Emzik davası

Nedir bu emziklerden çektiğimiz?

Ne olurdu Derin de uyurken abisi gibi parmağını emseydi?

Altı aydır düşürdüğümüz emziğin, kaybettiğimiz emzik kapağının haddi hesabı yok. Arada kaynatırken unuttuğum için eriyerek yok olanlar da cabası.

Daha “emzik bırakma” faslına gelemeden “emzik barındırma” kısmıyla uğraşıyoruz işin. Ne dertmiş Yarabbim.

Derin’in parmakçı olmadığı kesinleşti. Parmağını emmiyor.

Emzikçi olduğu da kesin ama yeri geliyor, çok nadir de olsa emziksiz uyuyabiliyor.

İşte öyle anlarda “Hah, bırakacak mı acaba yani inşallah ve de lütfen?” diye geçiriyoruz içimizden. Ama nafile. Bir sonraki uykusu emziksiz olmuyor.

Emziksiz uyumuyor, ama emzikle de kalmıyor. Uyurken, derin uykuya geçmeden eliyle emziğini çıkarıyor. Sonra nıııııııgggghhhhhh diye bağırarak ağzına sokmaya çalışıyor. Derin uykuya dalana dek üç dört kere tekrarlanıyor bu.

Arabada da ayrı dert. Zaten sıklıkla ağlıyor dedim ya. Yine eliyle çıkarıyor, sonra takamayınca sinirlenip ağlamaya başlıyor. Niye çıkarıyorsun o zaman be hey şaşkın oğlan?!

Emziği sadece uyurken veriyoruz. Zaten o da sadece uyurken alıyor. Ha, bu arada, lütfen, rica ederim, öyle doğal ebeveynlikmiş, memede uyumakmış, annenin yanına sokulmakmış, onlar yok Derin’in lügatinde. Meme sadece karın doyurmak için var. Uykuya geçişte mümkünse plastik olanını tercih ediyor kendisi. Annenin yanında yatıp da meme emerek uykuya geçmek diye bir durum söz konusu değil kendisi için. Ağzına emziği tıkasınlar, kucaklarında pış pış yapsınlar, yatağına öyle yatırsınlar mümkünse hazretlerini.

Ne demiştik? Evet, sadece uyurken emzik. Şu emzik askıları var ya hani, bir ucunu bebeğin kıyafetine takıyorsun, diğer ucunu da emziğe? Hem tehlikeli bulduğum için, hem de sürekli emzikle gezmesini istemediğim için onlardan uzak duruyordum. Dikkatinizi çekerim – di’li geçmiş zamanı kullandım. Nitekim Derin oğlum bu duruşumu da yedirdi bana.

Sayısız emziği düşürdükten ve kaybettikten sonra geçen gün istemeyerek de olsa bir askı aldım sonunda. En azından arabadayken takarım üstüne, arabayı kullanırken hiç olmazsa bir de arkaya uzanıp arama derdim olmaz, sadece zincirinden tuttuğum gibi tıkarım ağzına dedim. Ya da dışarıda gezerken, pusetinde uyuyacak olursa (ki maazallah öyle bir şey de yok ama kazara olacak olursa) yanıma alırım zinciri, dışarıda yere düşmez hiç olmazsa dedim.

Onda da bedbaht çıktım. Oldukça basit görünen, ucunda yuvarlanmış bir ip bulunan bu aleti utanarak söylüyorum ki çözemedim. Takamıyorum. Ya Chicco klip Avent emziğe olmuyor, ya da benim artık uykusuzluktan gerçekten küçülmüş olan (daha doğrusu hamileyken küçülen ve halen geri büyüyemeyen) beynim bunun içinden çıkamadı.

Aldığım yere geri götürüp “bu nasıl takılıyor?” diye sormaya bile utanıyorum.

Tıpkı bu satırları yazarken utandığım gibi…

13 Yanıt

  1. Elif’cim,
    Benim tek tesellim seni ve diğer blogları okudukça çocuksal problemlerin bir tek benim başıma olmadığını görmek. İçini ferah tut, heeeeep aynı. Hatta seni bir kere daha tebrik etmek istiyorum Derin’e sahip olma cesaretini gösterebildiğiniz için (karı-koca). Biz bu hafta içinde eşimle ikinci çocuğu kesinlikle istemediğimize kanaat getirdik, Evrim’i 1,5 saat boyunca uyutmaya çabaladıktan sonra. Yemek yemesi de cabası. Sana kolaylıklar diliyorum.
    Sevgiler,
    Ayca

  2. Öyle içten, doğal ki yazılarınız, zevkle takip ediyorum. 🙂

  3. Elif Hanım,
    Yazınızı okurken kendimden o kadar çok şey buldum ki…Benim büyük kızım ne biberon ne emzik almıştı. Ama küçük kızım tam bir emzik tiryakisi çıktı. 1 ay sonra 2 yaşını dolduracak ama hiçbir şey ona emziği bıraktıramıyor. Hem de artık 1 emzik de yetmiyor.Elinde 2 emzik ağzında 1 emzik olmadan adım atmıyor.Uyurken de öyle bi birini sokuyor, bir çıkarıyor diğerini sokuyor.Oyuna çevirdi artık.
    Aman emzik işi de ne zor işmiş.İlk çocukta emzik görmeyince… 2 yılda aldığım emzik sayısını ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Dışarıya her seferinde 5-6 emzik ile çıkıyorum ki düşünce yenisini vereyim diye ama düşen emziklerin çoğunu bulamadan dönüyorum eve, genelde1-2 emzikle. Emzik temizliği konusunda ben de sizin gibi hassas olduğum için çok zorlanıyorum. Keşke hiç vermeseydim, hiç alışmasaydı diyorum çoğu zaman.Temiz tutmak çok zor. Artık büyüdüğü içinde bazen düşürdüğünde senden önce davranıp ağzına atabiliyor. Tabi bu eğer dışarda yaşanıyorsa başımdan aşağı kaynar sular dökülüyor. Bir de artık çok önemsemeyip çok sık kaynatmıyorum. Evde yere düştüyse suyun altına tutuyorum ama küçükken emzik düştüğünde yanımdaki kişiler ver ben yıkıyayım dediğinde ben kaynar su ile yıkıyorum dediğim halde yinede insanları takip edip nasıl yıkadıklarını takip ediyordum.
    Ama emzik bıraktırma konusunda deneyimi olanlar varsa ve yazarsa çok sevinirim.

  4. ben sana yardımcı olamaya çalışayım. emzik askısının ucunda bir çırtçırt vb. birşey yosa, ve emzikde de bir askı yoksa, askının ucundaki ipi emziğin ortasındaki yuvarlak kısmın yanlarındaki minik deliğin içinden geçirecek, askının devamınıda içinden geçireceksin, biraz karışık oldu ama akşam kontrol ederim eğer çözememiş olursan akşam eve gidince sana nihatın emziğinin fotoğrafını gmailden gönderririm. sevgiler… 🙂

  5. belki cozmusundur ama ben genede yazayim. emzik tutacaginin bir ucunda genis bir halka var o halakinin ucundaki kilidi acip emzigin kendi halkasina takip kilitleyeceksin emzik tutacaginin diger ucundada clips var orda asagi yukari ok olan kismi tirnaginla yukari kaldir kiyafetin bir ucuna sIkIstir. Iste hepsi bu! :))bu aletler dusurmemek icin cok iyi ama sonucta agzindan dusurunce emzik gene bir yerlere degiyor. bende temizleme isinde zorlaniyorum her an kaynar su bulamiyorum normal su dokuyorum birde emzik silmek icin islak mendiller var onlardan aldim ama kullanamiyorum yani saglik acisindan emin olamiyorum. birde bebegin agzinda cikar cikmaz kapanan emzikler var fikir olarak harika ama kapakta emzikle bitisik olunca bebis rahat kavrayamiyor ha bide dusup kapaninca ve Arda onu bulup kaoagini acamayip emzige ulasamayinca vay halimize 🙂 Ha bide Turkiyedeyken Bambino diye bir emzik kullandim simdi bir tek onu aliyor Aventlerin sadece kapagini kullaniyoruz.

    Ha bide bir fikrim var emziklerin yaninda iki ufak delik varya oralardan biraz gevsekce lastik yada yumusak biseyler gecirsek onuda gerekli guvenlik onlemelrini alarak bandana gibi falan kafalarindan gecirsek yani emzik biraz dusecek sekilde genis ama agizlarindna tam cikmayacak boylece hani bu durumda tam dusmeden yakalayip agza gotururler gibi geliyor. Guvenlikli bir icat yapalimda bir firmayla anlasip telif hakkimizi alip piyasaya surdurelim :))

    Hacer

  6. chiccoda ucunda ip var ipi emzigin kulpundan geciiyorsun sonra icinde ilmek atar gibi ilistirme klipsini ipten geciriyorsun. bende zor cozmustum. resmini yollayacagim baglanmis halinin belki isine yarar.
    bu emzik sorunsali bizdede ayni. uyku disinda emzik emmiyor. sadece sessiz kalmasi gereken bir yer varsa o zaman veriyorum:) ma bazen uyurken almiyor tam sevinirken ohh birakti diye bir sonraki sefer emziksiz uyumuyoruz. gecede derin uykudayken kendi atiyor emzigi. cok acikirsa kendi karanlikda bulup takiveriyor emzigini. gecen gun uykuya gecerken cektim agzindan basladi parmak emmeye. bende panikledim sonra parmak emmeyi hic biraktiramam diye emzigi soktum kotu mu yaptim acaba?

  7. daha bu akşam iş cikişi yasandi bizde de bir emzik krizi..evdeki emzikler kaybolmustu.:)
    kaan 16 aylik sadece geceleri emzik emiyor. gunduzleri anneanneyi verirken bir kaç kere yakaladim ama işte oldugum için maalesef elimden birşey gelmiyor. kaan dan sakladigim gibi anneanneden de saklamam gerekiyor herhalde.
    ne zaman biraktirilmasi gerektigi konusunda benim bir fikrim yoktu. sadece emziklerin en fazla 18 aylik oldugu gorup demek ki 2 ayimiz daha var diye dusunuyordum. bu sureci öne çekmek gerekecek anlaşilan
    sevgiler,

  8. Yorumlar, tarifler, resimler için teşekkürler.

    Benim aldığım ip değil de, zincir. Takılışındaki mantık aynı, ama nedense yapamamıştım. Biraz zorlamak gerekiyormuş anladığım kadarıyla. Emziği takıp çıkarması çok kolay değil, belki de ip olanı tercih etmeliydim.

    Aman, ne bileyim!

    • cem artik emzik yetmeyip sapini ve askisini da yiyor. o yuzden ip olunca islak islak ustunde kaliyor. bence zincir daha iyi olmus.

  9. Elif biz de sadece uyurken olmak üzere kullanıyoruz emziği. buna rağmen oğlum yeni uyandığında ağzında emzik gören bir hanım teyzeden “aaa emzik mi cık cık cık ” seslerini duydum. oysa tıpa gibi ağzından emziği ayırmayanlar var bir de. kaldı ki çocuğum öyle de olabilirdi. teori ile pratik her zaman birbirini tutmuyor çünkü. rahat ol, doğal ebevenylik bu :))

    • Oğlum da tam senin tarif ettiğin gibi emzik bebeğiydi, ama sadece uyku için. 1 yaş civarı pek aramaz olduğunu görünce kolayca bıraktırdık. Emziği bıraktırmakta zorlanılan bebekler uyku dışında da emenler diye düşünüyorum ama benimki sedece bir tez 🙂

  10. Ah bu emzik konusu …… Elif sana basarilar dilerim. Biz de aynen senin gibi sonunda zorla bir emzik askisi almistik disarida ihtiyaci olabilecegi zamanlar icin. Fakat bizimki onu da giysisinden sokup atmayi basardi ! Sonuc: emzik askin varsa bile mutlaka yanindan yedek emzigi ayirma ! :)) neyse ki yalnizca geceleri ihtiyac duyuyor cok uzun bir zamandir. Darisi tamanen kurtulmamiza …

  11. Ben de oyle bir tane cozemedigim emzik askisi almistim:) (yalniz degilsin bu konuda) sonra takip cikarmayi becerebildigim bir tane bulmustum:) emzik citcitli bir kurdeleyle takiliyordu askisindan, ucundada bebegin ustune takilmasi ici futbol topu deseninde bir klips vardi, coook isimize yaradi:) artik emzik askisinin hali kalmadiginda da Derin emzigi birakti, tam denk getirdik yani:) bence kullanisli birsey, sakin emzik kullaniyor diye takilma (ben de zamaninda cok takmistim) zamani gelince birakiyorlar:) optum Derin oglani!

Bir Cevap Yazın

