Emziren annenin oruç tutması hakkında…

Ramazan yaklaşırken ilginç bir soru aldım geçenlerde… “Emzirirken oruç tutmakla ilgili bir bilgin var mı?” diye bir e-mail göndermişti bir okurum.

Benzer bir soru Emziren Anneler grubunda sorulmuştu. Oruç tutmak isteyen bir emziren anne sütünün kesilmesinden endişe edip grup üyelerinin tecrübelerini sormuştu.

Ben de işi bir bilene sormak istedim. Ve Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslami Bilimleri Bölümü Tefsir Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Salih Akdemir’e danıştım.

Kendisi, emziren bir annenin Ramazan’da oruç tutması ile ilgili şu bilgiyi benimle paylaştı:

Nasıl ki Hz. Peygamber, hamile kadınların, çocukların sağlığı için, oruç tutmamalarını ön görmüşse, aynı şekilde süt emziren annelerin de aynı gerekçe ile çocuklarını iyi besleyebilmeleri için, oruç tutmamaları gerekir. Bu kişiler, oruçlarını, daha sonraları, uygun zamanlarda kaza ederler. Edemeyecek olurlarsa, tutamadığı günler için fidye verirler.

Prof. Akdemir’e bana zaman ayırdığı için buradan da teşekkür ediyorum. Konuda profesör olan birinden gelen böyle bir bilginin -özellikle de bu sıcak havalarda- emzirirken oruç tutmak konusunda soruları olan anneler için yol gösterici olacağına inanıyorum.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

7 Yanıt

  1. Güzel dinimiz hoşgörü dini bende bu güne kadar çocukluğumdan beri oruçlarımı hep tutan bir kişiyimdir.Şu anda 7 aylık hamile olarak dinimizin bu hoşgörüsüne dayanarak oruç tutmuyorum ramazanın ilk günü ilk gün olduğu için oruç tuttum gerçekten çok zor ve hamileliğinin son demlerinde olanlar için bu uzun ve sıcak yaz günlerinde tehlikeli olabilir aynı şey emziren bayanlar içinde geçerli.Hernekadar ramazanın tadı böyle çıkmasada rabbim ömür versin ve tutamayıpta üzülen anneler olarak önümüzdeki ramazana erişip tutmak nasip etsin.

  2. Ben kızımı emzirirken oruç tutmuştum ama o zaman Ramazan Ekim ayına denk geliyordu.Özlem’e katılıyorum.

  3. Elif’cim,

    Eline sağlık, diyorum… başka da bir şey diyemiyorum.

    Bu arada, anneme bu blog hırsızlığı olayını danıştım. Ancak, bloglar şifreli olmadığı, yani herkesin paylaşımına açık olduğu sürece, bu konuda herhangi bir cezai müeyyide uygulanamayacağını söyledi, ne yazık ki… Şifre kırma vb. bir durum olsaymış, TCK 244. maddeye giriyormuş ama.

    Sevgiler, Başak

  4. Benim de cok yakin bir arkadasim ve abimin esi gecen senelerde dogumdan sonra Ramazan boyle yaza gelmesine ragmen oruc tutmuslardi emzirmelerine ragmen. Ben de bu sene dogumdan sonra tutarim demistim kendi kendime, tabii bu emzirmenin ne oldugunu bilmeden onceydi.
    Benim gibi ottan, bocekten yani her turlu seyden etkileniyorsa sutunuz, o zaman zor tabii oruc. Benim de icimde kaldi tabii oruc tut(a)mamak; ama gunde hem 3-4 litre su icmek zorunda olup, hem de orucu denemek benim icin biraz imkansizdi. Ben de hamileyken “tutarim canim, n’olcak?” dememe ragmen, denemeye cesaret bile edemedim.
    Ve hatta genelde aksamlari kizimi uyutmak o kadar zor oluyor ki ( saatler suruyor genelde) oruc tutabilmis olsaydim dahi, sanirim orucu acmaya firsat bulamayacaktim ;(
    Ama tabii tutabilenlere saygim buyuk ve Allah kolaylik versin!

    • duzeltme yapiyorum: (bir elde bebek olunca oluyor tabii hatalar)

      Benim de icimde kaldi tabii oruc tutmak (tut(a)mamak degil tabii ki); ama gunde hem 3-4 litre su icmek zorunda olup, hem de orucu denemek benim icin biraz imkansizdi

  5. Eşime bile günde 10 kez birşey yiyip içer misin diye soruyorum hala, hoş bir gülümseme ile bakıyor yüzüme (niye aklıma getiriyorsun manasında:) Hamile kafasıyla bu sıcakta o orucu 50 kez bozardım herhalde 🙂

  6. ASLINDA DURUMDAN DURUMA DEGISIR ORUC MESELESI.BEN KIZIMI EMZIRIYORKEN RANA ESLEM 3 AYLIKTI BU YUZDEN ORUC TUTMADIM(SONRAKI YIL 30 GUNU KAZA ETTIM GENEL SAGLIK BIR SORUNU OLURSA FIDYE VERILIR YANI HIC BIR ZAMAN ORUC TUTAMAYACAKSA)

    SONRA GECEN YIL OGLUMA HAMILEYKEN TUTMADIM GUNLER UZUN VE SICAK GECE YEDIGIMDE MIDE YANMAM OLUYORDU RABBIMIN VERDIGI RUHSATI KULLANDIM TUTMADIM.BU YIL ISE GUNLER UZUN AMA OGLUM 7,5 AYLIK EK GIDA ALDIGI ICIN RAHATLIKLA TUTUYORUM TUTABILIRIM SONUNA KADAR INSALLAH.YALNIZ IFTARLA SAHUR ARASINDA COK SU ICIYORUM …

Bir Cevap Yazın

