En güzel doğum günü hediyesi…

Bol şenlikli, çok kutlamalı bir doğum günü hafta sonu geçirdim iki gündür. Cumartesi günü önce cümbür cemaat Şile, ardından plansız ama katılımlı bir doğum günü partisi… Pazar sabahı güzel bir kahvaltı, sonrasında yine sürpriz bir şekilde gelişen öğle yemeği ve ardından Boğaz turu…

Gün boyu bir sürü doğum günü mesajı aldım. Doğum hikayemi anlattığım yazıya yorumlar, tebrikler geldi. Facebook’a, cep telefonuma, posta kutuma tebrik mesajları yağdı. Gelen her mesaj yüzümü biraz daha güldürdü. “İyi ki doğdun, iyi ki doğurdun” diyenler… “İyi ki doğdun, iyi ki Blogcu Anne oldun” diyenler… Sevindim de sevindim.

Ama en güzel hediye bunlar değildi.

Sağlıkla, sıhhatle kutluyor olmak çok güzel şey tabii. Şimdi iki çocuğumla üstelik. Ama yok, bu da yetmedi.

Deniz Oğlum yatmadan önce bana yaklaşıp “İyi ki doğdun anne” dedi. İçim eridi.

Çok uzakta oturan çok yakın bir arkadaşım boğazımı düğümleyen güzellikte bir mail göndermiş. Gözlerim doldu.

Ama bunlar bile dün aldığım en güzel doğum günü hediyesi değildi.

Doğum günümde aldığım en güzel hediye taze Antep fıstığıydı!

Şöyle açıklayayım:

Beni yakından tanıyanlar cömert bir insan olduğumu bilir. Öyle pintiliğim falan yoktur, her şeyimi seve seve paylaşırım.

İki şey dışında:

(1) Nutella – ki çocuklarım olduktan sonra bu değişmek zorunda kaldı.

ve

(2) Taze Antep fıstığı

Bizim oralardan olmayanlar neden bahsettiğimi  bilmeyebilir. Şundan bahsediyorum:

Ahhh, resime baktıkça ağzım sulanıyor!

Ba-yı-lı-rım buna!

Kırmızı yumuşak kabuğunu soyarsınız. Altından sert kabuğu çıkar. Onu da kırdınız mı alın size taptazesinden Antep fıstığı. Nefistir tadı. Kurusu gibi tuzlu değildir. Hafif bir serinlik bile verir ağzınıza. Tazedir işte!

Mersin’de (ve Adana, ve tabii ki Antep ve çevre iller) Temmuz sonuna doğru çıkar. Eylül’e kadar devam eder. Tablalarda satılır. Sırf bunu satan el arabaları vardır her köşede… Her gün, kiloyla alırdık Mersin’deyken. Bir oturuşta yarım kilo yediğimi bilirim! Sonrasında gelen bağırsak sıkıntılarını göze alarak…

Bunca sene İstanbul’da rastlamamıştım. Mersin’den gelen oldukça onlardan isterdim hep. Ama bu hasret dün son buldu. Dün sabah kahvaltıya gittiğimizde sessizce yanımdan ayrılan, kısa bir süre sonra da bir kese kağıdıyla dönen canım kocacığım bana dünün en güzel hediyesini verdi!

Boğaziçi Kuruyemiş‘te kilosu 20 TL’ye satılıyormuş. Bu yazıyı yazmadan hemen önce bir araştırmacı blogculuk yapıp Mersin’deki amcamı aradım. Oradan ne kadara aldığını sordum. 10 TL dedi. İstanbul ayarı yapınca fiyat iki katına çıkıyor tabii…

Bayılırım ben bu fıstığa. Paylaşmam kimseyle. Kız kardeşim dün doğum günümü kutlamak için sürpriiiz! diye karşımda dikilince ilk aklıma gelen “fıstıklarım!” oldu. (O da çok sever) Neyse ki o gelmeden çoğunu indirmiştim mideme.

Kısacası… Ne sizlerden gelen İyi ki doğdun! mesajları… Ne dört yaşına yaklaşan oğlumun kendiliğinden yanaşıp doğum günümü kutlaması… Utanarak söylüyorum ki bu fıstıkların verdiği hazzın yanında geride kaldı.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Reklamlar

13 Yanıt

  1. bende pek severim…istediğin bu olsun, afiyet bal şeker olsunnnn…tekrar tekrar iyi ki doğdunnn:)

  2. :))
    nice senelere Elif, iyi ki doğdun, iyi ki bu keyifli yazıları paylaşıyorsun bizlerle…

  3. Nice mutlu seneler, çocuklarınla, eşinle, sevdiklerinle Elif’cim!!!

    Deniz gerçekten sana muhteşem bir hediye vermiş!!!! Darısı başıma 🙂

  4. Nice mutlu senelere!! Bu fıstığa ben de bayılırım, ne yalan soyliyim. Afiyet bal seker olsun..Biz de Mersin’de seyyar satıcılardan almadan duramazdık ablamlar..Bi de sen meğerse benim oğlumla aynı gün doğmussun Elif..:)

  5. nice mutlu yillar..

  6. gecikmiş d..günü kutlaması:İYİKİ DOĞDUN ANTEP FISTIĞI…Yİ Kİ DOĞDUN ELİF:))) FISTIK GİBİ ELİF:))

  7. benden de bir gecikmiş doğum günü kutlaması:)
    yeni yaşın güzelliklerle geçsin,sağlıkla….
    iyi ki blogcu anne olmuşsun da seni tanımışız:)

  8. ben de baylırım onlara elif, afiyet olsun.
    iyi ki doğdun bi de:)

  9. Dogumgunun kutlu ve mutlu olsun. Ben de Mersin’liyim ve taze antep fistigini cok cok severim. Afiyet olsun:)

  10. Ne guzel :)) sahane bir hediye. bizde eskiden cuvalla alirdik guya temizlenip kisa hazir olacak ama o cuvalin ancak 1/4’u bizden kurtulur, kuruyabilirdi. Neyseki Eylulde Adanadayim, adresini ver gondereyim sana aldigimda.

  11. Kahramanmaras’taki dugunumuzde bundan ikram etmistik biz. Dondurma tatli ve oranin ozel tarhanasi ile. Her halini severim fistigin ne de olsa fistik. Bu arada nice yillara…

  12. bir antep’li olarak 🙂 benim de en sevdiğim yiyeceklerden biridir kendileri ama yedikten sonra wc ile akraba durumu beni deli ediyor :))

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: