Ücretli Oyun Grupları

Hemen önceki yazıda “ücretli oyun gruplarının duyulmadığı bir zamanda yaşamak istiyorum” demişken, o romantik yaklaşımla çelişen bir yazı olacak bu; ancak posta kutuma düşen bir mail beni gerçeklerle yüzleştirdi heyhat!

Taze anne Ebru sormuş:

Sana birsey danismak istedim.Kizim 5,5 aylik.Ve hevesli taze anne olarak ben hemen kizimla birseyler paylasma heyecanindayim.Beraber oyunla ,koklasmayla sarilmayla bolca vakit gecirsemde GYmbori veya MyGym gibi merkezlerden birinde yeralan programlara katilmak uzere de gorusuyorum.Bu yerler ile ilgili bilgin tecruben veya dusuncen nedir ? 6 aylik bebekler icin ritm duygusunu gelistiren muzik veya oyna ogren tarzi dersleri var .Internette ebeveyn gorusu aradim ama bulamadim.Sana mail attim bu yuzden.

Ben de aynen Ebru gibi taze bir anneyken benzer düşüncelerle bir oyun grubu arayışına girmiştim. O zamanlar yakın arkadaşlarımın hiçbirisi anne değildi. Tanıdığım anneler de arkadaşım değildi. Kısacası annelik serüveninde bir başınaydım.

Çok yakın anne bir arkadaşım vardı akıl fikir aldığım. Amerika’da yaşıyordu. Ona sordum ne yapayım diye. Amerika’da popüler olan ve Türkiye’ye o zamanlar yenice gelen oyun gruplarından birini önerdi. Ben de deneme dersine gittim. Deniz altı aylıktı. Deneme dersinden memnun kaldık, kayıt olduk.

Neler yapıyorduk? Haftanın belirli bir gününde, Deniz’in yaş grubundaki bebekler ve anneleriyle toplanıp, bir çember oluşturup, öğretmenler eşliğinde şarkılar söylüyor, oyunlar oynuyorduk. Emekleyerek tünellerin içinden geçiyor, parmaklarımızla uçan baloncukları patlatmaya çalışıyorduk.

Yaklaşık bir sene boyunca keyif alarak gittik. Ancak şimdi şimdi fark ediyorum ki, bu derslerin Deniz’den çok bana faydası oldu. Çünkü, her kendime ve başkalarına bu buluşmalara “Deniz sosyalleşsin diye” gittiğimi söylesem de gizli bir amacım vardı aslında: anne arkadaşlar edinmek!

Tabii ki Deniz de keyif aldı bu haftalık derslerden. Bir şeyler öğrendi de elbet. Bir senenin sonunda -ki yazdı, artık Deniz yürüyordu, yerinde durmuyor, dersleri takip etmiyordu- kendimizi parka bahçeye saldık. Okula başlayana kadar da kapalı alanlara geri dönmedik.

Şimdi Derin’de böyle bir oyun grubu arayışına girmeyeceğim. Sosyalleşmeye ihtiyacımız yok, ne Derin’in, ne benim. Yaşadığımız semtte amatör bir oyun grubumuz var. Deniz iki yaşında olduğundan beri her hafta bir evde toplanıyoruz. Öyle planlı, programlı bir şeyler yapmıyoruz. Çocuklar oynuyorlar, biz anneler de kâh onlarla oynuyor, kâh sohbet ediyoruz. Şimdi çoğumuzun ikinci bebeği olduğu için bir de bebek grubu başlatacağız.

Şimdiki aklımla ücretli oyun gruplarını çocuğun gelişimi için gerekli değil, bir eğlence fırsatı olduğuna karar verdim. Nitekim gitmezseniz çocuğunuz  yaşıtlarından geri kalmaz. Giderseniz eğlenir, Itsy Bitsy Spider şarkısını söylemeyi öğrenir. Siz de -hele başka fırsatınız yoksa- diğer annelerle tanışır, dişi çıktı mı, yürüdü mü, gece uykuları düzene girdi mi diye sorup soruşturursunuz. Verdiğiniz paraya değer mi? Beklentinizin ne olduğuna bağlı sanırım.

Bu, benim kendi tecrübemden yola çıkarak vardığım sonuç. Başka annelerin, ebeveynlerin görüşlerini de duymak isterim, sanırım bu konuyu merak eden birçok “taze anne” de isteyecektir.

Yorum olarak yazar mısınız?

19 Yanıt

  1. Elifcim bende tam bu siralarda yazilmayi dusunuyordum gymboree ye:)) bi arkadasimdan duydum yazilmis cok memnunmus AMA dedigin gibi kendiside annelerle gorustugu icin cok memnun:)) en azindan deneme dersine gidebiliriz diye dusunuyorum. Denemekte fayda var. Giden anneler varsa yorumlarini bende merak ediyorum dogrusu.

    • merhaba benim kızım 25 aylık yaklaşık 2 aydır gymboree ye gidiyoruz çok memnun kaldık evde yalnız kaldığımız zamanlarda orda oynadıkları oyunları bize sergiliyor.Öğretmenini çok özlediğini bize her defasında anlatmaya çalışıyor.Yanlız vakit dar olduğundan yetmiyor diye bilirim sanırım şimdi art derslerşne yazdırmanın zamanı geldi.Benim düşüncem bu oyun gruplarının sadece oyun alanlarında sabit kalmaması 3-4 annenin bir araya gelip kendi grubunu oluşturup hem annelerin bir arada çocuklarla ilgili bilgi alışverişinde bulunmasını hemde çocuklar içinde güzel vakit geçireceklerini düşünüyorum Eğer böyle bir grup oluşturmayı düşünürseniz neden olmasın derim.Mesela düşünsenize çocuğunuz olmadan önce çocuklu aileler dikkatiniz çekermiydi Benim çekmezdi açıkcası şimdi ise bir çocuklu aile görsem direk yanına gidip başlıyorum sohbete hem ufakta olsa arkadaşlık edinizyorsunuz hemde daha fazla sosyalleşiyorsunuz.Anneler hepinize sağlıklı günler diliyorumm sevgiyle kalın Öznur VARDARLI

  2. Ben Koray’ı bir kaç haftadır Gymboree’ye götürüyorum. Müzik grubunu seçtik.
    İkizleri olan bir arkadaşımla düzenli bir araya gelmeye çalışıyoruz. Birkaç ayrı oyun grubumuz da var. O yüzden müzik farklı olur diye düşündüm.

    Uzun uzun yazısını da yazdım deneme derslerinin http://www.slingomom.com/featured/korayin-oyun-grubu-maceralari-bolum-1-deneme-dersleri/

    Egleniyoruz. Arkadaslar ediniyoruz. Evde benim ogretemeyecegim 9.senfoni yok müfredatta 🙂

    Olmazsa olmaz mı? Olur neden olmasın?
    Okul, topluluk, öğretmen kavramlarını öğreniyor olması açısından yararlı en çok.

  3. Elifff “Bebek Grubu” haftaici mi toplanacak? Bana da haber versene, belki arada isden kaytarip katilirim bende! Ya da ne bileyim belki isden kurtulacagim gunlere az kalmistir ben de gelirim, optum…

  4. Elifff, bebek grubu haftaici mi toplanacak? Bana da haber versene, belki isden kaytarip arada ben de gelirim oglumla sosyallesmeye, ne iyi olur! Bakarsin ben de isi birakirim ohhh ne rahatlar miyim acaba!? Optum…

    • Evet, hafta içi toplanıyoruz, muhtemelen Perşembe günleri. Haber veririm tabii ki. Biraz daha ele avuca gelsinler diye bekliyoruz. Şu anda en büyükleri Derin.

  5. Buarada gecen hafta ilk defa Gokturk’de subesi bulunan bir oyun grunuba gittik 9.5 aylik oglumla. Bizim oglan bayildi, emekledi emekledi, kaydiraklara tirmandi, tunellerden gecti, cigliklar atti – bizde sasirdik babasiyla – etrafdakiler ona afferrrimm dedikce kahkalar atti. Ne kadar faydasi vardir oglumun gelisimine bilmem ama cumartesi sabahlari anne, baba, ogul oraya gitmek bize iyi geldi – oglumuzda, bizde guzel zaman gecirdik… Sonrada eve gelip bayildi uyudu 2 saat…

  6. selam
    benim oğlum 6 yaşında. yaklaşık 1 yaşlarındayken, gymboree yeni açılmışken çok samimi bir arkadaşım ve onun oğluyla beraber biz de gymboree derslerine katıldık. anaokuluna başlayana kadar oyun, resim, müzk tüm dersleri denedik çok da keyifli geçti. Ben oğlumun oradan çok şey kazandığını düşünüyorum, sosyalleşmesi, kavramları tanıması, en önemlisi paylaşmanın ne olduğunu küçük yaşta öğrenmesini sağladı. fakat para konusuna gelince taa o zaman günlük ücrete bölersek 1 saati 50 tl gibi bir şey çıkıyordu ortaya. ücretinin fazla olduğunu her zaman düşünmüşümdür ama dediğiniz gibi taze annelik.. çocuğum hiçbirşeyden geri kalmasın isteği, sanki onu oraya götürmezsem ben kendim başaramazmışım düşüncesi.. ikinci çocukta bu istek biraz da olsa köreldi, ama hala bir oyun grubu olsa götürsem diyorum çok da gerekli gelmiyor. sizin yaptığınız evde oyun grubu mantıklı geldi bana. çevremde böyle aileleri bulup bi girişimde bulunmak iyi olabilir.
    sevgiler

  7. yarama parmak bastın Elif:) konuyla ilgili bir yazı yazmıştım, aşağıda linkini veriyorum. ben çocuğum için sitemizin oyun arkından ( yani yakındaki dostlarımız-komşularımızın çocuklarından ) oluşan bir oyun grubunun daha iyi olduğu kanaatine vardım. bence 2 yaşında bir çocuğun oyun grubuna ihtiyacı olmuyor eğer ki etrafında yeterince sosyalleşebileceği ortam bulunuyorsa. sanırım çocuğum adına bir eğlence gibi görmüştüm oyun grubunu ama yanılmışım.

    http://annerenkler.blogspot.com/2010/10/bir-play-group-facias.html

  8. Topluma faydali gonullu birsey yapmak isteyen varsa son paragrafi okusun lutfen. Bence guzel bir fikir var orda!

    Ben Amerikadayim. Tabiki bebisim olmadan daha nasil bebisimi sosyallestirecem kaygisi baslamisti. Ben para ile yapilan seyleri sevmeyen birisiyim, nedendir bilmem. Bebisimin kendi yasitlariya bir araya gelmesini istiyordum. Netekim kizim da evde oturmayi cok sikici bulup, insan gormeyi cok seven, gulucukler dagitan, yasitlarini gorunce dokunmak sarilmak icin uzanan bir bebek. Benim cozumun bu konuda iki sekilde oldu.
    1. http://www.meetup.com denilen bir sayfada kendi hobinize gore gurup secip, ayni hobiyi paylasan insanlarla bulusuyorsunuz. Ben bunu daglara tirmanma, bisikletle gezme gibi aktiviteler icin de kullanmistim onceden. Bu sefer bebekli annelerin gurubuna katildim. Bir oyun parkinda bulusup muhabbet ettik. Ordan bir yakin arkadasim oldu, kendi oyun ziyaretlerimizi baslattik.

    2. Burda kutuphanede 4-12 ay arasi cocuklara yonelik 1 saatlik program var. Sarkilar soyleyip, alkislar tutup, singiraklarla muzige eslik edip, baloncuklari yakaliyor, daha neler neler yapiyoruz. Ogretmen kuklalarla sarkilari canlandiriyor…. ve ucretsiz! Ordan da iki tane daha arkadas oyun gurubumuza katildi.

    Bu konuda yorum yazmak istememin en onemli sebebi bir tavsiyede bulunmak. Gonullu birisi varsa bence Turkiyede de kutuphanelerde bu tarz etkinlikler yapilabilinir. bir alan rica edeceksiniz. Sonra birkac oyuncak/kukla tarzi birsey. Bir de cd calar olabilir bazi cocuk sarkilari icin. Bence super bir fikir. Toplum icin faydali, kendin icin faydali. Ben kendi kiz kardesime de tavsiye edeyim bunu. Cok guzel olur eminim.

    Bol sanslar!

    • Evet, her ikisi de süper fikirler. Özellikle bizde kütüphaneler maalesef çok pasif. Ama söylenmekle de olmuyor aslında, harekete geçmek lazım.

    • evet ya bu meetup hayat kurtarici gibi birsey 🙂 insanlarla tanisip bulundugun yeri daha iyi tanimana ve arkadas edinip sosyallesmene gercekten de cok faydasi oluyor. ben de amerika’dayim (elif seninle anneyiz.biz aitesinde kucuk bir sohbetimiz olmustu college park ve embassy’den kisaca bahsetmistik hatirlayabilirsen tabii) ve meetup ile kisi kendine ve bebegine uygun aktiviteler rahatca bulabiliyor. turkiye’de bu tur bir site var mi hic bakmadim ama boyle birsey de olusturulabilir (tr’de ne kadar aktif olur ya da insanlar ne kadar alaka gosterir bilemiyorum) nilufer bahsettiklerine ben bir de bulunulan sehrin community center’larinin (turkceye halk merkezleri olarak cevirebiliriz degill mi?) duzenledigi aktiviteleri ekleyebilirim. istanbul’da ya da diger sehirlerde bu tur organizasyonlar yapan merkezler var mi bilemiyorum, oldugunu pek sanmiyorum. bu merkezler ya cok cuzi bir katilim parasiyla ya da ucretsiz etkinlikler duzenliyor cevrede yasayanlar icin.

  9. çok teşekkürler Nilufer
    Harika bir fikir
    bunu oturduğumuz yerde başlatmak için elimden geleni yapacağım

    • Sormak istedigin birsey olursa seve seve yardim etmeye calisirim 🙂

      • bizim oturduğumuz sitede bir sosyal tesis var oraya bir mesaj yolladım cevap bekliyorum eğer olumlu birşey çıkarsa gidip yüzyüze konuşup nasıl birşey istediğimi anlatıcam. umarım olumlu bir yanıt gelir. Bu arada yardım isterim tabiki çok teşekkürler ilgine..

  10. ben şahsen 5,5 aylık bir bebeğin bu tür yerler için küçük oldugu kanısındayım,daha çok fazla algılayamasalarda biraz büyüdüklerinde ortamın keyfini daha çok çıkarabiliyorlar o yüzden daha çok çocuklu hatta bebekli ailelelrle görüşme fikri benim tercihim.Mygym derslerine katılan bir anne olarak ki kızım katıldıgında 26 aylıktı zamanla daha da çok keyif aldı ve hareket kabiliyeti daha da arttı mesela başladıktan 2 ay sonra kendi başına takla atıyor parklardaki tırmanma yerlerinden rahatlıkla çıkabiliyordu..hatta şuan 3 yaşında olmasına rağmen orda ögrendiği hareketleri tekrar ederek ”ben şuan spor yapıyorum” ifadesini kullanıyor 🙂 diyeceğim o ki bir yaştan sonra ki bence o yaş 2 yaş çocuk bulunduğu ortamda hem eğlenebilmeli,hem öğrenebilmeli hemde sosyalleşebilmeli..

    • şunu da eklemek isterim bu yerler bence olmazsa olmaz diill..çünkü o ortamlarda bulunup mutsuz olan ortamı reddeden öyle çok bebek varki ve sırf annelerin isteği üzerine nerdeyse zorla ordalar..ben kendi kızımda da ilk aylarda bu problemi yaşadım hatta bırakmayı bile düşündüm neyse ki top havuzu ve çocuklar için cazip olan minitown (mini kasaba) kısmı imdada yetişti ve tamamladık.

  11. Kızım 3 yaşında bu oyun gruplarına hiç yazdırmadım. 2 yaşındayken mygym diye bir merkeze gittik, kızım bayıldı ama bana çok yapay geldi. Kızım ve ben (gelecek olan kızım da öyle) şanslıyız çünkü annemin evinin bahçesi var, kızım ipe dolanarak yapılan havlu salıncağına oturur, bahçeden kopardığı domatesi sularını akıta akıta yerken yanına gelen kocaman köpeğimize “Osman git ben yiyeceğim” diye bir çemkirir benim de mutluluktan yüzümde güller açar 🙂 . evimizin de parkı var yaşıtları da var,ama yaşıtlarının ebeveynleri ne yazıkki toprakla hele hele çamurla oynamasına asla izin vermiyor. Kolonyalı mendillerle dolaşıyorlar. Onlar beni ben onları biraz yadırgıyoruz. Benim için çocuğumun çamurdan pasta yapması gelişimi açısından okadar önemliki, hem doğayla haşır neşir oluyor hem ellerini kullanıyor.

Bir Cevap Yazın

