Gökkuşağının üzerinde

Size de olur mu hiç? Bazen bir şarkıyı delicesine dinlemek isterim. Aş erir gibi resmen. O an o şarkıyı dinlemezsem ne olur bilmem, ama dinlersem inanılmaz mutlu olurum.

Bu akşam da bu şarkıyı acayip dinleyesim vardı:

Bu şarkıyı oldum olası severim, ama özellikle de bu versiyonunun “aş ermiştim” bu akşam. Kim olduğunu daha önce araştırmadığım bu adamın sesini çok rahatlatıcı bulmuştum hep.

Meğer Hawaii’li bir şarkıcıymış bu adam. Israel Kamakawiwo’le imiş adı. 1993 yılında, bu ve “What a Wonderful World” de dahil olmak üzere ukulele denilen Hawaii’ye özgü minik bir gitarla çaldığı şarkıların yer aldığı albümüyle Hawaii dışında da ismi duyulmuş. 1997 yılında, 38 yaşında da ölmüş.

Yukarıdaki şarkının klibinde, öldükten sonra kendisi için düzenlenen ve küllerinin saçıldığı törenden de kareler var.

Çok tuhaf oldum seyrederken. İnsanlar genelde göz yaşları dökerler sevdiklerinden bir daha görmemek üzere ayrılırken. Ancak Kamakawiwo’ole’nin külleri Pasifik Okyanusu’nun sularına boşaltılırken toplanan onca insan nasıl da coşkuyla bağırıyor, alkışlıyorlar.

Ne güzel bir şey arkanda böyle bir iz bırakabilmek. İnsanlar ardından ağlamasınlar, -belki de özgürlüğüne asıl şimdi kavuştuğunu düşündüklerinden- sevinsinler senin için.

Ne güzel…

12 Yanıt

  1. çook severim bu şarkıyı.. me güzel bir tören olmuş.. huzur veriyor..

  2. Su aralar en sevdigim dizi olan Glee’nin gecen sezonun kapanis sarkisi. Bitmistim. http://www.fox.com/glee/videos/91216048001/over-the-rainbow?sortby=date&bctag=performance

    • Tabii ki, tabii ki izlemeye girdiğim zaman şöyle bir mesaj aldım: The video that you are trying to watch cannot be viewed from your current country or location.

      Belki de yasaklanan sitelerden biri bu da!

      Bir yolunu bulup seyredeceğim. Glee’yi seyretmedim ama sen böyle deyince şarkıyı nasıl kullandıklarını çok merak ettim.

      • Yasaklanan değil sanırım. Bazı video siteleri sadece kendi bölgesine izletiyor. Bu sitenin videoları sadece Amerika’dan izlenebiliyordur..

  3. Elif ben ilk kez dinledim. Bayıldım. Bu sabah için harika bir secim oldu. tşk.

  4. en sevdiğim birkaç şarkıdan biridir. sözleri de duvarımda kocaman kocaman asılı. aslında kendisinin sesini ilk duyduğumda yakışıklı, esmer bir delikanlı hayal etmiştim, kendisini görünce baya şaşırmıştım:D neyse hiç olmazsa esmer deyip gülmüştüm, sonrasında kilo nedeni ile öldüğünü duyunca üzüldüm tabi. bu versiyonu ilk kez cnbce de emergency room un inanılmaz güzel bir sahnesinde dinlemiştim.

  5. Bu şimdi tesadüf mü bilemedim:)Dün deliler gibi bu parçayı aradım.Hatta Ayça’nın sitesinde eskiden çalardı,neydi adı diye…Dün gece hep bu şarkıyı farklı kişilerden dinledim,Bob Marley ve Norah Jones yorumlarını da tavsiye ederim:)

  6. ben de “50 first kiss” filminde duymuştum ve bu versiyonuna bayılmıştım,hatta araştırıp bulup indirmiştim,p ara ara dinlerdim, o filmi de severim çok şeker 🙂

  7. ER dizisinde basrolu oynayan uzun boylu, gozluklu dr’un öldüğü sahnede bu çalmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Ben ilk o zaman duymuştum. Ukulele sesini sevdiyseniz bir de şunu dinleyin: http://www.dailymotion.com/video/xb3pu4_yamur-yaar-ta-ustune-brenna-maccrim_music

  8. insanın ölesi geliyor:))

Bir Cevap Yazın

