Yine Mumu, yeni Mumu

Deniz'in Mumu'su

Dört seneye yaklaşan annelik tecrübelerim arasında yaptığım en iyi şeylerden birisi herhalde Deniz’e bir uyku arkadaşı kazandırmaktı.

Yaklaşık 5 aylıkken aldığım, ve hem dişini kaşısın, hem de ona sarılıp uyusun diye yanına koyduğum bu minik uyku battaniyesi bugün, üç buçuk sene sonra, Deniz’in hala vazgeçilmezi.

Bir ara bırakacak mı acaba? diye düşündüysek de, hayır, hala onsuz uyumuyor Deniz.

Mumu hayatımızı çok kolaylaştırdı. Daha önce de anlatmıştım, doktor randevularımıza bizimle geldi. Hasta olduğunda, ya da morali bozukken Deniz’in yanından hiç ayrılmadı. Her uykusu geldiğinde Deniz ilk ona sarıldı. Hala da öyle. Her ne kadar şu aralar bir elinde Bakugan topu olsa da, diğer elinde Mumu’yla uyuyor.

Eh, hal böyle olunca Derin’e de bir Mumu kazandırmak gerekir diye düşünerek arayışlarımıza başladık. Gel gör ki, Mumu ayarında bir uyku arkadaşını bulamadık.

Infantino’nun “teether blanket” olarak satışa sunduğu ve inek olmasından yola çıkarak Mumu adlandırdığımız bu ürün bence dört dörtlüktü. Kaşınan dişleri için plastik uçları, okşamak için saten patileri tam Deniz’e göreydi (gerçi Deniz o plastik parçaları hiç kullanmadı). Kumaşı terletmeyen, yumuşacık bir kumaştı. Küçük bebeğin ilgisini çekecek kadar canlı olan rengi, makinede 300 bin kere yıkanmasına rağmen hiç solmadı. Kısacası ben bir uyku arkadaşı yapacak olsam böyle bir şey yapardım. (Buradan organik bebek tekstili üreticilerine bir çağrı: Bu konuda piyasada ciddi bir boşluk olduğunu düşünüyorum. Sizlerin yerinde olsam bu “organik uyku arkadaşı” meselesine bir el atardım.)

Ancak kahpe felek, Infantino bu ürünün üretimini durdurmuş. Mayıs’ta Amerika’ya gittiğimizde girdiğimiz tüm bebek mağazalarının, döndükten sonra Amazon ve E-bay dahil tüm sitelerin altını üstüne getirmemize rağmen Infantino’nun benzer bir ürününü bulamadık. Amerika’da gördüklerimiz de hep “rattle blanket” dedikleri, içinde şangır şungur çıngıraklar ya da hışırtılı paket sesleri olan tipteydi. İstanbul’daki arayışlarımız da nafile sonuçlandı.

İstediğimiz gibi bir Mumu bulamayınca Doğan bir ara “Deniz’de zaten üç tane Mumu var. Birini Derin’e versin” teklifinde bulundu. Şiddetle karşı çıktım. Zaten Derin ayaklanmaya başladığında Deniz’in her türlü oyuncağına burnunu sokacak, hiç olmazsa Deniz’e ait olan en önemli şey sadece ona ait kalsın, değil mi ama? Ah, bu babaların gereksiz pratik zekaları!

Araştırdık, ettik, bakındık derken en sonunda Taggies‘in şu battaniyesinde karar kıldık. Kumaş olarak Deniz’in Mumu’sundan daha kalın (polar). Renkleri de onun kadar canlı değil. Ancak huzur verici bir görüntüsü var. Bir de Taggies markasının bu “tag” denilen etiketlerinin bebekler arasında pek bir popüler olduğunu duymuştum. Çekiştirmeyi çok seviyorlarmış.

Şimdi, Deniz’e yaptığım gibi, her uykuda Derin’in karşısına onun Mumu’sunu çıkarıyorum. Uyuduğunda yatağının bir köşesine sıkıştırıyorum. Pusetinde geziyorsa yanına koyuyorum. Hafif bir zorlamayla alıştırmaya çalışıyorum, bakalım nereye varacak.

Deniz, kitap bebekti. Her şeyi zamanında, tıkır tıkır yaptı. Uykusu muykusu hiç sorun olmadı, her ortamda uyudu. Derin’e zor bebek demeye dilim varmıyor, ama kolay da değil hani. Hele gündüz uykuları hiç keyifli değil. Dün, dört saat boyunca uyumadığı oldu. Ki, uyuduğunda da öyle 1-2 saat falan uyuduğu yok, yarım saat sonra dikiliyor ayağa.

Hal böyleyken bu Mumu işi Derin oğlanda tutacak mı, nereye kadar işe yarayacak, bilmiyorum. Ama ben deniyorum.

Nasreddin Hoca’nın da dediği gibi: Ya tutarsa?

22 Yanıt

  1. Ah ben bu konudan o kadar muzdaribim ki size anlatamam benim kızım zor bebeklerden, ne emzik aldı ne de mumu :(( evde şu anda en az 30 çeşit emzik var inanmazsınız 😦 ve aldığım doudou , tavşan vs her türlü şeye inanılmaz tepkiler verdi, en uzak hangi köşe varsa oraya fırlatıyordu emziğini de doudou’sunu da…ben yine de uyur uyumaz hep sokuşturuyordum yanına ve biliyorum hayatım çok kolaylaşabilirdi fakat olmadı 😦 uykular hala düzensiz, hala huzursuz.. hele emzirmeyi bıraktığımdan beri neye yapışacağını şaşırdı diyebilirim uyuyabilmek için..umarım Derin de alışır size kolaylıklar diliyorum 🙂

  2. Merhaba,
    Ben de ogluma asagidaki linkteki urunu almistim ve su an 2 yasinda olan oglumun MUMUsu da o diyebilirim 🙂 Turkiyede satiliyorsa kesin tavsiye ederim. Oglum bu kopegin kulaklarini, kuyrugunu, patilerini ve burnunu oksaya oksaya ve yiye yiye bitiremedi 😉 Onlarca kez de yikadik bir sey olmadi…

    http://www.mamasandpapas.com/product-soft-toy-snoozy-the-sleepy-heads/757000048/type-i/

    Bir kac arkadasim da oglumun bu kopise sarilisini gorup aldi ve onlar da memnun kaldilar.

  3. mrb bende ogluma denıyım bakalım ıse yarıcakmı:) aynı dedıgın gıbı elif gunduz uykusu yok denecek kadar az belki ise yarar ama ınternetten mı aldın sen elif?

  4. BİZİMDE BİR GOGO’MUZ VARDI,HALADA VAR.ADI NERDEN GOGO OLDU ONUDA HİÇ BİLMİYORUZ VE BİRDE TIRTIKLAMAK İÇİN TIRTIKLI BATTANİYE KESİNLİKLE VAZGEÇİLMEZİMİZ.TIRTIK DEDİĞİ UCUNDA KÜÇÜCÜK OYA GİBİ BİŞEY GEÇİYOR ONA TIRNAĞINI TAKTIRMAK ,TESPİH ÇEKER GİBİ.AMA BİLEREK YAPMADIK BUNLARI KENDİLİĞİNDEN OLUŞTU.5 YAŞIMIZ BİTİCEK HALA ONLARSIZ YATAMIYORUZ.DAHA KAÇ YAŞINA KADAR SÜRECEK HİÇ BİLMİYORUM.Bİ ARA ANNE GOGO MU ARTIK DENİZE VERECEM ONUN DAHA ÇOK İHTİYACI VAR DEDİYSEDE KIYAMADIK VERMEYE.DENİZ’E BENDE ÇOK ARADIM ANTİBAKTERİYEL YUMUŞACIK BİR OYUNCAK AMA ONUN GİBİSİNİ BULAMADIK.DENİZ’İMDE ŞUAN BİR TÜLBENT VAR UYURKEN KENDİNİ UYANDIRMASIN DİE KOLLARINI SARDIĞIM ŞUAN 7 AYLIK VE ONU KOKLAYARAK ONU BOYNUNUN ARASINA SIKIŞTIRARAK UYUMAYA BAŞLADI.ÇOK İİ OLUYOR UYKU ZAMANINI ONLARA EN İYİ HATIRLATAN ŞEYLER OLUVERİYORLAR BU UYKU ARKADAŞLARI.

  5. şu bölük pörçük gündüz uykuları bizimde başımızda..yarım saat uyutmaya çalış yarım saatte uyandıktan sonra nazıyla uğraş,ona rağmen beyefendi yarım saat uyusun sadece..gecede 3.5-4 e kadar güzel uyuyup sonrasında gündüz uykusu moduna giriyor..yarım saat 1 saatte bir kalkıyor..onada bir mumumsu bir arkadaş bulayım bende,belki işe yarar:(

  6. Ben de bunun ördek olanını aldım, işe yaramasını umuyorum, daha önce denediğim hiçbirşey işe yaramadı.Deneyip göreceğiz bakalım

  7. elif merhaba ben de sana bu firsattan istifade sormak istedigim bir soruyu hatirladim. turkiyedeyken de amerikan sitelerinden alisveris yapiyor musun? en cok hangilerinden yapiyorsun? ben amazon ve ebay den biseyler aliyorum ama her urunde international shipping yok malesef.

  8. Elif merhaba,
    http://www.hellobabydirect.co.uk/itemlist.html
    bu linkte ”mumu” bulabilirsin, hala var demek ki ellerinde:)) TR’ye de gonderi yapiyorlar..

    • merhaba bahar hanım.ben siteden almaya çalıştım ancak olmadı.siz hiç bu siteden alışveriş yaptınız mı..tr ye kesin geliyor değil mi?

  9. Sevgili Elif
    Çocuğumu götürdüğüm pedegog bu tarz alışkların çocuğu obsesifliğe ittiğini
    varsa bu tarz takıntıları onları değiştirmek gerektiğini söylemişti.
    2,5 yaşındaki oğlumun benzer alışkanlığından vazgeçirmeye çalışıyoruz.
    Kafam karıştı şimdi , hangisi doğru??

  10. Bir noktayı açıklığa kavuşturmaya çalışayım: Bu tür uyku arkadaşları Derin kadar çocukları, hele de uyku sorunları varsa, uyumaya alıştırma konusunda hemen işe yaramayabilir. Ancak uzun vadede çok faydalı oluyor, ben de ondan hareketle böyle bir girişimde bulunuyorum.

    MELİSA – ben Amerika’da birçok siteden alış veriş yapıyorum ancak Türkiye’ye shipping yaptırmıyorum açıkçası. Ya gelen giden oluyor, ya da biz gidiyoruz, o zaman alıp getiriyorum.

    BAHAR – Bunu ben de gördüm, ama çok geç gördüm! Yine de sağ ol

    ÖZLEM – Ben de hep tam tersini okudum. “Security object” denilen bu tür arkadaşların çocuğa hele de geçiş dönemlerinde yardımcı olduğuna inandım, dahası, tecrübe de ettim. Senin durumunu tam olarak bilemiyorum tabii, ancak bence çok faydalı. Benim yeğenlerimin (10 ve 6 yaşlarında) hala birlikte uyudukları ayıcıkları var (anne Kanadalı ve daha serbest bu konuda) ve hiçbir takıntıları yok açıkçası. Sadece uyurken tercih ediyorlar onları, ki bana anormal gelmiyor. İstersen başka bir uzmanın daha fikrini al?

    • Benim çocuğum uyku saatleri dışında da bu alışkanlığını devam ettirmek istiyor.
      Bütün gün elinde diyebilirim. O nedenle bende pedoga danışma ihtiyacı duymuştum. Tavsiyeni dikkate alacağım …

    • Merhabalar,
      Benim kızlarımda şu anda 3 yaşını doldurdular ama Duru’nun hep bir battaniyesi oldu bunun doğru olup olmadığını çok araştırdım ve sonuçta bir battaniyenin ki -konuşmaya başladığında battasi dedi hala öyle aldırmıyorum doğrusunu biliyor ama öyle söylemek hoşuna gidiyor – bebeklerin kendini güvende hissettirdiğini ve huzur verebildiğini öğrendim doğrusu Defne’de böyle birşey yok ama o da peluş ayısı “pamuk” olmadan uyuyamaz bence bebekler,çocuklar öncelikle mutlu ve huzurlu olmalılar kaldı ki yurt dışında yaşayan çok arkadaşım var hepsinde de buna benzer hikayeler var hiçbirinin doktoruda bunun kötü birşey olduğunu düşünmüyor….
      Sevgiler…

  11. merhaba ben de bir pedagog’a danışmıştım çünkü kızım ne emziğe ne de herhangi bir objeye bağlanamıyordu, tam emzirmeyi de bırakıyordum çünkü sütüm çok azalmıştı ve başka türlü uykuya dalamıyordu, o sebeple ısrarla herhangi bir objeye bağlanması için uğraşmamı söyledi hatta. bu şekilde bir bağlanmanın çok sağlıklı olduğunu , önemli olanın kendini güvende hissetmesi dedi.. ama ben maalesef alıştıramadım, ki çok uğraştım gerçekten. çok geç kaldım herhalde değil mi? kızım 14 aylık oldu 😦

    • Bahar merhabalar,
      kesinlikle geç değil bence bir an önce sürekli kullandığın bile olur hatta bebekliğinden beri örttüğün yumuşak penye,polar vs neyse onunla uyut bir süre sonra alışacaktır . İnan bebek alışınca çok sakinliyor en azından ikiz annesi olarak kendilerini güvende hissedip sakinleşmeleri için gerekliydi ..
      Sevgiler
      Kolay gelsin…..

  12. Uyku arkadasinin oldukca yararli oldugunu tahmin ediyorum. Cocugun emzikten daha kolay arilmasini, uykuya kendi kendine daha cabuk gecmesini sagliyordur. Malesef Koray’in uyku arkadasi emzikleri. Biri agzinda, biri elinde 😦
    irem

    • Ben bu tip arkadaşların psikologlar tarafından ‘geçiş nesnesi’ diye adlandırıldığını duymuştum . O kadar çok çocuğun bu tip uyku arkadaşları var ki insana anormal olmadığını düşündürüyor zaten. 4-5 yaşlarına kadar da bağlılıkları normal sanırım.
      Oğlumun en sevdiği arkadaşı yastığı. Daha küçükken elinden de pek bırakmıyordu ama şimdi(4 yaşında) sadece uyurken arıyor. Herhangi obsesif bir durumu da yok, olsa yavaş yavaş uzaklaşamazdı bence.

  13. SlingoMom, yorum yapacaktım, yanlışlıkla size cevap olarak yollamışım 🙂

  14. Ben de deliler gibi aranip guzel bir uyku arkadasi bulamayinca kucuk yastigimi ogluma verdim. Kendimi bildim bileli sarilip uyudugum, yuzumun ustune kapatark uyudugum kucuk bir yastigim vardir. Evet 32 yasindayim :)) oglum bu sabah 5 de uyandi, salladim biraz, mayisinca yatirp yasriga sarilttim ve emzigi de verince geri uyudu. Yarim saat ugrastim ve belki sadece yarim saat uyuyacak ama kucuk yastik olmasa kesin uyumayacakti :)) yani cok uzaklarda aramamak lazim uyku arkadasini 🙂

  15. merhabalar elif hanım
    taggies’in oyuncaklarını ve uyku arkadaşını nereden temin edebiliriz??

Bir Cevap Yazın

