Yeşilist – Türkiye’nin İlk Kapsamlı Yeşil Rehberi

Süt ürünlerinin kanserojen madde içeren süt tozundan yapıldığını öğrenmişken,

Ortalık GDO’lu bebek mamaları, katkı maddeli gıdalar hakkındaki tartışmalardan geçilmez hale gelmişken…

Çoğumuz kime güveneceğimizi, nereden alış veriş yapabiliceğimizi şaşırmışken…

Yeşil, güvenilir bir kaynak çıktı ortaya. Tam da zamanında.

Yeşilist, Türkiye’nin ilk kapsamlı yeşil rehberi.

Atık pillerle ilgili göz açıcı gerçeklerden “yeşil” ipuçlarına, bilgilendirici ve pratik paylaşımları okuyabileceğiniz blogdan yeşil etkinlikler takvimine kadar KAPSAMLI kelimesinin hakkını veren bir kaynak.

Organik bebek kıyafetlerinden (tık) geri dönüştürülmüş maddelerden tükenmez kalem üreten firmalara (tık) , ekoturizm adreslerinden (tık) sürdürülebilir yaşama adanmış yayınlar yapan yayınevlerine (tık) kadar aklınıza gelebilecek, ihtiyaç duyabileceğiniz, ama en önemlisi de güvenilir isimlerin toplandığı bir kaynak.

Böyle bir oluşumun arkasında tabii ki bir kadın, bir anne var.

Kızımı kucağıma aldığım andan itibaren, onu en doğru gıdalarla beslemek, en az kimyasal maddeye maruz kalacağı seçimler yapmak istedim. Hormonsuz, içinde pestit olmayan, gerçek gıdaya ulaşmanın ne kadar zor olduğunu da böylece öğrenmiş oldum.  Bol kimyasallı oyuncaklardan, içeriğinde hormon değiştiren kozmetiklerden,  zararları saymakla bitmeyen plastiklerden onu sakınmaya çalıştım. Şehir hayatında akıllı seçimler arayışım böyle başladı.

şeklinde anlatıyor Yeşilist’in kurucusu Ergem Şenyuva. Yeşilist’in doğum hikayesinin tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Yeşilist’in doğuşuna tanık olmuş olmaktan mutluluk duyuyorum. Ergem’in, onu tanıdığım son iki senedir bunun için canla başla nasıl çalıştığına şahit oldum. Rehberde yer vereceği isimleri nasıl ince eleyip sık dokuğunu, toplantıdan toplantıya koştuğunu, ve sonunda birçok insan için gerçekten önemli bir kaynak haline gelecek olan böyle bir oluşumu nasıl yoktan var ettiğini gördüm.

İstedim ki çevreyle dost seçimler yapmak isteyenler, bir iki google aramasından sonra pes etmesinler. Yeşilist’e geldiklerinde aradıklarını bulsunlar. Dahası burası akıllı seçimler yapmak isteyenler için sanal bir durak olsun. Organik pazara gelmiyorlarsa, yolları çevreyle dost yaşamı ilke edinen diğer şehirlilerle kesişmemişse, yalnızlık hisleri yerini dayanışmaya bıraksın. Tüketicinin gücüne inandığım için, doğru seçimlerin doğru üretimi destekleyeceğini gördüm.

diyor Ergem. Ve ekliyor:

Yeşilist’in organik dünyanın kapılarını herkese açan ve çevreyi önemseyenlerin buluştuğu bir platform olacağına tüm kalbimle inanıyorum.

Ben de inanıyorum. Ellerine sağlık, ve teşekkürler.

Yeşilist’in bir de Facebook sayfası var. Blog yazılarını, son güncellemeleri oradan da takip edebilirsiniz.

Bir Yanıt

  1. […] durağım daha önce de bahsettiğim Türkiye’nin ilk kapsamlı yeşil rehberi Yeşilist‘in standıydı. Yeni olmasına […]

Bir Cevap Yazın

