İşte Emzirme Reformu Bu Yüzden Gerekli

1-7 Ekim Emzirme Haftası yarın başlıyor.

Aşağıdaki yazı Emzirme Reformu‘nun neden gerekli olduğunu çok iyi anlatıyor.

Nişantaşı City’sdeki açılışa gelmeyi planlayanlar için, program akışının son hali aşağıdaki gibi:

Sergi & Kokteyl: 13:30 – 14:00
Defile: 14:00 – 14:30
Workshop: 15:00 – 16:00

***

Nilay’ın süt macerası

Büyük bir Amerikan firmasında danışman olarak çalışıyorum. On binlerce çalışanı var. Genelde ofiste bulunmuyorum, müşteride çalışıyorum. Bazen birkaç ay kalıyorum aynı müşteride, bazen birkaç hafta. Ancak genel olarak onların şartlarıyla yaşıyorum, kendi işverenimin şartlarıyla değil. Bazen çok iyi şartlarda çalışırken bazen son derece korkunç şartlar olabiliyor.

Hamileliğimde şans eseri rahat bir ortamda çalıştım ama yaptığım iş stresliydi. İnsanların da hiç eyvallahı yoktu, hamileliğim gereği zaman zaman yorgunluk/bitkinlik yaşasam da çok umurlarında olmadı. Ancak kendisi veya eşi hamilelik yaşamış olanlar daha anlayışlı davrandı.

Hamileliğim süresince benim için kesin olan bir şey vardı: Emzirecektim. Bir annenin sütünden daha iyi ne olabilirdi ki bebeği için?

Kızım doğduğunda sanki yıllardır bunu bekliyormuşum gibi emzirdim, hiç yabancılık çekmedim. Birinci hafta kontrolünde doktor “sütünüz yeterli değil, takviye olarak mama vereceksiniz” dediğinde dünya başıma yıkılmıştı. Böyle bir şey olabileceğini bile bilmiyordum, çok şaşırdım, üzüldüm, ağladım, saatlerce, günlerce ağladım. Bundan sonraki günlerim hep sütümle uğraşarak geçti. Emzir, sağ, emzir, sağ, onu ye, bunu ye, gece kalk sağ, bir daha kalk sağ, damla damla sütünü topla, şişeyi güneş ışığına tut ki 60 mı sağmışsın, yok yok 62 ml sağmışsın, onu gör…

Hal böyle olunca çalışmaya başlamadan önce iş yerinde kullanılacak en iyi pompa arayışına girdim. Beni uyardılar:

  • İş yerinde sıkıntı olacak, sağamayacaksın, sıkıntı yaşatacaklar, en kısa sürede sağabilmek için çiftli pompa al
  • İş yerinde buzdolabı sıkıntı olacak, önlemini al
  • Eve dönüş yolu İstanbul trafiğinde uzun sürecek, çok iyi bir buz çantası al

Tavsiyelere uydum, çiftli bir pompa aldım, böylece yarım saatte değil de toplam 15 dakikada işimi bitirecektim.

Bebeğim 5 aylıkken işe başladım. Türkiye’nin büyük şirketlerinden birinde görev alacaktım. Ne yazık ki bu büyük şirketin küçücük bir sağım odası vardı. 2 kişi varsa içeride 3. kişi ayakta sağmak zorunda kalıyordu. Ellerini yıkamak için lavabo önünde oturanı kaldırıyor, onu ayakta bekletiyordun. İş uzuyordu elinde olmadan 2-3 dakika.

İlk günlerde herkes çok yardımcı oldu, anlayış gösterdi. Derken yavaş yavaş herkese batmaya başladı:

  • 15 dakika diyorsun ama 20’den aşağı da sürmüyor sanki git-gel
  • Daha demin gitmemiş miydin?
  • Mama da bir opsiyon, biliyorsun değil mi?
  • Tamam, biz seni bekliyoruz ama sallanma

Aceleden 15 dakika yerine 10 dakikada kesmeye başladım. Artık sütüm 10. dakikadan sonra gelmez olmuştu.

Proje bitti, ofise gittim. Bir dolu genç anne var ama sağım odası yok. Toplantı odaları dolu. Arşiv odasını gösterdiler. Kendi ortamım ya, kıyameti koparttım, merkeze sordurdum. Gerek yoktur cevabı geldi. Merkezde (Amerika’da) vardı ama sağım odası. Savaşı kaybettim, arşiv odasını kabul etmek zorunda kaldım ama kapının kenarları cam idi. Keza toplantı odalarının. Arkamı dönüp, büzülüp işimi yapıyordum görünmemek için, çok söylenince arşiv odasının camı posterle kapatıldı. Mutfakta sodaların yanına koyuyordum sütümü, buzdolabı soğuk bile değildi.

Sinirlerim geriliyor, evde söyleniyordum. Eşime ve babasına sordum:

  • “Çalışanlarınızdan biri günde 2-3 defa süt sağsa 15-20’şer dakikadan, ne yapardınız?”
  • “Sen doğum yapmadan önce çok kızardık, şimdi yardımcı olmaya çalışırdık” dediler!

Derken başka bir müşteriye atandım. Bu şirket de Türkiye’nin göz bebeği şirketlerinden biri, benim gittiğim binada yüzlerce çalışanı var. Haliyle sağım odası vardır diye düşündüm. Yokmuş!

Beraber çalışacağım müdüre sordum, neticede benim için en önemli konuydu, biraz sonra sağmam gerekiyordu. Sekretere danıştı. Sekreter “yok öyle bir odamız” deyince dehşet içinde kalakalmıştım. Halime üzülmüş olacak ki “Bir müdür odamız boş, oda hiç kullanılmıyor, orayı kullanabilirsiniz” dedi. Anahtarın yerini gösterdi.

Çok sevindim. Buzdolabı arayışı başladı. Yemekhaneye gittik. Müdürün sormaya utandığını anladım. Zorladı kendini, kıpkırmızı bir şekilde sordu, çok ayıp bir şey ya sağmak. Yardımcı oluruz dediler.

İlk sağımımı yaptım. Baktım müdür odasında buzdolabı var! “Yer bulursanız kullanırsınız” dendi. Çocuğumun sütünden daha önemli ne olabilirdi ki??? Kendime yer açtım ve koydum ama içi hiç de hijyenik görünmüyordu, içim rahat değildi, çantamın içine koydum sütümü bir yere değmesin diye, çantayı da buzdolabına.

İkinci kez gittiğimde çantamı dışarıda buldum! Fazla gelmişti çantam. Çaresiz sütleri aralara sıkıştırdım. Çürük bir elmayla ezilmiş bir muzun arasında duruyordu şişem. Evde buzdolabım 2-4 derece arasında olsun diye meyveleri dışarıda tutardım, temiz olsun diye içini sirkeli sularla silerdim, burada çürük meyvelerin arasında zor yer bulmuştum. Buzdolabının hızını arttırdım, soğumasına ihtiyacım vardı.

Ertesi gün anahtarı bulmakta güçlük çektim. Kat görevlisi almıştı ve ortalıkta yoktu. 10-15 dakikada bir sordum, neticede göğüslerim şişmişti ve toplantıyı bekletiyordum. İçeriden çıktı, belli ki uyumuştu içeride. Hemen koştum, sağdım, yetişmem gereken bir toplantı vardı. Sütüm az çıktı, stres pek yaramıyordu.

Anahtarı teslim ederken, “buzdolabını kıstım, meyvelerim bozulur” dedi. “Kızımın sütleri” diye yalvardım, o 1. kademe dedi ben 5 dedim, 3’te anlaştık, eve giderken 1’e kısacaktım. Evde herkese buzdolabı konusunda hırlayan ben, iş yerinde kat görevlisine yalvarıp boyun eğmek zorunda kalmıştım.

Toplantılar uzun sürmeye, benim sağmaya gidişlerim zorlaşmaya başlıyordu, göze batıyordum. Önce “biraz bekleyemez mi, 10 dakika”larla başladı “şart mı şimdi offf”lara vardı. Gündüz harcadığım dakikaları sayıyor, akşam iş çıkışımı o kadar erteliyordum laf yememek için. Ama o zaman da aklım kızımda oluyordu, eve gidip emzirmek istiyordum.

Her gün yeni bir şeyler çıktı sağım odasında. Millet anahtarı alıyor uyuyordu, kitap okuyordu içeride, toplantılar yapılıyordu odada, güya kullanılmıyordu. Her gün yeni toplantılar çıktı sağım saatlerimde. Koşturmaya başlıyordum deli gibi oraya buraya oda bulmak için, bir de geç kalmamak için tabii.

Mescit odası vardı, orayı gösterdiler. 6 kat aşağıya indim, sağdım, namaz saati değildi şansıma. 7 kat yukarı çıkıp yemekhaneye teslim ettim sütümü, soğanlı ellerle aldılar, içeceklerin satıldığı dolaba koydular. Orada ortada duruyordu, millet içecek almak için dolabı uzun süre açık bıraktığında sütüm riske giriyordu. Tuvalete gidip lavaboda pompamı yıkadım, soğuk tutabileceğim bir buzdolabım yoktu bugün, yıkamak zorundaydım. Yerime döndüğümde 40 dakika olmuştu, müdür kızgınlıktan suratıma bakmıyordu.

Anahtar savaşı sürdü, dakika savaşı sürdü. Sağımlarımı 8 dakikaya indirmiştim, 10 dakikada yerime dönüyordum, sütüm 8. dakikadan sonra BİR TEK DAMLA bile gelmiyordu artık. Kızım artık emmek istemiyordu, sütüm çok azalmıştı. Bir savaş daha başladı.

Sağımlarımı iki defaya indirdim milletin tepkisinden bıkıp. Sütüm çok azaldı. Öğle tatilinden feragat edip üçe çıkarttım ama artık sütüm azalmıştı, toparlanmadı. Artık günde sadece 100 ml götürebiliyorum eve ama kızımın 350-400’e ihtiyacı var. Çaresiz, mama veriyorum.

Az önce buzdolabından açık tereyağının yanından yağlanmış şişelerimi aldım, buzdolabının hızını düşürdüm, çıktım. Direniyorum. Direneceğim. Biliyorum ki ben yine de şanslılardan biriyim.

Ne yazık ki erkek egemen ortamlarda bizim gibilere karşı anlayış sıfır ve anne olmamış kadınlar bile anlamaya çalışmıyor.

31 Yanıt

  1. Cok uzuldum cok ….

  2. işin çok zor! Süt iznini kullanamaz mısın? Yerinde olsam tüm baskılara direnir ve sağım saatimden feragat etmezdim. Çıkartsınlar da ağızlarının payını verelim iş mahkemesinde!!

    • Süt iznimi hafta bir gün olarak kullanıyorum.
      Allahtan işverenim yardım ediyor bu konuda da hafta bir gün evdeyim.
      Mesele müşteri ortamında kraldan çok kralcı olanlar.

  3. Allah kahretsin onları. anlaşılan hiç anne sütü almamışlar anlayışsız kalmışlar.oğlum 5 aylıkken işbaşı yapıcam sıkıntılara daha erken başladım inş. başka anneler bu sıkıntıyı çekmezler

  4. gözümden yaş geldi…..

  5. Neden bu kadar mücadele etmek zorunda anneler? İçim acıyarak okudum 😦

  6. Ne kadar duyarsiz, ne kadar cahil insanlar…. Bir annenin yavrusu icin binbir eziyetle sagdigi sutleri curuk meyvelerle nasil karsilastirir insan.

  7. cok uzucu yaa:( icim buruldu…

  8. Cok tatsiz bir hikaye dogrusu fakat bu arada kendi tecrubeme dayanarak bir tavisyem olacak: anne sutu cabuk bozulan bir madde degil. Buzdolabinda cok soguklarda bekletmek gerekmiyor. Ben bunu kizima gunesin altindaki arabada 28 saat kalmis sutu yanlislikla icirince ogendim! Hem de kiz iyi aylikken!!! Doktor da sut o kadar cabuk bozulmaz dedi, tabii ideal kosullar olsa iyi birsey ama gun icinde buzdolabinin sicakligi vs icin cok uzulmeyin. Uzuntu sut miktari icin en kotu sey zaten. Gereginde tuvalette sagilan ve butun gun cantada tasinan sut bile ise yariyor (benim kizim 15 aylik ve hala emiyor)
    Umarim emzirme reformu sayesinde sirketler emziren annelere bir oda, bir buzdolabi ve sagmak icin zamani cok gormezler

    • Ben de ayni seyi diyecektim tam. 14 aylik olana dek isyerinde sut sagdim, ben de benzer nedenlerden buzdolabini kullanmayi kullanisli bulmadim, yeri uzakti ve ben bu akilla isten cikarken almayi unuturum vs gibi 🙂 Buz kutuma aksamdan dondurdugum buz paketini koyuyordum, gun icinde sagdigim sutleri orada biriktirip aksam eve gittigimizde dolaba koydum. Bence buzdolabi, sicaklik vs ile daha fazla kendinize stres yapmayin, zaten yeterince derdiniz var. Anne sutu oda sicakliginda bile 8 saat duran birsey, buzlu cantada cok rahat duruyor aksama kadar. Buzdolabi yuzunden vakit kaybetmeye degmez, 1-2 dk fazladan sagabilseniz daha buyuk kar olur.

      • İçim rahatladı, tahmin etmiyordum o kadar dayanacağını. Doktorumuz oda sıcaklığında 2-3 saati geçmeyin demişti.

  9. Gözümden yaş gelerek okudum. Bebeklerimizin hakkı, rızkı, ne derseniz deyyin, bencil, terbiyesiz, anlayışsız insanlarının iki dudağının arasında… Ahh emzirme reformu, bize yetişmeyeceksin belki ama umarım gerçek olursun, bizden sonra gecelek anneler ve melekleri için…

  10. işiniz çok zor valla allah yardımcınız olsun…

    bende oğlum 8 aylıkken işe başladım sağım için reviri ve oradaki buzdolabını kullanabiliyordum, ilk ay 300 ml hatta daha fazlası çıkıyordu ,sonraki ay iş yüküm arttığı için ve dışarıdaki atölyeleri denetlemeye çıktığım için günde iki defa sağarsam (dışarıda allahın unuttuğu yerlerdeki atölyeye ulaşmak için 2 saat git 2 saat gel = 4 saat sadece yol +1 saat atölye kontrolu =5 saat osağım yapamayacağım bir ortam) kendimi şanslı hissediyordum ve 300 ml çıkan sütüm 150 ml ye düştü (bu arada bazen dışarı çıkış saatim denk geldiğinde şöföre yalvar yakar eve uğrayıp iki dakika oğlumu görüp sağpdığım sütü bırakıp yine yollara düştüğümde oluyordu , bu zamanlarda kendimi şanslı sayıyordum) daha sonra dışarı kontroller nerdeyse tüm gün sürmeye başladı ve daha önceden sabah evden çıkmadan oğlumu emzirebiliyorken artık evden çıkmadan emzirmeden az daha biriksin diye işe gelince dışarı çıkmadan sağıp dolaba koyup çıkıyordum ve taaaa akşam gelip sütü dolaptan alıp eve gidiyordum ama maalesef çıkan artık 50 -30 ml olmaya başladı ve göğüs uçlarım yara oldu ..

    şu anda oğlum 11 ayı bitirdi ve günde sadece bir kere emzirebiliyorum o da gece yatarken gece uyandığında emzirecek sütüm olmuyor (gün içinde sağım yapmak mı artık şirkete uğramıyorum desem yeridir devamlı farklı atölyelerde kontroldeyim 😦 )

    süt izni meselesine gelince ben tek başıma çalıştığım ve bir yardımcım olmadığı için malesef doğum öncesindede şimdide erken çıkma hakkımı kullanamıyorum ve tek bir güne toplama hakkınıda patronum insafa geldide iki hafta önce onayladı 😦 kar kardır..

    artık sağıp eve süt götüremediğim için kendimi çok suçlu hissediyorum ama birde şöyle düşünüyorum ben ne için sağamııyorum çalışma şeklimden dolayı ve başka bir iş buluncaya kadarda böyle devam etmek zorunda çünkü oğlumun geleceği için çalışıyorum ben o zaman çokta suçlu hissetmemeliyim ama yineden iki yaşına gelmiş çocuklarını hala daha klana kana emziren anneleri görünce içim burkuluyor …

    şöför beni bekliyor sevgili atölyelerim beni bekler ..
    herkese bol sütlü günler…

  11. empatiden bihaber, bencil ve çalışan annenin is dunyasındaki yerini hazmedemeyen bir toplum olma yolunda hızla ilerliyoruz. zor bir emzirme dönemi geçiren annelerin hikayelerini okudukça ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha anlıyorum. sunu çok iyi biliyorum ki elemanınızı ne kadar hoş tutarsanız işler okadar yolunda gidiyor ama bide bunu patronların ıdrak etmesi gerekiyor.

  12. Bu süt konusunda çok hassasım , resmen gözyaşlarımı tutamıyorum… Ne yazık ki evinde kendi ortamında çocuğunu emziren annler bile bazen bizim bu yaşadıklarımızı anlayamıyorlar , wc de pompa yapmak , dışarda kapı çalınması … Sütünü buzdolabına koyarken utanmak , pompanı hijyenik olmayan ortamlarda yıkamak ah ah , çok fena oldum …

  13. Cok uzulerek okudum. Calisma arkadaslarinizdan size destek olabilecek, sizinle ayni durumda olanlar yok mu? Onlarla guclerinizi birlestirseniz. Siz 10dk odaya giremiyorsunuz ama masallah bazilari girip uyku bile uyuyup cikiyorlar! yazdiginiza gore. Sut izni deyip gunde bir saati, isten cikamasaniz bile, kendinize ayirsaniz, mumkun degil mi acaba? Allah yardimciniz olsun, karsiniza anlayisli kisiler cikartsin.

  14. Ne fena değil mi? Bir insan beslemek, yetiştirmek aptalca toplantıların yanında solda sıfır görülüyor. İnsan değil de makinayız sanki. Yazık!

  15. Çok üzüldüm ve işime 11 ekim de başlayacağım her ne kadar patronumun çok yardımcı olduğunu bilsemde, bir korku aldı beni. Bir pompam vardı bir pompa siparişi daha verdim bugün. Öğlen yeme tatillerimi kullanmayacağım, süt sağma işlemini dengelemeye çalışacağım, hadi hayırlısı.

  16. ben de işe başladıktan sonra gerçekten süt sağmakta çok zorlandım. her ne kadar kendime ait odam olsa da yoğunluktan fırsat bulamıyordum… bu reform gerçekten gerekli. Seniş bu konuda destekliyorum.. bu tip çalışmalarında da elimden geleni , büyük bir memnuniyetle yaparım.. sevgiler

  17. Bizim işyerinde ne kilitlenebilen bir boş oda ne de buzdolabı olmadığı için ben hiç süt sağamadım.Şimdi de işyerimizde durum pek farklı değil. Sadece eve gider gitmez ilk iş çocuğu kucağıma almadan süt sağardım ertesi günü idare edebilsin diye…Onu da 1-2 ay yapabildim en fazla. Sonra 4. ayda katı gıdaya geçmek zorunda kaldık.

  18. turkiye’de amirinden memuruna butun calisanlarin (evet butun diyorum, kimse kusura bakmasin. istisnasi herhalde baglanti olmayan veya facebook, gtalk, vs.nin IT’nin engeline takildigi yerlerdir) internette saatler… SAATLER! gecirdigi gercegini yok sayip da, 20 dakika, yarim saat sut sagan -sigara icmeye inen, 1,5 saatlik ogle yemegine, arada alisverise fiyan erkeklere ve kadinlara degil, bir odaya tikilip sut sagan- kadinlara bu sekilde davranmak insanlik sucu degil de nedir? bu masum kacamaklara goz yumuluyor da, el kadar bebegin ihtiyaci nasil boyle goz ardi ediliyor?/
    bir de merak ediyorum, kadin haklarini savunan derneklere ulasmaya calistiniz mi, hic destek geldi mi?

    • Ben de aynen bu cümleleri kullandım: “Sigara içiyor olsam o 10-15 dakika batar mıydı acaba?” diye. Yalnız mesele sadece 10-15 dakika değil de aslında ortam da çok önemli. Zamanımı ayarladığımda oda bulamayınca insan çok çaresiz kalıyor, sinirden ne yapacağını şaşırıyor.

      Ortam benim kendi işverenim olmayınca kadın hakları derneği gibi çarelere başvurmadım açıkçası.

  19. ağlamamak için zor tuttum kendimi…

  20. […] Forum İstanbul e-bebek’teyiz. Yine bir seminerde, üstelik bu sefer kendi emzirme hikayesini cesurca anlatan Nilay‘ın da konuşmacı olacağı bir seminerde buluşacağız katılımcılarla. Program saat […]

  21. Süt sağma konusunda ben de henüz 2 haftalık deneyimliyim. Yani anlayacağınız 2 hafta oldu işe geri döneli ama 2 haftadır iş yerinde süt iznimi nasıl kullanacağım konusunu tartışıyoruz personel müdürümüz ve patronlarımızla. İşyerim şehir dışında olduğu için haftanın bir gününe toplamak istedim ayrıca da günde 3 kere sütümü sağıyorum tabii. Ancak süt sağdığım vakit patronların gözüne battı, beni kaytarıyor olarak yorumluyorlar. Halbuki o sütü sağmazsam ertesi gün bebeğimin aç kalacağını düşünemiyorlar ki allaha şükür şimdilik sütümde tek başına yeterli geliyor ve mama ilavesi yapmıyoruz. En son karar olarak tamam süt iznini bir gün olarak kullan ama süt sağdığın süreyi günde 1 saat olarak maaşından keseceğiz dediler. Süt sağma konusu yasayla düzenlenmediği için diyecek hiçbir şeyim yok ve kabullenmek zorundayım. Kesilen para bebeğimin sütünden önemli değil ama yine de bu drum çok ağrıma gidiyor, çünkü söz konusu küçücük bir bebek ve onun alması gereken besin. Nasıl süt izni kullanma konusu yasayla düzenleniyorsa süt sağma izni de bence bir alt madde olarak yasaya eklenmeli. Aksi takdirde gözünü para hırsı bürümüş patronların kurbanı olacak bebeklerimiz.

    • Düşünüyorum düşünüyorum birşey bulamıyorum, nasıl bir çaresizliktir.
      Peki sigara içiyor mu patronlar? Ekürileri sigara içiyor mu? Var mı yasada böyle bir izin günde x defa?
      Peki çay içmeye gidip 20 dakika sohbet edenleri içeriye kış kışlıyorlar mı? Eğer yapmıyorlarsa çifte standart, hem de “kör gözüme parmak” şekliyle.

      Torunları olunca ne yapacaklar merak ediyorum.

      Çok fena lanet okudum kendilerine.

      • Nilay yazını okuyunca çok üzüldüm gerçekten :(( benimde 22 aylık bir oğlum var.. ancak ben çok şanslıymışım. yazdıklarını okuyunca anladım.. şirkette bir dr odamız vardı.. sağacağımız zaman oraya gidip rahatça sağıyorduk.. dolabımız vardı. güvenli bri şekilde muhafaza ediyorduk.. bende müşteri yanında çalıştım. ve yine çok şanslıymışım.. müdür bayandı.. kendisinin çocuğu yoktu. ama max. anlayışlıydı.. “ne zaman istersen gel.. oda senin” dedi bana. yerinde olmadığında görevliden anahtarı alıyordum. ya da o bir çekmeceye bırakıyrodu. ben kendi odam gibi girip sütümü sağıp oradaki buzdolabında muhafaza edebiliyordum.. çaresizlik diyorsun. ancak aklıma birşey geldi.. işe yarar mı bilmiyorum. ancak çalışma bakanlığına bir başvuru yapabilirsin.. sonuçta yasal hakların var.. basbakanlığın web sitesinden de yaz.. ulaşabildiğin heryere mail at.. belki senin ve diğer anneler için bir çözüm yolu bulunur.. ve patron milleti yola gelir bu sayede.. akabinde diğer anlayışsız çalışanlar.. bende süt izni konusuyla ilgili yazılar okumuştum. insanlar o kadar saçmasapan şeyler yazmış ki inanamamıştım… bazıları bunun işten kaçmak için uydurulan bahane olduğunu düşünüyor. kimi alışveriş yapacak şimdi, yada gezmeye gidiyordur o saatte kesin diye yazmıştı :((( haret ettim. ama var böyle yaratıklar maalesef…

  22. […] yazacak bir sürü şey vardı. Aşağıdaki yorumu görünce hepsi uçtu, […]

  23. […] Emzirme Reformu Gerekli diyoruz, süt iznini gereği gibi kullandırtmayan, “süt sağma işlemini biraz daha kısa tutsan?” diyen iş verenleri kınıyoruz. Meğer bunlardan daha beterleri […]

  24. aynı durumda olan kadınlardan biriyim benim süt sağma işlemim saat 11 de on dakika öğle yemeğinde yirmi dakika saat 4 de de 10 dakika şeklinde ve wc de ama sigara içmek veya sohbet için zaman harcayan arkadaşların aksine ben bu süreler için tepki alıyorum kanunlar mı onlar sadece kağıtlara yazılmış yazılar hiçbir hakkınız yok

Bir Cevap Yazın

