Emzirme Haftası’nda dün

Aslında bu yazıyı Emzirme Haftasında Bugün başlığı ile DÜN yazmayı planlıyordum, ama akşam eve geldiğimde o kadar yorgundum ki Derin’le birlikte ben de uyuyakalmışım. İyi de olmuş, kısa aralıklarla uyuduğum uykudan tam olarak sabah 7’ye yirmi kala uyandım.

Emzirme Haftası etkinlikleri dün de e-bebek Çamlıca mağazasında devam etti. İçerik olarak bir önceki günden daha farklıydı, daha “eğitim” nitelikliydi. Kabul de etmek lazım, City’sdeki olayın heyecanı ve enerjisi bir daha kolay yakalanır mı, bilinmez. Gerçekten unutulmayacak bir gündü. Fotoğrafçı Çağatay Atasağun’un çektiği resimlerden bir önceki yazıda bahsetmiştim. Lansinoh firmasının kamerasından çıkan fotoğraflara ise Lansinoh’nun Facebook sayfasından,  Latife Tunç’un objektifinden görüntülere ise buradan ulaşabilirsiniz.

Dünkü etkinlik, dediğim gibi, e-bebek mağazalarının anne-baba adayları için düzenlediği seminerlerin bir nevi Emzirme Haftası’na uyarlanmış biçimiydi. Bebek dergisi Genel Yayın Yönetmeni Hande Yuvakuran’ın moderatör olduğu seminere Zeynep Kamil Hastanesi Yenidoğan Bebek Bakım Ünitesi Hemşirelerinden Ebru Temizsoy, Yaşasın Hayat Kliniği Beslenme ve Diyet Uzmanı, ve aynı zamanda Bebek dergisi yazarlarından Deniz Yemişçi ve bendeniz katıldık. Ebru Hemşire’nin anne sütü ve emzirme konusunda hazırladığı sunum gerçekten çok detaylı ve bilgilendiriciydi. Ben daha önce e-bebek’in düzenlediği seminerlere katılmamıştım, ancak Ebru Hemşire anladığım kadarıyla düzenli olarak eğitim veriyormuş. Anne-baba adaylarına şiddetle tavsiye ederim.

Deniz Yemişçi de kısa fakat bilgilendirici bir sunumdan sonra soru-cevap şeklinde sürdürdü kendi konuşmasını. Tabii ki en sık yöneltilen soru doğumdan sonraki kiloları kaybetme meselesiydi. Deniz Hanım, yeni annelerin hem içini rahatlatacak, hem de koyvermelerini engelleyecek noktayı hatırlattı: Sık yiyin, her şeyden yiyin, ama tatlılardan kaçının.

Günün sonunda Lansinoh, bir önceki günde yaptığı gibi katılan annelere yönelttiği emzirme testini en doğru yanıtlayan anneye “Günün Emziren Annesi” plaketini verdi. Ardından yine katılımcılar arasında yapılan çekilişle kazanan katılımcıya Her Damlası Anne Sütü sergisinin fotoğrafçılarından birinden çekim hediyesi verildi. Her iki çekilişi kazanan kişinin de aynı anne olması kaderin bir cilvesiydi! 🙂

Dünyada 120 ülkede 1-7 Ekim tarihlerinde kutlanan Emzirme Haftası’nı Lansinoh 17 Ekim’e kadar devam ettirecek. Her Damlası Altın Anne Sütü sergisi 17 Ekim’e kadar City’sde görülebilecek, kaçırmayın. Emzirme Haftası kapsamında düzenlenecek diğer etkinlikler ve 17 Ekim’de Forum İstanbul’daki kapanışın detayları da yakında duyurulacak.

2 Yanıt

  1. elifcim, arkadaşım ebruyla tanıştığına sevindim, sana bahsettiğim konu hakkında kendisindende bilgi alabilirdin konuşma fırsatınız oldumu bilmiyorum.

    • Aklıma hemen sen geldin! Kendisiyle konuşma fırsatımız maalesef olamadı, ancak çok, çok bilgilendiriciydi sunumu.

      Seninle iletişimde olacağım, aklımdasın.

Bir Cevap Yazın

