Çocukla tatile giderken…

… alınması gerekenlerin listesini yapmaya çalışıyorum.

Cuma günü Bodrum’a gidiyoruz. Teyzemlerin evinde kalacağız, altımızda araba da olacak.

10 küsur saatlik Amerika yolculuğunda alması gerekenlerin dışında her şeyi almış, ama 2 aylık bebeğinin emziğini unutmuş ve bütün yol çekmiş bir anne olarak salt kendi aklıma güvenmiyorum.

İllaki yanına al, aman ha unutma dediğiniz neler var?

  • Çocuklar (Bir gün Derin’i bir yerde unutacağım diye ödüm kopuyor, hala alışamadım!)
  • Araba koltuğu, puset, park yatak
  • Kılık kıyafet. Kalın kıyafet de dahil (geceler serin olabiliyormuş artık)
  • İlaç (her ne kadar arabamız olacak ve eczaneye erişebilecek olsak da acil durumlar için ateş düşürücü alacağım)
  • Derece
  • Derin’in vitamini
  • Güneş kremi, havlu, kova-kürek, Deniz’e kolluk
  • Oyuncak, kitap
  • Gerisini oradan almak üzere, idare edecek kadar bez
  • Pompa, biberon, ve tabii ki, EMZİK!!!

Başka?

Bir de… Arabayla gidiyoruz. Orada arabasız olmuyor. İki çocukla, 10 küsur saat araba yolculuğu nasıl yapılırmış, göreceğiz.

Öncesinde vermek istediğiniz her türlü nasihate açığım.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

28 Yanıt

  1. Böcek ilacı!!
    ama offf falan değil, eczacına sor, yalarsa falan zararlı olmayacak birşey var, onu versin.
    Biz tatilden geliyoruz, bir böcek başlamış kızımın kolundan şöyle dövme modunda çepeçevre kalkmış yemiş oturmuş, kalkmış yemiş oturmuş. Böcek ilacını almak yetmiyor, bir de sıkmak lazım tabi.

    Şapka bir de.

  2. Bende cuma araba ile balkan turu yapacağım senden kopya alırım:)
    Sivri kovucu şart likit elektrikli
    Fenistil jel her halikarda şart
    Özellikle çocukların uyku saati yolculuk çok rahat oluyor Deniz 40ı çıkmamıştı 2 çocukla uzun yolculuk yaptık hem araba hemde dönüşte otobüs..
    Bir büyük yanında olmasında fayda var Çocukların sevdiği müzik arabada dinlemek için rahatlatıcı hatta çok faydalı..
    Güneş sebebi ile güneş koruyucu araba camına….
    Terlemeye karşın oto koltuklarına örtü olabilir sırtlarına bez belki..
    Bebek koltuğu yanlarına oyuncak ıvır zıvır..
    Atıştırmak için büyük olana çerez fındık kayısı vbb şeyler..
    Muhakkak küçük el çantasında yanına yedek kıyafet kusmaya karşı önlem örtü vb şeyler!!!
    Özellikle yolda dondurma kesinlikle iyi fikir değil hele mide aç kalmış ise direk kusma yaşanıyor 😦
    Arabada oynanacak oyunlar geliştirmek

  3. AA birde ben aradım ama bulamadım sonrada çok gerek olmadı koltuk arkası organizer tarzı bir çantada ceplere boya kalemi konabilir birde oto koltuğu önüne masa gibi birşey aramıştım bulamamıştım boya yapmak yolda gördüklerini çizmek çocukları rahatlatır …

  4. Eğer gunduzyolculuk yapacaksınız. DVD Player.
    Ben hiç 2-3 saati asan araba yolculugu yapmadım ama yapan arkadaslardan tavsiye.
    Deniz icin pipetli süt.(Tan bayılıyor) atışmanın yiyecek

    Tatil için böcek sokmaları için krem sonra kaşınmasın diye. Ve tan gibi alerjik reaksiyon gösteriyorsa zytec şurup.

    Kolsuz tshirtler deniz kenarında oynarken korumak için rahat oluyor.

    Derin için denizden çıktıktan sonra bebek havlusu. Ben iki tane kullanirdim.

    Denizin tuvalet durumu ne halde bilmiyorum ama uyurken küçük kazalar için alt değiştirme bezi (büyük olanlar daha rahat oluyor) çarşafın altına seriver. Kaza sonrası sadece çarşaf yıkanıyor. Tabii normalde kullandığın tshirt, şort ve kulodun iki katı alınması gerek 😉 nolur nolmaz diye yagmurluk alırım hep.

    Ve tabii ki Denizin seçtiği oyuncak ve kitap çantası.

    Kalacakları odaya raidin yeni sivrisinek ilacı. Küçük gece lambası, dış fırçası ve macunu, sampuanlari ve nemlendiricileri

    Plaja inerken kullanmak için 2 plaj çantası. Sonra eşyaları tıkmak zor oluyor. Derinin ozelcantasi ayrı!

    Seninkilere eklenebileceklerin listesi.

    Sakın psikopat demeyin sonra tatil yerlerinde aramak daha zor oluyor. 😉

    Bu arada benim gibi cocukların tüm ihtiyaclarını alırken kendine şapka veya başka ihtiyacları almayı unutma. En iyi basta liste yapıp bavula koydukca listeyi işaretlemen. Ve bavulu veletler uyurken yap mutlaka araya girip birşeyleri unutmanı sebep olur bu cüceler 😉

  5. Bizde Eylül sonu Didime gideceğiz. Tecrübelerini sabırsızlıkla bekliyoruz. Derini unutma konusu güldürdü beni. Annem beni bir keresinde gittiği bir evde unutmuşta 🙂 Hala kızdırmak için söylerim bunu.

  6. ben minik sıyrıklar icin yeni cikan bir sprey urun var onu, sinek isirmalarina karsi olan bir jeli, kafa, kol, bacak carpmalarina karsi sismeyi ve agriyi onleyen jeli almayi unutmam. tabi Can in gunluk kullandigi ilaclar, ve ekstra olurda eczanede bulamazsam korkusuyla, tum oksuruk, ates dusurucu ilaclar burun spreylerini de yanimda tasirim. bavulun 4te 1 i bunlarla dolar benim her zaman..

  7. Çocuklar için antibiyotik, sürülebilir böcek ilacı, yol için yedek kıyafet (benim kız bir sefer 10 saat boyunca kusmuştu) ..İyi tatiller

  8. bizde nihat 5,5 aylıkken ilk tatilimizi yaptık 🙂 izmirden bodruma 6 saatte gidip 6,5 saatte geldik 🙂 benim bu önerilere ekleyeceğim bebefon bence unutulmamalı, yazlıklarda bahçe keyfi için çok işe yarıyor. arabayla gidilecekse çok yerde tutmuyor. birde arabada derin için yeni oyuncak hevesini doya doya alıyor ve yol daha kolay geçiyor… birde arabanın camında güneşi engelleyecek aparat 🙂 tatil harika bişi bizde en kısa zamanda nihatla ikinci tatilimize çıkıkıcaz. size şimdiden ii tatiller.

  9. Biz 4 aylik oglanla Alplerin zirvelerinde 5 gun tum gun araba ile dolastik. En cok ihtiyac duydugumuz sey islak mendil ve gunes kesmek icin cesitli tasarimlarda araba perdeleri oldu. En sonunda pencereye pestemal sikistirmayi en gecerli yontem olarak benimsedik. Bir de arka koltuk arkasina tutturmak icin bir ayna… Arkasi donuk bebege yolda dusen emzigini vermek kolay degil…

  10. Kolay gelsin Elif,
    Arabada hiçbirşey güneşi kesmeyince ben çözümü tülbent gibi şeyleri direk kapıya sıkıştırmakta buldum, güneş olmayınca kapının üzerindeki tutma yerine sıkıştırıyorum. Şapka çok önemli çocuklar için ama Evrim kafasında tutmuyor, umarım Deniz takıyordur, yoksa sıkıntı oluyor. Taktığı bir şapkadan emin olmak lazım. Bizim yolda en büyük kurtarıcımız çubuk kraker, bilmiyorum sizinkilere yararmı, yaşları biraz farklı. 200 ml kutu sütler çok işe yarıyor, pipetle içmek veya biberona boşaltmak kolay. Güneş koruyucuyu da kolay sürülebilir birşey almanı tavsiye ederim, fısfıs olanlar gibi, zira bir eziyete dönüşebiliyor. Ama Herşeye rağmen tatil güzel, umarım hepiniz için güzel bir tatil olur, iyi eğlenceler.

  11. çocuklar araba yolculugundan sıkılıyolar sıkılınca mızırdanıyorlar mızrdanıncada kusuyorlar 🙂 yada benim kızım öle tecrübeyle sabit : ) O yüzden ben yanımda sürekli torba kese kagıdı tarzında şeyler alırım onun ve benim üstümü kurtarmak için yanında bulunsun derim neme Lazım dimi.

  12. Elif biz de yavruslarla ( 5 ay & 2 yas ) Bukres-Istanbul , Istanbul-Adana & Mersin, Mersin-Bodrum seyahatleri yaptik araba ile.

    Yorumlarda gayet guzel fikirler gelmis zaten. DVD player cok ise yarayabilir. Ve zamaniniz uygunsa ogle yemegi sonrasi 13:00 gibi yola cikarsaniz iyi olur.

    Bu arada havalar burada ( Bukres ) ciddi sogudu, 20C lerde.. Deniz ve Derin icin de kalin kiyafetler ile corap, battaniye gerekebilir.

    Iyi tatiller ! Sebzeli doner yemeyi de ihmal etmeyin 🙂

  13. Derin’i suya sokacaksanız (bizimki 4 aylık kola altına kadar denize soktuk, çok soğuk değilse eğer seviyorlar suyu) Huggies Little Swimmers çok kullanışlı. böcek, sivrisinek, arı sokmalarına karşı Eczacıbaşının bitki özlü “Defans”ını önerebilirim eczanelerde var. Bir de dışarıda ya da özellikle akşamları çok gerekli oluyor puset, anakucağı ve park yatakta kullanmak üzere sineklik, cibinlik falan. ben aldım ama henüz kullanmıyorum, senin işine yarayabilir biberonun ısısını koruyan kılıflardan. eğer diş çıkaracaksa dişlik, burun tıkanıklığı için serum fizyolojik. evy baby’nin alt açma bezleri tatilde de kullanışlı. deniz kenarında bornoz özellikle Deniz için.

  14. biz de yanımızda likit sineksavar götürdük, bazen işe yaramıyor. şu anda evimizde de maalesef sivrisinek sorunsalımız olduğu için başka birşeyler araştırırken bir alet bulduk, adı çok komik:radarcan, erkek sinek sesi çıkaran minicik bir alet, pille çalışıyor. insanları sadece hamile dişi sinekler ısırırmış, bu erkek sesini duyan sinekler yanaşmıyor. denedik, işe yarıyor, sabaha kadar aynı odada kaldığımız halde ısırmadılar bizi 🙂

  15. Yorumları okuyunca söylemeden edemedim. Bu prize takılan likit veya tablet şeklindeki sinekkovarlar havaya kimyasal verdiğinden bebekler için sakıncalı. Doktorumuz kesinlikle onermedi. Kutuyu okursanız içindeki madde akvaryum canlılarını ve evcilleri oldurebiliyormus. Yani oldukça kimyasal.. Cibinlik bizde hayat kurtarmıştı. Bol şanslar 🙂

  16. Harikasınız! Unuttuğum ne çok şey varmış – cibinlik başta olmak üzere!

    Bütün bunları bir araya toplayıp ayrı bir yazıda yer vereceğim.

    Çok teşekkürler.

  17. Uzun araba yolculugunda cocuga keyifli zaman gecirecegi faaliyetler bulmak lazim. Ben yolda okunacak yeni kitaplar oneririm . Boya kalemleri ve boyama kitaplari da olabilir ama masa yoksa zor oluyor . Ama gecen yil Unicef standinda gorup cok begendigim, eglenceli birseyden bahsedecegim . Cok benzerini Imaginarium’da bulmak mumkun . Yaklasik 20*20 cm boyutlarinda , kalin karton sayfali , sayfalar beyaz lakli . Ve yaninda kendine ozel boyama kalemleri var. kalemlerin arkasinda da keceden silgiler var . Boyutlari kucuk oldugu icin cocuk kucaginda tutup boyama yapabiliyor , ,ozgurce cizebiliyor . Boyama sayfalari gibi cocugu kisitlamiyor yani . Cizdigini begenmezse kalemin arkasindaki kece silgi ile silebiliyor . hayal gucunuzle oyunlar uretebilirsiniz . Ciz , gul,sil , yeniden ciz 🙂 .
    Emzigi de Derin ‘i de unutmayin 🙂 . Ne cagirirsak o geliyor ,korktugunuz basiniza gelmesin 🙂
    Iyi yolculuklar diliyorum .
    Hasene

  18. elifcim biz ceylin 9 aylıkken yapmıştık en uzun seyahatimizi. tam ceylin’in uykuya dalacagı saatte yola cıkmıştık gece bir iki uyanıp hemen dalması haric antalyaya varana kadar uyumustu. donuste gunduz yola cıktıgımız halde yolda oyalanmak ıcınse benı secmıstı ceylin. mothercare den sınek kovucu bıleklık almıstık bız. bu sene safranboluya gıderken de defans aldık ama kullanmadım hıc. bol bol kıyafet gerekıyor. birini islatıyorlar, birini camurluyorlar birine yemek dokuyorlar. ben tatilde kıyafet yıkamaktan hoslanmadıgım ıcın bolca alıyorum yanıma. ve birde gunes gozlugu Deniz icin gerekli olabilir.

  19. Turkiye’de satiliyor mu bilmiyorum ama sivrisineklerden korunmak icin ultrason ses cikaran ve prize takilan bir fis.Sagliga zararli degil ama evde kedi kopek gibi evcil hayvan varsa bu ses onlari rahatsiz edebiliyormus. Ben bruksel’den aldim Bodrum’a gelmeden once. Yaklasik uc haftadir burdayiz hic sivri sorunumuz olmadi.

    Bir ingiliz sitesinde buldum benzer bir aleti:
    http://www.babysecurity.co.uk/products/2366/Tecnimed-Mosquito-Repellent-%252d-Baby-Friend-Electric-Mosquito-Repellent-%252b-Night-Light.html

    Dis cikarma durumu varsa dis kasiyici, jel ya da papatya ozlu homeopatik granuller. Gecen yil tatilde idil 5 aylikti ve ilk disler geldiginden bizi uyutmadi.

    Saglik karnesi varsa yanina almakta yarar var (ben bu sefer unuttum)

    Yalikavaktan bildiriyorum bu aksam itibariyla hava iyice serinledi. hazirlikli olun.

    Biz de 9 eylulde istanbula donuyoruz ama benim gozum arabayla donmeyi yemedi. Idil yerinde durmuyor. Onun icin ben idille ucakla donecegim babamizda anneanneyle araba yolculugu yapacak.

    Hepinize iyi yolculuklar iyi tatiller

    • Biz de aynen Yalıkavak’ta olacağız! 🙂 Internetten de baktım, gündüz 30 derece ama gece 20 gösteriyor. Yayla gibi!

      • Evet evet hatta simdi sIKI bir ruzgar var usutuyor, anormal sicaklardan sonra iyi geli. Tabi biz 10 gun sonra sevgili brukselimize donunce yagmur soguktan payimiza duseni bolca alicaz.

        Biz flipper’e yakin bir yerdeyiz bakarsin karsilasiriz:-)) Friends dizindeki Phoebe gibi kosan bir bucuk yasinda bir kizin pesinde Idil Idil diye kosan birini gorursen, bingo!!

        Ufak bir not: Derin icin primanin o beyaz paketli bezlerini kullaniyorsan Migros’ta her zaman bulunmuyor. Ben Kipa’dan aldim.

  20. bızımde bu sene arabayla gıdılen yaklaşık 12 saat suren bır datça yolculuğumuz vardı.bırıncı sırada kesınlıkle çocuk gelıyor zaten bende derınımı heran kaybedıcem paranoyasıyla yaşadığım için araba için derıne bussuru ıvır zıır koymalısın daha once gormedığı oyuncaklar mama ısıtmak için bıberon ısıtıcısı araba camlarına yapıştrmak için guneşlık şapka kesınlıkle bı ağrı kesıcı ve ateş duşurucu surup en yukseğınden koruma faktoru vede en onemlısı emzıkkk …ıyı tatıller

  21. hmm bıde derın denıze gırıcekse ona sımıt şu bebekler ıçın olan alttan ayaklı olanlardann:)))

  22. Heeeyy bizde yalidayizz Elif anne:)

Bir Cevap Yazın

