Evet, NEHİR’e!

Herkes Nehir’i konuşuyor. Blog yazarlarından Nurturia annelerine, ve şimdi Ayşe Arman’a kadar herkesin dilinde Nehir.

Verilmesi gereken kararlar var. Ayşe Arman, Yarım Kalan Hayatlar serisinde işlediği Nehir için Henkel’den gelecek 20 bin TL’yi ne yapması gerektiğini sormuş okurlarına.

Henkel’den gelecek 20 bin lira bu hafta Nehir’in hesabına yatacaktı.
Bu kadar büyük bir acının arasında size tuhaf gelecek ama…
Sormak istedim, çünkü ben karar veremedim, bu söz konusu 20 bin lira, yine de Nehir’in hesabına mı yatırılmalı, yoksa Nehir’den hediye olarak bir başka yardıma ihtiyacı olan birine mi verilmeli…
Siz ne derseniz onu yapacağım:

EVET Nehir’e…
HAYIR ihtiyacı olan başka birine…

demiş.

Düşüncenizi Ayşe Arman’a mail atarak (aarman@hurriyet.com.tr) ya da sayfasındaki Benim Sayfam bölümüne yorum bırakarak (üyelik gerektiriyor) iletin lütfen.

Benim şahsi fikrim Nehir’e gitmesi. Ailesi korkunç bir masraf yaptı onu yaşatmak için. Her ne kadar Nehir akıp gitse de, geride başa çıkılması gereken faturalar var. Ve tabii ki Nehir’in ablası Leyla var, onun geleceği var. O yüzden ben EVET Nehir’e diyorum.

Kaldı ki bu para Nehir için istendi Henkel’den. Nehir için çıktı bütçelerinden. Nehir bu hafta hayatta olsaydı böyle bir soru gündemde bile olmayacaktı. Şimdi de olmamalı.

Bu konuda çokça mail gidecektir Ayşe Arman’a. Mailin içeriğinde ne isterseniz yazın, ama konu başlığınız EVET, Nehir’e olsun, öyle düşünüyorsanız eğer. Mailin içeriğini okumaya fırsat bulamayabilir, ama en azından okumadan bile ne mesaj alması gerektiğini görsün. Ben öyle yaptım.

***

Dünden beri farklı bakıyorum, farklı sarılıyorum çocuklarıma. Haberi ilk duyduğum saatlerde ikisine de uzun süre bakamadım. Sonra da öpüp koklamaktan kendimi alamadım. Etkisinden kurtulamıyorum, sanırım olayı duyan herkes gibi.

Sabır, sabır, sabır. Zaman, zaman, zaman. Bazı acıları yaşamadan iyileşemiyor insan. Nehir’in annesi Zeynep… Hiç tanışmadık, ama yanınızda olup size sımsıkı sarılabilmeyi, birlikte hıçkıra hıçkıra ağlayabilmeyi çok isterdim.

Paylaşın:

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

18 Yanıt

  1. Merhaba,
    Okur okumaz hemen mailimi gönderdim, her ne kadar Nehircik uçup gitse de ailesine Leyla’ya destek olmamız gerekli.. keşke bu satırları yazmıyor olsaydık keşke keşke keşke….
    Ben de haberi aldığım günden beri geceleri uyuyan kızımı koklamaya gidiyorum..
    Ben de Zeynep Hanım’la beraber ağlıyorum,
    Allah sabır versin ona..

  2. Elif,

    Bu duyuru yapman cok zamaninda ve dogru bir adim olmus, bence de kesinlikle Nehir’e akmali bu para… Onlarin mucadelesi cok gucluydu, ve hayat devam ediyor, bir adim daha geri itilmemeli, onlara verilen bu yardimi geri alarak. Okunan diger blogcularda bunu belirtitler eminim sitelerinde destek verebilmek adina. Ve bir kampanya ile kalan borclarina da son destek yapilmali, simdi yasanan derin acinin ustune bir de maddi sorunlarla bogusmak cok daha zor yapar herseyi, acilarini bile yasayamazlar… Allah onlara sabir versin, geride mucadele edenler de yardim etsin, hayat maalesef cok aci, ve bu acilar hepimizi bir adim daha olgunlastiriyotr, `olumden baskasi yalan` diye dusunup, sevdiklerimize daha cok sariliyor, kucuk seyleri dert etmeyip, insanlara yardim eli uzatmaya calisiyoruz…
    Okudugum dun geceden beri ben de cok uzuntuluyum… Keske yanlarinda olup beraber aglayabilsek…

  3. Kesinlikle Nehir’e..
    Her türlü fedakarlığı göze almış aileye,
    Her türlü acıyı birebir yaşamış, henüz kendi de çocuk olan ama yaşından evvel büyümüş olgunlaşmış,karındaşını , kız kardeşini, oyun arkadaşını, canının bir yarısını kaybetmiş Leyla’ya,..
    Allah yarımcıları olsun…

  4. Bence de Nehire…Sağolasın Elif. Ağzına sağlık, iyi ki bu duyuruyu yaptın.

  5. Bence bunu sorgulamak bile gereksiz?!?… Bu para Nehir için toplandı. Ve evet, aile bir sürü para harcadı onun için. Elbette harcayacak; çocukları ne de olsa ama taa Amerikalara gittiler tedavisi için!!… Ve eğer başka bir yere gitmesini uygun görüyorlarsa paranın, bunu karar verecek Nehir’in ailesi olmalı bence.
    Bugün en kısa zamanda atacağım mail. Haber verdiğin için sağol!

  6. Kesinlikle Evet. Sabah Ayşe Arman a mail atmıştım okur okumaz köşe yazısını ama şimdi subject i sizin dediğiniz gibi değiştirip tekrar gönderdim.

    Hayır diyen olmayacaktır bence ama niye böyle bir şey sormuş anlayamadım zaten.

  7. Elif, iyi ki blogunda bu bilgiye yer verdin. Ayşe Arman’ı herkes okumuyor olabilir. Bu paranın mutlaka Nehir’in ailesine ulaşması gerek. Senin de bu bilgiyi vermenle Ayşe Arman’a epey bir EVET postası gidecektir diye düşünüyorum.

  8. “nehir in bize veda etmesinin ailenin maddi sorunlarını çözdüğünü düşünmüyorum, o para nehir in tedavi için düşünülmüştü, o yüzden nehir in ailesine gitmeli”
    bu maili gönderdim ayşe arman a.. saol elif…

  9. Nehir’in kaybı cok uzucu ve iki gundur derin bir üzüntü icindeyim.Allah ailesine sabırlar versin ,güç versin .Bende tanimasamda aylardir blogu takip ederek meger hayatımın bir parcasi yapmısım küçük melegi. Ailesine bu paranın aktarilmasi dogru olabilir ancak ben bir yandan da Nehir gibi yasama savasi veren baska bir minik cocuk varsa ,onun ailesi gibi büyük bir savas veren bir anne baba varsa onlara destek vermek ,o minigi yasatmaya calismak dogru olmaz mi diye düşünmeden edemiyorum .Ya bu para ile bir minik bebek yasatilabilirse ?

  10. Bunu sorgulamak bile aptalca. Tabii ki Nehir’in ailesine gitmeli.

  11. baska bir bebege yasama sansi verilecekse para o kanala aktarılmali mi dusuncesini sorgulamayı bile aptalca bulan bir insanin anne oldugunu düşünmek istemiyorum .kaldı ki Ayse Arman da bunu sorguladıgı icin halka sormus .Nehircigin yürekle savasan ailesine verilmesi tabii ki guzel olur ama yorum yazarken de sorgulamayı bile aptalca buldugunu yazma Nehir cigin annesi dısındaki benzer sekilde savasan anneleri görmezden gelmektir .Sorguladiktan sonra Elif veya diger yorumcular gibi düşüncenizi belirtebilirsiniz ama sorgulamayı bu tarz bir yorum ile elestirmek sevgili Elifin bu güzel blogundaki yorumlarin arasına yakısmadi bence ….

  12. bu karar annenindir, ailenindir. bir başka yavruya aktarılmasını uygun görürlerse bırakalım o kararı onlar kendi zaman akışlarında, acılarının soğrulması içinde, kendi yürekleri ile versinler. ayşe arman’ın bu soruyu oylamaya açmış gibi davranmasını da rahatsız edici bulduğumu acizane yazmak isterim…

  13. hala beynimde sevgili zeynebin son cumlesi var kucagimda veda ettti ile biten…o sonsuz kederin icinde bogulurken ben de aktin gitti o nehirle zeynebin icine:(

    allah baska kimseye boylesi acilar vermesin..kesinlikle sayin asli ors e katiliyorum bu karar nehirin ailesine ait olmali!

    bende mail atiyorum simdi.akliniza saglik

  14. Bence de Nehir e ,Aslı Örs e katılıyorum Ayşe Arman ın bunu oylamaya açması bile ne kadar saçma..Aile zaten perişan ,paramparça, ve kimbilir maddi olarakta dertleri ne kadar büyük..En azından bu büyük acı ile yanarken birde para ile uğraşmasınlar.

  15. Bende Ayşe Arman’ın böyle saçma bir soruyu gündeme getirmesini anlamıyorum. Tabi ki Nehir’e gitmeli o para, onun için düşünülmüş bir miktar o. Zaten yavrularını o kadar mücadeleden sonra kaybettiler, bir de üstüne borç mu düşünsünler. Yeterince yıprandılar, daha fazla yıpranmamalılar. Keşke elimizden çok daha fazlası gelse, hem Nehir’in ailesi için hemde bu tarz zor hastalıklarla mücadele eden diğer minikler için.

    Bu konuya yer verdiğiniz için çok teşekkürler Elif Hanım, bende yazınızı okur okumaz Ayşe Arman’a mail gönderip “EVET Nehir’e” dedim.

  16. hemen gönderdim..herkese katılıyorum..duyarlılığınıza teşekkürler

  17. Gercekten buna niye alet oluyorsun Elif? Cok gereksiz bir soru. Ayse Arman’a (ya da okuyuculararina) mi dustu buna karar vermek?

    • Fethiye – ama doğru, ama yanlış, ortada olan bir soruya cevap vererek (1) kendi görüşümü belirtmek istedim. (2) cevapların hemen hepsinin de benzer geleceğini tahmin ederek bu soruya aslında gerek bile olmadığı mesajını vermek istedim.

      Ütopik bir dünyada ne isterdim, biliyor musun? Bu parayı veren şirketin “o para tabii ki Nehir’e gidecek, ama buyurun, bir 20 bin TL de ihtiyacı olan falanca kişiye” demesini.

      Az önce okudum ki bu mesele kapanmış.

Bir Cevap Yazın

