflamis, nebileyim %50den %10a mi dusmus kilo yuzdeleri de boyle ekler gerekiyor?

  6. aa bizde de aynı sorun var, ben de 2 gündür geceleri uykusunda emziriyorum. ben kakasının rengi değişti diye doktora sormaya gitmiştim , fazla emzirmekten oluyormuş ama kilosu geride çıkınca 3 saatte bir emzirmeye devam dedi doktor, geceleri de 1 posta daha emzir dedi.
    öykü nün söyledikleri kafama takıldı şimdi, ben bunu bir sorayım doktora bir dahaki sefere, açıklama isteyeyim

  7. Yok, açıkçası yüzdelerinde bir azalma yok. 25-50’ydi, yine öyle kalmış. Ufak bir bebek yani. Alışık değiliz hiç. Deniz 75’ten aşağı düşmemişti.

    Ben de bu yüzdeleri çok takmamak istiyorum. Ve takmayadabilirdim, eşim benimle aynı düşünceyi paylaşsaydı. Ancak öyle değiliz maalesef, ve birinin bana -belki de öykü’nün dediği gibi- “takma, bu ay almaz, sonra alır” demesine ihtiyacım varken etraftan tam tersini duyunca karşı çıkacak gücüm olmuyor. Biliyorsunuz bu işler nasıl, bir önceki yazıda da yazmıştım ya…

    Uyandığı zaman uyumayacağı gibi bir korkum yok neyse ki… Gece de, uyanıyor, emiyor, dakikasında geri uyuyor. Ama uyandırmak durumunda kalmak sinirimi bozdu.

    Neyse, atlatalım da şu 15 günü. Uff.

  8. Valla yuzdeleri sabit giden cocuga kilo aldirmaya calismak ve yuzde atlatmak icin mama vermeyi bile dusunmek bana akil kari gelmedi. Eger yuzde 25lik 50lik vs dilimdeyse ve hep oyle giderse normal gelisim demektir diye biliyorum ben? Her insan ayni yapida degil bebekler de oyle.

  9. […] Dünkü doktor randevumuzda Derin’in alması gerekenden az kilo aldığını öğrendiğimizden beri evimizde olağanüstü hal ilan edildi. […]

  10. Merhaba ELİF…
    Bence rahat ol …uyuyma süresı 5st olabilir bence memede kalış suresı nedır bı memeyı boşaltana kadar emıyormu. tek meme ile degilde ikinci memeyıde ikram edebilirsin örenegin 5dk emip uzun uyumasına izin verme bıraz memede daha uzun tutabilirsin yada hazırda anne sütün varsa emiremenın arkdasında bi seyans onu verebilirsin bence ..kg önce bı bebeğin boyu uzuyorsa bence korkuacak bişey yok hem bebekler 3 aydan sonra 250gr ıle 500 gr alırlar (ılk aylarda fazla alırlar sonrakı donemlerde gr alışları düşer) ..başka bı altternatıf gunduzlerı daha sık emzır eger ıstıyorsa tek meme degılde ıkı meme ver bence mama için çok erken …stres olma lutfen bılıyorsunkı bu sutunude etkılıyor ..ayrıca derınde etkılene bılır bu stresten rahat ol ve emzıremeden keyıf al

  11. Elif Merhaba;

    Benim bebegim Bella su anda 38 gunluk. son bikac haftadir o da 6 saat kadar kesintisiz uyumaya basladi. Elimde olan (Your baby’s first year week by week) 11 pounda ulasinca bebeklerin 5-6 saat kesintisiz uyumasi normal diyor. fakat herseyden onemlisi “healthy sleep habits, happy child” kitabinin yazari Marc Weissbluth couk doktoru ve uyku konusunda uzma ve kitaba gore uyuyan cocugun uyandirilmasini tavsiye etmiyor. erken yaslarda ne kadar beslenmeye ihtiyaci varsa uykuya da ihtiyaci var. bebegin aglamadigina gore demekki yeer kadar besin aliyor. Ben kendi bebegi mi de uyandirmiyorum. ne zaman acikirsa o zaman emziriyorum. kilo vermedigi surece bence sorun yok. Opuyorum

Bir Cevap Yazın

