Emzirme Haftası Etkinlikleri

Blog tutmaya başladığım 28 Nisan 2009’dan beri 600’ye yakın yazı yazmışım. Ama hiçbirinde bunu yazarkenki kadar heyecanlandığımı hatırlamıyorum.

Bu yazının başlığı da içimdeki heyecanı tam olarak yansıtmıyor, ancak konuyu özetlemek adına Emzirme Haftası Etkinlikleri olarak adlandırmayı uygun gördüm.

Aşağıda 1-7 Ekim Emzirme Haftası için planlanan etkinliklerden bahsedeceğim. Ama önce bahsetmek istediğim bu etkinliklerden ziyade, bunların ne anlama geldiği.

Bu blogu tutmaya başladığımdan beri aklıma gelen her şeyi yazıyorum. Katılan, katılmayan, doğru bulan, bulmayan oluyor.

Ancak Emzirme Reformu‘nu duyup da desteklenmesi gerektiğini düşünmeyene rastlamadım.

Desteğin de ötesinde, gerek manifestoya, gerekse ilgili yazılarıma yapılan yorumlarda Blogda yazmak yetmez, aktif olarak bir şeyler yapmak lazım diyenler oluyor. Daha bu sabah bu konuyu Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı’na ulaştırın diyen bir mail aldım.

Bu konuda derhal bir reform gerekli dediğim zamanki niyetim bir manifesto hazırlamak, bunu desteğe açmak, basına erişmek ve en nihayetinde devlet yetkililerinin karşısına çıkarak bu konuda bir değişiklik gerektiğini söyleyebilmekti.

Gerek sizlerden konuyla ilgili yazılarıma gelen yorumlar, gerekse Çalışan Gebeler Anlatıyor‘dan yola çıkarak Çalışan Gebe ile birlikte hazırladığımız Emzirme Reformu Manifestosu bu yazıyı yazdığım an itibariyla 527 kişiden destek almış durumda.

1-7 Ekim Emzirme Haftası ve sonrasında Lansinoh‘nun liderliğinde gerçekleştirilecek olan etkinlikler bu hareket için bir dönüm noktası olacak.

Emzirme ürünleri denince akla gelen ilk isim olan Lansinoh, anne adayları ve emziren anneler için doğal ve sağlıklı emzirme kıyafetleri üreticisi LeiLeo ve e-bebek mağazalarının da desteğiyle, Emzirme Reformu önümüzdeki aydan itibaren gerek basında gerekse toplumda daha fazla ilgiyi görmeye başlayacak. Önde gelen anne-çocuk dergilerinde ve televizyon programlarında bu konu işlenecek. Detayları zamanı geldikçe paylaşacağım.

Emzirme Haftası etkinlikleri kısaca şöyle:

1 Ekim 2010, Cuma – Açılış
Nişantaşı, City’s Alış Veriş Merkezi

Sergi Açılışı & Kokteyl: 13:30 – 14:00, “Her Damlası Altın Anne Sütü” Doğum Fotoğrafçıları Aslı Tür, Ayça Oğuş ve Özlem Turan
Workshop: 14:00 – 15:00, Lansinoh Türkiye’nin katkılarıyla: “Sağlıklı Nesiller için sadece Anne sütü”

Konuşmacılar:
Elif Doğan, blogcuanne.com yazarı, “Emzirme Reformu Neden Gerekli?”
Hande Yuvakuran: bebek dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Eylem Gürgenç:  kariyer.net İş Ortaklığı Yöneticisi

Leileo Defilesi:  15:00 – 15:25

2 Ekim 2010, Cumartesi
E-bebek Çamlıca Mağazası

Workshop
Neden Emzirme Reformu Gerekli? Reformun  tanıtılması  ve annelerin emzirme konusunda iş hayatında ve toplumsal hayatta çektikleri sıkıntıların emziren bir anne tarafından dile getirilmesi – Elif Doğan, blogcuanne.com yazarı

Emzirme Teknikleri ve pozisyonları – Ebru Temizsoy, Zeynep Kamil Yenidoğan Bebek Bakım Ünitesi Hemşiresi

Anne Sütü Konusunda  neden en sağlıklı ve doğal beslenme yöntemidir? – Deniz Yemişçi, Yaşasın Hayat Kliniği Beslenme ve Diyet Uzmanı

Anne sütü ve emzirmeye yardımcı ürünler kategorisinde farkındalığın artmasının gerekliliği & Lansinoh ürün grubunun anne sütünün bebeğe ulaşmasındaki katkılarının anlatılması – Işık Taçoğlu, Lansinoh Türkiye Ürün Müdürü

Anne sütü ve emzirmeye yardımcı ürünler kategorisinde farkındalığın artmasının gerekliliği  & LeiLeo ürünlerine dikkati çekilmesi – Zeynep Ersöz, LeiLeo markası Yaratıcısı

Moderatör: Hande Yuvakuran – bebek Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

Aynı hafta ve sonrasında düzenlenecek olan etkinlikleri gerek burada, gerek Facebook sayfamda hatırlatacağım (Günlük güncellemelerden haberdar olmak için beni Facebook’tan da takip edebilirsiniz).

Kısa kısa:

  • 1 Ekim’de açılışı yapılacak olan üç doğum fotoğrafçısı Aslı Tür, Ayça Oğuş ve Özlem Turan’ın “Her Damlası Altın Anne Sütü” konulu sergi 17 Ekim’e kadar City’de sergide kalacak.
  • Emzirme Haftası’nda ilan edilecek olan anne-bebek fotoğraf yarışması ile de anne sütünün önemine dikkati çekilecek. Yılsonuna kadar devam edecek olan yarışmada, yapılacak oylama sonucunda ilk üçe giren anne ve bebeklere, çeşitli hediyelerin verilmesinin yanısıra Lansinoh’un 2011 reklam çalışmalarında yer verilecek.
  • E-Bebek’teki workshop’a katılan annelere, eğitimin içeriğinden yola çıkarak hazırlanacak 10 soruluk test düzenlenecek. Testi en doğru cevaplayan anneye “günün emziren annesi” plaketi verilecek.
  • Workshop’a katılan her anneye Lansinoh numuneleri verilmesinin yanısıra, düzenlenen çekilişle, e-bebek’ten hediye çeki verilecek.

Durum bu.

İstanbul’dakiler – umarım sizleri aramızda görebiliriz. “Uzaktı, gelemedim” demek yok, her iki yakada da farklı tarihlerde etkinlikler olacak.

İstanbul dışındakiler – yok mu hiç eş-dost, akrabanız bu yedi tepeli şehirde? Uydurun bir mazeret, kalkın, geliverin hele.

Sizlerin de desteğiyle, nice güzel şeylere imza atmak dileğiyle…

22 Yanıt

  1. çok güzel…kucagımda bır aylık kuzum olmasaydı kesınlıkle gelırdım!!!belkı bende antalya ayagını gerçekleştırırım etkınlıgın kimbilir=)
    sonsuz tebrıkler size..böyle bir hareketın oluşmasına önayak olduğunuz için…..sevgiler…

  2. bende çok heyecanlandımm!!!

    harikasınız elif tebrikler!!!

    yurtdışında yaşayanlar ne yapacak:(

    bizde gelip orda size destek olacak eşe dosta haber verelim bari:(

  3. Elif, seni yürekten, çok çok kocaman tebrik ediyorum ! Sadece reform değil, blog’un bile başlıbaşına bir sosyal sorumluluk projesi. Hamile olan-olmayan tüm arkadaşlarıma tavsiye ediyorum, haber veriyorum. Ellerine-aklına sağlık !

  4. ya bende cok heyecanlandım simdi anne değilim ben ama ilerde bir gün olucam ,sizin bu yaptıklarınız benim gibi geleceğin anneleri için de çok anlamlı ve sonuna kadar canı gönülden destekliyorum sizleri
    harikasınız

  5. gurur duydum elifcim.. tebrikler.. sivil veya uzman olatsk her turlu destege varim..

  6. super… Keske istanbulda olsaydim ! Seneye bir sey yapalim Antalya’da !
    charlotte

  7. tebrik ederim..istanbulda olmayı çok isterdim…

  8. tebrik ederim , canı gönülden destekliyorum sizi belki bir gün kadınlar sizin yaktığınız bu meşale sayesinde , gönül rahatlığı ile işlerine gidecekler …

  9. elifcim, seni tebrik ederim.. citys’e mutlaka geleceğim.. senin konuşmana yetişemezsemde, 15:30 civarı oaradayım… süper bir kadınsın….

  10. Çok güzel bir girişim…Emeklerinize sağlık….
    Umarım gelebilir ve tanışabiliriz…:)

  11. Elif cim,
    e bebek Çamlıca mağazası burnumun dibinde, sırf senin için bile olsa 2 ekiim cmst günü geleceğim ,
    1 Ekim de zaten Citys de olmaya Ayça cancan a söz vermiştim, poster fotoğrafım nasıl durmuş gidip bir bakayım, hem de konuşmacılara kulak vereyim diyorum. 🙂
    Sevgiler,

  12. […] sabah Blogcu Anne‘nin duyurusuna göre 1-7 Ekim Emzirme Haftasında Lansinoh‘nun liderliğinde etkinlikler […]

  13. Süper haber!
    Bu iş daha da büyüyecek, inanıyorum ben.

  14. Mutlaka katılmak lazım bencede…

  15. harikasın canım!

  16. Elif sana sormadım ama bir annenin bulduklarında yayınladım etkinlik haberi olarak….
    Sevgiler..

  17. Herkese çok teşekkürler. Gelebilecek olanlarla tanışmak için can atıyorum.

Bir Cevap Yazın

