Alerjiyle tanışın

Bunları biliyor muydunuz:

  • Türkiye’de her yıl 100 kişinin anaflaksi (alerjinin en korkulan, en ağır ve tehlikeli şekli) nedeniyle hayatını kaybettiğini?
  • Anne ve babasında alerji olan bir çocuğun alerjiye yakalanma olasılığı yaklaşık % 60 ila 80 olduğunu?
  • Anne-baba alerjik bünyeli olsa bile çevresel özellikleri kontrol edebilmeleri halinde çocuklarında alerjik hastalığın bulgularının çıkmasını önleyebileceklerini?

Alerjiyle tanıştım‘da alerjiyle ilgili bunun gibi daha birçok faydalı bilgi var.

Alerjiyle tanıştım, 16 aylık oğlunun acıbadem kurabiyesini ilk kez tatmasının neredeyse oğlunu kaybetmesiyle sonuçlanması üzerine yola çıkan bir annenin projesi.

Alerji, günümüz çocuklarını en çok rahatsız eden hastalıkların başında geliyor. Yenidoğanken süt alerjisi, büyürken fındık-fıstık alerjisi, ilaç alerjisi derken her köşede karşımıza çıkar oldu. Tevekkeli değil, dünyada en sık rastlanan hastalıklar arasında altıncı sıraya yükselmiş.

Oğlu Stefan Oğuzhan’ın “alerjiyle tanışmasından” yola çıkarak yaşadıkları deneyimleri başka anne-babalara aktarmayı amaçlayan Birgül Heinz, Alerjiyle Tanıştım’da güneş alerjisinden çölyağa, inek sütü alerjisinden alerjik egzamaya kadar aklınıza gelebilecek birçok alerji türü hakkında kapsamlı bilgiye ulaşmanızı sağlıyor.

Yine de yapılacak çok iş olduğunu söylüyor Birgül Heinz. “Benim gibi durumda olan o kadar çok insan var ki… Onlara ulaşmak ve var olan sorunlarımızı dile getirmek çocuklarımızın geleceği için çok önemli. Bu gün hala ürünler yok, iğneler yok” diyor.

Şu an ailenizde alerji problemi yoksa bile inceleyin, etrafınızla paylaşın bu siteyi. Bu tür bilgilerin kime ne zaman gerekli olacağı hiç belli olmuyor.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

10 Yanıt

  1. Yukarıdaki yahoo grubuda tavsiye ederim allerjik çocuğa sahip ailelerin paylaşımı

  2. 2 gün önce güneş allerjisi ile tanıştım ya, tam ilaç gibi geldi bu tavsiyen Elif…

  3. Bol alerjili büyüyen bir çocuk olarak bu konuyu oldukça yakınım. Alerji tuhaf bir konu… Alerji kombinasyonları o kadar çok ki, hepsinin tespiti ve tedavisi mümkün olamayabiliyor. Örneğin bazen neye olduğunu bilmediğiniz alerjik tepkiler veriyorsanız ama bunun sadece x gıdayla y gıdayı aynı zamanda aldığında gerçekleştiğini bilmiyorsanız yandınız.
    Neyse ki gıda alerjim hiç olmadı. Çocukken yıllarca alerjik astım tedavisi (bol bol aşı) oldum. Ergenlik devresinde geriledi; ben de artık öyle bıkmıştım ki annemlere artık aşı olmak istemediğimi söyledim. Hatta tastiklermiş gibi eve kedi bile getirdim.
    İyi haber şu: farklı kaynaklarda alerjik bünyeli insanların bağışıklık sisteminin daha güçlü olduğunu okudum. Vücudumuzun verdiği tepkiler aslında bir tür savunma sistemi geliştiriyor olduğumuz.
    Hayvan tüyü alerisi yüzünden çocukken eve hayvan alamamıştık (Gerçi ben bu açığı sokakta kapıyordum ya neyse…) Sonradan bir haber de okudum ki, evde hayvanla büyüen çocuklar daha fazla bağışıklık kazanıyormuş.
    Benim doktorum, soğuk su ciğerlerimi etkilediği için denize girmemi de çok istemezdi. Çocukluğum suya girince “nefesimin tıkanması” korkusuyla geçti. Oysa sonraki yıllarda yaptığım yüzme egzersizlerinin ciğerlerime çok daha faydalı olduğunu ve astımı gerilettiğini fark ettim. (şimdi, eşimin benden çok daha güçlü ciğerleri olmasına rağmen, suda ciğerlerimle asla yarışamıyor mesela…)
    Naçizade önerim, allerjik astımlı çocuğunuz varsa onu yüzmeye yazdırın. Aşırı korumacı davranmayın, Dozunda her tür allerjen aslında onun vücudunun güçlenmesini sağlıyor.

    • Yazacaklarımın aynısını yazmışsın:) Tüm ömrüm Allerjik Astım ile geçti, 22 yaşımdan sonra hafifledi(şehir değişikliğinin de etkisi var İstanbul’dan Eskişehir’e) Aşı tedavisi, akupunktur, singular… görebileceğim tüm tedavileri gördüm, etkileri olmadı diyemem ama tam bir tedavi olmadı hiçbiri. Ben de evlenince ilk işim kedi almak oldu ve 3 yıl kaçana kadar besledim, yüzdüm, yüzüyorum. Şu an 37 haftalık hamileyim ve çok zor geçecek derken astımın hamilelik üzerinde zorlayıcı bir etkisini yaşamadım neyseki. Allerjik astımlı çocukları olan ailelere tek tavsiyem çocuklarınızın tedavilerinin yanısıra spor yaptırın, bedensel aktivitelerini arttırın, alerjenlerden korumak adına aşırı titizlenmeyin, bağışıklık sistemini iyice düşürürsünüz.

  4. alerji diyince bile geriliyorum. yılın 12 ayı burun akıntısı ve her sabah hapşırma krisleri ile geçiren. bilimum ota çöpe.. her türlü toza , kimi meyve ve sebzelerin çiğ hallerine dayanılmaz derecede alerjim var. kullanacağım mendilin dokusu bile önemlidir. selpak kullanamam mesela. yumuşacık ve bol dokulu tüm mendiller düşmandır bana. 23 yaşımdan bu yana tavan yapmış ve o yaşa kadar sadece baharda olan alerjim beni bezdirmiş durumdadır.
    çok araştırdım. ama aşısının bile kayda değer bir etkisi yokmuş. 35 yaş civarından sonra inişe geçiyormuş. sevmiyorum tabi ki sürekli burun akıntısı yaşamayı ancak alıştım diyebilirim.

  5. Alerji için çok önemli bir tedavi yöntemi akupunkturdur.. denemenizi öneririm ..

  6. […] Alerji konusuyla ilgili bu da ilginizi çekebilir: Alerjiyle Tanışın. […]

Bir Cevap Yazın

